Zobacz temat - [R75 CDT] Śiwy dym, czarny dym, brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] Śiwy dym, czarny dym, brak mocy

fliku - Nie Kwi 12, 2015 22:45
Temat postu: [R75 CDT] Śiwy dym, czarny dym, brak mocy
Witam serdecznie,
chciałbym podzielić się spostrzeżeniem i zapytać o radę szanowne grono. Otóż, swoim roverkiem postanowiłem zrobić trasę około 600 km całość po górach z duśym obciążeniu. Po czasie spostrzegłem dym z rury (siwy/czarny) przy dodawaniu gazu i kompletny brak mocy - aktualnie mam problem z prześcignięciem tira. Brak mocy boli do tego zwiększyło się spalanie - około 2 litrów więcej wziął w trasie.

Czy ktoś wcześniej miał do czynienia z podobnymi objawami ?

co zrobiłem:
1) zmiana paliwa na Verwę (z jakiegoś podrzędnego ON)
2) kontrola oleju - brak problemów i braków (olej OK)
3) kontrola przewodów doprowadzających powietrze - nic nie pęknięte
4) sprawdzenie co w EGR słychać - brak oleju i innego syfu (również rurki)

longer86 - Nie Kwi 12, 2015 23:00

Odpal auto, na postoju dodaj gazu jesli dymi na czarno to stawiam na wydmuchana uszczelkę przy kolanku przy IC
Sandman - Nie Kwi 12, 2015 23:05

Witaj, miałem podobne objawy po dłuższej jeździe po mieście (raczej na niskich obrotach) - rozwiązaniem (jak w większości przypadków) okazało się odpięcie przepływomierza powietrza i zresetowanie BCU. Samochód odzyskał siły. Spróbuj, to chwila odkręcania i będziesz mógł coś wyeliminować ;)
longer86 - Nie Kwi 12, 2015 23:28

Tak samo w trakcie jazdy uchyl szybę kierowcy i wdepnij mocniej gaz, jesli usłyszysz swist to nieszczelnosc w dolocie
MaReK - Pon Kwi 13, 2015 02:58

Sandman napisał/a:
rozwiązaniem (jak w większości przypadków) okazało się odpięcie przepływomierza powietrza i zresetowanie BCU.

A to Ci! ;)
Na pewno BCU? Moduł komfortu zainstalowany pod schowkiem, ma na to tak znaczny wpływ?
Może chodziło Ci o ECU - sterownik silnika?

fliku napisał/a:
Czy ktoś wcześniej miał do czynienia z podobnymi objawami ?

jak napisał kolega steryd w trochę bardziej zaszyfrowany sposób - kilkudziesięciu użytkowników R75 w wersji 2.0CDT/I.

ja bym sprawdził w pierwszej kolejności:

- uszczelki na kolanku intercoolera (pod zderzakiem)
- filterek odmy
- przepływomierz powietrza

Udałbym się na jakąś diagnostykę ;)

Sandman - Pon Kwi 13, 2015 08:18

MaReK, aj, tu mnie złapałeś :p ano literówka sie zdarzyła. Oczywiście chodziło o ECU :)
fliku - Wto Cze 16, 2015 15:33

[quote="MaReK"]
Sandman napisał/a:

ja bym sprawdził w pierwszej kolejności:
- uszczelki na kolanku intercoolera (pod zderzakiem)
- filterek odmy
- przepływomierz powietrza
Udałbym się na jakąś diagnostykę ;)


i masz rację ! więc - 3 razy wykonana diagnostyka - niestety NorAuto nie potrafił się zdecydować i reklamacja z mojej strony szła za reklamacją.
Co zrobili:
1) wymiana łącznika intercooler -> turbina (plastikowy element):
http://allegro.pl/rover-7...5072891134.html
po tym uznali że jest OK -> pierwsza reklamacja
2) wyczyścili wszystkie możliwe przewody dolotowe -> szacun -> dało to tylko tyle ze dymi na kolor biały (znacznie mniej) -> druga reklamacja !
3) podłączono Roverka pod komputer !! ! SUKCESS !! znaleźli przyczynę: cieknące wtryskiwacze. Wynik pomiarów (dostałem wydruk):
korekcja ilości dla cyl. 1: 2,34 mm3/skok
korekcja ilości dla cyl. 2: 0,55 mm3/skok
korekcja ilości dla cyl. 3: -1,71 mm3/skok
korekcja ilości dla cyl. 4: -1,71 mm3/skok

Teraz mam pytanie do szanownego grona - co to znaczy ? wtryskiwacz 3 i 4 mam do wymiany ? a 2 zaraz mi się skończy ?

prebenny - Wto Cze 16, 2015 15:52

Wtryskiwacz 1 masz do wymiany. Reszta OK.
szpynior - Wto Cze 16, 2015 16:28

albo wymiana albo regeneracja. Można też zalać STP do wtrysków i zobaczyć czy będzie zmiana .
prebenny - Wto Cze 16, 2015 16:47

Tylko przed STP polecam wymienić filtr paliwa.