Zobacz temat - [R200]Napięcie paska rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Napięcie paska rozrządu

toxx - Czw Mar 05, 2015 11:06
Temat postu: [R200]Napięcie paska rozrządu
Witam Mam pytanie odnośnie napięcia paska rozrządu jakie powinno być jego napięcię. Szacując na oko pasek powienien miec wibracje czy nie przejechane 50 tys od wymiany manualny napinacz pasek wibruje na najdłuższym ramieniu bez rolek na fotkach szkic. Proszę o podpowiedz.
http://zapodaj.net/82cc30ecad0cb.jpg.html
http://zapodaj.net/d6b967c4d0934.jpg.html

sTERYD - Czw Mar 05, 2015 11:09

po 50 tysiącach wypadałoby sprawdzić napięcie paska. luzujesz śrubę centralną, luzujesz śrubę blokującą napinacz, napięte ma być tyle, co sprężynka dociągnie, jak nie masz sprężynki to dociskasz palcem tylko nie na siłę, skręcasz wszystko zaczynając od śruby blokującej, potem centralną i wsio.
ash - Czw Mar 05, 2015 11:19

Napięcie paska ma być ok 1cm. czyli jak w polu które oznaczyłeś na rysunku na czerwono naciśniesz pasek ma się wychylić 1 cm.
sTERYD - Czw Mar 05, 2015 12:00

Jak tak napisałeś, to jeszcze musisz podać z jaką siłą ten pasek tam nacisnąć, a niestety takich danych nie ma.
ash - Czw Mar 05, 2015 12:46

Jak całą siłą naciśniesz to ma się wychylić 1cm i ani milimetr dalej.
toxx - Czw Mar 05, 2015 13:22

jeden docisnie maks z sila 20 nm drugi z 30 nm itd. Dlatego nie mozna tak do tego podchodzic jest specjalne urzadzenie do tego pomiaru ktore dociska z okreslona sila nastepnie mierzy wychyl i porownuje sie je z wartosciami z tabel scisle okreslonymi. Swoja droga wydaje mi sie ze jest za slabo u mnie napiety przy 1000 rpm widoczne sa bardzo duze drgania paska jutro sprawdze napinacz miejmy nadzieje ze problem zniknie. Dzieki panowie:)
AndrewS - Czw Mar 05, 2015 21:55

Przy serii T jest w manualu opis jak napiąć pasek, ale nie wiem czy mozna przeniesc to do serii K.

Słyszałem tez metode sprawdzenia, przez obrócenie go (w tym samym miejscu co masz drgani) o kąt max 90 stopni

toxx - Pią Mar 13, 2015 14:51

Wracam do tematu pasek byl poluzowany i przesunal rozrzad. Ustawilem go na nowo wedlug znacznikow na korbie i rozrzadzie lecz teraz mam problem z odpalaniem i zla praca silnika. Czy moglem przestawic zaplon?
kezmanq - Pią Mar 13, 2015 16:11

Skoro przestawił się rozrząd to pewnie nie ma kompresji i głowica do ściągnięcia. Sprawdź kompresję
MultecFSO - Pią Mar 13, 2015 18:25

Jak rozrząd jest teraz prawidłowo ustawiony i jest problem z pracą to pewnie zawory przygięte... pomiar kompresji powie prawdę.
toxx - Pią Mar 13, 2015 18:40

No wiadomo ciezko jest wrozyc ale silnik chodzil duzo lepiej niz po dobrym ustawieniu rozrzadu pozatym skoczyl o jeden zab to nie jest duzo. takze nie wydaje mi sie aby problem lezal w zaworac napewno nie bylo kolizji w silniku. Panowie jak wyglada temat zaplonu w tym silniku, ustawia sie go w jakis sposob?
AndrewS - Pią Mar 13, 2015 21:09

zapłonu sie nie ustawia
skoro nie było kolizji, a teraz jest zle, to moze jednak byl dobrze, a Ty ustawiłeś źle, masz fotki ??

toxx - Sob Mar 14, 2015 10:26

Niemam teraz fotek ustawione jest wedlug rave in ex in ex na rozrzadie w lini prostej w miejscu gdzie jest wypustka na plastiku miedzy silnikiem a kolami pasowymi zas na korbie tez wypustka miedz dwiema kropkami na kole. Efekt nie dziala wczesniej byl przeskoczony o jeden zab pierwszy walek.
sTERYD - Sob Mar 14, 2015 13:43

odkręcałeś dolne kolo pasowe?
toxx - Nie Mar 15, 2015 11:27

Tak
sTERYD - Nie Mar 15, 2015 11:40

to te kropi na kole powinny trafiać w wypustkę na pompie oleju, a nie na plastikowej obudowie. Na plastiku jest znak, do ustawienia z kołem pasowym i jest w troszkę innym miejscu.
toxx - Nie Mar 15, 2015 13:16

Tak jest jak Piszesz i nie dziala ;)