Zobacz temat - [R75] Ile kosztował nowy Rover 75?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ile kosztował nowy Rover 75?

aimp12 - Wto Sie 18, 2015 16:37
Temat postu: [R75] Ile kosztował nowy Rover 75?
Pytanie jak w temacie, ostatnio przyszło mi do głowy jaka była jego cena gdy był nowy, oferowany w salonie. Posiada ktoś takieś info? :)
prebenny - Wto Sie 18, 2015 16:56

http://www.cwn.org.uk/mot...201-pricing.htm

Ceny tam podane są w funtach. I zapewne odnoszą się tylko do sedana.

Wg strony http://www.money.pl/pieniadze/nbparch/srednie/ 1 funt w dniu publikacji (1 luty 1999) kosztował 6,1337 zł czyli najtańszy 1.8 classic kosztował ponad 111 tyś zł a najdroższy 2.5 V6 CONNOISSEUR SE ponad 156 tyś zł.

MODEL RETAIL PRICE
1.8 CLASSIC** £18 100 111 020 zł
1.8 CLASSIC SE** £18 800 115 314 zł
1.8 CLUB £19 350 118 688 zł
1.8 CLUB SE £19 700 120 834 zł
1.8 CONNOISSEUR £20 750 127 275 zł
1.8 CONNOISSEUR £22 350 137 089 zł
   
2.0 V6 CLASSIC** £19 750 121 141 zł
2.0 V6 CLASSIC SE** £20 450 125 435 zł
2.0 V6 CLUB £21 000 128 808 zł
2.0 V6 CLUB SE £21 350 130 955 zł
2.0 V6 CONNOISSEUR £22 400 137 395 zł
2.0 V6 CONNOISSEUR SE £24 000 147 209 zł
   
2.5 V6 CLASSIC** £21 200 130 035 zł
2.5 V6 CLASSIC SE** £21 900 134 329 zł
2.5 V6 CLUB £22 450 137 702 zł
2.5 V6 CLUB SE £22 800 139 849 zł
2.5 V6 CONNOISSEUR £23 850 146 289 zł
2.5 V6 CONNOISSEUR SE £25 450 156 103 zł
   
2.0 CDT CLASSIC** £19 300 118 381 zł
2.0 CDT CLASIC SE** £20 000 122 674 zł
2.0 CDT CLUB £20 550 126 048 zł
2.0 CDT CLUB SE £20 900 128 195 zł
2.0 CDT CONNOISSEUR £21 950 134 635 zł
2.0 CDT CONNOISSEUR SE £23 550 144 449 zł

aimp12 - Wto Sie 18, 2015 20:36

Dzięki za info :D
sknerko - Czw Sie 20, 2015 09:41

Byłem w tamtych czasach w salonie i najtańsza wersja kosztowała o ile dobrze pamiętam 99 tys. z hakiem.
AdaskoC - Czw Sie 20, 2015 21:41

sknerko napisał/a:
Byłem w tamtych czasach w salonie i najtańsza wersja kosztowała o ile dobrze pamiętam 99 tys. z hakiem.


A teraz 16 lat później, można go kupić już za 2000zł i nawet będzie się toczył :) Po co przepłacać jak można poczekać :)

prebenny napisał/a:
a najdroższy 2.5 V6 CONNOISSEUR SE ponad 156 tyś zł.


Hoho, ale mnie zaszczyt kopnął, ja sie takim poruszam :D Mogę przykozaczyć ile kosztował w salonie :)

R75 - Czw Sie 20, 2015 22:50

obecnie ceny średnio dzielimy przez 10 :)

tutaj o cenach mg zt
http://www.xpowerforums.c...rice%20List.pdf

v8 prawie 200tys wow

wszystkie modele gwarancja 3lata lub 100tys, milo :)

Cytat:
Warranty
Every new MG comes with a standard three year/60,000 mile warranty,* whichever
comes first. (There is no limit to mileage in the first year after purchase). Included in
this package is MG Rover’s exclusive one year roadside assistance service.**Please
apply to your Distributor at the time of purchase for full details of the manufacturer’s
terms and conditions.
*Made up of a 12 month unlimited mileage warranty plus MG Rover’s 2nd and 3rd year 60,000 mile
Extended Warranty, subject to terms and conditions. The Extended Warranty will only apply to
the extent that the 12 month unlimited mileage warranty has not exceeded 60,000 miles.**This
can be extended to 3 years at a very competitive rate. Please ask your Distributor for details

AdaskoC - Pią Sie 21, 2015 05:20

Obecnie cena V8 oscyluje w granicach 25 000€ ok 100 000zl za LHD, natomiast w przypadku RHD będzie to około 3 000 - 8 000£ czyli okolo 18 000 - 48 000zl.
SeniorA - Pią Sie 21, 2015 17:51

aimp12 napisał/a:
jaka była jego cena gdy był nowy, oferowany w salonie.
aimp12, mój 2.0 kV6-automat w polskim salonie w 2001r. po negocjacjach kosztował 138 tyś.
Punx - Sob Sie 22, 2015 17:53

