Zobacz temat - [R75 CDT] zapach oleju napędowego w kabinie i pod maską
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] zapach oleju napędowego w kabinie i pod maską

cin1391 - Sro Cze 24, 2015 19:56
Temat postu: [R75 CDT] zapach oleju napędowego w kabinie i pod maską
Witam Roverzystów.

Przeczytałem wszystkie wątki na forum odnośnie zapachu/wycieku ON. Sprawdziłem wszystkie wskazywane tam możliwe usterki. Jednak nadal nie pozbyłem się zapachu oleju napędowego.
a) filtr paliwa szczelny - nie cieknie ani rurkami, ani dołem,
b) zaworek zwrotny pod pompą progową - brak wycieku, jest ok,
c) pompa wysokiego ciśnienia CR sucha,
d) wężyk oraz trójniki w przelewach wtrysków oraz rurki wysokiego ciśnienia szczelne i suche, brak śladów wycieków wokół wtryskiwaczy,
e) silnik wydaje się suchy, nigdzie nie zaobserwowałem wycieku ON, nie zauważyłem też, aby spalanie wzrosło, no może minimalnie, ale to kwestia tego, że ostatnio robię krótkie odcinki.

Ponadto:
1. po otwarciu maski, gdy silnik jest ciepły, czuć zapach podgrzanego oleju napędowego, co najdziwniejsze - ciężko stwierdzić skąd dochodzi,
2. po włączeniu nawiewu w obiegu otwartym, w szczególności gdy silnik jest gorący, do kabiny wpada zapach ON - nie jest on bardzo agresywny, raczej taki lekki,
3. zauważyłem też, że spaliny mają dość dziwny zapach, porównywałem z zapachem z wydechu Seata Ibizy kolegi.

Teraz pytania:
- czy Wy również, posiadacze ropniaka, czujecie zapach ON po otwarciu maski przy rozgrzanym silniku?
- gdzie jeszcze można szukać potencjalnego wycieku?

Jeszcze jedno - kiedyś miałem przygodę z przelewami, że zalało mi cały silnik z cieknącego przelewu, śmierdziało niemiłosiernie. Dwa razy myłem komorę silnika i silnik przy użyciu K2 Akra i karchera. Czy możliwe, że ropa wniknęła w wygłuszenia i od 2 miesięcy non stop śmierdzi?

Pomóżcie, bo już pomysłu brak :(

longer86 - Sro Cze 24, 2015 22:10

ropa ma to do siebie żę długo ją czuć, otwórz maskę i powąchaj czy wygłuszenie maski nie nasiąkło lub wygłuszenie na grodzi pomiędzy silnikiem a kabiną, stąd mogło by być zaciągane do kabiny przez dmuchawę
MaReK - Pią Cze 26, 2015 14:09

Otwórz maskę i sprawdź czy pod pompką nie cieknie Ci ropa na korpus skrzyni biegów.
Zobacz czy nie stoi ropa w gniazdach na wtryski... może coś nie skręciłeś, może przelewowy się sączy. Sprawdź ogólnie kondycję przewodów zasilających oraz przelewowych.

Mnie wiele przypadłości spotkało w tym temacie. Od usunięcia problemu do całkowitego pozbycia się smrodu musiał minąć dłuższy czas niestety. Też myłem komorę i wygłuszenie maski.

[ Dodano: Pią Cze 26, 2015 14:09 ]
Gryzący i inaczej śmierdzące spaliny to być może efekt uszkodzonych wtrysków.
Za każdym razem gdy któryś z moich wtrysków był bliski śmierci tak było...

cin1391 - Sob Cze 27, 2015 12:45

MaReK napisał/a:
Otwórz maskę i sprawdź czy pod pompką nie cieknie Ci ropa na korpus skrzyni biegów.

Suchutko.

MaReK napisał/a:
Zobacz czy nie stoi ropa w gniazdach na wtryski... może coś nie skręciłeś, może przelewowy się sączy. Sprawdź ogólnie kondycję przewodów zasilających oraz przelewowych.

Na tyle, co się rozejrzałem, nie dostrzegłem wycieku ;/ Przelewy ok, zasilanie wtrysków ok, pompa CR sucha, powrót paliwa ok.

