Zobacz temat - [R75] Zamek centralny - tylne drzwi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamek centralny - tylne drzwi

Lynxior - Sob Cze 27, 2015 15:32
Temat postu: [R75] Zamek centralny - tylne drzwi
Witam, dopiero co zakupiłem roverka 75 i mam pewien problem z tylnymi drzwiami, otóż zamek centralny nie otwiera tylnych drzwi, natomiast nie ma problemu z zamykaniem. Można je otworzyć np od środka. Słyszałem różne teorie np, że tylne drzwi otwierają się dopiero po 2 kliknięciu ale klikałem klikałem i nic.
AdaskoC - Sob Cze 27, 2015 15:41

Uszkodzony jeden silniczek w zamku. Wymień zamek lub silniczek. Ale koszt używanego silniczka jest taki jak koszt używanego zamka, a koszt nowych silniczków to ok 150zl
adam_26 - Nie Cze 28, 2015 11:15

AdaskoC napisał/a:
koszt nowych silniczków to ok 150zl
A gdzie można kupić same silniczki nowe ?? jeszcze się całkowicie nie rozprawiłem z moim zamkiem.
AdaskoC - Pon Cze 29, 2015 19:24

Nie mam pojęcia, kolega w UK z zapasów Rovera mi załatwiał, odkupili to ode mnie znajomi i kilka do swoich 75-tek zużyłem. Jeden komplet został, trzymam na czarną godzinę :)

Obiecał mi tego więcej, czekam, może załatwi.

jacekmarus - Sob Lis 07, 2015 15:33

Podłączam się do tematu:)
u mnie prawdopodobnie też padł silniczek, bo sprawa wygląda następująco.
Po otwarciu z Centralnego Zamka - otwierają się drzwi. Jednak tylnych lewych nie można otworzyć za pomocą klamki. Z wewnątrz bez problemu się otwierają. Gdy drzwi zostaną raz otworzone, nie ma problemu z późniejszym ich otwarciem z zewnątrz - do momentu zamknięcia Centralnym Zamkiem.

Początkowo myślałem, że to "cypelek" w drzwiach, wymieniłem go, jednak usterka nadal występuje.

Myślicie, że to silniczek?? Gdzie on się dokładnie znajduje??

AdaskoC - Sob Lis 07, 2015 15:43

jacekmarus napisał/a:
Myślicie, że to silniczek?? Gdzie on się dokładnie znajduje??


Tak, w wewnątrz zamka. Nie licz ze dostaniesz nowe silniczki tak łatwo, wiec jak to tylny zamek to taniej wyjdzie wymienić cały na używany lub nowy.

sTERYD - Nie Lis 08, 2015 10:24

jeśli to tylko kwestia komutatora, to ostatecznie można go przełożyć z silniczka od powerlocka, wiec sprawny zamek moze być dawcą na dwie naprawy.
AdaskoC - Nie Lis 08, 2015 10:44

sTERYD, jasne. Ale używane silniczki potrafią mieć strasznie kruche szczotki i komutatory jeśli pochodzą ze starego lub zawilgoconego auta. Komutatory potrafią się rozpaść przy samym czyszczeniu nawet. Natomiast jeśli kupi naprawdę młody zamek, to faktycznie dwa zamki można nim naprawić. :)
longer86 - Nie Lis 08, 2015 11:16

A może tez kupic nowy silniczek prosto ze sklepu (warunek to takie same wymiary obudowy silniczka) i przełożyć sam element plastikowy z szczotkami.
AdaskoC - Nie Lis 08, 2015 11:19

No można, tylko że tyle osób szukało takich silniczków i nie udało się
longer86 - Nie Lis 08, 2015 11:23

Takich pod względem długości oski,
sTERYD - Nie Lis 08, 2015 12:00

długość ośki nie jest problemem. Wystarczy że sięgnie do ok połowy ślimaka i będzie ok. Drugi koniec można odciać od starej ośki i osadzić z dwóch stron ewentualnie na klej.
AdaskoC - Nie Lis 08, 2015 12:21

sTERYD napisał/a:
długość ośki nie jest problemem. Wystarczy że sięgnie do ok połowy ślimaka i będzie ok. Drugi koniec można odciać od starej ośki i osadzić z dwóch stron ewentualnie na klej.


Dokładnie, ja tak robiłem jak miałem nowe silniczki z UK i jeden miał zgiętą ośkę, to ją uciąłem założyłem ślimak i z zepsutego dołożyłem ośki na końcu ślimaka. Śmiga do tej pory w kolegi aucie.