Zobacz temat - Fotel kubełkowy typu SPARCO, Sportowa kiera w Rover 214i?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - Fotel kubełkowy typu SPARCO, Sportowa kiera w Rover 214i?

DavidoeR - Czw Cze 11, 2015 19:25
Temat postu: Fotel kubełkowy typu SPARCO, Sportowa kiera w Rover 214i?
Siemano , chciałbym się dowiedzieć ,może ktoś ma lub ktoś się orientuje czy jest mozliwosc i w jaki sposob zamontowania do rovera 214i kubła sparco i jakiejs sportowej kierownicy , jak wyglada sprawa z gwintem itp . Pozdro !
tuners - Czw Cze 11, 2015 21:27

Do 1.4? Why ? Kiera wystarczy naba montaż jak w większości hond
Fotel jak mocowanie wyspawasz to od Ferrari Ff podpasuje, ja miałem fotele Cobra Daytona i mocowania od astry i wywaliłem wyspawałem nowe ...

Gwintowanych zawieszeń jest tylko kilka sztuk w Pl jedna w moim posiadaniu ale do 1.4 ? Proszę o wyjaśnienie ?

DavidoeR - Czw Cze 11, 2015 22:12

Co ma do rzeczy 1.4 skoro jesteśmy w temacie tuningu wizualnego ? :wink: Głownie ze wszystkim chodzi mi o wygląd , a o gwinta pytam z ciekawości bo jeszcze się nie spotkałem .

PS mógłbyś mi jakoś pomoc z montażem naby w Roverze ? lub podeslac jakis temat , nigdy tego nie robiłem więc chciałbym od początku mniej więcej dokładnie ogarnąc jak się za to zabrać.

bociannielot - Pią Cze 12, 2015 09:18

DavidoeR napisał/a:
Co ma do rzeczy 1.4
to ze to nie jedzie to po kiego grzyba Ci gwinty i inne sportowe ulepszenia?
prebenny - Pią Cze 12, 2015 09:20

Po krótce fajnie, że chcesz żeby ładnie wyglądał itd itp, ale usportowienie samochodu z silnikiem 1.4 to tak trochę jak te "ścigacze" motorowery 50cc :D Prezentuje się fajnie, ale co z tego skoro jak dodasz gazu to na 5 km słychać, że to kosiarka :p

No chyba, że swap planujesz ;)

flapjck1 - Pią Cze 12, 2015 09:42

co wy chcecie od chlopaka? 1,4 wcale jakies superwolne nie jest, a udziwnic tez je mozna
bociannielot - Pią Cze 12, 2015 09:43

flapjck1 napisał/a:
1,4 wcale jakies superwolne nie jest, a udziwnic tez je mozna
jest
DavidoeR - Pią Cze 12, 2015 11:39

Wpadłem na to forum się czegoś dowiedzieć doradzić ale tutaj widze sami posiadacze motorów 2.0 , 2.5 i w góre którzy nic by nie robili przy swoim samochodzie mając mniejszy silnik bo przecież to nie jedzie.. :roll: Pozdro !
bociannielot - Pią Cze 12, 2015 11:46

DavidoeR napisał/a:
Wpadłem na to forum się czegoś dowiedzieć doradzić ale tutaj widze sami posiadacze motorów 2.0 , 2.5 i w góre którzy nic by nie robili przy swoim samochodzie mając mniejszy silnik bo przecież to nie jedzie..
bo z kupy bata nie ukręcisz, prawda jest taka ze do r214 gwint w dobrym stanie to z 1000zl, fotel juz wiesz co zrobic, w czym wiecej masz problem? chcesz to rób, sensu nie ma podobnie jak w wiekszosci tuningowanych golfow, szybszy nie bedziesz :ok:
DavidoeR - Pią Cze 12, 2015 11:52

To czy jest sens robić coś przy samochodzie najlepiej wie jego właściciel .


Temat do zamknięcia .

prebenny - Pią Cze 12, 2015 12:01

DavidoeR napisał/a:
To czy jest sens robić coś przy samochodzie najlepiej wie jego właściciel .


Uwierz mi, że czasami jednak nie :P

A tu masz świetny przykład:



I tu więcej:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37843&start=0

Jak chcesz robić to rób :) Jak wyjdzie jak powyżej to skrytykujemy, jak wyjdzie ładnie to pochwalimy i będziemy zazdrościć ;) Jedynie zwracamy uwagę na zasadnicze pytanie czy w przypadku tego silnika warto się w to bawić. Jeżeli uważasz, że warto to rób.

Moim zdaniem po prostu nie warto wydawać takich kwot żeby samochód wyglądał sportowo jeżeli tak nie jedzie (acz swapa zrobić zawsze można i gdybym miał tyle pieniędzy do wydania to najpierw tym bym się zajął). Nie ma co się obrażać, a mi zostaję życzyć Ci powodzenia ;)

bociannielot - Pią Cze 12, 2015 12:01

DavidoeR, no to już wiesz ile to kosztuje, mozesz podjąc tą decyzję czy w to wchodzisz, czego więcej byś od nas chciał ?? nie ma się co obrazac ale jak masz pakowac hajs zeby wygladal tylko to kup sobie najtansze jamexy, pelno ich na allegro :ok:
Markzo - Sob Cze 13, 2015 07:32

Śmieszne jest to, że np: w ślesinie coupeta 1,6 wklepałem nawet zs'owi 180. Nie wiem co się tak chłopaka czepiacie, niech mota. Ja bym olał kubły sparco i kupił kubełki od ZR'a i je obszył jakoś fajnie skórą, np coś a'la to: http://images.evisos.es/2...46f03eaa8_3.jpg
bociannielot - Sob Cze 13, 2015 09:22

