Zobacz temat - Rover 620ti czy japończyk
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 620ti czy japończyk

matchless - Pią Lip 31, 2015 23:16
Temat postu: Rover 620ti czy japończyk
Witam, jest to mój pierwszy post na forum, którego od dłuższego czasu obserwuje.

Nadszedł czas na zmianę dotychczasowego auta. Nie interesują mnie toporne niemieckie samochody, ani podobne popularne auta zalewające nasze osiedla. Rover jest inny, mało popularny, ma swój styl co w pewien sposób zgrywa się z moim charakterem... ;) . Konkretnie chodzi mi o model 620 najlepiej z silnikiem Ti.

Stoję jednak przed dylematem, bo do wyboru mam 3 japońskie maszyny także i chciałbym poznać Waszą opinię na temat tej czwórki. Może macie doświadczenia z nimi, wspomnienia, porady.

Oto i wspomniana 4-ka:

Rover 620 2.0Ti
Honda Prelude 2.2
Mazda Xedos 6 2.0
Mitsubishi Galant VIII 2.5

j0zek - Pią Lip 31, 2015 23:40

Bierz Mazde Xedos, zdecydowanie wygląda najlepiej tych wszystkich, ma to coś :D

Extra autko :)

Markzo - Pią Lip 31, 2015 23:54

matchless napisał/a:
Rover 620 2.0Ti
Honda Prelude 2.2
Mazda Xedos 6 2.0
Mitsubishi Galant VIII 2.5

4 podobne, a w sumie różne ;) Preluda na pewno najbardziej "sportowa", w zależności od generacji (?) może być najbrzydsza :P H22 całkiem przyjemny motor, jednak ogromne prawdopodobieństwo zajechanego i skatowanego przez wściekłych młokosów auta :/ xedos mi zupełnie nie leży, nie miałem z nim styczności. Galant ma tendencje do rdzewienia, jednak wygląda fenomenalnie w werjsi Avance : http://img06.staticclassi...opcja-opole.jpg . Do tego bywa upierdliwe zawieszenie nivomat z tyłu. Poczytaj na forum galanta, generalnie niezła propozycja.

I na koncu rover... :P dla mnie piekna, klasyczna linia + najbardziej podatny na modyfikacje motor + zeszperowana skrzynia ;) idealne połączenie :) pozatym poszukaj na forumie, bo wałkowany temat nie raz :P

sknerko - Nie Sie 02, 2015 13:21

Albo rover albo galant
tomii620si - Nie Sie 02, 2015 14:23

620Ti - dlaczego ?

jako jedyny ma szpere - totalnie o niebo lepsze prowadzenie.. Wyposażenie.. Cicho ciemny.. Jedziesz ładnym eleganckim wozem do którego Twoja matka sie nie bedzie wstydziła wsiąść a jak trzeba to na światłach robiąc pss psss zostawiasz wszystkie te auta powyżej..

Testowałem.. Prelude H22 nie ma szans z Ti :) - ścigałem sie z kumplem ;)
Do tego to tak naprawde Honda accord - czyli Rover 600 :) zawieszenie i inne sa bliźniacze.. Tyle ze nie masz tylnych drzwi.. Ba .. wersje 2.0 maj ten sam silniki co 620Si.. a są cięższe od niego ;) :-|


Xedos - fura która jest nijaka i kosmicznie droga w utrzymaniu..
Galant - kozak auto ale tylko z V6.. które jest wolniejsze itd.. tyle, że galant moze byc fajniej wyposazony od Ti bo klimatronik automat jak ktoś lubi itd :)

Zreszta - Miałem 620Si .. Potem 620ti.. rozbiłem i dalej poluje na kolejnego Ti :)

Accord/Prelude - nie maja podejścia do Rovera.. pomimo, że to to samo. I tak jak juz wczesniej pisałem.. Szpera w 620ti zmienia na mega + charakterystyke prowadzenia samochodu :) zakrety w których wyjezdzałem 620Si to Ti robiłem jedną reka z zapasem ;)

Zreszta 620ti to też japoniec tylko z silnikiem Rovera :) Całe zawieszenie i wszystko jest to samo co w Accodzie IV i V .. Nie które elementy jeszcze VI miał.. I dosłownie to samo co Prelude.. Przeguby, silniki, amory, wahacze.. Zreszta kompletowalem Poliuretan do Rovera na forum Accorda i wszystko pasuje z accorda i prelude poza 1 gumą :) ..

