Zobacz temat - MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - MG ZR160 mała prędkość maksymalna?

donmulanka - Sro Lut 27, 2008 15:01
Temat postu: MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
Jak w temacie, ogladam filmiki z Zr160 w akcji i nie wiem czy to złudne, ale słabo wypada.
Na jednym filmie przegrał z honda prelude 2.0 16v 110 koni z 1987roku!! na początku wygrywał i to dosc sporo ale po niedlugim czasie honda go doszla i wyprzedziła, na innym filmie v-max Zr'ka wyniosla 210km/h i nie chcial wiecej jechać koles jechal i juz wskazowka ani dregnela w góre, patrzac na Zr'a i roverka Vi wydaje mi sie ze vi lepiej wypada pod wzgledem przyspieszenia i predkosci max pomimo tego, że jest 20KM słabszy.. nawet audi 1.8T 150KM ma chyba wyższa Vmax?

Tempest - Sro Lut 27, 2008 15:05

Vi pomimo tego, że ma 15KM mniej to jest trochę lżejszy - brak spojlerów i innych bajerów
co do v-max to ja swoim jak jechałem po trasie poznańskiej to miałem licznikowe 220 i jeszcze troszkę więcej mógłby pojechać (choć czuć, że już ciężko), tylko brat na przycinaku mnie dogonił i dał sygnał aby zwolnić :mrgreen:
tak swoją drogą, już 200km/h to już jest bardzo dużo i raczej rzadko kiedy ma się sposobność osiągnięcia takiej prędkości

pod000 - Sro Lut 27, 2008 15:05

oj,, ja wlasnie tez o tym mysle, skoro ma 160 kucy myslem o 220-230 v maxa, :) moj 1.4 8v :( ale i tak go bardzo szanuje..
donmulanka - Sro Lut 27, 2008 15:21

tak ale dlaczego słabsza o ok 40-50KM i starsza o prawie 20lat!! honda prelude dogonila zra i jeszcze mu skopala zadek:|?? :( w 2 biegu dostał zek juz na samaym starcie trzymal sie rowno z honda do 3 biegu potem zaczal zostawac z tylu. Teraz mam dylemat czy zbierać na zrka czy lepiej juz Vi sobie kupić:P
zouza - Sro Lut 27, 2008 15:31

donmulanka napisał/a:
tak ale dlaczego słabsza o ok 40-50KM i starsza o prawie 20lat!! honda prelude dogonila zra i jeszcze mu skopala zadek:|??


Może to był MG ZR 1.4 a nie 1.8 :hahaha:

Tempest - Sro Lut 27, 2008 15:36

zouza napisał/a:
donmulanka napisał/a:
tak ale dlaczego słabsza o ok 40-50KM i starsza o prawie 20lat!! honda prelude dogonila zra i jeszcze mu skopala zadek:|??


Może to był MG ZR 1.4 a nie 1.8 :hahaha:

też istnieje taka możliwość :wink: - albo 1.8, ale 120KM a nie 160
donmulanka zapodaj tego linka

dobryziom - Sro Lut 27, 2008 15:42

w to że MG 160 powyżej 200 już sie raczej nie odpycha to wieże bo tak faktycznie jest ale ze Prelka 2.0 go wpier... to są jakieś jajca :rotfl:
donmulanka - Sro Lut 27, 2008 15:51

Prosze oto te 2 linki:D moze ten zrek byl nawet ktoregoś z forumowiczów:

http://www.youtube.com/watch?v=sNlzS2bvWvI
http://www.youtube.com/watch?v=X4lMZ0JGlVY
albo kierownik był słaby na maxa albo ja sie zawiodlem na zrku :)

kolin - Sro Lut 27, 2008 15:53

Nie wiedzieć czemu ale uważam ze MG ZR 160 wcale nie jest taki szybki...Widziałem jak przyspiesza i spodziewałem się czegoś lepszego jak na 160KM, chęć do kupna tego silnika już mnie tak przestała fascynować...

Po prostu jakoś wolno ta strzałka leci od tego licznika nawet przy wysokich prędkościach wolno idzie.


Panowie kto ma MG ZR 160 :?: Niech nagra film jak to się zbiera tak naprawdę i zapoda linka

zouza - Sro Lut 27, 2008 15:56

kolin napisał/a:
Nie wiedzieć czemu ale uważam ze MG ZR 160 wcale nie jest taki szybki...Widziałem jak przyspiesza i spodziewałem się czegoś lepszego jak na 160KM, chęć do kupna tego silnika już mnie tak przestała fascynować...

