Zobacz temat - [R45] Problem z chlodzeniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z chlodzeniem

pixel30 - Sro Kwi 01, 2015 14:23
Temat postu: [R45] Problem z chlodzeniem
Witam wszystkich.Jestem na tym forum nowy,prosze wiec o cierpliwosc i wyrozumialosc.Miesiac temu,stalem sie szczesliwym posiadaczem Roverka 45 1.6 2000r w benzynie.Poprzedni wlasciciel,wymienil uszczelke pod glowica,szpilki, pompe itd.Moj problem polega na tym,ze przy wiekszej predkosci wzrasta temperatura chlodzenia.Opada dopiero wtedy,gdy stane,albo wjezdzam do miasta.Wentylator sie zalacza normalnie.Wskazowka spada do polowy.Plyn sie gotuje w wezach.Bulgocze jak cholera.Wszystkie weze sa gorace oprocz jednego.Ten ktory wychodzi od glowicy,i laczy sie z wezem ktory idzie do zbiorniczka.Ten jest zimny.Wczesniej przed wymiana uszczelki pod glowica,olej wygladal jak majonez.Uklad byl plukany i czyszczony.Prosze o pomoc i porady.Z gory dziekuje i pozdrawiam. :(
Dr.Stein - Sro Kwi 01, 2015 20:05

termostat is dead.

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:05 ]
http://autokult.pl/8197,t...prawic-poradnik

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:05 ]
http://autokult.pl/8197,t...prawic-poradnik

pixel30 - Sro Kwi 01, 2015 20:06

Ale weze sa gorace i niby otwiera.
Dr.Stein - Sro Kwi 01, 2015 20:17

jaki masz zalany płyn chłodniczy ?

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:17 ]
wode demineralizowaną ?

pixel30 - Sro Kwi 01, 2015 22:08

Tą wodą byl płukany,i na niej jezdziłem dwa tygodnie.Obecnie mam zalany cooler k2.Koncentrat.

Zastanawia mnie ciągle ten wężyk,co o nim pisalem.Jak coś to pisz.Ja odezwe się jutro.Może jest tak jak mówisz,że to termostat padł.Albo jest zapowietrzony.Własnie przez to.

Dr.Stein - Czw Kwi 02, 2015 09:20

Weź pod uwagę ze koncentrat lejesz dopiero jak bedzie rozrobiony w prawidłowej proporcji z wodą, nie może być inaczej bo wtedy dochodzi do przykrych sytuacji, albo się gotuje płyn w ciepłe dni, albo zamarza w zimie. Jednym słowem płyn traci swoje właściwości. A tego nikt by nie chciał ?

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 09:20 ]
Kup sobie Płyn Chłodniczy Prestone jeżdzę ja na nim od lat i jest cacy :)
http://pro-choice.pl/user...nic-37c-4-l.jpg

pixel30 - Czw Kwi 02, 2015 17:05

Tak jest rozrobiony z woda.Ma to na celu jeszcze przepłukanie układu.Wspomniałem o tym weżyku.Możesz mi coś o nim powiedzieć?.
Dr.Stein - Czw Kwi 02, 2015 20:56

Są dwa węzę do zbiorniczka wyrównawczego.
1. Jeden mniejszy który bieże swój początek od silnika i 2 mniejszy jednocześnie od chłodnicy ( razem się łączą w jeden ) i nadupca do zbiorniczka bo nadmiarowa ilość płynu wynikająca z rozszerzalności cieplnej musi ujść do tegoż zbiornika wyrównawczego płynu.

2 Drugi grubszy który zakończony jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym, nim nadupca płyn do silnika
mówiłem Ci zapoznaj się z tym......
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 20:56 ]
Tak czy inaczej obstawiam termostat......

pixel30 - Czw Kwi 02, 2015 21:24

Zapoznałem się.Chodzi mi o ten cienki weżyk,który wychodzi spod głowicy i łączy się z powrotnym do zbiorniczka.
AndrewS - Pią Kwi 03, 2015 13:25

Jeśli chłodnica rozgrzewa sie do wysokiej temperatury na całej powierzchni to raczej nie termostat, bo to oznacza że mamy przez nią dobry przepływ, może jest zafajdana w środku i nie jest tak wydajna.
Cienki przewod od glowicy do zbiorniczka odprowadza ewentualne powietrze, jest tam też zaworek, który powinno być slychać przy ściskaniu grubych węży układu chłodzenia.

pixel30 - Pią Kwi 03, 2015 15:55

Czyli tez weżyk nie powinien się nagrzewać tak? Bo to wygląda tak,jakby był ciągle zapowietrzony cały układ.
AndrewS - Pią Kwi 03, 2015 21:13

No niby nie powinien, bo przez niego normalnie nie ma obiegu, podnoszący się w głowicy płyn najpierw wypchnie powietrze właśnie przez ten zaworek, potem gdy zostanie sam płyn, powinien zamknąć ten zaworek.
pixel30 - Sro Maj 20, 2015 09:59

Witam po przerwie. Panowie mam z moim Roverkiem duzy problem. Autko jest po wszelkich zabiegach i naprawach oraz wymianach. Wyczyszczone podloczony pod komputer i wszystko dziala tak jak powinno. Oprocz termostatu. Kupilem nowy wstawilem i nie dziala. Wyciagnelem go sprawdzilem w goracej wodzie i wszystko ok. Po zamontowaniu do auta nie dziala. Prosze o pomoc co jest nie tak. Dodam ze na wlaczonym ogrzewaniu temperatura utrzymuje sie ponizej polowy wskaznika i jest wszystko ok. Nawet wentylator sie nie wlacza plyn sie nie gotuje. Ma swoja moc. Dlaczego termostat nie dziala pomomo tego ze nowy i sprawdzony? Priosze o pomoc. Dziekuje i pozdrawiam :|
jerzy53 - Sro Maj 20, 2015 17:40

Miałem podobny problem kilkanaście lat temu , łącznie z przegrzaniem i wymianą uszczelki pod głowicą . Grzał się bardzo przy większym obciążeniu , nic nie pomagało . Sprawa się wyjaśniła przy wymianie paska rozrządu i pompy wody . Jeździłem na rozcieńczonym koncentracie , który zniszczył łopatki w pompie wodnej ( zgniły ) i pompa prawie nie pompowała . Od tej pory wystrzegam się wszelkich koncentratów , jest tyle gotowych płynów .