Zobacz temat - [R75] pedał hamulca wpada w podłogę
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] pedał hamulca wpada w podłogę

tyloniusz - Pon Mar 23, 2015 15:32
Temat postu: [R75] pedał hamulca wpada w podłogę
Pedał hamulca wpada w podłogę co jakiś czas, co 2-4-7dni , wystarczy dwa razy nadusić hamulec i jest znowu O.K. , oczywiście dzieje się tak przed rondem , światłami i na przejściu dla pieszych gdy przechodzi staruszka . Serce w gardle , ciśnienie 400, bliski zejścia - masakra.
Klocki wymienione , przewody hamulcowe i płyn, odpowietrzany kilka razy.
Czy odpowietrza się pompę ABS?
Jak sprawdzić serwo? (morze w tym przyczyna)

wschodni - Pon Mar 23, 2015 17:28

Ja bym zaczął od sprawdzenia stany płynu hamulcowego. Które przewody wymieniałeś? Te krótkie od koła czy długie pod samochodem?
SeniorA - Pon Mar 23, 2015 18:30

wygląda na to , że problem jest w pompie hamulcowej ( uszczelka tłoka ),albo giętkich przewodach hamulcowych, problem był przed wymianą klocków czy po wymianie ?.
tyloniusz napisał/a:
Czy odpowietrza się pompę ABS?
odpowietrza się cały układ hamulcowy.
AdaskoC - Pon Mar 23, 2015 18:41

Ja też bym stawiał że to wina pompy hamulcowej, bo serwo raczej nic do tego nie ma.
tyloniusz - Pon Mar 23, 2015 19:19

odpowietrza się cały układ hamulcowy.

Odpowietrzyłem przy wszystkich kołach (tak robili mi też w warsztacie) - gdzieś czytałem że układ z ABS przód odpowietrzać na zgaszonym silniku a tył na włączonym? może spróbować w ten sposób.
Pompa hamulcowa - trochę się jej przyglądałem i z odkręceniem nie będzie problemu
ale co dalej - uszczelkę tłoka wymienić (10lat temu coś takiego robiłem przy amerykańcu)

Wymieniałem długie przewody pod samochodem i elastyczne. Wyjechałem przetestować i było O.K. ale mógł mi się płyn zagotować (ostro testowałem), i hamulec zrobił się miękki ,co jakiś czas pedał zaczął wpadać więc wymieniłem cały płyn który był kolory rudego-rdzawego.

[ Dodano: Pon Mar 23, 2015 19:19 ]
Jeszcze przypomniało mi się iż jak robiłem pompę przy amerykańcu(uszczelkę tłoka a były dwie) to płyn wyciekał z pompy bo gdzieś musi się podziać płyn co przeleci za tłok.

Płynu mi nie ubywa ani grama.

SeniorA - Pon Mar 23, 2015 19:50

tyloniusz napisał/a:
Odpowietrzyłem przy wszystkich kołach
prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód ?
tyloniusz napisał/a:
gdzieś czytałem że układ z ABS przód odpowietrzać na zgaszonym silniku a tył na włączonym? może spróbować w ten sposób.
,nie potrzeba
SeniorA napisał/a:
problem był przed wymianą klocków czy po wymianie ?.

tyloniusz - Pon Mar 23, 2015 19:57

Odpowietrzałem tak jak "fachowcy" w warsztacie (siedząc na miejscu kierowcy) lewy przód, prawy przód, prawy tył, lewy tył - od najkrótszego przewodu do najdłuższego .
Jutro odpowietrzę od najdłuższego do najkrótszego - tak powinno być?

SeniorA - Pon Mar 23, 2015 20:05

pytam o klocki,bo przy cofaniu tłoka zacisku może dojść do uszkodzenia uszczelki tłoka pompy , pisałem o tym np. tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73506

[ Dodano: Pon Mar 23, 2015 20:05 ]
tyloniusz napisał/a:
Odpowietrzałem tak jak "fachowcy" w warsztacie (siedząc na miejscu kierowcy) lewy przód, prawy przód, prawy tył, lewy tył - od najkrótszego przewodu do najdłuższego .
no to układ jest nie odpowietrzony , co to za fachowcy ?
tyloniusz napisał/a:
od najdłuższego do najkrótszego - tak powinno być?
oczywiście
tyloniusz - Pon Mar 23, 2015 20:28

Jeden tłok był zastały i wysunięty na maksa. Czytałem zanim zabrałem się za robotę.
Myślę że jest z tym tłokiem wszystko o.k. , wyczyściłem go , przedmuchałem i nasmarowałem
zanim wcisnąłem , kilka prób i znowu smarowanie, teraz pracuje dobrze i nic nie wycieka ,
ale odpowietrznika nie odkręcałem - teraz się zmartwiłem -