|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - Co myślicie o pasach sportowych?
zagi - Sro Sie 12, 2015 11:28 Temat postu: Co myślicie o pasach sportowych? Zastanawiam się czy nie kupić i nie zamontować sobie pasów sportowych. Czy wpływają one jakoś na bezpieczeństwo jazdy, czy tylko fajnie wyglądają?
mcjg - Sro Sie 12, 2015 17:07
A co rozumiesz pod pojęciem "pasy sportowe". Pięciopunktowe?
Jeżeli tak to zastanów się nad wygodą tego rozwiązania. A 1,4 si to prędkości i przeciążeń kosmicznych to raczej nie doświadczysz.
pietka - Czw Sie 13, 2015 08:11
Pasy sportowe - ok, ale stosuje się je głównie w furach sportowych, na wyścigach czy rajdach. W autach cywilnych raczej takich rzeczy się nie stosuje.
Spotkałem się jedynie z czymś takim: https://www.motointegrato...towe-4-punktowe
4-punktowe, które są chyba najwygodniejsze.
maciej - Czw Sie 13, 2015 09:56
Dla bezpieczeństwa i wyglądu - super, tylko miałbym kilka bardzo poważnych wątpliwości:
1. Jak je zamontować, jeśli nie masz klatki (fabryczna karoseria nie ma miejsc mocowania, a do fotela to nie jest bezpieczne rozwiązanie i na pewno nie będzie homologacji
2. Musiałbyś znaleźć homologowane, żeby się na przeglądach nie czepiali, a to już są koszty
3. Wygoda takiego rozwiązania jest tragiczna. Nie wiem, czy kiedyś jechałeś w takich pasach, ale uważaj, bo jak są dobrze wyregulowane, to nie zmienisz płyty CD w radiu, a co dopiero sięgnąć po ładowarkę, do nawigacji, nie mówiąc już o schowku, czy uchwycie na napoje. A jak będziesz miał luźno, to już bezpieczniej będziesz miał w zwykłych.
bociannielot - Czw Sie 13, 2015 10:28
Przeciez u nas na forum prawie wszystkie 1.4 jezdza na gwincie, z klatka itp
Harry - Czw Sie 13, 2015 20:54
jak chcesz pasy szelkowe to fotele kubełkowe załóż.
Mocowanie pasów np. 3 punktowych można wykorzystać mocowaia pasów tylnych pod kanapą.
firma schroth robi pasy, które możesz założyć bez foteli kubełkowych i do oryginalnych mocowań. dostępne są w rallyshop.pl
http://www.rallyshop.pl/i...chroth-quickfit
tuners - Pią Sie 14, 2015 05:29
A więc tak
Pasy szelkowe z homologacją drogową mają czarną obudowę i czerwony pojedynczy przycisk w podobie do oryginalnych
Pasy z homologacją FIA nie mają homologacji drogowej (jedyny wyjątek jedne z pasów omp za 1200zl szt)
Pasy z homologacją fia mają klamre centralną metalową z obrotem do uwolnienia (przekręca sie środek żeby rozpiąć wszystkie pasy
Pasy szelkowe można wpiąć w oryginalne mocowania pasów na dole słupka B oraz w miejscu oryginalnego zapięcia pasa przy tunelu środkowym lub fotelu
Tylne mocowania można usytułować w miejscu tylnych zapięć pasa a nawet do oryginalnych zapięć jeżeli się kupi pasy z takim (adapterem)
Oryginalne fotele wbrew wszelkim twierdzenią nie nadają się do pasów szelkowych
Raz nie są przygotowane na silny nacisk od gór pod zagłówkiem (kubły mają tam wyprofilowany plastik by siła była na prawie całą szerokość przekazywana
(Są samochody gdzie oryginalne fotele pozwalają zastosować pasy szelkowe ale to typowo sportowe samochody np. Nissan GTR)
Nie mówię tu że się nie da, tylko że w razie czegoś nieprzyjemnego fotel może nie pochłonąć sił oddziałujących na niego w miejscach do których nie był przystosowany, pasy mogą się ześlizgnąć
lub możemy sami wysunąć się lekko z fotela bez możliwości powrotu
Pasy szelkowe mocno trzymają kierowce bez przerwy, można zapomnieć o właśnie zmianie ustawień radia czy klimatyzacji u mnie już problematyczne się staje włączenie długich
Pasy szelkowe wbrew opinią nie należą do zbyt wygodnych, przez ciągłe napięcie mogą zostawiać ślady na skórze, co przy szerokości oryginalnych czyli 2" jest więcej niż pewne, ja mam 3" i mimo to klamry potrafią dawać się we znaki
Kolejną sprawą jest zakładanie i ściąganie pasów, o ile ściągnąć nie rodzi wielkich problemów to w deily car może przyprawić o nerwice zakładanie co chwile (mowa o pasach z homologacją drogową)
Foto pasów 3 calowych omp z homo drogową w Mg Zr masz w temacie mojego samochodu pod odpowiedzią
|
|