|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] - Zawieszenie, zdarte nadkole, amortyzator
krzychunh - Czw Kwi 02, 2015 00:03 Temat postu: [MG ZR 160] - Zawieszenie, zdarte nadkole, amortyzator Od jakiegoś czasu podczas jazdy lecz nie zawsze, z tyłu słychać tarcie jakby o nadkole co widać na zdjęciu. Po obu stronach ten sam efekt. Co Wy o tym sądzicie?
Przy większej prędkości jak droga jest nie równa na trasie zwłaszcza, siądzie jak by było obładowany tył i otrze nadkola z tego co zauważyłem.
tuners - Czw Kwi 02, 2015 04:43
Jaki wymiar opon? Często przy nawet minimalnie za dużym jest obcieranie
krzychunh - Czw Kwi 02, 2015 09:00
Felgi 17 opony nie patrzylem, ale tak zaczelo sie dziać na zimowkach
[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 10:00 ]
Dodatkowo, zauważyłem że zaczęły mi się blokować zaciski w tylnym kole, czy jest sens brania się samemu za naprawę / przeczyszczenie? Czy może macie kogoś kto by się tego podjął ?
smolar121 - Czw Kwi 02, 2015 13:57
moze na zimie masz większy profil opony. A zaciski tył moze wymagają regeneracji . sam u siebie musze tym się zająć bo juz koło się zaczęło ciężej obracać
browar24 - Czw Kwi 02, 2015 23:53
krzychunh napisał/a: |
[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 10:00 ]
Dodatkowo, zauważyłem że zaczęły mi się blokować zaciski w tylnym kole, czy jest sens brania się samemu za naprawę / przeczyszczenie? Czy może macie kogoś kto by się tego podjął ? |
Ja bym tego nie oddawał nikomu, chyba, że masz pieniądze lub nie masz czasu bo to trochę pracochłonne. Sam mam jeden do regeneracji, reparturka u tommiego kosztuje chyba 20 zł (bez tłoczka, ale powinno wystarczyć przeczyszczenie go, a jak oddasz gdzieś to za robotę na pewno sporo skroją. Jeśli chodzi o sam brak działania to u mnie problem jest z ręcznym (nie zaciska), więc cały zacisk trzeba rozebrać, jeśli Tobie ręczny działa to może wystarczy wykręcić tłoczek (w tyle się wykręcają), przeczyścić i założyć nową gumkę ochronną, ale ja bym wolał już sobie zregenerować cały. Jeśli nie będzie cały zacisk do rozbierania to myślę, że na spokojnie przy piwku parę godzin, razem z czyszczeniem wszystkiego i odpowietrzeniem. Pozdro
krzychunh - Pią Kwi 03, 2015 19:50
Chyba problemem będą klocki hamulcowe nie zbierają z calej tarczy po świętach albo wyrównanie tarcz i nowe klocki lub kupno nowych tarcz, a co wyjdzie w praniu będę informował
browar24 - Pią Kwi 03, 2015 23:53
krzychunh napisał/a: | Chyba problemem będą klocki hamulcowe nie zbierają z calej tarczy po świętach albo wyrównanie tarcz i nowe klocki lub kupno nowych tarcz, a co wyjdzie w praniu będę informował |
Prawdopodobnie prowadnice zabrudzone, na sam początek proponuje zdjąć zacisk, wyjąć szczęki, ściągnąć gumki, wyczyscic prowadnice, posmarować miedzianym smarem. Tarcze jeśli mają odpowiednią grubość warto przetoczyc, cena ok 30zl/2szt.
spider666 - Czw Kwi 09, 2015 11:45
sprawdź też kabelki które idą do czujników abs. bo jak masz poprzecierane nadkole, to też wewnętrzna strona opony mogła ruszyć te kable. zresztą w którymś biuletynie serwisowym było żeby naciągnąć te kabelki i inaczej poprowadzić bo to fabrycznie niezbyt przemyślane było i prowadziło do awarii.
Nadkola nie powinny być powycierane chyba że się oberwało - coś nie ta jak pisz wyże z obwodem/szerokością opony, lub coś z zawieszenie (czy cała sprężyna, czy nie ma luzu na belce).
|
|