Zobacz temat - [MG ZT 190] Pytanie na temat układu hamulcowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT 190] Pytanie na temat układu hamulcowego

bula3546 - Nie Maj 03, 2015 15:03
Temat postu: [MG ZT 190] Pytanie na temat układu hamulcowego
Witam,
Mam szybkie pytanie. Czy zaciski hamulcowe z MG ZT 190 są zamienne z zaciskami ze zwykłego Rovera 75? Z przodu mam tarcze 325 mm, a z tyłu tarcze wentylowane, a z tego co mi wiadomo w R75 z przodu są tarcze 284mm, a z tyłu zwykłe tarcze pełne. Można bez problemu włożyć zaciski z R75 do mojego MG bez żadnych przeróbek ? Pytam o taką możliwość, bo wyłożyłem się na hamulce 1200 zł i wszystkie 4 tarcze się zwichrowały po niecałych 3 kkm. TRW nie uwzględniło mojej reklamacji i jakoś nie specjalnie widzi mi się wykładać znowu 1200 zł na nowe tarcze, dlatego myślę przełożyć układ hamulcowy z R75 bo tarcze są dużo łatwiej dostępne i są też dużo tańsze.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

rafalmis1 - Nie Maj 03, 2015 15:30

Chętnie oddam zaciski z R za Twoje z MG, ewentualnie możemy się jakiś dogadać. Co do reklamacji, warto się odwołać. Z reguły pierwsze reklamacje są odrzucane
bula3546 - Nie Maj 03, 2015 21:44

@rafalmis1
Dzięki za propozycję, jednak na razie zostawię sobie zaciski od MG do czasu, aż okaże się, że tarcze do zacisków z R75 się znów nie zwichrują. Muszę mieć na czym jeździć, jakbym (odpukać) musiał wysłać nowe tarcze do reklamacji. Jeżeli będziesz zainteresowany, to w późniejszym czasie chętnie odsprzedam Ci te zaciski. Wiesz może czy te zaciski są względem siebie zamienne? Po prostu plug&play?

rafalmis1 - Nie Maj 03, 2015 21:49

To pamiętaj o mnie jak będziesz chciał sprzedawać.
Są zamienne. Jak coś, to mam na zbyciu cały komplet zacisków do R75, oddam za grosze

AdaskoC - Pon Maj 04, 2015 01:00

bula3546, weź pod uwagę że zmieniając hamulce na mniejsze, pogarszasz też swoje bezpieczeństwo i innych uczestników ruchu, kosztem niewielu pieniędzy. Znacznie pogorszy się sprawność, droga hamowania itp. Przemyśl tą sprawę :)
bula3546 - Pon Maj 04, 2015 01:15

@AdaskoC
Wiem o czym mówisz i myślałem nad tym. Głównym problemem jest dla mnie to, że nigdzie nie idzie dostać tarcz do ZT 190. Praktycznie tylko TRW ma je w swojej ofercie, dlatego je zakupiłem i jak się okazało, był to błąd bo po 3 kkm kierownica biła jak szalona. A tarcze jakiego innego producenta do ZT 190 dostanę? EBC za 650 PLN za 2 szt. tarcz przednich i 550 PLN za 2 szt. tarcz tylnych? Gdybym wiedział, że TRW to jest takie g... to od razu bym zainwestował w EBC. Rover 75 2,5 V6 przy takiej samej masie i niewiele większej mocy jakoś daję radę z tymi mniejszymi hamulcami.

Ricardus - Pon Maj 04, 2015 07:11

Pierwszy lepszy sklep, też TRW, ale cena sporo mniejsza niż ta którą podałeś. Kolega kupił te tarcze do MG i nic się nie dzieje. Swoją drogą pozostaje pytanie czy zwichrowanie spowodowane jest wadą materiału, czy innymi czynnikami? Jeśli nie uwzględnią reklamacji to może warto przetoczyć tarcze.

http://www.iparts.pl/czes...161-df4526.html

dawidd - Pon Maj 04, 2015 07:14

mogę sie mylić ale wątpię żeby 4 wygięły sie bez powodu i to jeszcze trw (to bardzo dobre produkty). Powodów może byc wiele np gwałtowne hamowanie na nowej tarczy, polewanie zimna woda gorących tarcz mycie/kałuża/deszcz, zly montaż - piasty powinny byc gładkie oczyszczone z rdzy itd. Jeżeli nie sa bardzo wygięte to możesz dać do przetoczenia - za 100-150zl przetoczysz wszystkie
bula3546 - Pon Maj 04, 2015 10:56

Przed wymianą tarcz było mierzone bicie na piastach, zaciski regenerowane, piasty całkowicie oczyszczone, po założeniu tarcz mierzone było bicie na nowych tarczach, do tego wymienione klocki, szczęki itp. A przez pierwsze 700 km oszczędzałem hamluce, jak tylko mogłem, żeby wszystko się dotarło. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Do wymiany podszedłem kompleksowo bo chciałem mieć spokój z tym na lata. Dlatego też między innymi zaufałem TRW. Tarcze, jak wróciły z reklamacji dałem to przetoczenia, 1 kkm i jest to samo. Ręce opadają. Nawet uważałem na te mityczne kałuże o których mowa na wszystkich forach, chociaż jakoś nie trafia do mnie, że jak tylko wjadę z rozgrzanymi tarczami do kałuży to mam tarcze do wymiany :lol: U ojca w CMAXie po założeniu tarcz TRW było to samo, potem założył najtańsze tarcze ABE i był spokój. Nie wiem już sam, co polecacie?
dawidd - Wto Maj 05, 2015 06:49

ja z trw nie miałem problemow, może to jakieś podróbki? Inne b dobre to ATE
zedziczek - Wto Maj 05, 2015 18:33

