Zobacz temat - [R75] Rzeczy do zrobienia w Rover co i jak?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rzeczy do zrobienia w Rover co i jak?

Robert75 - Sob Sie 15, 2015 09:14
Temat postu: [R75] Rzeczy do zrobienia w Rover co i jak?
CZeść Klubowicze! ;)

pisze pierwszego posta więc za błędy sory

zarys sytuacji jest taki że:
Jestem właścicielem R75 2.0 V6 od kilku miesięcy, stałem się nim przez przypadek w sumie. Miałem go sprzedać i coś innego kupić.
Im bardziej chciałem go sprzedać + przygody, tym bardziej mi się podobał i zabujałem się w nim ech...

Sytuacja jest taka, że trzeba go trochę porobić..

Po pierwsze to Vis. Pali za dużo. na komputerze nawet do 40l przy ruszaniu, do 3000 słabiutki, czasem wgl jakby miał 50KM ;/ na lpg głośno chodzą, chyba te klapki, na benzynie ledwo słychać. Czy to są luzy za duże czy vis? Ogólnie to tak.
1. Czy wykręcenie vis to jest problem jakiś powiedzmy dla lajka?
2. Jak odkręcę vis, (który?) zobaczę ten badylek łączący klapki i nim ruszajac sprawdzę luzy, tak się sprawa ma?
3. Jak duże luzy to kolektor do wymiany, gdzie kupić, nowy, chyba najbezpieczniej?
4. Można zrobić podmiankę vis? kupić na allegro i wkręcić?
5. Czy przy tym jest więcej haczyków o których nie wiem?

Kolejna gorsza sprawa to uszczelka pod głowicą...

na wtorek jestem umówiony do:
http://www.karmelkowa.wroclaw.pl/
Łukasz Walter z Wrocław.

6. Polecacie, odradzacie jak tak to gdzie lepiej?
7. Czytałem ze jest nowy "model" uszczelek, kupić takie na allegro i w razie wymiany dać mu je do ręki?
8. Jakie mogą być koszta takiej naprawy? Zakładając że trzeba planować głowice itp. do 1.5k zmieszczę się w kosztach?
Wnioskuje ze uszczelka, bo puszcza takiego ciemnego bąka jak się pierwszy raz odpala w dniu. Tak to nie kopci nic. W wyrównawczym oleju nie ma, ale taki jakby nalot rdzawy. Przebiegu ma 187k prawie. Rozrząd wymieniany przy 175. uszczelka nigdy. Niby nie kręcony, wyeksploatowanie wnętrza to wytarta trochę kierownica jak przy mydełkowaniu. Nic więcej.

Czytając forum natknąłem się na art. o brudzie, smarze, oleju na takiej belce, jak się patrzy na silnik to koło lewych świateł na dole przy glebie. Zobaczyłem to u siebie.
9.Co to jest?
10. Czy wystarczy nowe zaciski, węże czy o co w tym chodzi?

Sprzęgło zbiera przy dole. Skrzynia biegów w jeździe ciężko chodzi, korki to masakra, pedał sprzęgła ciężko chodzi.
11. Do wymiany komplet sprzęgła, tak? Coś jeszcze można przy okazji tam zrobić, duże koszta?
12. Przy zrzucaniu skrzyni można by od razu wyprzęgnik zmienić, warto?



Z "pierdół" do zrobienia to:
13. szyberdach, ta cześć podsufitkowa, nie można jej przesuwać dowolnie. Jakby zablokowana ze szkłem. Miał ktoś tak?
14. Klima nie wiem co z nią...
15. Centralny, u kierowcy za którymś razem dopiero otwiera. Prawy tył wgl nie działa.
16. Na konsoli pokazuje ikonę trakcji(?) taka z wykrzyknikiem. Ikonę Świateł. Airbag
17. Ręczny trzeba naciągnąć bo nie łapie.


Chyba wszystko ;)

Czekam na opinie, sugestie, zje*by :)
Pozdrawiam Robert

longer86 - Sob Sie 15, 2015 10:19

Robert75 napisał/a:
Na konsoli pokazuje ikonę trakcji(?) taka z wykrzyknikiem. Ikonę Świateł. Airbag

Ikonę trakcji, czy zużyte klocki hamulcowe?
Ikonka świateł, posprawdzaj żarówki, łącznie z oświetleniem tablicy rejestracyjnej.
Airbag, posprawdzaj kostki pod fotelami

Popraw nazwę tematu bo ta nic nie mówi konkretnego

adam_26 - Sob Sie 15, 2015 14:12

W takiej sytuacji najlepiej będzie jak się umówisz z forumowiczami na spota w twoich okolicach https://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=14 bez pomocy forumowiczów raczej sobie z tym wszystkim nie poradzisz. Najlepiej będzie jeszcze jak ci ktoś podepnie R pod interfejs diagnostyczny i sprawdzi błędy. Z visami odezwij się do kolegi dzieju https://woox.pl/moduly-vis/ o HGF i jest dużo na forum :) Jeśli chodzi o centralny i drzwi to masz pewnie śilniczki do wymiany, ręczny się ustawia w bębnach nie trzeba ich zrzucać można płaskim śrubokrętem przez otwór szpilki ;)
Robert75 - Sob Sie 15, 2015 15:27

