Zobacz temat - [r200 1.4 16v] główna wiązka silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1.4 16v] główna wiązka silnika

qbusiek - Sro Mar 04, 2015 12:24
Temat postu: [r200 1.4 16v] główna wiązka silnika
Cześć,
od jakiegoś tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera 200. Jak to bywa ze starszym autem, nie wszystko było idealne. Nie działał spryskiwacz z przodu i z tyłu, wycieraczka tylna i ogrzewanie tylnej szyby. Sprawdziłem kostkę z tyłu klapy- odłączona. Po podłączeniu wycieraczki tylne zwariowały. Gdy tylko zapale światła- włączają się. Jak chcę włączyć tylny spryskiwacz- włączają się postojówki. Po zaprowadzeniu do mechanika dostałem diagnozę- główna wiązka od silnika jest 'spalona'- zwarcie było tak silne, że kable się stopiły. Jutro jestem umówiony z elektromechanikiem.

Pytanie: czy ktoś miał taką przypadłość oraz jaki czeka mnie wydatek (+/-). Co może być przyczyną takiego zwarcia?

Pozdrawiam,
qbusiek

ash - Sro Mar 04, 2015 12:34

sprawdzić trzeba było najpierw wiązkę tylnej klapy. Jakby doszło do tak dużego zwarcia ze strony głównej magistrali spłonąłby cały wóz. Elektromechanik polutuje kable w tylnej wiązce klapy i skasuje 200zł. Czysta teoria bo nikt nie zna historii samochodu.
qbusiek - Sro Mar 04, 2015 12:37

Czyli uważasz, że teoria ze spaloną główną wiązką to bajka? Czy jak zdejmę obudowę z wnętrza tylnej klapy, jestem w stanie znaleźć usterkę?
ash - Sro Mar 04, 2015 12:42

Jeżeli otworzysz bagażnik, to po prawej stronie zauważysz gumę łączącą klapę z nadwoziem. W niej pewnie jest problem. poczytaj na forum wpisz hasło wiązka tylnej klapy.
https://forum.roverki.eu/search.php?mode=results

krzychunh - Sro Mar 04, 2015 13:05