Odradzam EBC strasznie rdzewieją miesiąc od założenie tarcze były brązowe zarówno tam gdzie klocki dotykają tarczy jak i wewnątrz otworów wentylacyjnych, ta ich farba to poprostu kpina mowa to o modelu USR teraz mam nie co tańsze firmy mtec i super się spisują, ale nacinane więc odczucia są nie co inne, co do powłoki na paczątku miałem pewne wątpliwości bo brązowe kropeczki wenątrz otworów wentylujących były ale pół roku już i tarcze nie rdzewieją wewnątrz, na zewnątrz rdza się pojawia po jakimś czasie ale znikoma. Pod spodem, fotki: tarcze nowe i po około 2k kilometrów jazdy.
rafalmis1 - Wto Maj 05, 2015 18:41

zedziczek, Czuma na zdjęciu po 2kk widać na trzy dwa odcienie? Czyżby nierówno łapało??
zedziczek - Wto Maj 05, 2015 18:48

nie, docierałem hamulce aby pokryły się tarcze i klocki powłoką, teraz niestety mam bez odcienia musze znowu to zrobić, wbrew temu co ludzie piszą lub mówią hamulców się nie powinno oszczędząć przy docieraniu ;) rozpędza się auto np do 90 i hamuje się aż samochód prawie staje potem znów rozpędza i znowu hamuje aż dymek zacznie iść :) z klocków nie z opon ;) nastepnie samochód rozpędzamy aby hamulce się ostudziły, po za tym ja włożyłem pełne klocki tzn nie są ścięte, odpoczątku całe, ferodo ds

http://www.mtecbrakes.com...7-01-05-05.html

do ceny trzeba doliczyć 25 funtów za kolor : czarny, złoty, srebrny i na stronie jest kod promocyjny oniżający cene o 10% New10

https://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE niestety po angielsku jedynie

rafalmis1 - Wto Maj 05, 2015 20:47

Jaką powłoką
zedziczek - Wto Maj 05, 2015 21:00

film zobacz :p
AdaskoC - Wto Maj 05, 2015 21:28

zedziczek, takie piłowanie hamulców bardzo często powoduje ich zeszklenie, później piszczą i słabiej hamują.
rafalmis1 - Wto Maj 05, 2015 21:41

zedziczek napisał/a:
film zobacz :p

Ozesz :mrgreen: nie zauważyłem :oops:

zedziczek - Wto Maj 05, 2015 22:21

AdaskoC napisał/a:
zedziczek, takie piłowanie hamulców bardzo często powoduje ich zeszklenie, później piszczą i słabiej hamują.


możliwe, ja expertem nie jestem :) tylko skorzystałem z tego co tam mówili, pewnie też jest ważne jakie tarcze i klocki, przy moim zestawieniu pisków nie miałem, różnica przy hamowaniu w moim odczuciu polegała na tym, że wydawało mi się jakby klocki się przyklejały do tarcz oczywiście w przenośni, ciężko mi to opisać :) nie mniej jednak poprawa była chociąż zestaw już na początku przed tym zabiegiem spisywał się znacznie lepiej niż orginalne tarcze. Taką metodę przygotowania hamulców wiele źródeł zaleca.

bula3546 - Wto Maj 05, 2015 23:46

@zedziczek
Czyli na nasze polskie PLN wraz z przesyłką ile Cię wyszły same tarcze?

zedziczek - Sro Maj 06, 2015 00:19

Nie wiem ile przesyłka, ja nie płaciłem za przesyłkę i nie mówie że to tania opcja ale tańsza niż wcześniej wymienione ebc, po za tym obecnie funt stoi za wysoko, za dużego wyboru na przód 190 nie ma, na tył jakbym chciał oszczędnie i zwykłe tarcze to brembo bym proponował, albo nawet mintex bo też nie najgorsze opinie o nich słyszałęm, na przód do 190 jeszcze firma Black Diamond robi ale niestety cena jeszcze bardziej kosmiczna niż EBC, gładkie na przód i stosunkowo niedrogie Pagid robi.

Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, nie należ kupować wierconych tarcz, bo we wszyskich przypadkach zazwyczaj to kończy się podobnie, czyli pęknięciami, tarcze wiercone po kilkaset PLN nie maja nic wsólnego z tymi z supersportowych aut.

bula3546 - Sro Maj 06, 2015 00:35

A powiesz mi, gdzie je dostać ? ;)
zedziczek - Sro Maj 06, 2015 01:10

ale które ? mtec podalem linka, dystrybutorów raczej nie mają
bula3546 - Sro Maj 06, 2015 10:34

Chodzi mi o te gładkie pagidy albo mintexy o których mówisz ;)
zedziczek - Sro Maj 06, 2015 18:43

Trzeba poszukać albo zamówić bo ja nie wiem

Tarcze na przód:

MINTEX MDC1682
Pagid 54703PRO

dla pewności dodać że rozmiar tarczy ma być 325mm

prebenny - Pon Paź 17, 2016 14:15

Mam pytanie - czy ktoś z Was się orientuje jakie przewody hamulcowe (te giętkie przy kole) powinienem kupić do tych zacisków? Z tego co patrzyłem/kopałem/szukałem to długość 502mm i gwinty m10x1 ale na ipartsie jest tyle różnych informacji (te same numery a różnica w długości 5 cm :o ).

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-SHB000860
https://www.autoteile-gue...ummer-SHB000860

I od razu zapytam o to samo tylko zwykłe zaciski tylne z 75:

Długość: 527mm
ROZMIAR GWINTU 1: M10X1
ROZMIAR GWINTU 2: M10X1

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-SHB000851
http://www.iparts.pl/czes...461-676810.html