No i na końcu. Miałem 620Si.. Miałem 620Ti.. i miałem tez Accorda V - accord znacząco najgorzej wykonany.. Niby ta sama fabryka itd.. ale accord jest bardziej jakby masowy pomimo całej tej łatki Rovera jako marki ..

Nie zastanawiaj sie :) Bierz 620Si albo 620Ti... Ewentualnie Accord V 2.2 Vtec 150km.. One tez sa dosyć dobre.. h22 znalezienie nie doje.. to cud.. A jak znajdziesz to różnie jest.. Kumpel kupił prelude.. niby ideał - hondziarz który sie zna.. Po 2 tygodniach panewki wypruło - pomimo ze nie pałował :)

matchless - Nie Sie 02, 2015 20:20

Dzięki za dużo informacji. Nad preludą już się wahałem pisząc tamten post. Jest to typowo lansiarski wóz i pewnie egzemplarz niekatowany to rarytas.
Tylko zastanawiam się nad jednym, ile jest warty w dobrym stanie taki 620Ti? Przeszukuje ogłoszenia i w większości 5 tysięcy te samochody nie przekraczają. To połowa tego co Galant kosztuje.

[ Dodano: Nie Sie 02, 2015 20:20 ]
Proszę o opinie na temat niżej wymienionych samochodów.
Niestety nie mam w swojej okolicy żadnego modelu 620 (Bielsko-Biała).


http://olx.pl/oferta/szyb...html#12e9c2d1da
To ogłoszenie wydaje mi się dosyć uczciwe, sprzedawca nie ukrywa, że samochód nie jest w idealnym stanie.



http://olx.pl/oferta/rove...html#12e9c2d1da
Kontrast zdjęć zaciera ewentualne uszkodzenia, nie za wiele można się dowiedzieć właściwie z tego ogłoszenia.


http://otomoto.pl/oferta/...1&id_at=2635489
Wersja Ti a nie Si

Niestety z silnikiem Ti to tylko dwa modele znalazłem przeszukując kilka portali.

tomii620si - Nie Sie 02, 2015 22:13

Ti jest bardzo tani w zakupie.. 1 powód.. Ludzie go nie znają i boją sie Roverów - a to bład..

Nie wiem czy sie sprzedał czy nie bo ja miałem brać ten ale moto sie nie chce sprzedać:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=98714 za troche wiecej..


Ogolnie zalezy ile masz i czy chcesz gaz.. Jesli chcesz to mozesz wziąc tego np. z wrocławia a masz z 2 tys wiecej na serwis i z głowy.. Jedyne co moze byc popsute w nie doje.. turbo to turbina garretta .. I ja albo sie wymienia albo regeneruje i jezdzisz jezdzisz .... i zostawiasz wszystko w tyle :) zreszta sam gadam właśnie z gościem od tego 620Ti na DW czy sie nie chce zamienic za moja Yamahe :)

matchless - Czw Sie 06, 2015 17:53

Samochód miałby być na lata, więc gaz wchodzi w grę. Montaż lub zainstalowany już w samochodzie ale w miarę świeży, że tak powiem najlepiej.
Ten z forum jest tylko 50km ode mnie, przedzwonie do niego jutro, może jest aktualne jeszcze.
Szczerze mówiąc wolę dać 2-3 więcej pasjonatowi, który o niego dbał jak o kobietę, a antonio na takiego mi wygląda właśnie.
Popytam, poszukam i mam nadzieję, że coś się uda upolować w niedługim czasie. Szkoda by było szukać Galanta przecież... ;) .

