Zobacz temat - [R-75] Preparat czyszczący wtryski
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R-75] Preparat czyszczący wtryski

janio - Czw Wrz 10, 2015 17:32
Temat postu: [R-75] Preparat czyszczący wtryski
Preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, zalecany do wszystkich typów silników diesla, także wyposażonych w system common-rail i turbodoładowane. Oto link do strony:
http://www.autokosmetyki....iesla,p183.html
Czy w związku z jego zastosowaniem nie będzie jakich skutków ubocznych? Czy ktoś z kolegów już to stosował w swoim R-75, a może jaki inny sprawdzony preparat do tego celu?

0L0 - Czw Wrz 10, 2015 18:02

Jedynym skutkiem ubocznym będzie te kilkanaście złotych na koncie mniej.

Tego typu dodatki do paliwa nie dają praktycznie żadnego rezultatu.

prebenny - Czw Wrz 10, 2015 20:08

Ja się 0L0 nie zgodzę. Ja jak wlałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy to zaczął ciszej chodzić silnik i łatwiej odpalał. Wuja w mondeo mk3 2.0tdci zalał 2 baki i twierdzi, że przestał mu dymić.

Skutki uboczne będą jak zalejesz buteleczkę przeznaczoną na 40-50 litrów na 10 litrów w zbiorniku.

MatiNitro - Czw Wrz 10, 2015 22:32

Ja w CDTi używałem STP i efekt był zauważalny. Spalanie się bardziej stabilizowało i RRR mniej kopcił.
U teścia w Mazdzie 6 było obfite kopcenie i osłabienie silnika było czuć, po buteleczce STP na niecały zbiornik Mazda zaczęła lepiej jeździć i znacznie ograniczyło się kopcenie.
Także każdy musi indywidualnie sprawdzić na własnym aucie, u jednych efekty będą adekwatne do stanu układu wtryskowego.
Pozdrawiam

j0zek - Czw Wrz 10, 2015 22:41

Ja dzisiaj zalałem też taki preparat ale liqui moly.
Pieta - Pią Wrz 11, 2015 07:21

Ja uzywam Archoil 6200 koncentrat
Na zbiornik leję 5-6ml co 2-3 tankowania

Przed stosowaniem na wtryskach miałem korekty w INPA
Teraz wtryski leją równiutko.

longer86 - Pią Wrz 11, 2015 08:17

zalałem raz STP na pełen bak, znacząco poprawiły sie korekty wtryskiwaczy i silnik równiej pracuje, wcześniej pływały obroty
sknerko - Pią Wrz 11, 2015 08:21

Tylko i wyłącznie STP reszta niekoniecznie działa, można testować ale STP jest sprawdzony przez wielu ludzi. Ja leję STP do benzyny i do benzyny z gazem tak co 3-4 miesiące i jest zawsze spora poprawa zawsze
prebenny - Pią Wrz 11, 2015 08:43

Sandman jeszcze używał Liqui Moly diesel spulung, który można podłączyć żeby silnik tylko na tym preparacie chodził (https://www.youtube.com/watch?v=ijF_7E94NWQ) ale w sumie nie pytałem jak efekty.
janio - Pią Wrz 11, 2015 09:14

Poczytałem sobie trochę w sieci i faktycznie, ludzie bardzo pozytywnie piszą o tym STP.
Tylko że, STP ma dwa preparaty do silników diesla:
- do czyszczenia wtrysków z czarną nakrętką, STP Diesel Injector Cleaner
- do czyszczenia układu paliwowego z czerwoną nakrętką, STP Complete Fuel System Cleaner for Diesel Engines.
Ten pierwszy - mimo nazwy - nie czyści wtrysków w środku, ale jego zadaniem jest usunięcie nagaru i złogów laku na końcówce wtrysku tak, aby rozpylał prawidłowo paliwo.
Drugi do całego układu paliwowego czyści wszystko - zbiornik, obydwie pompy, elektrozawory, wtryski w części paliwowej itd. Ma silne własności myjące.
Który z nich stosować? A może przemiennie, raz jeden a potem drugi?

sknerko - Pią Wrz 11, 2015 09:25

janio ten pierwszy czyści całe wtryskiwacze ale najlepiej nalać najpierw ten do czyszczenia układu na jeden bak a potem dać na kolejny bak ten na wtryski i powtarzać co jakiś czas. jak tankujesz lipną ropę to często jak dobre paliwo to rzadziej ale ja bym co 5-7tys km zrobił takie płukanie zawsze bo koszt znikomy
SyntaX - Pią Wrz 11, 2015 19:30

Z doświadczenia powiem Wam że najlepszy środek to ... Płyn IPA
W dieslu zalać 100ml na 50L paliwa.
Robię tak od 10 lat o 1 diesla i wszystkie mają wtryski w stanie idealnym.

wellman - Pią Wrz 11, 2015 20:13

prebenny, miałem tym preparatem Liqui Moly czyszczony układ właśnie w ten sposób, że przez określony czas pracował na tym zamiast paliwa. Robili to w lokalnym Bosch Servisie. Rzeczywiście korekty w Inpie się poprawiły trochę po tym zabiegu, ale w samej pracy silnika czy ogólnym zachowaniu roverka nie było jakiejś widocznej zmiany.

Jeśli chodzi o dodatki czyszczące do paliwa, zawszy przy okazji wymiany oleju, przy najbliższym tankowaniu dolewam do pełnego baku Valvoline MaxLife Fuel System Cleaner. Robiłem tak wcześniej z R400 i teraz z R75 kontynuuję. Z R400 efekty były widoczne (żwawiej się zbierał, mniej kopcił), ale z R75 nie widzę na razie różnicy.

Ostatnio przy wymianie dolałem też do oleju Archoil 9100, pisałem o tym chyba już na forum. Bardziej dla testu, bo nie wierzyłem w "cudowne wyciszenie", ale rzeczywiście muszę przyznać - pracuje ciszej. Może nie jak te ropożłopy z filmików na YT, ale jednak. :-)

karolj - Pią Wrz 11, 2015 22:18

SyntaX napisał/a:
Z doświadczenia powiem Wam że najlepszy środek to ... Płyn IPA


Izopropanol?

prebenny - Pią Wrz 11, 2015 23:03

wellman z tym Liqui Moly myślę, że to po prostu przeczyści wtryski i tyle. Zauważ, że te wszystkie dodatki do paliw przy okazji zawierają 'polepszacze' paliwa (choćby zwiększają liczbę cetanową) dlatego przy nich może być zauważalny efekt. Po czyszczeniu wtrysków w zasadzie coś odczujesz jeżeli faktycznie były przypchane.
SyntaX - Sob Wrz 12, 2015 23:01

Tak izopropanol ale nie wolno go lać za duzo tylko w takich proporcjach jak napisałem.

Jeżeli natomiast wtryski mam wyjęte to na 3-4 dni wrzucam je do szklanego słoika z płynem do mycia silników Plak i tak się moczą.
Potem daję nowe oringi i nowe podkładki miedziane i auto zupełnie inaczej chodzi.
Robię tak każdemu klientowi gdy trzeba zrobić coś konkretniejszego i wyciągać wtryski w dieslu.


Byłem w szoku ile nagaru pięknie wypłukał ten płyn z wtrysków.