Czy jest jakieś miejsce "niewidoczne" z poziomu maski, gdzie może się sączyć paliwo?

Szyfu - Sro Lut 03, 2016 14:40
Temat postu: Cieknąca ropa w kabinie
Witam,
podepnę się pod temat.
Czuć zapach ropy w kabinie.
Po odkręceniu zaślepki nad nogami pasażera, okazało się, iż gąbka przyklejona do tej zaślepki jest mokra, jak również cała skrzynka z bezpiecznikami. Dosłownie cieknie z tego ropa (ON). Kable, które idą do skrzyni z bezpiecznikami są całe mokre w ropie. W komorze silnika mam wszystko suche. Rozebrałem wszystko co mogłem i został mi tylko goły blok silnika. Skąd może cieknąc ta ropa? Czyżby gdzieś był przeciek i leci po kablach aż do skrzynki z bezpiecznikami? Mam zdemontowany cały schowek i wszystkie kable są widoczne, cieknie z tej grubej pionowej wiązki, która prowadzi do bezpieczników. Czy gdzieś pod deską rozdzielczą znajdują się przewody paliwowe? powroty? Nadmienię, iż wiązka idąca do bezpieczników pod maską za lewą lampą jest też cała mokra w ropie i kapie z niej ropa. Jak jeżdżę na wyższych obrotach to jakby bardziej leciało.
Już nie mam pomysłu skąd to leci.
Pomocy

longer86 - Sro Lut 03, 2016 14:51

Otwórz maskę i podążaj wzdłuż wężyka paliwowego w kierunku kabiny. Ale skąd tam ropa to nie mam pojecia bo wszystko idzie pod podwoziem... Chyba ze ktos zrobil jakas rzeźbę...
Szyfu - Sro Lut 03, 2016 14:54

mam wrażenie, jakby ciekło po głównej wiązce kabli pod deska rozdzielczą i wtedy ściekało do skrzynki bezpieczników. Kable faktycznie są mocno ściśnięte w tej wiązce i okalane taśmą, co w sumie tworzy taki wężyk.
christopher7 - Sro Lut 03, 2016 14:59
Temat postu: [R75] Zapach ropy
Szyfu, Ropa w kabinie ?. Oglądałeś okolice filtra paliwa?
Tak jak radzi przemo285 obejrzałbym okolice wtrysków i podłączenie do webasto. No kurcze skądś musi się sączyć. Jak jest w filtrze paliwa zaworek spustowy to warto mu się przyjrzeć. Tamtędy tez może lecieć...

Szyfu - Sro Lut 03, 2016 15:10

Wtryski, cały blok mam suchy, wczoraj sprawdzałem filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej. Rozebrałem wszystko co mogłem. Wszystkie rury od kolektora dolotowego, od turbiny i jest wszystko suche. Filtr paliwa mam bez zaworku na dole.
W tych okolicach jest sucho. Wczoraj wieczorem wycierałem przewody idące do skrzynki z bezpiecznikami w kabinie. Dzisiaj są mokre i kapie z przekaźnika.
Masakra

[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 15:10 ]
Mokre przewody

christopher7 - Sro Lut 03, 2016 15:23
Temat postu: [R75 CDT] zapach oleju napędowego w kabinie i pod maską
Szyfu, a okolice webasto?
Zobacz dokładnie przy włączonym silniku. Może być mała nieszczelność na wężu i sikać strumieniem będzie dopiero jak działa pompa paliwa (ale to na pewno wiesz). No w standardzie węże paliwa w R75 raczej nie szły przez kabinę :mrgreen: więc to musi być pod maską.
Jak masz mokrą skrzynkę bezpiecznikową w kabinie to obstawiam przewód prowadzący do filtru paliwa (pod maską koło grodzi)

Szyfu - Sro Lut 03, 2016 15:42

christopher7, czy to możliwe, żeby leciało aż od filtra paliwa do wnętrza auta kablami i do skrzynki z bezpiecznikami?
christopher7 - Sro Lut 03, 2016 16:00

