|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] cykanie
Danielovek - Pon Mar 09, 2015 11:21 Temat postu: [MG ZR 160] cykanie Witam
Mam problem,mianowicie do dzwięku diesla już sie przyzwyczaiłem,ale ostatnio silnik po odpaleniu po dłuzszym postoju zaczyna "cykać".. dopiero jak sie rozgrzeje,dzwięk ustaje. Zaczęło tak być jakiś miesiąc temu,a teraz "cykanie" pojawia się często już na rozgrzanym silniku.
Zamieszczam filmiki z dzwiękiem. (na żywo dzwięk cykanie jest wyraźniejszy i głośniejszy)
https://www.youtube.com/watch?v=y3YVcsEzhzA
https://www.youtube.com/watch?v=KzdRxlbWWGc
NoPE - Pon Mar 09, 2015 11:27
Popychacze albo mechanizm VVC. Po szczegóły udaj się do kolegi MultecFSO.
MultecFSO - Pon Mar 09, 2015 17:37
Ewidentnie któryś popychacz stuka. Olej jaki i kiedy zmieniany ?
Do dźwięku ala diesel to i ja już się przyzwyczaiłem choć irytuje momentami... zwłaszcza, że mam styczność z normalnymi K16 i jednym cichym VVC...
Danielovek - Pon Mar 09, 2015 18:07
Olej zmieniany ok.miesiac temu.
Auto odkąd kupiłem jeździło przez dłuższy czas na 15w40 wiec nie chciałem ryzykować ze zmiana,i zalany jest teraz motulem 4000 rownież 15w40.
No tez powiem ze dźwięk diesla mnie czasem irytuje ale mina mi sie poprawia jak objeżdżam nie jedne bmw w którym dźwięk silnika jest piękny
MultecFSO - Pon Mar 09, 2015 18:17
No to kaszana. Po pierwsze to do VVC tylko i wyłącznie 10W40 ! A po drugie popychacze (i to tyczy się każdego silnika K16) nie lubią 15W40.
Ja bym spróbował płukanki np. Liqui Moly i zalać świeżego 10W40.
Sugerowałbym też zdjąć pokrywkę i zobaczyć czy nie jest czarno, bo to może świadczyć o tym, że ktoś zbytnio o wymiany nie dbał i trzeba będzie rozebrać popychacze i wyczyścić, a roboty z tym sporo...
Danielovek - Pon Mar 09, 2015 18:22
Ja posiadam samochod od ok.roku,i zrobiłem nim 11tys.. Auto juz wczesniej było zalane 15w40 ale niewiem ile tys więcej zrobił.. Wiec troche bałem sie zejść z 15w40 na 10w40.. Myslisz ze zmieniając teraz na 10w40 nie bedzie problemu z silnikiem? I o jakiej plukance mowisz?
poziom1989 - Pon Mar 09, 2015 20:47
Oleje możesz zmieniać z pełnego syntetyka na mineralny i odwrotnie.. Ja jeżdżę na pełnym syntetyku, taki zapewnia optymalne smarowanie w wysokich temperaturach gdzie spokojnie wytrzymuje temperatury sięgające ok. 350c gdzie dalej smaruje i napływa pod smok a taki mineralny pozostaje węglem poolejowym. Również jest różnica przy bardzo niskich temperaturach, pełny syntetyk jest nadal płynny a minerał można już kroić nożem. Ogólnie półsyntetyk to ok. 70% minerał oraz reszta syntetyk. Odnośnie plukanki Liqui Moly polecam zastosować, szczególnie jeżeli ktoś chce zmienić z oleju mineralnego na syntetyk to odciąży nowy olej.
Danielovek - Pon Mar 09, 2015 23:18
Wiem ze temat był juz poruszany ale jaki bedzie najlepszy olej do niego? Po takiej zmienię z 15w40.. Jest wiele zdań na temat oleju do 1.8 VVC ale chciałbym kupic najbardziej odpowiedni
poziom1989 - Wto Mar 10, 2015 15:37
książkowo 10W40, lecz ja bym zalał go jakimś pełnym syntetykiem np. 0W40 ewentualnie 5W40 ale tu ciężko, gdyż duża większość to oleje HC.
MultecFSO - Wto Mar 10, 2015 15:40
10W40 tylko i wyłącznie... inżynierowie, którzy projektowali ten silnik się raczej nie pomylili. I te ciche VVC które znam chodzą od zawsze na 10W40.
Danielovek - Wto Mar 10, 2015 16:09
Kupiłem juz dzisiaj Mobila Super 2000 X1 10w40,i płukankę Liqui Moly,jutro rano jade na zmianę. Zobaczymy jakie bedą efekty
|
|