|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25] pompa wody i...
danekb - Pią Cze 12, 2015 19:15 Temat postu: [r25] pompa wody i... Witam potrzebuję rady mądrzejszych ode mnie. Zaczęło mi ubywac płynu chłodniczego, pojechałem do mechanika, pompa wody do wymiany. Ale mechanik powiedział mi ze według niego wszystko wyglada na to ze uszkodzona jest także uszczelka pod głowica, ponieważ węże są twarde i spuchniete ale dopóki nie wymieni pompy nie może byc tego pewien. Rada mechanika jeździć dopóki nie stanę na drodze i na złom (mieszkam w uk wiec naprawa będzie 2x droższa niż wartość samochodu) I mam dylemat co zrobić ponieważ nie ma żadnych innych objaw HGV
ruszti - Pią Cze 12, 2015 21:00
Równie dobrze może to być uszczelka kolektora dolotowego, a jak niema innych objawów HGF to bym szukał od najtańszej możliwej przyczyny
robsson78 - Sob Cze 13, 2015 19:17
Odkręć korek oleju. Jest majonez ?
Odkręć korek zbiorniczka płynu chłodzącego. Płyn jest brudny, tłusty, widać oczka oleju ?
Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś TAK, uszczelka głowicy do wymiany.
NoPE - Nie Cze 14, 2015 00:54
robsson78 napisał/a: | Odkręć korek oleju. Jest majonez ? |
To nie jest miarodajny objaw, bo olej paruje (tak, olej ma w sobie wodę) i może niewielka ilość odłożyć się na korku od wlewu oleju.
danekb - Nie Cze 14, 2015 12:13
robsson78 napisał/a: | Odkręć korek oleju. Jest majonez ?
Odkręć korek zbiorniczka płynu chłodzącego. Płyn jest brudny, tłusty, widać oczka oleju ?
Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś TAK, uszczelka głowicy do wymiany. |
Olej i płyn jest czysty, pod korkiem tez nic nie ma.
bociannielot - Nie Cze 14, 2015 12:50
NoPE napisał/a: | To nie jest miarodajny objaw, bo olej paruje (tak, olej ma w sobie wodę) i może niewielka ilość odłożyć się na korku od wlewu oleju. | nie przy tej pogodzie, nalot ten powstaje z resztek wilgoci z paliwa, w benzyniakach a szczegolnie w tych z lpg w wyniku używania auta na krotkich odcinkach, zwyczajnie z niedogrzania. jednak przy ostatnich upałach nawet na krotkich odcinakch używany samochód nie powinien mięc z nim problemów.
robsson78 - Nie Cze 14, 2015 17:57
Tych dwóch objawów (pod korkiem) nie można pomylić.
Majonez pod korkiem to dosłownie majonez, jak by ktoś nałożył ze trzy łyżki stołowe, widziałem ostatnio w renault clio a parowanie wody z oleju to delikatny nalot.
Jeśli nie masz nic pod korkiem, płyn czysty to obstawiam uszczelkę kolektora ssącego. To nic w porównaniu do uszczelki głowicy.
danekb - Wto Cze 16, 2015 10:08
To jeszcze jedno pytanie wczoraj przjechalem 10 km i zauwazylem ze plastikowa pokrywa silnika jest bardzo goraca. Czy to normalne, czy moze to cos oznaczac ?
AndrewS - Wto Cze 16, 2015 21:32
danekb napisał/a: | ponieważ węże są twarde i spuchniete |
to powiedz mu że tam jest cisnienie około 1kg/cm2
|
|