Szyfu, No w R75 wszystko jest możliwe ale ropa cieknąca w kabinie na skrzynkę bezpieczników to rzadki przypadek...Tak jak pisałem wcześniej skoro paliwo sączy się do kabiny to zobaczyłbym węże przed filtrem paliwa (przed mam na myśli między filtrem paliwa a zbiornikiem paliwa w bagażniku. Jeśli leci z wężyka koło grodzi na gródź to teoretycznie mogłoby sączy się do kabiny. Dalej z tego co kojarzę węże schodzą w dół. Masz możliwość zajrzenia pod wozem? Mocno leci; robi się kałuża pod wozem czy wszystko idzie do kabiny?
Szyfu - Sro Lut 03, 2016 16:10

Najpierw miałem mokrą wiązkę która idzie z kabiny do skrzynki z bezpiecznikami pod maską, jest to ta wiązka idąca w dół od bezpieczników, do której podłącza się przewody od świateł i wentylatora chłodnicy. Kapało z tych kabli na osłonę dolną silnika. Mam kanał ( prymityw) ale jest. Mokre były również wejścia/wyjścia węży do intercoolera. To wszystko było w ropie. Wycieków nie mam na bloku i skrzyni.
A zaczęło się od tego, iż lewy migacz co jakiś czas mi nie świecił (komunikat spalonej żarówki). Postanowiłem to wreszcie zrobić i zobaczyłem te mokre przewody za lewym migaczem. Poszedłem do skrzynki z bezpiecznikami, żeby sprawdzić czy są one ok i tam odkryłem mokrą gąbkę, kable i cieknącą skrzynkę z bezpiecznikami.
Wcześniej ok grudnia wymieniałem pompę paliwa koło akumulatora. (wycieków nie ma)

christopher7 - Sro Lut 03, 2016 16:37
Temat postu: [R75 CDT] zapach oleju napędowego w kabinie i pod maską
Szyfu, może to będzie pomocne:
Szyfu - Sro Lut 03, 2016 16:48

ok, będę dzisiaj sprawdzał przewody po kolei i podszybie rozbiorę. Może coś w grodzi znajdę. Jeszcze jeden objaw jaki zauważyłem po włączeniu silnika i nawiewu to zapach (smród) palonego plastiku, jednakże to może być kwestia zwarcia, skoro mam mokre przewody i skrzynkę z bezpiecznikami.
dzięki za christopher7 :)

cin1391 - Czw Lut 04, 2016 09:26

Mi do dziś śmierdzi pod maską. Sprawdziłem już wszystko - pompę, rurki pompa-wtryski, gumowe węże pompka-filtr-pompa CR, węże powrotne i przelewowe, nie znalazłem nic.

A do kabiny nadal nadmuchuje spod maski śmierdzącą ropuchą :(

christopher7 - Czw Lut 04, 2016 09:35

Szyfu, Odnośnie zapachu palonego plastiku: Jeśli masz działające webasto sprawdź czy rura wylotowa webasto nie dotyka jakiegoś węża lub plastiku. Spotkałem się kiedyś z przypadkiem jak pewien "mechanik" zamocował wydech webasto kawałkiem plastiku. Wszystko było dobrze do zimy i jak webasto zaczęło odpalać .... to się dopiero zaczęło dziać :mrgreen:
longer86 - Czw Lut 04, 2016 09:38

Warto sprawdzić bo wydech webasto ma blisko do węża IC->EGR
christopher7 - Czw Lut 04, 2016 09:45

cin1391, jeżeli jest zalana (np przypadkowo przy wymianie filtra paliwa) ta gąbka na osłonie dolnej silnika to naprawdę długo będzie to jeszcze woniało nawet jak przyczyna wycieku dawno będzie usunięta.
Szyfu - Czw Lut 04, 2016 10:29