Po prostu jakoś wolno ta strzałka leci od tego licznika nawet przy wysokich prędkościach wolno idzie.


Tak kolin wszyscy wiemy, że twój jest najlepszy, najszybszy, najpiękniejszy i kochasz tylko jego :mrgreen:
(tak po prawdzie to mój jest najlepszy, najszybszy i najpiękniejszy :serducha: )

:twisted:

dobryziom - Sro Lut 27, 2008 16:07

może chłopak zapomniał zwolnic ręczny.... zdarza sie :rotfl:
kolin - Sro Lut 27, 2008 16:10

zouza napisał/a:
Tak kolin wszyscy wiemy, że twój jest najlepszy, najszybszy, najpiękniejszy i kochasz tylko jego
(tak po prawdzie to mój jest najlepszy, najszybszy i najpiękniejszy )



Nie o to chodzi... Po prostu dla mnie auto z motorem 160KM ma jechać i sprawnie przyspieszać nawet przy większych prędkościach... to VVC tam chyba nie za wiele pomaga

Co do mojego auta to jest jakie jest :wink:

Jednym zdaniem szkoda, że koni kupa a silnik dupa

michone - Sro Lut 27, 2008 16:14

dobryziom napisał/a:
może chłopak zapomniał zwolnic ręczny.... zdarza sie :rotfl:
Nie smiej sie :) kiedyś brat kadetem 82 w dieslu zawoził mnie nad morze. 4 osoby pelen bagażnik :) . Ruszyliśmy... brat mowi cos kiepsko idzie... po 3 km okropny smród :) okazało się, że reczny nie spuszczony :) ale to było z 8 lat temu:)
donmulanka - Sro Lut 27, 2008 16:15

No popieram Kolina i wlasnie cos zawiodlem sie na mgzr 160.. 160 kucy to powinno juz nieżle gnieść, aczkolwiek widzialem w akcji roverka Vi i powiem ze robi duzo lepsze wrazenie niz mgzr... vi kopie tylek takiej hondzie prelude bez problemu... i myśle ze roverek Vi skopie tylek
200Kolina :D przynajmniej w takim stanie jak jest teraz.

kolin - Sro Lut 27, 2008 16:20

Coś czuje, że temat będzie płynącą rzekom

Niech ktoś zapoda Filma ZR 160 w akcji i Vi :mrgreen:

Jak będzie pogoda to dorzucę swojego na ruszt, bo jak na razie jest mokro i nie wypada :twisted:

michone - Sro Lut 27, 2008 16:26

zastanawia mnie fakt ze w zr 160 siedzi silnik 1.8 VVC ten sam co w VI po malych przeróbkach. Ma tyle samo NM, moc maksymalna przy tych samych obrotach. To jest ten sam silnik + 15 KM, ta sama skrzynia to samo przeniesienie napędu. Więc jakim cudem moze być szybsze ??

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 16:27 ]
Rover 200Vi

0-60mph: 7.5 s
0-100mph: 22.2 s

Max. output: 144.9 PS (143 bph) (106.6 kW) @ 6900 rpm
Max. torque: 173 Nm (127.6 lbft) (17.6 kgm) @ 4500 rpm

waga: 1080 kg

MG ZR 160

0-60mph: 7.4 s

Max. output: 160.1 PS (158 bph) (117.8 kW) @ 7000 rpm
Max. torque: 174 Nm (128.3 lbft) (17.7 kgm) @ 4500 rpm

waga: 1145 kg

donmulanka - Sro Lut 27, 2008 16:29

oj Kolin mam nadzieje ze w wakacje będzie jakiś zlot czy cos i sie zjawimy kiedy juz nabęde Vi i sie zmierzymy :twisted: widzialem Vi w akcji w realu i naprawde to autko chodzi az miło :) jak to kolega określił może brzydko ale mi się podoba, "jak Vi zapi**dala to wyglada jak taka mała biedronka" :)
dobryziom - Sro Lut 27, 2008 16:32

hehe a gdzie napisane ze dane podane przez dobregozioma w innym temacie na forum :rotfl:


ps. http://pl.youtube.com/watch?v=825kzlQUzFw dla porównania 160km w Civic B16A2 VTi

donmulanka - Sro Lut 27, 2008 16:36

michone napisał/a:
zastanawia mnie fakt ze w zr 160 siedzi silnik 1.8 VVC ten sam co w VI po malych przeróbkach. Ma tyle samo NM, moc maksymalna przy tych samych obrotach. To jest ten sam silnik + 15 KM, ta sama skrzynia to samo przeniesienie napędu. Więc jakim cudem moze być szybsze ??

