|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [LR Freelander] pytanie o wytrzymałość napędów / skrzynie
Markzo - Sro Sie 19, 2015 21:16 Temat postu: [LR Freelander] pytanie o wytrzymałość napędów / skrzynie Witam!
Mam pytanko (czysto teoretyczne na razie), jaka jest wytrzymałość napędów w freelanderach 1,8? chodzi mi o maksymalną moc i moment, jaki może to przenieść
Druga sprawa to skrzynia biegów. W 1,8 siedzi pg1 tak? od zwykłej roverkowej rózni się tylko dzwonem i możliwością przykręcenia wyjścia na 4x4? Czy da się zapodać do freelandera skrzynię z 2,0Ti wyposażoną w szperę? Próbował ktoś?
sknerko - Czw Sie 20, 2015 08:40
napędy są te same w wszystkich freelach więc najmocniejszy ma 177KM 2,5 V6. skrzynia nie pasuje niestety bo w freelu półosie wychodza z IRD a nie ze skrzyni jak w Roverku. Był na forum kiedyś koleś co włożył podobno skrzynie z R45 i miał przednionapedówkę ale wg mnie to nie trzymał się jezdni jak powinien o ile w ogule to się udało. zdjęć nie było
Markzo - Czw Sie 20, 2015 14:54
sknerko napisał/a: |
napędy są te same w wszystkich freelach więc najmocniejszy ma 177KM 2,5 V6. skrzynia nie pasuje niestety bo w freelu półosie wychodza z IRD a nie ze skrzyni jak w Roverku. |
mi chodzi o bebechy skrzyni, konkretnie Torsen i mozliwosc zostawienia skrzyni z 2,0 Turbo i dokrecenie do tego napedu 4x4. Czyli swap 2,0Ti do freelandera z zostawieniem napędu 4x4 + dorzucenie szpery na przód.
sknerko - Pią Sie 21, 2015 09:26
Markzo az tak sie nie znam ale pobierz Rave i ogarnij. Skrzynię całą na pewno nie przełożysz bo w Freelu jest ona bez wyjścia na półosie tylko napęd wychodzi z IRD i na przód i na tył a skrzynia napędza tylko IRD.
Markzo - Pią Sie 21, 2015 14:40
sknerko napisał/a: | Skrzynię całą na pewno nie przełożysz bo w Freelu jest ona bez wyjścia na półosie tylko napęd wychodzi z IRD i na przód i na tył a skrzynia napędza tylko IRD. |
na razie to tylko moje przemyślenia, chciałbym zostawić dzwon z 2,0t żeby nie rzeźbić adaptera. Wiem, że skrzynia z 220 coupe turbo ma taki sam dzwon jak 2,0 diesel - nie wiesz czasem, czy w frelku dzwon skrzyni 1,8 i 2,0diesel (roverkowy, nie wiem czy td4 podejdzie) jest taki sam? Wtedy można by zostawić skrzynie z frela, wzmocnić ją w razie potrzeby bebechami z pg1 turbo, dorzucić torsena i coś by to może zaczęło po ludzku jechać
Remigiusz - Pią Sie 21, 2015 17:38
Markzo, Ja nad takim rozwiązaniem tez myślałem, ale ciężko dorwać ten napęd 4x4 który jest dokładany. A druga sprawa to to nie jest za bardzo wytrzymałe na duże Nm. Gdzieś o tym było tez kiedyś ze rozsypywało się pod Nm L-serii modzonej nawet.
Pytanie jak puścić wal na tył jak auto nisko siedzi w ZS czy 45
Markzo - Pią Sie 21, 2015 19:13
Remigiusz napisał/a: | Markzo, Ja nad takim rozwiązaniem tez myślałem, ale ciężko dorwać ten napęd 4x4 który jest dokładany. A druga sprawa to to nie jest za bardzo wytrzymałe na duże Nm. Gdzieś o tym było tez kiedyś ze rozsypywało się pod Nm L-serii modzonej nawet.