[ Dodano: Czw Sie 06, 2015 17:53 ]
Będę w niedługim czasie oglądał 620Ti, mam nadzieję, że jego stan będzie zadowalający bo z tym silnikiem nic innego w przyzwoitym stanie nie widzę.
Czerwony z DW nieaktualny już jest, wymieniłeś go tomii620si za yamahę może? ;)

Takie pytanie mam przy okazji, co myślicie o Saabie 900 2.0 turbo? Podobno ma sporo wspólnego z Oplem co dobrze nie wróży na przyszłość.

Rademenez_ - Sob Sie 08, 2015 22:04

620TI idą jak bułki . Samochód względnie tani w zakupie. Ale większość do remontu. Albo silnik, albo blacha. Z dwojga złego taniej , szybciej naprawić mechanikę , niż blachę. Miałem kiedyś Volvo 480. Byłem bardzo zadowolony. Dlatego następnym autem po Ti będzie V40 T4 .
tomii620si - Nie Sie 09, 2015 12:19

Nie.. Nie wymieniłem :P Niestety :P

Saab 900 - fajny, latwiej bedzie Ci go stuningować itd. to samo dotyczy sie volvo.. Łatwo w nich o moc.. chyba łatwiej niż w Ti.. ale ja do tych aut mam 1 ale.. Nie maja szpery jak w 620Ti a to kolosalnie zmienia prowadzenie auta na +.
Nie musisz sie bać ze FWD Ci wyjdzie w zakrecie.. Ja na kijowych oponach w Ti ze szperą raz z zakretu wyszedłem bokiem jak dobre BMW.. Tak szpera zacieśniła zakret na moze życzenie ;)


Ogólnie mówiąc tak..
Z tych co podales.. 620ti najlepszy i rozwala ich na łopatki.. ale..
jakby np. Saab 9-5 mial szpere bez wątpienia jeb..ał bym Roverem i brał 9-5.. Lepsze turbiny, lepiej sie zbiera jeśli chodzi o odczucia.. Wyposażenei Rovera kładzie na łopatki choćby: uchwyt na kubki, klimatronik, podgrzewane, chłodzone skóry, po zmienie lamp z polifta P&P xenon z soczewką a nie rzeźba jak w 600.. Ale tez inne ceny.. Blacha dużo lepsza.. Auto jakby ogólnie półke wyżej tj. ciszej, lepiej wykonany.. fajna opcja Night Panel czy jak to sie tam zwie (jako bajer).. Ogólnie R600 poza szperą do Saaba 9-5 nie ma podejścia.. Jeśli stać Cie a nie zależy Ci jakoś na pokonywaniu autem odcinków rajdowych siedząc na skórze tylko autostrada i ogień to saab bedzie fajniejszy tyle, że droższy.. a zamiast szpery ma kontrole trakcji :)

Volvo v40.. No takie volvo ma sąsiad.. Z budy - lusterka monoblock jak w e34, lampy crystal z wycieraczkami.. ori dokładka i niebieski perłowy kolor coś ala audi RS.. Super.. Z budy V40 mi sie podoba.. Nie iwem czy nie bardziej niż S40 bo w niej brakuje mi dupy ala S60.. Silnik - Ja nie słyszałem aby narzekał.. Z danych technicznych - wiekszy moment obrotowy w volverinie jest.. Ale wnętrze - dla mnie jest z C===3 .. Skrzypi, twarde plastiki, i ogólnie nie przyjemne to wnętrze dla mnie w odczuciu (ocena własna takze nie linczowac bo pewnie.. moze sie komus podobać tak jak mi deska w e34 czy w/w S 9-5). Ale nie wiem do końca czy ten samochód to dobre rozwiązanie techonologiczne - juz tłumacze :)

