|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25/Streetwise] Wyższe obroty i szarpanie po zrobieniu HGF
Dudek - Czw Maj 21, 2015 14:10 Temat postu: [R25/Streetwise] Wyższe obroty i szarpanie po zrobieniu HGF Z racji, że w żadnym temacie nie udało mi się znaleźć dokładnie tego, co dzieje się u mnie postanowiłem założyć nowy temat.
Otóż miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Na moją prośbę mechanik wsadził uszczelkę starego typu wzmacnianą. Głowica była planowana, uszczelki kolektorów wymienione, silniki wyczyszczony z majonezu (zbiornik wyrównawczy również).
Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że po odpaleniu samochodu obroty (na zimnym silniku) wzrosły z 900 do około 1100.
Gdy odpalam go na "ciepłym" silniku to obroty są takie, jak przed naprawą, czyli 900.
Dodatkowo, gdy silnik jest jeszcze zimny, przy dodawaniu gazu i rozpędzaniu z niskich obrotów (1-2tyś) szarpie samochodem. Gdy silnik się rozgrzeje objawy ustają.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Victor1989 - Czw Maj 21, 2015 14:22 Temat postu: Re: [R25/Streetwise] Wyższe obroty i szarpanie po zrobieniu
Dudek napisał/a: | Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że po odpaleniu samochodu obroty (na zimnym silniku) wzrosły z 900 do około 1100.
|
Wydaje mi się, że teraz jest OK, na "zimnym" silniku R pracuje na ssaniu dlatego ma 1100 obrotów, po rozgrzaniu się wraca do fabrycznych 900-950.
Gorzej, że szarpie na zimnym, może któryś czujników pada po wymianie uszczelki, bo został uderzony albo przypadkowo trącony podczas naprawy.
Chyba czujnik położenia wału szaleje pod wpływem temperatury ale pewny nie jestem, może ktoś z klubowiczy coś podpowie.
robsson78 - Czw Maj 21, 2015 17:39
Najpierw polecam zrobić adaptację przepustnicy.
Podejżany może też być czujnik temperatury ecu.
MultecFSO - Czw Maj 21, 2015 22:32
Podwyższone obroty - 1100 to normalne zjawisko na zimnym silniku, gdyż silnik pracuje z bogatszą mieszanką by szybciej się rozgrzać do temperatury roboczej. W miarę rozgrzewania opadają do 850-900. A to że szarpie to może być wina np. wytartego czujnika położenia przepustnicy. Posprawdzaj czy wszystkie wtyczki są podłączone.
Najlepiej byłoby go podłączyć nawet i pod prymitywnego ELMa327 i przejrzeć/skasować błędy i ewentualnie znając przyczynę naprawiać...
Dudek - Pią Maj 22, 2015 07:56
Dzięki wszystkim za porady.
Myślałem, że 900 obrotów to norma, bo tyle miałem przed robieniem HGF na zimnym silniku
Posprawdzam co się dzieje i zdam później relację
Khonju - Czw Cze 04, 2015 22:50
Sprawdź jeszcze przewody WN czy nie ma śniedzi. Masz zapłon elektroniczny więc jeszcze moduł zapłonowy może wchodzić. Oczywiście jak koledzy mówili przepustnica, choć u mnie szarpanie w przedziale 1,5-2 tys. było spowodowane zaśniedziałymi złączkami kabli.
|
|