Witam,
walczyłem wczoraj do nocy. Rozebrałem podszybie - sucho (kable, komputer, filtr kabinowy), główna wiązka elektr. (nad nogami kierowcy) idąca z kabiny do błotnika lewego jest sucha. Webasto suche, rura od webasto zamontowana prawidłowo.
Zasilanie (ON) biegnące z baku do pompki i webasto suche, nic się nie poci. Wymieniałem odpowietrzenie skrzyni korbowej i na przelewach przy wtryskach jest sucho. Turbina - ok, filtr powietrza - ok.
Nie mam pojęcia skąd są mokre przewody przy skrzynce z bezpiecznikami.
Jedyne nieprawidłowości jakie zauważyłem to:
Mokre przewody idące wiązką, która znajduje się przy lewym błotniku. Są mokre na samym dole przy lewym migaczu, jakby ściekało na dół (oczywiste)
Rozebrałem wykładzinę pod nogami kierowcy i miałem wilgotno.
Najgorsze jest to, iż po wczorajszym diagnozowaniu wariuje mi auto po włączeniu wycieraczek, same nie pracują ale migają mi światła, zapalają się kontrolki, nawet jak mam wyjęty kluczyk. Po paru sekundach wszystko gaśnie.
Odnośnie smrodu palonego plastiku, zwarcia, czuć od razu po włączeniu dmuchawy, nawet jak webasto się nie uruchomi.
Nie mam pomysłu.

longer86 - Czw Lut 04, 2016 10:32

Nad lewym kołem przednim idzie wiązka, jak sam widzisz ropa nie idzie przez kabinę... A sama sie tam nie wzięła... Od dawna masz to auto? Może stary właściciel jakies cuda wianki tworzył
Szyfu - Czw Lut 04, 2016 10:47

Auto mam 5 lat. Jestem drugim właścicielem. Kupowałem za granicą od pana w podeszłym wieku. Bym zapomniał
Czyściłem w sobotę EGR i wszystkie te gumy, od turbo do intercoolera i do kolektora dolotowego. Tam miałem mokro, wydaje mi się, że to ropa ( na pewno).
Wytarłem wszystko do sucha, jednakże dalej jest mokro przy wejściu do intercoolera. Czy z niego może coś się wylewać? Podejrzewam, iż może chlapało z tego na kable od skrzynki bezp. wiszące obok.

[ Dodano: Czw Lut 04, 2016 10:47 ]
Zaznaczyłem gdzie miałem mokro pod maską

prebenny - Czw Lut 04, 2016 10:47

Jak masz/miałeś mokro w wężach intercoolera to to nie była ropa tylko olej silnikowy. Jak nadal masz przy lewej lampie ('lampie kierowcy') to poszukaj przedmuchów na kolanku IC bądź samym intercoolerze.
longer86 - Czw Lut 04, 2016 10:50

A 2 oringi byly jak to skladales?

To na pewno nie byla ropa w tym miejscu, tylko olej.

I skąd Twoim zdaniem z tego miejsca znalazło by się na kablach i skrzynce bezpieczników? Po przeciwnej stronie samochodu

Szyfu - Czw Lut 04, 2016 10:53

Olej wymieniałem we wrześniu, jego kolor jest już praktycznie kruczo czarny.
Jak wycieram to nie jest czarne tylko lekko żółte i śmierdzi ropą, jest w dotyku oleiste. Zrobię wieczorem zdjęcia i wrzucę. Dodam - wszystkie poziomy płynów w normie.

[ Dodano: Czw Lut 04, 2016 10:53 ]
longer86 - cały czas szukam odpowiedzi na to pytanie :)
Węże są mocowane opaskami i tam nie ma żadnych oringów, jedyny jest na kolanku
jak wyżej na schemacie.

longer86 - Czw Lut 04, 2016 11:11

No właśnie o to kolanko pytam , a jak masz webasto i tam masz niby ropę to szukaj na wężykach od paliwa, może któryś sika w tym kierunku
Szyfu - Nie Lut 07, 2016 20:59

Samo kolanko jest suche, a czytałem, że właśnie tam potrafi być nieszczelność.
Wszystkie przewody paliwowe są ok. Skąd mokre przewody w środku auta nad nogami pasażera?

[ Dodano: Pią Lut 05, 2016 10:41 ]
Witam,
zabrałem się wieczorem za sprawdzanie wycieku. Zrobiłem zdjęcia uwidaczniające mój problem. Wieczorem miałem mokre przewody jak na zdjęciach. Wszystko ładnie wysuszyłem i odtłuściłem. Oczywiście postawienie diagnozy jest najtrudniejsze.