Kumpel ma S80 - silnik VW 2.5TDi - tragedia, kultura pracy 0 .. osiagi 0.. jak na auto tej klasy to makabra wręcz..
Sąsiad ponizej ma 2x V40.. 2 identyczne z budy, tylko sie felgami różnią.. Jeden 2.0T drugi 1.9d.. No i 3 dni temu posypał mu sie przegub wew w klekocie.. Jest tam silnik renault ? i skrzynia tyż.. Problem w tym, że przegub wchodzi nie tak jak w R600 do kosza który dopiero wchodzi w skrzynie tylko bezpośrednio do skrzyni.. co u sasiada w przypadku uszkodzenia przegubu wiązało sie z ryzykiem, że pierścien satelity (pękaja podobno) wraz z łożyskami igiełkowymi wpadaja ci bezpośrednio do skrzyni i o ile uda Ci sie nei rozwalic skrzyni itd.. to i tak musisz rozbierać skrzynie aby wyciagnac pozostałości.. Ogólnie u sasiada skończyło sie to dobrze ale gość na cmentarzu volvo S/V40 z którym gadaliśmy opisał nam co i jak i makabra.. Z drugiej strony 2.0T to chyba silnik volvo a wiec tez nie ma co sie sugerować bo moze byc jak w R600 ze 623i ma wadliwe silniki H23 a silnik Ti to chyba najbardziej udany silnik Rovera.. No i ja sam chciałem pójśc śladami kolegi Markzoo i dać własnie turbine do Rovera z Saaba 9-5 i dodatkowo od siebie Intercooler z Saaba 900 w zderzak :)


Więc tak.. To jest moja osobista ocena z doświadczeń, ploteczek z sasiadem itd..
Jesli masz kase ..


1. Saab 9-5 - z tych 3 to moj zwycięzca..
2. Volvo V40 & Ti.. Auta porównywalne.. Wyposażeniowo wygrywa volvo ale 620ti za to wygrywa dla mnie trakcja, wykonaniem i ogólnym klimatem.. Choć Ti zazwyczaj są bogate bo full elektryka, klima, nie rzadko tempomat, szyber itd..

Do volvo łatwiej o części, za to w 620ti czesci pasują z innych roverów tylko trzeba byc w temacie i wiedzieć co z czego.. ze to z freelandera.. to z R420Si itp itd.. Jakbys jednak kupił 620ti i miał problem z częścmi to pisz na PW to coś pomoge..

Powiem jak mistrz Joda.... :

Wybór należy do Ciebie.. wazne aby to była mądra decyzja

matchless - Wto Sie 11, 2015 23:17

Z racji posiadanego budżetu 9-5 i 9-3 raczej odpadają, 900 jest w zasięgu.
Do znalazłem jeszcze Volvo 850. Z wyglądu staruszek, a na światłach daję radę jak trzeba, podobnie niepozorny jak Rover. Jeżeli miałbym R w Ti w dobrym stanie to bym nie szukał innych, a tak to zabieram się za przeszukiwanie internetu i porównywanie tej trójki.

Vigoslaw - Sro Sie 12, 2015 08:17

matchless,

To dorzucę swoje 3 grosze...

9-5 łatwa modyfikacja, dobra blacha, fajny wygląd i wytrzymałość, do tego skóry premium
850 - ciężka, problemy z hamulcami, dobra blacha i wygoda, do tego znalezienie T, nie mówiąc o R w dobrym stanie graniczy z cudem. na + łatwo z lpg
600 ti - często zgnite, fajnie się prowadzi (szpera, torsen), wygodne i niepozorne, bardzo mały wybór

Jak chcesz dużo miejsca, to volvo, jak chcesz ekstrawagancko, to rover, jak chcesz po prostu po środku, to saab

Pozdrawiam,

V.

tomii620si - Sro Sie 12, 2015 09:37

Czyli kup forda mondeo ST i bedzie w sam raz hahahaha :)

