Zobacz temat - [R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów

paain - Sro Kwi 08, 2015 16:56
Temat postu: [R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów
To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich.
Niestety pierwszy post i od razu problem:\ A mianowicie chodzi o to, że niedawno kupiłem mojego Rovera 25(52tyś. przebiegu) i przy powolnym wciskaniu pedału gazu nic się nie dzieje, a potem od razu obroty skaczą na 2000(po prostu nie mam zakresu obrotów od 900 do ok.2000).
Występuje to non-stop na postoju, przy ruszaniu i podczas jazdy. Frustrujące szczególnie w korkach gdy jadę sobie na pierwszym biegu puszczam delikatnie gaz, a silnik od razu hamuje bo obroty spadają do 900. Chcę delikatnie przyśpieszyć, a on "wystrzeliwuje jak z procy", bo obroty od razu idą na 2000:\ Dodam jeszcze, że podobna sytuacja jest między 4000, a 5000 obrotów.
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem czujnik przepustnicy i nic się nie zmieniło. Jest identycznie tak samo.
Nie chcę od razu jechać do mechanika, bo mam kawałek, dlatego będę wdzięczny za każdą pomoc bo nie mogę żyć z myślą, że coś jest nie tak w moim samochodzie.

maxwell96 - Sro Kwi 08, 2015 17:09

Silniczek krokowy chyba może być przyczyną
leszczu - Sro Kwi 08, 2015 17:26

Do sprawdzenia/przeczyszczenia przepustnica.
Jak to nie pomoże to szukaj sprawnego czujnika TPS.
Powiedz jeszcze jaka masz przepustnice metalowa czy plastikową. Wprawdzie twój rocznik powinien mieć już metal, ale zawsze mógł ktoś zmienić.

paain - Sro Kwi 08, 2015 17:37

Przepustnica jest metalowa. A czujnik TPS jak pisałem wyżej wymieniłem i dokładnie jest to samo.
Aha jeszcze coś sobie przypomniałem. Po zgaszeniu silnika przez parę minut piszczy z kolektora(albo silniczka krokowego). Po odpięciu czujnika silniczka krokowego piszczenie ustaje. Czy to normalne?


edytowane o godz. 20:04

leszczu - Czw Kwi 09, 2015 14:30

paain napisał/a:
Czy to normalne?

Tak.

paain - Czw Kwi 09, 2015 16:35

Ok. Dzięki. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś przypuszczenia co do mojego problemu to śmiało piszcie. A tymczasem rozejrzę się za drugim "krokowym" na podmiankę. Mam nadzieję, że to będzie to bo jak nie to pewnie mechanik.
dejv89 - Wto Kwi 14, 2015 23:17

Ja mam tak samo odkąd kupiłem roverka (1,5roku).Wymieniałem już czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy,ale to z innego powodu.Problem obrotów pozostał.Rozwiązania szukałbym przy pedale gazu i lince.
AndrewS - Pią Kwi 17, 2015 10:10

Jaki silnik krokowy ??
Silnik krokowy odpowiada za utrzymanie obrotów jałowych !! !!!!!!!!

paain napisał/a:
Po zgaszeniu silnika przez parę minut piszczy z kolektora(albo silniczka krokowego)


To nie jest normalne, tam nic nie piszczy, po prostu po wyłączeniu zapłonu komp ustawia odpowiednio przepustnicę przed kolejnym rozruchem, ale to raczej terkotanie które trwa kilka sekund a nie minute .

https://www.youtube.com/watch?v=QHRAqnd6fCk
na filmie jest pokazana procedura resetu, ale dzwiek jest taki sam porownaj sobie
chyba ze to dla Was jest piszczenie

aha wymiana na kolejny czujnik, może nic nie dać, jesli np. masz problem z okablowaniem, wiec ważne jest to co widzi komp
http://www.mgfcar.de/sensor/

hudy23_1985 - Nie Kwi 26, 2015 06:38

Na PW nie mogę odpisać wiec pisze tu
Tak mam ten Panel nawiewu
GG 9245035

NoPE - Nie Kwi 26, 2015 17:37

AndrewS napisał/a:
To nie jest normalne, tam nic nie piszczy

U mnie stary piszczał i nowy też piszczy więc coś jest na rzeczy. Działa to nie ma się czym przejmować. Ogólnie to piszczy cewka uzwojenia. Po wypięciu wtyczki przestaje.
AndrewS napisał/a:
Silnik krokowy odpowiada za utrzymanie obrotów jałowych !! !!!!!!

Zgadza się ale jeśli się zwiesił i jest ciągle otwarty?

AndrewS - Nie Kwi 26, 2015 19:25

Ja dałem linka do starej przepustnicy u mnie nic nie piszczy, miałem też kanciaka z tym nowszym silnikiem i też nie przypominam sobie żeby piszczał.

NoPE napisał/a:
Zgadza się ale jeśli się zwiesił i jest ciągle otwarty?


ale ten opis temu zaprzecza

paain napisał/a:
i przy powolnym wciskaniu pedału gazu nic się nie dzieje, a potem od razu obroty skaczą na 2000(po prostu nie mam zakresu obrotów od 900 do ok.2000).


gdyby się zawiesił to by trzymał te obroty cały czas, a obroty spadają do 900, z chwilą wciśnięcia pedału gazu, komp "wie" że nie ma już biegu jałowego i nie ma prawa sterować silnikiem krokowym