No może być, nie chodzi tu o predkosc max bo bedzie taka sama no moze nawet Vi lepiej wypadnie, ale o przyspieszenie w vi wskazoweczka duzo lepiej idzie do góry az banan na twarzy sie pojawia a w zr nie ma takiego efektu, tzn z filmikow wnioskuje.. Vi widzialem na zywo, a co do cytatu to jakim cudem moj roverek wygral i ze startu i na trasie w biegu równoległym z toyota corolla 1.6 16v 106KM i z toyota celica 1.6 16v 106KM skoro teoretycznie są silniejsze o 3 kucyki i ma wieksza pojemność a w dodatku to japoniec? + w przypadku corolli jest lzejsza a kierownik był w pełni sprawny nie zaciągał ręcznego :razz: itp :) ?? :twisted:

michone - Sro Lut 27, 2008 16:36

dobryziom napisał/a:
hehe a gdzie napisane ze dane podane przez dobregozioma w innym temacie na forum :rotfl:


ps. http://pl.youtube.com/watch?v=825kzlQUzFw dla porównania 160km w Civic B16A2 VTi

przepraszam, przepraszam:)

kolin - Sro Lut 27, 2008 16:38

dobryziom napisał/a:
ps. http://pl.youtube.com/watch?v=825kzlQUzFw dla porównania 160km w Civic B16A2 VTi


To sie zbiera... Ochoczo przyspiesza przy 210-215 jak zwalnia i znowu wciska to po prostu przyspiesza sprawnie :wink:

donmulanka napisał/a:
oj Kolin mam nadzieje ze w wakacje będzie jakiś zlot czy cos i sie zjawimy kiedy juz nabęde Vi i sie zmierzymy


10 maja będę w Poznaniu na Torze jak będziesz miał Vi i miał ochote przyjechać napisz załatwię ci wstęp :wink: to powarjujemy

michone - Sro Lut 27, 2008 16:38

donmulanka napisał/a:
michone napisał/a:
zastanawia mnie fakt ze w zr 160 siedzi silnik 1.8 VVC ten sam co w VI po malych przeróbkach. Ma tyle samo NM, moc maksymalna przy tych samych obrotach. To jest ten sam silnik + 15 KM, ta sama skrzynia to samo przeniesienie napędu. Więc jakim cudem moze być szybsze ??

No może być, nie chodzi tu o predkosc max bo bedzie taka sama no moze nawet Vi lepiej wypadnie, ale o przyspieszenie w vi wskazoweczka duzo lepiej idzie do góry az banan na twarzy sie pojawia a w zr nie ma takiego efektu, tzn z filmikow wnioskuje.. Vi widzialem na zywo, a co do cytatu to jakim cudem moj roverek wygral i ze startu i na trasie w biegu równoległym z toyota corolla 1.6 16v 106KM i z toyota celica 1.6 16v 106KM skoro teoretycznie są silniejsze o 3 kucyki i ma wieksza pojemność a w dodatku to japoniec? + w przypadku corolli jest lzejsza a kierownik był w pełni sprawny nie zaciągał ręcznego :razz: itp :) ?? :twisted:


Kwestia ile koni w tej toyocie jeszcze żyło :) . Mój wujek ma passata b3 2.0 16V robionego przez ABT 150PS, powiem Ci ze tak zajezdzil silnik ze dobrym roverm 1.1 60 PS go łykniesz :)

piter34 - Sro Lut 27, 2008 16:43

donmulanka napisał/a:
albo kierownik był słaby na maxa albo ja sie zawiodlem na zrku :)

To co widać na tych filmach jest nie do pojęcia. Przy sprawnym ZR160 i sprawnym kierowcy ta Honda nie ma szans. :lol:

kolin napisał/a:
to VVC tam chyba nie za wiele pomaga

Pomaga, pomaga. Zerknij sobie na wykres mocy ZR160.

Porównanie osiągów Vi oraz ZR160 na podstawie programu CarTest. Trochę wyjaśnia:

.................... PERFORMANCE COMPARISON ANALYSIS......................
.................... -------------------------------......................

Selected Cars:
................1. ROVER 218 VI 1998......................................
................2. MG ZR 160 2003..........................................