Markzo, nie czepiamy się, jego 1.4 jego sprawa,
Markzo napisał/a:
Śmieszne jest to, że np: w ślesinie coupeta 1,6 wklepałem nawet zs'owi 180

to nie jest śmieszne, to jest tragiczne dla owego właściciela ZS-a, rok temu Maniu wygrał 1.8 na torze a przecież i z 2.0T startował, ale idąc dalej, gośc citroenem AX 1.4D na Nürburgring wykrecił czas nieosiągalny dla wielu kierowcówi aut niby szybszych dużo, tylko co z tego wynika? ano nic, to wciaż stara puszka i ten czas tego nie zmieni

tuners - Sob Cze 13, 2015 09:23

Markzo,
pytałem dlaczego chce to robić z takich względów jak to że chcąc występować w rajdach etc. Klasyfikacja jest pojemnościowa, dlatego jak łatwo się domyślić musi zostać taki silnik

Mówi się że można swap zawsze zrobić ale kwestia opłacalności robienia tego względem budy pojazdu
Niestety nieraz napominam sensie a efekt jest taki że osoby robiące swap w starszych autach widzą to dopiero po fakcie i szybko takie projekty trafiają na sell lub części

co do samego egzemplarza wystarczylo by kilka rzeczy

R214 jest to model mało rozwojowy, próby upalania go szybko zakończy uszczelka pod głowicą, jeżeli chciałbyś robić na bogato są to względem wartości rynkowych bajeczne sumy
swap, gwint, heble, kubły + mocowania , pozostałe elementy zawieszenia które trzeba by wymienić stabilizator gumy w zawieszeniu na poliuretan, elementy usztywniające czyli minimum komplet rozpórek
niestety r200 ze względu na wiek często borykają się z korozją więc wiadome że przy grubszej zabawie trzeba wzzystko ogarnąć blacharsko zwłaszcza kwestie elementów newralgicznych

koszta w zależności od silnika do swapu i tego czy będziesz większość rzeczy robił sam raczej nie mniej niż 15-20 tyś minimum

druga sprawa, niestety nie jest tak prosto jak w vagach czy hondzie gdzie kładziesz kase na lade i wszystko dostaniesz
tutaj dostępność części nietypowych i powiedzmy "sportowych" przy poszukiwaniach może zająć nawet kilka lat a niektóre trzeba wykonywać samemu bo nikt nie produkuje.

teraz porównując wartość samochodu rynkową około 2-4tyś często sama uszczelka pod głowicą zaprowadza te samochody na złom

wracając do sedna kubły i gwint + kiera z nabą można wsadzić ale do seryjnej 214 będą pasować jak krowie siodło

markzo wrzucając do porównania r216 coupe które w stanie dobrym obecnie są droższe od r200jajek za sam wygląd i ich charakter + hondowska d seria którą w hondach rozklepali na wszystkie możliwe sposoby i znoszą znacznie więcej niż roverowska kseria

+ w coupe wychodziły silniki 2.0turbo które już napewno można uznać za sportowe (nie porównujemy tu samochodów sportowych za grubą kase)

sknerko - Sob Cze 13, 2015 12:29

ale tu jest dział tuning wizualny i jak chłop chce upiekszyć swoje auto to niech robi do rajdów raczej nie jest konieczna lotka od ZR czy kiera inna. On chce mieć coś co wygląda i straszy innych na krzyżówce jechać nie musi.
Piszę to bo mój syn też kupił 200 mega zadbane, z silnikiem 75KM a chce go wystylizować na ZR bo mu się podoba a nie stać go na takiego (niezajechanego). Stylizacja to jest 2000pln w porywach i przy cenie 2000pln które dał za auto, raczej wątpię by kupił ZR za 4k pln

bociannielot - Sob Cze 13, 2015 12:34

sknerko, ale dołożyłby te 2k i by miał dużo fajniejszego R200 ;-)
sknerko - Sob Cze 13, 2015 12:38

Ale nie ZR i raczej wątpie by za 4k kupił takiego jak ten co ma teraz za 2k bo wierz mi jeszcze nie widziałes 200 w stanie prawie fabrycznym bez grama korozji. Kupił czystym fuksem auto z 97r na oponach które były na nim fabrycznie (fakt sparciałe ale fabryczne), stał gdzieś i kurzył sie w garażu.
bociannielot - Sob Cze 13, 2015 12:51

sknerko napisał/a:
stał gdzieś i kurzył sie w garażu.
jak auto stoi to też nie dobrze, sknero zrobienie 1.4 75km na ZR jest nie mozliwe bo lampy nie te, to raz, a dwa że to jak wszystkie e36-ki ze znaczkiem M
sknerko - Sob Cze 13, 2015 17:55

Oczywiście że wiem ze niejeżdżone jest do D. Ta sztuka ma 97kkm na liczniku i jest mega zadbana. Nie pisze o zrobieniu a stylizowaniu czyli lotka, dokładki, progi, koła i może wętrze a lampy będą angel eyes.
bociannielot - Nie Cze 14, 2015 10:19

sknerko, wściekłe 75 km :D
sknerko - Nie Cze 14, 2015 10:58

No co mam ci powiedzieć? :mrgreen: :mrgreen: jak by miał robotę i hajs to może by mu do głowy przyszło zrobić swap na 160 z ZR ale na razie jest co jest
bociannielot - Nie Cze 14, 2015 11:11

;-)