Pytanie jak puścić wal na tył jak auto nisko siedzi w ZS czy 45 |
ja chciałbym włożyc 2,0t do freelandera. ZS zostaje ośka
sknerko - Pią Sie 21, 2015 19:49
Remigiusz o jakich Nm piszesz bo wg mnie to sprzęgło je przenosi i tyle, nie wiem ile one wytrzyma. Reszta musi przenieść do 177KM bo w 2,5 V6 jest to samo co w pozostałych i działa a pewnie jest tam trochę zapasu jeszcze, więc jedynie tryby w skrzyni wymienić, dać torsena, no i dowiedzieć się czy dzwon pasuje.
Remigiusz - Pią Sie 21, 2015 22:06
Markzo, lol to pomysł niezły szalony ale mi się podoba
Ja rozmawiałem kiedyś tez z moimi mechanikami co robią samochody na Off Road i mi odradzali to od Freelka mówili ze w serii to daje jakoś ledwo rade.
sknerko, I co się dalej dzieje z momentem po sprzęgle już dalej na kola nie idzie pomiędzy resztę podzespołów
Markzo - Pią Sie 21, 2015 23:00
Remigiusz napisał/a: | Markzo, lol to pomysł niezły szalony ale mi się podoba |
to tylko pomysł na razie, zbiera info na przyszlosc
Remigiusz napisał/a: | Ja rozmawiałem kiedyś tez z moimi mechanikami co robią samochody na Off Road i mi odradzali to od Freelka mówili ze w serii to daje jakoś ledwo rade. |
no patrol czy defender to to nie jest, ale całkiem fajne zgrabne autko, które w swojej klasie ma najlepsze właściwosci terenowe
sknerko - Nie Sie 23, 2015 20:44
Remigiusz napisał/a: | sknerko, I co się dalej dzieje z momentem po sprzęgle już dalej na kola nie idzie pomiędzy resztę podzespołów | przeczytałeś wszystko co napisałem? czy tylko pierwsze pytanie? Moment idzie na koła przez skrzynie która jest różna w zależności od wer. silnika ale reszta napędu jest jednakowa w autach od 98KM do 177Km i pewnie jeszcze zapas jakiś jest. Freel bardzo dobrze sobie radzi w terenie i napędy tez jak są sprawne jedynie że muszą być z roczników po poprawkach czyli chyba po 2004r.
win32 - Pon Sie 24, 2015 10:29
I ->w FL nie ma dyfra w skrzyni tylko jest w IRD - więc torsena tam nie wstawisz.
II -> Skrzynia z odpowiednim sprzęgłem (chociażby od chłopaków z CG clutch) wytrzymuje ponad 200 koni generowanych z 1.8 Turbo wepchanego w miejsce zwykłego , jako dodatkową zabawkę polecam LSD na tyłek
III -> Skrzynia z Td4 nie podejdzie pod 1.8, a szkoda bo getrag wytrzymuje nieco więcej.
Cytat: | Ja rozmawiałem kiedyś tez z moimi mechanikami co robią samochody na Off Road i mi odradzali to od Freelka mówili ze w serii to daje jakoś ledwo rade. |
Cytat: | i napędy tez jak są sprawne jedynie że muszą być z roczników po poprawkach czyli chyba po 2004r |
późne 2001 , początek 2002 to dolna granica.
Td4 ma dużo większy moment od V6 i IRD też daje sobie z tym radę. Seria V6 ma 240 Nm, seria Td4 260 Nm . Dłubane Td4 ponad 330 wyciąga i działa.
Ird w TD4 i pozostałych 4 cylindrowcach jest takie samo. Więc przeżyje.
PG1 z serii "U" czyli taka jaka jest w L-series teoretycznie powinna wytrzymywać jakieś 240 Nm , trochę można to jeszcze poprawić zmieniając łożyska. Czyli jak podstawisz sobię skrzynię od Diesla masz większy zapas.
|
|