Car Number........ 1........ 2............................................
................--------- ---------........................................
Time to Speed............................................................
0-40..kmh............2.0...... 2.1........................................
0-60..kmh............3.7...... 3.2........................................
0-80..kmh............5.5...... 5.6........................................
0-100 kmh............8.2...... 7.5........................................
0-120 kmh.......... 11.2......11.0........................................
0-140 kmh.......... 14.8......14.4........................................
0-160 kmh.......... 21.1......20.0........................................
0-180 kmh.......... 29.5......27.2........................................
..........................................................................
Time to Distance..........................................................
0-100 m..............6.7...... 6.7........................................
0-400 m............ 15.7......15.7........................................
..@..kmh............144.2.... 146.6........................................
0-1000 m........... 29.0......28.7........................................
..@..kmh............179.2.... 183.1........................................
..........................................................................
Top Speed............204...... 209........................................
..........................................................................
5-100kmh, 1st............................................................
Gear Start...........8.9...... 8.6........................................
..........................................................................
40-80 kmh................................................................
2nd Gear.............3.5...... 3.7........................................
3rd Gear.............5.5...... 6.0........................................
4th Gear.............7.7...... 8.5........................................
5th Gear........... 10.4......11.6........................................
6th Gear.................................................................
..........................................................................
80-120kmh................................................................
2nd Gear.................................................................
3rd Gear.............5.7...... 6.0........................................
4th Gear.............7.6...... 8.4........................................
5th Gear........... 10.2......11.3........................................
6th Gear.................................................................

kolin - Sro Lut 27, 2008 16:46

Kiedyś z kumplem Hamowaliśmy jego Fiesta Xr2i 1.6 8v 110KM (Seria) wynik okazał się okrutny 94KM reszta gdzieś się rozbiegła po polance...

Po zrobienie całej głowicy: wałek,szklanki,planowanie itp
Dół: Panewki,pierścienie

Po dotarciu wyszło jak dobrze pamiętam 112-115KM z tłumikiem na 2 przelotach i wkładką K&N

donmulanka - Sro Lut 27, 2008 16:48

Cytat:
ps. http://pl.youtube.com/watch?v=825kzlQUzFw dla porównania 160km w Civic B16A2 VTi

no bez porównania zr nie ma szans.... mimo ze tez ma 160 konikow czyzby ospoilerowany bubel?

kolin - Sro Lut 27, 2008 16:48

Vi jest elastyczniejszy

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 16:51 ]
donmulanka napisał/a:
czyzby ospoilerowany bubel?


A może te ładne ospoilerowanie zwalnia...Zła aerodynamika

donmulanka - Sro Lut 27, 2008 16:51

michone napisał/a:
Kwestia ile koni w tej toyocie jeszcze żyło :) . Mój wujek ma passata b3 2.0 16V robionego przez ABT 150PS, powiem Ci ze tak zajezdzil silnik ze dobrym roverm 1.1 60 PS go łykniesz :)
no koni zawiele w tej corolli nie zdechło bo tigre 1.6 16v objechał:)

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 17:02 ]
a co wy na takiego roverka :) :P szkoda ze z turbo :evil: http://pl.youtube.com/wat...feature=related

Tempest - Sro Lut 27, 2008 17:29

a czy nikt nie zwrócił uwagi na to, że w tamtym filmiku nie jest napisane ZR160 tylko ZR 1.8?
to może być, tak jak napisałem 1.8 120KM

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 17:35 ]
kolin napisał/a:
A może te ładne ospoilerowanie zwalnia...Zła aerodynamika

może nawet i nie zła aerodynamika, ale raczej kilka dodatkowych kilo

HaDeSsS - Sro Lut 27, 2008 18:20

A ja jechalem Vi bo chcialem go kupic, ale poszukalem i znalazlem Zrke i nia przyjechalem do domu. Prawda jest taka ze Vi jest wolniejszy od Zrki, natomiast jest wiekszy banan, ale wg mnie to za sprawa konstrukcji. Ogolnie Zrka jest duzo cichsza w srodku, lepiej wygluszona i to o niebo lepiej nawet bym powiedzial.

Dla porownania kumpel ma Renault 5 z 1.4 80KM bodajze i powiem ze mam wiekszy banan jak ta 5 przyspiesza... konstrukcja i tyle.