Ogólnie z tego co czytam to chyba jeszcze ne hgf. nie wiem...
patrze na ten wyrównawczy i nie mogę znaleźć skali wtf?
ile tam płynu powinno być, ile go widać?
pod kurek oleju patrze tam czyściutko ładnie, olej jeszcze klarowny się wydaje...

tarcze mam założone z tyłu. tak samo się naciąga? gdzieś na forum czytałem ze jeszcze w kokpicie trzeba rozkręcać i poluzować potem na kołach naciągać a potem na ręcznym ostatecznie dokręcić.
To jak to ogarnać?

dzelo23 - Sob Sie 15, 2015 16:19

Jeżeli ręczny łapie równo na obydwa koło ale słabo to w kabinie a jak łapie nirownomiernie na koła to regulacja przy kołach.
Skala w zbiorniku płynu jest z boku zbiornika od strony błonnika, w jasnym zbiorniku, nie wiem jak jest w czarnym i nie wiem jaki masz.
Wszystko idzie ogarnąć w tym aucie samemu :d kwestia tylko wiedzy, zdolności, dostępnych środków, czasu, cierpliwości i pewnie jeszcze wielu rzeczy ;)
Co i jak zrobić to znajdziesz na forum. Powoli, na spokojnie to wszystko jest do ogarnięcia.

longer86 - Sob Sie 15, 2015 16:34

Z tylu są tarczobebny w każdym 75, tarcze to zwykle hamulce a ręczny jest bębnowy. Regulacja śrubokrętem przez otwór.

Skala jest w zbiorniczku, jak odkrecisz korek to patrząc prosto w zbiorniczek masz napis min i max

dzelo23 - Sob Sie 15, 2015 16:51

Zgadza się, skala jest też w środku, tylko jeżeli jest nalane ponad max to ciężko ją zobaczyć.
Robert75 - Sob Sie 15, 2015 18:04

własnie mam czarny zbiornik i nic nie widać ;/ . chciałem zdjecie zrobic ale ciemno. Ogólnie to jak się patrzy do srodka to widać taki ząbki, kawałki plastiku, scianki cięzko opisać. Zapytam inaczej jak powinno wyglądac max?


a odnośnie ręcznego to wgl nie łapie ;)

Jeśli chodzi o błąd żarówki, to wywaliło mi po niemiecku ze od reji spalona
oznaczenia z zarówki "12V5W E4 2MP"

Usterka w układzie kontroli trakcji Żółta--- cały czas na wyświetlaczu co to może być, jakiś czujnik? aa wciskajac przycisk od trakcji pomiedzy ogrzewaczami siedzień nie ma zadnych reakcji trasa/postój.

aimp12 - Wto Sie 18, 2015 11:25

Co do zbiorniczka wyrównawczego to też mam czarny i oznaczenie min i max jest na samym spodzie, poniżej tych "żeberek". Jeżeli masz ponad max to nie zauważysz tych oznaczeń.

Z trakcją miałem takie same objawy jak Ty. Winne okazały się zatarte zębatki w urządzeniu, do którego idzie linka od przepustnicy. Wystarczyło odłączyć ten sterownik, potraktować prądem i zębatki się odblokowały. Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce tego urządzenia, nie wiem jak dokładnie je nazwać :)


Robert75 - Wto Sie 18, 2015 18:46

Haha jeszcze przed praca poszedłem to zobaczyć z ciekawości. Okazuje sie ze tam nic nie ma :) leżą 2 niepodłączone wiązki przewodów. Od tego urządzenia sa te wiązki? Czy cos jeszcze musi byc tam podłączone, (znaczy brakuje jeszcze czegos, od przepustnicy cos? )? Aaa bylem na warsztacie, chcieli go podnieść, ale zajęte podnośniki były i nic nie załatwiłem, jutro rano wizyta umówiona :)
aimp12 - Wto Sie 18, 2015 21:34

Do tego urządzenia od spodu podpięta jest wiązka. Mniej więcej tak to wygląda.

Możesz zauważyć też na poprzednim zdj podłączona jest linka, która idzie do przepustnicy.

Robert75 - Sro Sie 19, 2015 11:13

Takie mam końcówki luźne tam:




jak do tam tego na zdj końcówki nie znalazłem i do przepustnicy też nic.. Może się różnic co do modelu? Jak to wgl się nazywa?

Byłem u mechaników wrzucili na podnosnik iiiii.... smutno mi sie zrobiło jak zobaczyłem..
-cały spód do impregnacji przed zimą bo poharatany.
-katalizator i taki "tłumiczek"? w ukłądzie !@!$# ktoś musiał przychaczyć syto
-najwazniejsze 2 chłodnice do wymiany i obudowa wentylatora, wszystko poharatane.
-Próbowalnabić co z klima to aż wystrzeliło z okolicy chłodnicy. Nie wiadomo jak reszta.

Ma ktoś dostęp do chłodnic i obudowy, najlepej okolice wrocka może i troche dalej?;)

prebenny - Sro Sie 19, 2015 11:19

Robert75 w sprawie części wal do AdaskoC.