Nie od końca z tymi V8 RHD i takimi niskimi cenami (poniżej 50k), jak już jest jakiś fajny wizualnie egzemplarz to i RHD potrafi powyżej 115k PLN kosztować, np.:

http://www.mobile.de/pl/S.../143407873.html - ok 124k pln

http://www.mobile.de/pl/S.../138519170.html - ok 115k pln

AdaskoC - Nie Sie 23, 2015 05:37

Punx, cenę auta to dyktuje rynek, nie sprzedający. Z tymi cenami powyżej 100 000 pln to przegięcie, zwróć uwagę ile czasu próbują sprzedać te auta.
Fakt faktem ze nie wyprodukowano ich zbyt wiele i z roku na rok ich ubywa (złomowanie, rozbiórka na części). Wiec ceny mogą śpiewać różne. Tyle że nie jest to Jeszcze żadne kultowe auto, musi minąć trochę lat i Wisła musi kilka razy jeszcze wyschnąć :-D nim zostanie docenione(choć nie wiem pod jakim względem skoro tak tragicznie się prowadzi)

Jak wiesz to od długiego czasu noszę się z zamiarem kupna tego wlasnie auta, ale albo wizualnie rupieć, albo silnik i układ napędowy do remontu. Niestety nie są to auta które były poszanowane przez właścicieli. A ja nie mam tyle czasu, chęci i pieniędzy, żeby odrestaurowywać 10letnie auto.

Punx - Nie Sie 23, 2015 08:25

W jakim sensie - tragicznie się prowadzi ?
0L0 - Nie Sie 23, 2015 09:34

Odnośnie tragicznego prowadzenia polecam obejrzeć pewien odcinek Top Gear (sezon 4, odcinek 5) gdzie Jeremy Clarkson ma nieco inne zdanie na ten temat ;)
zedziczek - Nie Sie 23, 2015 09:38

albo to od 7:20 ;)

https://www.youtube.com/watch?v=daQNuKjTKv8

co do R75 to jeszcze czasu upłynie faktycznie za nim będzie to zabytek, ale np. w UK ZT już można ubezpieczać jako klasyk, bo nie było ich aż tak dużo, model 190 już jest na wyginięciu :) zostało ich pewnie koło 1k na cały świat ;)

j0zek - Nie Sie 23, 2015 10:25

zedziczek tylko V8 ma napęd na tył
zedziczek - Nie Sie 23, 2015 10:52

Jeśli to jest pytanie, to tak jedynie v8, chociaż była koncepcja 4x4 ale o ile mi wiadomo to nie było ich za wiele może nawet jeden nawet nie pamiętam z jakim silnikiem, podsumowując, tak jedynie v8 ma napęd na tył a na filmiku jest samochód z napędem na przód.

ps. właśnie sprzwadziłem, wersja z napędem na wszystkie koła to było MG ZT-T v8 nastepnie wymienili w nim silnik na 2.5 i dodali napęd z freelandera, mowa tu o zmianach w fabryce nie wiem czy ktoś to powtórzył na własną rękę.

AdaskoC - Nie Sie 23, 2015 11:06

Strasznie beznadziejnie jeździ sie tym na miescie w ciasnych zakrętach, troszkę więcej gazu i tyl ucieka, to zjawisko nie występuje w dużo mocniejszych BMW czy mercedesach.

Co do 190 to mysle ze jest tego sporo więcej, nie jest to jakiś unikat. Dużo jest też 75 z silnikiem 190KM produkowanych seryjnie. Miedzy innymi ja mam takiego.

Punx - Nie Sie 23, 2015 11:09

AdaskoC a czy seryjnie do takich 75 dodawali te większe tarcze hamulcowe ? I pewnie wtedy koła to tylko 17-18'' ?
zedziczek - Nie Sie 23, 2015 11:10

w UK zostało ich nie co ponad 700 i to można akurat sprawdzić, po za UK jest ich o wiele mniej, co do fabrycznego R75 190KM to nie moge polemizować bo dla mnie to nowość pierwszy raz o tym teraz czytam więc się nie wypowiem ;)
AdaskoC - Nie Sie 23, 2015 11:14

No skoro polacy rozebrali ich tysiące to nie dziwota ze w UK jest ich Malo. Swojego czasu Bralem tez głównie 75/ZT z wysp, teraz ceny tych aut poszły tam w górę bo jest coraz mniej i funt tez znacząco zwiększył swoja wartość. Z Irlandii w euro jeszcze się opłaca, ale z Anglii juz nie bardzo. W Niemczech jest teraz o wiele taniej, tyle ze 12 letni 75/zt z Niemiec to padło w porównaniu z tym co za te same pieniądze jest w UK

Tak mój mial, ale zmienilem na mniejsze bym mogl zamontować kola 16"

Skąd informacje o liczbie tych aut?

zedziczek - Nie Sie 23, 2015 11:20

https://www.howmanyleft.co.uk/ co do R75 z 190KM masz gdzieś o tym info że seryjnie takie występowały czy poprostu z tego co u siebie masz tak wnioskujesz ? :)
j0zek - Nie Sie 23, 2015 11:31

zedziczek to nie było pytanie tylko stwierdzenie o napędzie.
Punx - Nie Sie 23, 2015 11:40

