Zobacz temat - [R75] Cieknie z klimy od strony pasażera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Cieknie z klimy od strony pasażera

cabal - Sob Sie 01, 2015 15:32
Temat postu: [R75] Cieknie z klimy od strony pasażera
Hej

Cieknie mi z klimy od strony pasażera, z tego elementu co jest pod radiem/za panelem klimy. Zauważyłem że cieknie od tego prawego dekla, a konkretnie tak jakby przeciekało przez tą uszczelkę piankową. Podpowiedzcie mi co trzeba zrobić, wymienić ten wkład (tylko jak). Jak ktoś wie co trzeba zrobić to proszę bardzo o info. Dodam, że od strony kierowcy jest ok oraz ta wkładka ( od strony tunelu jest pianka a od strony tego urządzenia jest jakby folia/guma czy coś tam) co jest pod tym całym ustrojstwem jest cała wilgotna i jak ja nacisnę to leci z tego woda. Proszę o info czy już ktoś coś takiego przechodził.

AdaskoC - Sob Sie 01, 2015 20:13

Czyżby przegniła Ci chłodniczka nagrzewnicy ? Z tego co opisales to na to wychodzi. Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
SeniorA - Sob Sie 01, 2015 22:33

cabal napisał/a:
Podpowiedzcie mi co trzeba zrobić,
jak to jest płyn chłodniczy,to trzeba wyciągnąć nagrzewnicę i wszystko będzie wiadomo .Wystarczy zacisnąć przewody w komorze silnika ( albo spuścić płyn ),podłożyć folię po stronie kierowcy pod panel i nagrzewnicę , odkręcić uchwyt mocujący i dwa złącza rurek i je rozpiąć, wyciągnąć nagrzewnicę.. Dobrze jest założyć dwa nowe oringi na łączeniu rurek przy składaniu.
cabal - Nie Sie 02, 2015 09:33

No właśnie nie jest to płyn chłodniczy tylko woda.
SeniorA - Nie Sie 02, 2015 09:42

mogą być zatkane odpływy wody z pod parownika, trzeba wejść pod auto i sprawdzić.
cabal - Wto Sie 04, 2015 14:19

Odpływy są ok, woda normalnie leci z nich. Chyba nie obędzie się bez rozebrania całej konsoli i zajrzenia do środka. Ma ktoś jakiś inny pomysł?
wellman - Wto Sie 04, 2015 14:45

cabal, jesteś pewien, że to czysta woda? Wymieniałeś kiedyś płyn chłodniczy, czy jeździsz z takim jaki był przy kupie Roverka? Może ktoś przed Tobą "uzupełnił" płyn wodą? :P
cabal - Czw Sie 06, 2015 15:07

Pewien jestem. Płyn chłodniczy był niedawno uzupełniany i napewno jest to czysta woda, niczym nie pachnie, śmierdzi itd. Odpływy są drożne, miękkie, nic w nich nie ma. Jak jest ta obudowa w której jest parownik to woda przedostaje mi się przez ta uszczelkę piankową dekla od strony pasażera.

Jeszcze jedna sprawa. Czy możliwe jest żeby przez chłodnicę klimy, która jak twierdzi mistrzu od klimy nie odprowadza ciepła i powodowała bardzo duże ciśnienie w instalacji rzędu 30 atmosfer, własnie powodowała nadmierne skraplane wody w tym miejscu? Tylko dlaczego te kanaliki nie mogłyby tej wody odprowadzić skoro są drożne. Kurna już nie wiem jak to rozkminić

wellman - Czw Sie 06, 2015 15:25

W chłodniczce klimatyzacji zamontowany jest tzw. osuszacz. Podobno jeśli jest zużyty może powodować wytrącanie się wody w układzie klimy. Może to coś w tym kierunku?
SeniorA - Czw Sie 06, 2015 20:00

cabal, widocznie uszczelka gąbkowa nie uszczelnia , może jest uszkodzona lub pokrywa nie leży na swoim miejscu, trzeba to sprawdzić. Znam taki przypadek, dodatkowa uszczelniliśmy silikonem bo gąbka już była odgnieciona.
cabal - Pon Sie 17, 2015 18:56

wellman napisał/a:
W chłodniczce klimatyzacji zamontowany jest tzw. osuszacz. Podobno jeśli jest zużyty może powodować wytrącanie się wody w układzie klimy. Może to coś w tym kierunku?



Chyba kolego miałeś rację. Po naprawie układu klimatyzacji, a konkretnie po zatarciu sprężarki i jej wymianie na używkę i chłodnicy na nową wyciek wody od strony pasażera ustąpił. Dlaczego tak myślę, bo pierwszym razem wymieniłem chłodnicę także na używkę, która jednak nie odprowadzała ciepła, ciśnienie wynosiło około 25 barów, a woda leciała na podłogę. Teraz po wymianie chłodnicy na nową i spadku ciśnienia do 14 barów, przejechaniu około 500 km wyciek wody ustąpił.


Teraz pozostała jeszcze jedna sprawa do rozwikłania. Co jakiś cza przy prędkości ok 50-90 km/h czasami, nie często dochodzą do moich uszu dzwięki tak jakby dudnienia. Takie chrchrhchrchchrh. Jak wyłącze klime przyciskiem Eco to natychmiast przestaje. Początkowo zwalałem winę na łożysko w kole sprężarki, ale tak cchyba po rozłączeniu to łożysko nadal sie kręci. Czy ktoś coś wie co to moze być i skąd się bierze, dlaczego przy takich prędkościach i nie zawsze?