Co do tego co piszecie o predkosci max, to smieszne to jest... Ktos z Was jezdzi po miescie 200 ?? w Polsce nie ma gdzie jezdzic 200, poza paroma odcinkami. Ja zamknalem budzik u siebie w miescie pare razy na obwodnicy, ale czy pojedzie 200 czy 220 to zadna roznica bo i tak jest to glupota... Wazne zeby byl elastyczny i tutaj wlasnie wygrywa ZR na Vi

dobryziom - Sro Lut 27, 2008 18:39

ale tu nikt nie mówi o jeżdżeniu po mieście z nie wiem jaka prędkością ( chociaż mi sie zdarza jeździć po warszawie 180 a nawet 240 w nocy nie ma z tym żadnych problemów...) tylko o porównanie dynamiki samochodów która w ZR160 wypada dość słabo jak na ta moc patrząc np. na VTI o takiej samej ilości mocy i porównywalnej masie...


ps. z tym Rover Turbo 200vi top speed 270 cos mi sie nie wydaje żeby sie tyle pojechał chyba ze jakąś dłuższą skrzynie mi sie zamykają obroty przy około 245km

kolin - Sro Lut 27, 2008 18:44

HaDeSsS napisał/a:
Wazne zeby byl elastyczny i tutaj wlasnie wygrywa ZR na Vi


Vi jest elastyczniejszy tak wypada z danych które podał Piter

HaDeSsS - Sro Lut 27, 2008 20:11

Ja mialem porownanie nie na papierze tylko w rzeczywistosci i mowie jak jest. Pozatym rozne dane roznie podaja , ja sie juz spotkalem ze ZR 160 ma 7,4 ze 7,5 i ze 7,8 a Vi ma 8,2 i 8,5 do setki...

dobryziom, odnosnie porownania do Hondy to bo VTi sie kreci do prawie 9k :D i jest rzeznia i ZRka dostaje...
taki urok silnikow Hondy ;)

dobryziom - Sro Lut 27, 2008 20:20

w VTI odcinka w serii jest na 8250 oczywiście przy tej prędkości obrotowej obrotomierz przekłamuje nawet do 300 obrotów...
piter34 - Sro Lut 27, 2008 20:21

HaDeSsS napisał/a:
ja sie juz spotkalem ze ZR 160 ma 7,4 ze 7,5 i ze 7,8 a Vi ma 8,2 i 8,5 do setki...

Dokładnie tak wylicza CarTest. ;-)
Wylicza też lepszą elastyczność dla Vi.

HaDeSsS - Sro Lut 27, 2008 20:50

prawda jest jedna, trzeba postawic Zr i Vi na kresce i sprawcic a potem z biegu i sprawdzic :)
Sachar - Czw Lut 28, 2008 21:54

Jako że już moje auto chyba zrobione (narazie jeździ) to mogę wystawić zawodnika ze stajni vi :)
HaDeSsS - Pią Lut 29, 2008 00:46

Wawa kawalek od Krk.. ale moze jakis spocik kiedys ;)
Tempest - Pią Lut 29, 2008 11:33

przecież w wawie jest kilka ZR160, które przyjeżdżają na spoty, więc może wtedy :wink:
freestyler - Pon Mar 03, 2008 21:56
Temat postu: Re: MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
cos chyba kierownik słabiutki

moj MG ZS 120 1.8 16v katalogowa max 197km/h licznikowe raz jechałem 220km/h bez problemu :mrgreen:

piter34 - Pon Mar 03, 2008 23:21

freestyler napisał/a:
katalogowa max 197km/h licznikowe

katalogowo jest podawana prędkość rzeczywista, a nie licznikowa.

freestyler napisał/a:
raz jechałem 220km/h bez problemu

licznikowe, czyli bardzo możliwe, że 197 kmh rzeczywiste ;-)

Jeżeli źle zrozumiałem Twoją wypowiedź, to dlatego, że kropki i przecinki są Ci obce ;-)

freestyler - Wto Mar 04, 2008 09:44

piter34 napisał/a:
freestyler napisał/a:
katalogowa max 197km/h licznikowe

katalogowo jest podawana prędkość rzeczywista, a nie licznikowa.

freestyler napisał/a:
raz jechałem 220km/h bez problemu

licznikowe, czyli bardzo możliwe, że 197 kmh rzeczywiste ;-)

Jeżeli źle zrozumiałem Twoją wypowiedź, to dlatego, że kropki i przecinki są Ci obce ;-)


dobrze zrozumiałes
chodziło mi o to ze te licznikowe 210km/h ZR160 powinien w moment osiagnac :mrgreen:

Tempest - Wto Mar 04, 2008 10:12

no ja swoje 210 długo musiałem ciągnąć - nie wspominając o 220, które zrobiłem zanim brat mnie powstrzymał przed sprawdzeniem v-max
może mi się tylko wydaje, ale chyba teraz w klekocie szybciej osiągnąłem 210 (licznikowe, które jak się okazało wg. komórkowego GTx'a jest tak naprawdę 200km/h)

Brt - Wto Mar 04, 2008 12:24

Tempest napisał/a:
może mi się tylko wydaje, ale chyba teraz w klekocie szybciej osiągnąłem 210

klekoty sprawnie sobie radzą przy wyższych predkościach, wiec całkiem możliwe, że nie były to tylko subiektywne odczucia ;)

kolin - Wto Mar 04, 2008 13:23

Jestem ciekawe czy MG ZR ma takie przyspieszenie od 0-100km/h jak podają dane fabrczyne...
freestyler - Wto Mar 04, 2008 13:52

kolin napisał/a:
Jestem ciekawe czy MG ZR ma takie przyspieszenie od 0-100km/h jak podają dane fabrczyne...


MG ZS 120 katalogowo 9,0s/100km/h

mierzony kilkakrotnie akcelerometrem 0-96km/h - niskie /srednie 8s wiec raczej realnie podaja :mrgreen:

HaDeSsS - Wto Mar 04, 2008 17:28

kolin, moj ma 10 :P wogole to syf nie auto.. proponuje nawet nie sikac na niego bo moze syfem zarazic :/
dobryziom - Wto Mar 04, 2008 17:59

żeby naszym kolega z ZR nie było smutno http://pl.youtube.com/watch?v=ah0jgRj1Fg4 i pozostaje mi tylko zachęcić dmuchajcie :rotfl:
kolin - Wto Mar 04, 2008 18:18

Pojechałem sobie dziś do komisu popatrzeć na MG ZR 160 i przejechać się ( jako zainteresowany klient )

Powiedziałem kolesiowi, że ma sie rozgrzać motor bo chcę sprawdzić jego walory sportowe ( zachwalał jak sie patrzy koleś )

No to, że jak się wyjeżdża z komisu jest 2-3 km prosta drogi krajowej... to od razu mu zasadziłem kapcia na pierwszych 3 biegach do odcięcia...

Panowie te 160KM wcale nie jest takie leniwe jak na youtube jest pokazane, zupełnie inaczej się od czuwa to przyspieszenie w środku pojazdu niż przed monitorem, autko fajnie przyspiesza, elastyczność też jest dobra...co prawda rozpędziłem sie tylko do 180km/h ale nie trwało to wcale tak długo...( koleś był przekonany, że na 100% biorę wóz a tu kicha )

Jutro jadę się przejechać Vi z ogłoszenia...


W każdym razie MG ZR zrobił na mnie pozytywne wrażenie byłem zadowolony, gdybym miał gotówkę wziął bym go, po prostu jak go zobaczyłem wybacza się wszystkie błędy :mrgreen:

HaDeSsS - Wto Mar 04, 2008 18:34

To zdasz relacje :) bo mam takie odczucie ze watpisz w to auto ;)
kolin - Sro Mar 05, 2008 19:50

Byłem oglądać to Vi...

Vi było w gazie (sekwencja), ale nie zniechęciło do tego żeby go spałować...Po uprzednim rozgrzaniu, przełączeniu na benzynę wyjechaliśmy na drogę...To samo porównanie 1,2,3 do odcinki...Auto fajne szybkie taki cichociemny ZR...Przyspieszało żwawo i z pewnością FUN był większy z jazdy, ale nie powiedziałbym wcale, że jest szybszy od ZRA...Przed dokonaniem wyboru polecam się przejechać dwoma autami i wtedy odpowiedzieć sobie na pytanie, które auto jest szybsze

Ogólnie dając wynik
Vi- jest bardzo szybki wozem, lecz w MG ZR czuć, że motor ma trochę więcej kobyłek pod maską...Fakt jest taki, że Vi daję lepsza radoche z jazdy. Sądzę, że gdyby postawić dwa auta na kresce to Vi dużo by nie odbiegało od ZR... Chciałem mieć porównanie między Vi i ZR to sobie je sam zrobiłem i podzieliłem się z wami opinią i moimi odczuciami

Kto ustaje przy tym, że Vi jest szybsze to niech przy tym zostanie, ja miałem czysty obraz porównania i dla mnie ZR jest szybszy.

