Zobacz temat - [MG ZS] Wtryski sdi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Wtryski sdi

bad_gs - Pią Mar 27, 2015 17:13
Temat postu: [MG ZS] Wtryski sdi
Witam... mam taki problem samochód trochę długo kręci jak jest zimny, odpala po 3-4 sek. Zima i latem bez zmian, trzeba kręcić tyle samo... jak silnik jest ciepły pali na dotyk. Podejrzewam wtryski, na 30 jestem umówiony u specjalisty by sprawdził ( koszt do 160 zł )

I tu pytanie, bo czytałem o tych wtryskarki sdi. Gdyby moje były uszkodzone, to co jeszcze musze zrobić przy zmianie na te sdi. Czy sama wymiana wystarczy, bo nie chce by dymie jak lokomotywa

Kobi84 - Pią Mar 27, 2015 18:34

Jak dla mnie, to masz problem ze źle ustawionym kątem wtrysku. Sprawdź najpierw to.
bad_gs - Pią Mar 27, 2015 19:43

Spytam się u specjalisty... bo on tylko tym się zajmuje... znaczy się silnikami diesel...
dodam jeszcze że trochę dymi przy odpalaniu i gdy mocniej wcisnę gaz, ale to tylko delikatny dymek puszcza widoczność jeszcze jest :)

wooy11 - Pią Mar 27, 2015 21:27

Kąt wtrysku - ważna rzecz ale skoro zimą i latem odpala w identyczny sposób to może nie jest to problem kąta, u mnie przy kącie 0.5 latem odpalał idealnie, problem był w zimie. Może po prostu paliwo się cofa ( o czym sporo na forum ) dlatego i zima i latem odpalanie jest gorsze po dłuższej przerwie w jeździe. W sumie odpalanie po 3 sekundach to chyba nie taki kiepski wynik ;)
bad_gs - Pią Mar 27, 2015 21:48

Paliwo raczej nie bo wymieniałem gruszkę na nową i nie pomogło nawet jak dopompowałem... i wiem że to nie problem ale trochę mnie to denerwuje więc chciał bym to zrobić... zwłaszcza że będę sprzedawał to klient też inaczej będzie patrzał :)
Kobi84 - Sob Mar 28, 2015 11:26

To może świece padły?
bad_gs - Sob Mar 28, 2015 12:50

Świecę wymieniałem dobry rok temu, 3 szt. tylko bo nie chciałem ruszać pompy a ta za pompą była dobra...
Dlatego podejrzewam że może któryś wtrysk leje, skoro delikatnie jeszcze dymi...

Pawkaz - Sob Mar 28, 2015 14:18

Nie trzeba wymieniać świecy za pompą.Skoro jest na plusie i także gorzej odpala to nie świece.
bad_gs - Sob Mar 28, 2015 14:58

Wiem... nie mówiłem że chce wymieniać świece, tylko odpisywałem na wcześniejszy post że to nie będą świece bo już dawno wymienione :) oprócz tej jednej...

Ja stawiam na te wtryski, najprawdopodobniej któryś leje. Lub wszystkie... dlatego założyłem ten temat, by dowiedzieć się już zawczasu czy przy wymianie wtrysków na sdi coś jeszcze będę musiał zrobić. Czy sama wymiana starczy i wszystko będzie ładnie chodzić i nie dymić :)

bociannielot - Sob Mar 28, 2015 15:05

bad_gs, zostaw te wtryski, one troche moga dymic, podkrec turbo ma 1,4 bara bedzie mniej dymil

[ Dodano: Sob Mar 28, 2015 15:05 ]
Sorka myslalem ze wtryski z SDi Ci dymią, przedewszystkim szczelnosc dolotu sprawdz, nie sprawdzalbym wtryskow za 160 bo ich wartoc to 100 z hakiem, slabe odpalanie to zły kat wtrysku predzej jak wtryski

bad_gs - Sob Mar 28, 2015 15:09

To jak zawiozę samochód do niego to wspomnę żeby sprawdził kąt wtrysków, całą aparaturę do tego powinien mieć chyba...
bociannielot - Sob Mar 28, 2015 15:13

bad_gs, różnie bywa, za 30-40 zl kupujesz koncowke na bt dzieku ktorej mozesz sam to zrobic ale jak chcesz, ja bym wolal sam sprawdzic, taniej i lepiej, kurde dac za sprawdzenie wtrsykow 160 to masakra lekka, powaga
bad_gs - Pon Cze 22, 2015 18:41

Mówił że 160 to maks jak by źle wychodziły i były zapieczone, klucze to ja raczej bym miał ale nigdy nie robiłem nic takiego... No i nie mam aparatury do sprawdzenia wtrysków...

[ Dodano: Pon Cze 22, 2015 19:41 ]
Witam wszystkich... sorki za drugi post z rzędu...
A wiec tak samochód stał tydz. u mechanika z innych powodów ale przy okazji kazałem sprawdzić mu to odpalanie i delikatny muł jak wciska się ostro pedał gazu.

Muła zrobił czyszcząc egr... trochę dziwne bo sam go czyściłem 2 lata temu, ale może zrobiłem coś nie tak bo samochód faktycznie dużo lepiej się zbiera od zera i przy wyższych prędkościach.

A co do odpalania to powiedział że pompa nie trzyma ciśnienia, i może to być wina sterowników jak i samej pompy. Tylko żeby dokładnie to sprawdzić to musi zdemontować pompę i powiedział że to będzie kosztować 300 zł. I teraz mam dylemat czy szukać kogoś co zerknie na sterowniki ewentualnie wgra jakieś nowe czy odrazy demontować pompę...

bociannielot - Wto Cze 23, 2015 10:12

bad_gs, nie rób nic z pompą, sterownik jak pada to całkiem a nie trochę, ja bym jeździł aż padnie, o ile w ogóle gośc trafił z diagnozą że pompa się sypie? może lepiej zmień profilaktycznie warsztat celem zweryfikowania diagnozy nim zaczniesz sie pchac w koszta