|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Drgająca podwójna rura tłumika przy katalizatorze
adam_26 - Wto Cze 16, 2015 17:09 Temat postu: [R75] Drgająca podwójna rura tłumika przy katalizatorze Temat jest dla tych którzy borykają się z dziwiękami, drganiami z pod spodu auta. Chodzi tutaj o rury w tłumiku te co są jest jedna w drugiej i tarabanią Mam automat i mi to brzęczy jak silnik się jeszcze dobrze nie rozgrzeje i trzymam na hamulcu na światłach na D przy wyrzuceniu na P te drgania giną związane jest to z ruchami silnika przód/tył
sknerko napisał/a: | adam_26 proszę udostępnij zdjęcia gdzie i jakie to rury bo legendy o nich słyszałem i nijak nie wiem gdzie to jest i co to. Albo nawet na PW czy mail mi prześlij, jak się może kiedyś zobaczymy na zlocie to browara masz u mnie |
Na prośbę sknerko wrzucam foty od spidi23 jak on to zrobił nawiercił 1 rurę wiertłem 10 i przyspawał do tej 2:
sknerko - Wto Cze 16, 2015 18:14
Możecie mi wyjaśnić jaki cel jest by te rury były podwójne?
[ Dodano: Wto Cze 16, 2015 19:14 ]
Ale to wierci się dziurę na wylot a potem zaspawuje?
spidi23 - Wto Cze 16, 2015 18:45
Nie, nawiercasz rurke zewnetrzna, po to, zeby ta wewnetrzna polaczyc z zewnetrzna poprzez spawanie
sknerko - Wto Cze 16, 2015 18:53
spidi23 napisał/a: | nawiercasz rurke zewnetrzna, po to, zeby ta wewnetrzna polaczyc z zewnetrzna poprzez spawanie | No to rozumiem chodzi mi o to czy to ma być wywiercona dziura tak że palec włożysz czy tylko nawiercone tak żeby dziury nie było?
spidi23 - Wto Cze 16, 2015 19:04
Robisz dziure na wylot w rurze zewnętrznej, rure wewnetrzna tylko oczyszczasz, zeby zlapala sie ze spawem. Przyjrzyj sie zdjeciu z wywiercona dziura, dobrze to widac.
Mam jeszcze dokładniejsze zdjecie, wrzuce pozniej jak bede przy komputerze.
EDIT:
W sumie to to samo co wyżej, ale może lepiej będzie widać. Brązowy nalot na wewnętrznej rurze czyścimy śrubokrętem i napawamy.
Sandman - Sro Cze 17, 2015 09:15
Mam podobny problem w moim CDT... na niskich obrotach dzwoni jak dzwony kościelne czy ktoś może miał taki problem i go rozwiązał - albo przynajmniej może kierunek wskazać
cin1391 - Sro Cze 17, 2015 09:53
Sandman napisał/a: | Mam podobny problem w moim CDT... na niskich obrotach dzwoni jak dzwony kościelne czy ktoś może miał taki problem i go rozwiązał - albo przynajmniej może kierunek wskazać |
Ja miałem, u mnie okazało się, że taka blaszka aluminiowa termiczna nad końcowym tłumikiem zerwała się z zaczepu i dzwoniła o tłumik
Sandman - Sro Cze 17, 2015 11:10
cin1391, dzięki. Sprawdzę jak tylko będę miał czas dzisiaj.
A w razie czego - jakoś ją przymocowałeś czy wymieniałeś całą?
Dziadek - Sro Cze 17, 2015 18:10
Może się zdarzyć że wyrobią się otwory bo to amelinium jest cholernie cienkie, więc wystarczy podłożyć podkładki. U siebie podłożyłem niewielkie blaszki ocynkowane z otworem pod śruby M6 i już nic nie dzwoni.
R75 - Sro Cze 24, 2015 22:24
dzięki za podpowiedz z nawiercaniem, tylko ile to posiedzi? długo już na tym jeździsz ?
czy próbował może ktoś bardziej inwazyjnej metody, obciąć rurę i od środka z dwóch stron zespawać obie rury (wewnętrzną/zewnętrzną)?
|
|