Jakaś dziwna ta wyszukiwarka, jak się wpisze "Rover 75" to wyskakuje przedziwny podział modeli, z kolei np, "Phaeton v8" daje wynik w postaci TDI V8:

https://www.howmanyleft.c...93&q=phaeton+v8

a takiego silnika nie było:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton#Silniki

zedziczek - Nie Sie 23, 2015 11:55

j0zek napisał/a:
zedziczek to nie było pytanie tylko stwierdzenie o napędzie.

ale odnośnie czego ? :)

Physixc - Nie Sie 23, 2015 11:58

Mój 75 2.0CDT w wersji connoisseur w 2001 roku Kosztował 115 000. Mam jeszcze fakturę.
zedziczek - Nie Sie 23, 2015 12:02

Punx napisał/a:
Jakaś dziwna ta wyszukiwarka, jak się wpisze "Rover 75" to wyskakuje przedziwny podział modeli, z kolei np, "Phaeton v8" daje wynik w postaci TDI V8:


pewnie wkradł się jakiś błąd wystarczy że urzędnik coś źle wklepie lub ktoś inny przy rejestracji

AdaskoC - Nie Sie 23, 2015 12:06

To juz mój 6 albo 7 egzemplarz z tym silnikiem, kilka spotkałem tez na ebay.co.uk czy aukcjach copart. Nigdy nie spotkałem takiego przedlifta, jedynie polifty w wersji SE.
R75 - Nie Sie 23, 2015 13:59

Cytat:
Dużo jest też 75 z silnikiem 190KM produkowanych seryjnie


szczerze nigdy nigdzie nie slyszalem o r75 z takim silnikiem, jezlie juz to po przekladce z mg zt, nie trafilem tez nigdy na portalach z samaochodami na auto z takim silnikiem

masz jakies namiary na ogloszenie?

177 koni w 2.5 to ok, ale 190 hmmmm

moze to ktos jeszcze potwierdzic? jezeli tak to zaczynam szukac takiego autka :)

AdaskoC - Nie Sie 23, 2015 14:03

No teraz kolejnego takiego sprowadziłem. Za dwa tygodnie mam dowód do odbioru, to mogę foto podesłać dowodu stałego.
R75 - Nie Sie 23, 2015 14:20

mozesz jeszcze dla pewnosci sprawdzic 8 cyfre numeru VIN

v6:

k - 150
e - 160
l - 177
f - 190

masz f ?

alpacino - Nie Sie 23, 2015 19:00
Temat postu: [R75] Ile kosztował nowy Rover 75?
AdaskoC napisał/a:
Strasznie beznadziejnie jeździ sie tym na miescie w ciasnych zakrętach, troszkę więcej gazu i tyl ucieka, to zjawisko nie występuje w dużo mocniejszych BMW czy mercedesach.

Co do 190 to mysle ze jest tego sporo więcej, nie jest to jakiś unikat. Dużo jest też 75 z silnikiem 190KM produkowanych seryjnie. Miedzy innymi ja mam takiego.

I tu się z Tobą nie zgodzę !! !....zjawisko uciekania tyłu ,występuje w KAŻDYM! aucie z napędem na tył ,wszystko zależy od kierowcy i sposobu jazdy!!!
Jk ktoś nie potrafi jeżdzić autem z napęde na tylną oś , to niech sobie da spokój
Wiem , jeżdziłem Poldkiem , póżniej Omegą , Mercem C i we WSZYSTKICH !! ! tych autach,przy nieumiejętnym obchodzeniem się z gazem , występowało wyprzedzającego tyłu ! (nawet na suchej nawierzchni ! , bo o mokrej to nawet nie piszę!!)
Nie jęzdziłem R75 z napędem na tył ,więc nie wiem ! , Ty ile czasu spędziłeś za kółkiem R75V8 ?? ?

j0zek - Nie Sie 23, 2015 20:46

zedziczek napisał/a:
j0zek napisał/a:
zedziczek to nie było pytanie tylko stwierdzenie o napędzie.

ale odnośnie czego ? :)


Bo wrzuciłes linka co tam jakiś rajdowiec robi z R75 FWD na ręcznym, a V8 mają RWD

zedziczek - Nie Sie 23, 2015 21:07

aha ja nie miałem na myśli v8 :) moja wina bo tego nie zaznaczyłem :)
longer86 - Nie Sie 23, 2015 21:30

e tam... jakie fatalnie.... Clarkson twierdzi żę jazda zt260 jest relaksująca, przyjemnego oglądania
https://www.youtube.com/watch?v=H1pSGpUUbis

sebol11 - Nie Sie 23, 2015 23:01

Ja mam ale silnik od ZT ;)
marcin.misek - Sro Sie 26, 2015 22:55

Jakby ktos jeszcze chciał to tutaj jest bardziej szczegółowy cennik :
http://www.the75andztclub...ead.php?t=48437