|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75]Termostat PRT
Syri - Nie Cze 28, 2015 11:36 Temat postu: [R75]Termostat PRT Witam, czy posiada ktoś dokładny schemat instalacji termostatu PRT w Roverze 75 1.8? Na początku wymyśliłem sobie, że założę go tak (zielony kwadrat):
Tylko w takim układzie nie mam pojęcia skąd wziąć trzeci przewód z wodą (bypass)?
Później jednak znalazłem coś takiego:
I szczerze mówiąc zgłupiałem całkiem Proszę o pomoc. Jak zamontować to ustrojstwo w tym samochodzie?
sknerko - Nie Cze 28, 2015 12:29
a nie idzie założyc tak jak w Freelanderze? tu masz link do schematu http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf
A tu cały watek o tym https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=589043#589043
Syri - Nie Cze 28, 2015 13:54
Teraz już kumam. Oczywiście, że można to tak założyć ja po prostu spodziewałem się gdzieś po drodze nagrzewnicy a jak rozumiem w tym termostacie mały obieg realizowany jest z pominięciem nagrzewnicy?
sknerko - Nie Cze 28, 2015 15:42
Nie, Mały obieg jest z nagrzewnicą, tam w wątku masz to rozrysowane nawet z kolorami odzwierciedlającymi temperatury.
[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 15:42 ]
aha w starej obudowie termostatu jest przelotka oczywiście a nie termostat. jak kupiłeś komplet to powinna być w zestawie o taka http://landstore.pl/zamie...d-zmodyfikowany
Syri - Nie Cze 28, 2015 18:05
Znalazłem jakiś schemacik, pozwoliłem go sobie stuningować w Paincie tak żebym przed instalacją miał pewność, że wiem co robię, więc całość wygląda tak:
Przy zimnym silniku (termostat zamknięty):
Przy rozgrzanym (termostat otwarty):
Dobrze to rozumiem? Czym jest rura oznaczona na pierwszym zdjęciu na zielono?
dzelo23 - Pon Cze 29, 2015 11:09
A to zielone to nie jest wężyk do zbiorniczka wyrównawczego?
Syri - Pon Cze 29, 2015 11:21
Oryginalnie wąż do wyrownawczego jest w okolicach cyferki 12 na tym schemacie, przy powrocie z chłodnicy.
dzelo23 - Pon Cze 29, 2015 12:09
Tak, koło 12 w trojniku z tworzywa. Dokładnie tak jak na drugim schemacie w pierwszym poście.
Syri - Pon Cze 29, 2015 12:33
Czyli ta zielona rura o której mowa jest niepotrzebna i należy ją pominąć?
sknerko - Pon Cze 29, 2015 12:50
A można wiedzieć co ty rozkminiasz z tymi wężami? bo jak kupujesz PRT to jest z wężami gotowe do montażu, zdejmujesz stare, zakładasz nowe i wymieniasz termostat na zaślepkę, nic więcej nie trzeba robić. Wszystko wg schematu który ci wkleiłem wyżej. W moim Freelu mechanik mi to zakładał przy okazji rozrządu i mówił że pięknie wszystko pasuje wg. schematu.
Syri - Pon Cze 29, 2015 13:09
No po prostu chce wiedzieć co robię a nie podpiąć na ślepo i się zastanawiać czy to działa czy nie działa a ten jeden wąż który zaznaczyłem na zielono jest w komplecie który znalazłem na allegro i nie mam pojęcia do czego on jest.
sknerko - Pon Cze 29, 2015 13:27
działać, działa bo widać po pracy wskaźnika temperatury i wg LR nie odnotowano HGF po modyfikacji.
dzelo23 - Pon Cze 29, 2015 20:56
Ja dodam tylko że nie kupowałem przelotki tylko rozebrałem swój stary termostat. Bo według mnie ta przelotka to nic innego jak cześć termostatu a termostat prt wsadziłem ten czarny od sdi i działa. W czasie normalnej eksploatacji temperatura płynu chłodzenia to max 93' a w korkach 97'.
AdaskoC - Pon Cze 29, 2015 21:19
Ta przelotka to zbędny wydatek.
sknerko, już miałem u siebie kilka 75 które miały fabrycznie PRT i niestety miały też HGF. Dziwne że w LR nie odnotowano HGF po modyfikacji.
dzelo23 - Pon Cze 29, 2015 22:27
Przepraszam za off topa.
Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy we Freelanderze?
sknerko - Pon Cze 29, 2015 23:51
AdaskoC napisał/a: | Dziwne że w LR nie odnotowano HGF po modyfikacji. | To są dane oficjalne które kiedyś tam umieścili na swojej stronie do tego jeszcze termostat był z obniżoną temperatura bodaj 82stC. Ja tez słyszałem o HGF z tym termostatem ale faktycznie przyczyna było zawsze coś, albo korek zdechł, albo rozszczelniło układ i płyn sp...lił, albo zakamieniło układ więc trudno jednoznacznie odpowiedzieć. mój z PRT zrobił ok. 50kkm a uszczelka po naprawie przejechała ponad 120 i była sprawna, niestety głowica pękła i trzeba było rozebrać.
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:50 ]
AdaskoC napisał/a: | 75 które miały fabrycznie PRT | Fabrycznie nigdy nie było bo PRT jest fabrycznie do LR i to tylko na zamówienie lub w ramach akcji serwisowej i tylko zaadaptowano go do R
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:51 ]
dzelo23 napisał/a: | Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy we Freelanderze? |
Nie wiem bo tam nie ma kompa w zegarach
dzelo23 - Pon Cze 29, 2015 23:59
Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący.
Sknerko a jak dorwać termostat prt z temp otwarcia 82st.C?
sknerko - Wto Cze 30, 2015 00:48
kupić w land store zestaw PRT i dokupić termostat od poldka ale nie wiem czy w PRT tą puszkę z termostatem idzie rozebrać i wymienić wkład
[ Dodano: Wto Cze 30, 2015 00:48 ]
dzelo23 napisał/a: | Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący. | W rave są wszystkie możliwości opisane bo klient mógł sobie życzyć z PRT a poza tym w nowszych już dokładali jak HGF złapał
AdaskoC - Wto Cze 30, 2015 07:38
A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie
Syri - Wto Cze 30, 2015 13:17
AdaskoC napisał/a: | A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie |
Podpowiem Ci tylko, że PRT wystawione razem z rurami jako "Termostat Land Rover" chodzą na Allegro po 200zł a jako "Termostat Rover" po 80zł. Sprzedający nie są chyba do końca świadomi czym handlują
|
|