Nie no to jest problem Ti.. że jak sa na rynku to jest po 5 na raz... a potem jakas dziura i po miesiac ani sztuki...

bociannielot - Sro Sie 12, 2015 09:43

mysle ze i tak bylo by latwiej 850 w dobrym stanie znalezc jak r600
matchless - Sro Sie 12, 2015 10:41

Mondeo mogłoby mieć nawet i 500KM a i tak bym się za nim nie oglądnął ;) .
850 parę sztuk jest na rynku, ugadam się z kimkolwiek z najbliższej okolicy to się nim przejadę, bo nawet nie siedziałem w takim samochodzie.
Patrząc na części nowe, zamienniki to ceny nie są tragiczne do tego szweda. Spodziewałem się większej róznicy względem R. Saab okazał się droższy w tym porównaniu od tej dwójki. Nie przyglądałem się cześciom używanym ale obstawiam, że R ma tutaj przewagę.

[ Dodano: Sro Sie 12, 2015 10:41 ]
Przeglądam ogłoszenia z sąsiednich krajów. W Niemczech jest parę sztuk ale nic wartego uwagi. Na Słowacji znalazłem za to takiego:
http://rover-600.autobaza...-id7709724.html

Mam do niego 270km, nie ma tragedii jeżeli jest warty uwagi.

slax - Sro Sie 12, 2015 15:14

Ja mam dwa 620 Ti :D

Co do utrzymania Ti, miałem wcześniej Alfe 156 1.8 TS i rover jest tańszy w utrzymaniu mimo że ślimak pod maską :D Zawias to Accord wiec cześći ogólnodostępne, jest pare rzeczy ciężej dostępnych, ale to się często nie zużywa. Najważniejsze to kupić auto ze zdrową motorownią i bez rdzy :D

matchless - Sro Sie 12, 2015 16:21

Oddalbys jednego :mrgreen:
slax - Sro Sie 12, 2015 16:51

matchless, Podkupiłem Ci nie dawno tego granatowego z nowego dworu gdańskiego :D Ale to dawca idzie na swap :D
flapjck1 - Sro Sie 12, 2015 17:16

jezdzilem 400tka, teraz saabem 9-3OG ( czyli ta buda co 900 tylko nowszy )

rover kladzie saaba na lopatki jesli chodzi o prowadzenie, 600tka ze wzgledu na wielowahacz tez sie bedzie lepiej prowadzila

moj saab po zamontowaniu grubego staba z tylu sie poprawil w tej kwestii ( a strasznie pluzyl wczesniej ) ale nadal to nie to samo co wielowahaczowka


ja sie zdecydowalem na saaba bo duzo latwiej znalezc niezgnily egzemplarz ( a w roverze bralem pod uwage tomcata, 620ti, 820ti )

saaby maja minus w postaci sporego wyeksploatowania - mimo to trzymaja sie dzielnie jednak, jakosciowo inna polka jednak

silniki 2,0t i 2,3t, kazdy inny to malo mocy albo awaryjnosc, plus ze samym programem za 700 pln mozna sporo ugrac

9-5 vs 9-3: przegrywa masa, wygrywa wszystkim innym - w tym prowadzeniem

ale ladna sztuka jest jednak sporo drozsza, i to byla jedna z przyczyn dla ktorych zdecydowalem sie na 9-3

sumarycznie nie zaluje mimo ze: zatarlem motor ( mea culpa - nie upilnowalem ubytkow oleju spod oringu pompy oleju ), wymienilem turbo, skrzynie i mam jeszcze kilka detali do ogarniecia :D

aha, za auto dalem 7800, wlozylem w nie od listopada okolo 5k ( robie sam )

matchless - Sro Sie 12, 2015 17:26

Żadnego swapa, co to za rozpruwanie flaków? Jezdzijcie sobie na swoich silnikach :smile:

[ Dodano: Sro Sie 12, 2015 17:26 ]
Ta blacha w 620 to istny koszmar, się ci się dziwić skoro to prawie bliźniak Hondy.
Skoro jezdziles wcześniej R to powiedz jak wychodzi porównanie kosztów utrzymania.

flapjck1 - Sro Sie 12, 2015 22:28

Saab drozszy, wiecej pali 13 vs 8, no i w moim saabie jest jescze troche do zrobienia, a nie lubie jak cos jest niesprawne
matchless - Sro Sie 12, 2015 23:45

A kto lubi :) . Dla jednych samochody to tylko środku transportu, a dla innych (mam nadzieję, że ludzi na tym forum) coś znacznie więcej. Niby kupa metalu, skóry i paliwa, a jednak mówi się, że starsze mają dusze. To historia pozostawiona w kabinie i przebyta na drogach jest odczuwalna w tych samochodach, dlatego tak się do nich przywiązujemy. Te nowe wydmuszki są zimne i nie byłbym do końca pewny czy z biegiem lat ocieplą swój wizerunek... tak mnie jakoś naszło :) .

Co do jednego egzemplarza Ti to muszę się dowiedzieć o nim jednej rzeczy. Jeżeli okaże się ona dobra to nie pozostaje nic innego jak go wziąć. Ale wszystko się okaże na dniach.

slax - Pią Sie 14, 2015 20:57

Z ta rdzą to tez tak nie do końca, moje pierwsze Ti jest z 95 roku i rdzy nie ma ani grama ani na progach, anie na błotnikach ani w ogóle nigdzie chyba :D A Nic przy blachach nie było grzebane. Natomiast ten dawca co kupiłem ostatnio, już dosyć mocno zjedzony z tyłu jest a podobno był przez ostatnie 6 lat garażowany. Więc nie wiem z czego to wynika
matchless - Pią Sie 14, 2015 21:15

A ten dawca to z którego rocznika jest?
tomii620si - Pią Sie 14, 2015 22:54

Dawca to ten granatowy co z tydzien ? temu wisiał na olx :) spod gdańska jak dobrze kojarze :P
slax - Pią Sie 14, 2015 23:03

Tak to ten, jest z 97/98 roku ZTCP
matchless - Nie Sie 23, 2015 17:50

Tydzień temu? Raczej wcześniej chyba, że slax od strzała go zgarnął ;) .

Przy okazji macie jakieś doświadczenia z samochodami po blacharce? Chodzi mi o to ile może wytrzymać repereturka progu, nadkola. Pewnie lepiej byłoby znaleźć oryginalne blachy od jakiegoś dawcy, a może jakiegoś fachowca znaleźć co to z nierdzewki wygina?


Ps. z ciekawości jechałem dziś Preludą z ogłoszenia z pierdzacym wydechem. Jakbym chodził jeszcze do szkoły to kto wiem, może i bym się na niego skusił bo całkiem nieźle utrzymane. Ale do 620 nie ma co porównywać, tutaj jeżdżą gentelmeny, tam młodzi gniewni w jeansach ;) .

[ Dodano: Pią Sie 14, 2015 23:05 ]
97? to mnie nie pocieszyłeś..

[ Dodano: Nie Sie 23, 2015 17:50 ]
Nigdy nie sądziłem, że do tego dojdzie. W poszukiwaniu 620Ti i innych japońców z ciekawości przejechałem się e36... Nie darzyłem sympatią tą markę, auta też mi się nie podobały, lecz jak wsiadłem do niego do poczułem, że jest on robiony dla kierowcy a nie dla gościa w samochodzie tak jak to jest w Saabie. Kilka samochodów przetestowałem i stanęło na tym, że albo beemka albo Rover. Jako, że R dalej na horyzoncie nie ma takiego jak chcę postanowiłem poszukać Niemca w dobrym stanie (jako samochód przejściowy?). I tak oto za trzecim modelem stałem się posiadaczem e36 320i ;) .