[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 20:40 ]
Witam,
chciałem się tylko podzielić informacją dotyczącą cieknącej ropy w kabinie nad nogami pasażera (mokre przewody i skrzynka z bezpiecznikami). Winowajcą jest pompka paliwa koło akumulatora. Ma nieszczelność przy stykach. Wydostaje się tamtędy ropa i przewodem elektrycznym wycieka w kabinie obok skrzynki z bezpiecznikami. Wszystko jest możliwe.
Dziękuję za pomoc w diagnozie. Mam nadzieję, iż pomogę w rozwiązaniu takiego problemu jaki mnie spotkał, właśnie tym postem.
Pozdrawiam
Adrian[/b]

[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 20:59 ]
Poniżej dokumentacja w postaci zdjęć.

longer86 - Nie Lut 07, 2016 22:46

To teraz został problem pozbycia sie zapachu ropy... Prosto nie bedzie
christopher7 - Pon Lut 08, 2016 06:36
Temat postu: [R75 CDT] zapach oleju napędowego w kabinie i pod maską
Szyfu ha i jednak to było przy pompce :grin:
Super, że udało ci się zlokalizować wyciek. Odnośnie przyspieszenie wietrzenia. Jeżeli masz jeszcze podłogę dolną silnika, a na niej gąbka wyciszająca jest już zmęczona to najlepiej wyczyść podłogę a gąbkę wywal. Możesz na to nakleić profesjonalna gąbkę do wyciszania a w dużej części pozbędziesz się woni paliwa. Ta stara gąbka potrafi śmierdzieć paliwem miesiącami ...

cin1391 - Pon Lut 08, 2016 08:22

U mnie z kolei śmierdzi jedynie gdy silnik się nagrzeje - wdmuchuje razem z nawiewem woń podgrzanego ON.

W lato 3 razy myłem silnik, szukałem nieszczelności pod maską, wszystko na próżno. Nie mam już pomysłu, skąd może walić ON.

pablo - Pon Lut 08, 2016 09:11

Ja 2 lata jeździłem ze smrodem ropy. Zastanawiał mnie mokry zbiornik paliwa ( część lewa za kierowcą) Zdjąłem tylną kanapę i szok , cała gąbka nasiąknięta ropą . Okazało się że uszczelka od dekielka od pompy paliwa w zbiorniku skrzywiła się wcześniejszemu właścicielowi i chlapało mocno do środka kabiny. Używałem sorbentu ( taki ze straży pożarnej) , mycie i pranie gąbki przez 3 dni . Nie udało się w 100 % wyprać gąbki siedziska ale jest duuużo lepiej i już tak mocno nie śmierdzi.
Szyfu - Pon Lut 08, 2016 10:30

Problemu smrodu ropy nie mam wielkiego. Bardzo długo zastanawiałem się czy to w ogóle jest ropa. Jest tylko lekkie powonienie bo mam rozebraną całą konsoletę. Mokre jedynie były kable. Odtłuściłem je fajnym preparatem i nie mam problemu. Żona nawet nie wyczuła. Ja nic mokrego po za kablami nie miałem, oj przepraszam, gąbka, która jest przyklejona do klapy maskującej skrzynkę bezp. była na rancie mokra. Zerwałem ją i przykleiłem nową. Jak wszystko poskładam to będzie ok.
Teraz reklamuję pompę.

pablo - Pon Sie 27, 2018 19:00

U mnie znów powraca temat zapachu ropy a raczej spalin z ON. W czasie jazdy tego nie czuć ale wystarczy że stoję na światłach i silnik ma już optymalną temperaturę i wtedy czuć spaliny. Najpierw myślałem że to ze stojących obok aut ale kilka razy stałem sam na światłach i też śmierdzi więc wiem że to mój Rover śmierdzi.. Silnik suchy zero widocznych śladów przecieków. Jak by spod maski śmierdziało to w czasie jazdy by też chyba było czuć a tu tylko jak auto stoi. Macie jakiś pomysł gdzie jeszcze szukać przyczyny?