Zobacz temat - [R 620 si 94] stukanie, wibracje podczas przyspieszania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R 620 si 94] stukanie, wibracje podczas przyspieszania

KRYS - Sro Kwi 22, 2015 09:42
Temat postu: [R 620 si 94] stukanie, wibracje podczas przyspieszania
Witam
Koledzy mam taki problem ze podczas przyspieszania tak powyzej 80 wyczuwalne sa bicia na kierownicy a nawet pasazer odczuwa drgania jakby kolo bylo niedokrecone. Ustaja powyzej 120. Najbardziej odczuwalne przy ujemnych temperaturach. Gdy zrobilo sie cieplej to jadac okolo 120 wrazenie jakbym jechal po tarce, gdy szybciej lub odpuszcze gaz ustaje. Obecnie gdy jest cieplo moze leciutkie drganie kierownicy. Kola wywazone, zamienilem tyl na przod. Pojechalem do mechanika zeby sprawdzil polosie i powiedzial ze nie widzi luzu. W zawieszeniu wsxystko ok - sprawdzal diagnosta na stacji.
Mcie jakies pomysly.? By nie wymieniac dobrej czesci

tomii620si - Sro Kwi 22, 2015 14:54

Przegub wewnętrzny... Mój 620Si jak i 620Ti to miały.. a teraz to dopada Civica mojej młodej :P Jeździć można - jak tylko sie nie boisz bicia to ja tak 230km/h osiągnąłem bo przy wyższej prędkości sie uspokoiło i zapomniałem sie :P Na szybko jak bardzo Cie to urwia to mozesz napchać smaru od nowa ale to takie oszukiwanie samego siebie na tydzień, dwa przy wiekszych przebiegach - raczej na czas do wymiany aby bicia nie było bo to i tak zaraz wroci.
KRYS - Sro Kwi 22, 2015 17:12

Też tak obstawiam. Ale pytanie lewy czy prawy?
Jak to sprawdzić?

tomii620si - Sro Kwi 22, 2015 22:12

Powiem Ci tak.. u mnie w 3 "hondach" padly prawe... I Si i Ti jak i Civic to prawe przeguby biły.. Jak sprawdzić - bierz młodą i niech trzyma noge na nadkolu. tam gdzie w angolach jest podstopnica i Ci powie czy u niej czuć bicia a jak jest malo czuła na takie drgania to niech ona jedzie i próbuj wyczuć. Ja z doświadczenia stawiam na prawy ale nie chce Cie wprowadzić w bład.. Do tego prawy jest bardzo długi wzgledem lewego i to raczej jest powód wybicia prawych a nie lewych :P

2. sposób to tak jak wczesniej pisałem tylko potrzebujesz smaru, checi, opaski :P .. Sciagasz osłone, pchasz smar i zobaczysz :P

Tak jak na obrazku poniżej - przegub ma gniazda w które wchodza satelitki.. I najzwyczajniej z czasem i gniazda i te satelitki tracą swoje parametry i zaczynaja latać i bić co czujesz na aucie.. jak napchasz smaru zredukujesz to bicia bo przestrzeń się zmiejszy i bedziesz miał obraz co i jak :)




w kazdym razie jeśli nie masz kasy możesz z tym spokojnie jeździć ile chcesz - bo pewnie masz poczatkowe stadium lekkiego bicia :) nic sie nie stanie.. ja w 620si ktroy po kupnie Ti byl tylko roboczowozem i autem na dojazdy gdziekolwiek dla wujka lub jak ja rozebrałem turbo więc tego przegubu nie robiłem z zamysłem sprzedania/zezlomowania Si bo i tak był w opłakanym stanie.. U mnie z tym przegubem przejechał kilka gruuuuubych tysiecy i z tego co wiem to kolejny właściciel dalej nim jeździ - może juz wymienił :P

W Ti wymieniłem dosyć szybko więc Ci nie powiem.. ale Civic młodej tez juz bije od dobrych 2-3 miesiecy i czekam na ciepłe dni aby sie za to zabrać :)