Pozdro;)

Tempest - Sro Mar 05, 2008 20:09

tzn. robiąc takie porównanie to mógłbym powiedzieć, że obydwa samochody są podobnie szybkie
nie raz razem z Sacharem wracaliśmy ze spotu tą samą trasą i kilkakrotnie była sytuacja, że razem ostro ruszyliśmy i wcale szybciej nie jechałem
bo co z tego, że ZR 160 ma większą moc, skoro i tak jest cięższy (mój dodatkowo był 5D a Sachara 3D), więc odczucia wizyjnie z przyspieszenia były bardzo zbliżone

HaDeSsS - Sro Mar 05, 2008 21:21

kolin, wrazenia z jazdy tak jak pisalem wczesniej w Vi sa bardziej odczuwalne za sprawa konstrukcji :) prawda jest taka ze obydwa samochodowy sa super:) Zr nowszy i troche mocniejszy, a Vi ma klimat i jest cichociemny :P hehe
piter34 - Czw Mar 06, 2008 13:13

HaDeSsS napisał/a:
kolin, wrazenia z jazdy tak jak pisalem wczesniej w Vi sa bardziej odczuwalne za sprawa konstrukcj

Nie bardzo rozumiem. Jakie cechy konstrukcyjne wpływają na to, że wrażenia z jazdy są w Vi bardziej odczuwalne? :razz:

HaDeSsS - Czw Mar 06, 2008 21:14

piter34, buda jest inna, starsza konstrukcja, bardziej odczuwa sie predkosc. Pamietam jak jezdzilem R200 i czulem 100km/h ze jest juz sporo, teraz mam 100 i mysle ze jade 60 :)


Nom i moze sie pochwale ze juz mi kreci tak jak powinien :D przyczyna byla blaha :| jedna z wtyczek od vvc miala zabrudzone styki i nie miala drucika ktory ja trzyma i jak przeczytalem w wycinku z instrukcji po ang od Sachara vvc dzialalo w trybie serwisowym do 5800 rpm. Teraz pieknie chodzi po czerwonym :) zabawa od nowa :twisted:

Tempest - Czw Mar 06, 2008 21:41

HaDeSsS napisał/a:
teraz mam 100 i mysle ze jade 60 :)

wiem o czym mówisz :razz: też jak jechałem sobie trasą poznańską i tak czilloutowo się delikatnie rozpędzałem to myślałem, że jadę spokojnie jakieś 130 a tu patrzę na zegar i wskazówka na 180km/h - w ogóle nie odczuwałem tej prędkości - cisza w środku i nic nie rzuca, po prostu piękny komfort jazdy :mrgreen:

HaDeSsS napisał/a:
Nom i moze sie pochwale ze juz mi kreci tak jak powinien :D przyczyna byla blaha :| jedna z wtyczek od vvc miala zabrudzone styki i nie miala drucika ktory ja trzyma i jak przeczytalem w wycinku z instrukcji po ang od Sachara vvc dzialalo w trybie serwisowym do 5800 rpm. Teraz pieknie chodzi po czerwonym :) zabawa od nowa :twisted:

okazuje się, że jacyś dziwni mechanicy byli do których jeździła poprzednia właścicielka (podobno "autoryzowane" serwisy) skoro żaden nie pofatygował się, żeby sprawdzić ten kabelek
taka mała, głupia rzecz kurde bele
to teraz czujesz ile traciłeś :twisted: - prawdziwą frajdę czas zacząć hehe :razz:

donmulanka - Czw Mar 06, 2008 21:45

Hadess :) mimo wszystko i tak Zr jest zajebiaszczy i mam nadzieje ze sie go kiedys ( w niedalekiej przyszlosci) dorobie :) narazie moge go tylko pozazdroscic. :(
HaDeSsS - Czw Mar 06, 2008 21:48

Tempest, nic dodac nic ujac :( glupia mala wtyczka ktora nie kontaktowala, ehhh
ale teraz mozna sie cieszyc od nowa :P

[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 21:51 ]
donmulanka, dam Ci znac jak bede sprzedawac :P hehe

Sachar - Czw Mar 06, 2008 23:01

HaDeSsS napisał/a:
Nom i moze sie pochwale ze juz mi kreci tak jak powinien :D przyczyna byla blaha :| jedna z wtyczek od vvc miala zabrudzone styki i nie miala drucika ktory ja trzyma i jak przeczytalem w wycinku z instrukcji po ang od Sachara vvc dzialalo w trybie serwisowym do 5800 rpm. Teraz pieknie chodzi po czerwonym :) zabawa od nowa :twisted:


Klikniesz mi żem Ci pomógł? :P

HaDeSsS - Czw Mar 06, 2008 23:47

Sachar, klikować mozna tylko jezeli ja zaloze temat a Ty mi pomozesz... tak sie cos zorientowalem jak narazie w regulach gry jakie tutaj panuja... takze w obecnym stadium nie dam rady :(


ale jest raz WIELKIE DZIEKI :) :twisted:

Tempest - Pią Mar 07, 2008 01:18

HaDeSsS napisał/a:
... takze w obecnym stadium nie dam rady :(

o nie nie, mój drogi, tak łatwo to ty się nie wywiniesz
załóż nowy temat, opisz swój problem, Sachar niby przypadkiem :wink: zapoda info odnośnie kabelków (czy czego tam ci zapodał) i w ten piękny sposób twój problem z samochodem został rozwiązany a ty w podzięce dla Sacharowej pomocy klikasz u niego "Pomógł" :lol:

HaDeSsS - Pią Mar 07, 2008 01:26

Tempest, myslalem o tym :P musze tylko pozyskac przychylnosc modkow :P
piter34 - Pon Mar 10, 2008 12:05

Cytat:
piter34, buda jest inna, starsza konstrukcja, bardziej odczuwa sie predkosc.

No właśnie buda/konstrukcja jest ta sama. Przecież zmiana kształtu maski, błotników nie wpływa na subiektywne odczuwanie prędkości. :P

HaDeSsS napisał/a:
Nom i moze sie pochwale ze juz mi kreci tak jak powinien :D przyczyna byla blaha :| jedna z wtyczek od vvc miala zabrudzone styki i nie miala drucika ktory ja trzyma i jak przeczytalem w wycinku z instrukcji po ang od Sachara vvc dzialalo w trybie serwisowym do 5800 rpm. Teraz pieknie chodzi po czerwonym :) zabawa od nowa :twisted:

:mrgreen:

HaDeSsS - Pon Mar 10, 2008 13:12

piter34, szyba nie jest pod innym katem ?

W takim razie co wg Ciebie sprawia ze w R200 czuc bardziej predkosc niz w MG ZR ?

dobryziom - Pon Mar 10, 2008 13:20

według mnie po prostu coś sobie wkręcacie :rotfl: albo to takie usprawiedliwianie Zr'a :cool:
HaDeSsS - Pon Mar 10, 2008 13:45

jezdzilem pol roku R200 i jezdze prawie rok Zrem i roznica jest, nawet jezeli chodzi o sprzet CA, na poczatku w Zrze mialem dokladnie te same glosniki i radio co w R200. Lepsze fabryczne wyciszenie i ulepszona konstrukcja... bo jak inaczej to tlumaczyc ??
zouza - Pon Mar 10, 2008 14:51

HaDeSsS napisał/a:
jezdzilem pol roku R200 i jezdze prawie rok Zrem i roznica jest, nawet jezeli chodzi o sprzet CA, na poczatku w Zrze mialem dokladnie te same glosniki i radio co w R200. Lepsze fabryczne wyciszenie i ulepszona konstrukcja... bo jak inaczej to tlumaczyc ??


Placebo? :rotfl:

piter34 - Sro Mar 12, 2008 16:44

HaDeSsS napisał/a:
piter34, szyba nie jest pod innym katem ?

Nic mi o tym nie wiadomo. Konstrukcyjnie R25 i R200 to są takie same samochody. Różnice tkwią z detalach stylistycznych.

HaDeSsS napisał/a:
W takim razie co wg Ciebie sprawia ze w R200 czuc bardziej predkosc niz w MG ZR ?

Ja tego nigdy nie twierdziłem, że tak jest. Ja się z tym właśnie nie zgadzam ;-)

HaDeSsS - Sro Mar 12, 2008 18:19

a jezdziles ZRka dluzej ??
piter34 - Wto Mar 18, 2008 23:00

HaDeSsS napisał/a:
a jezdziles ZRka dluzej ??

Nie...

Klaun_Szyderca - Czw Mar 18, 2010 12:42

donmulanka napisał/a:
michone napisał/a:
zastanawia mnie fakt ze w zr 160 siedzi silnik 1.8 VVC ten sam co w VI po malych przeróbkach. Ma tyle samo NM, moc maksymalna przy tych samych obrotach. To jest ten sam silnik + 15 KM, ta sama skrzynia to samo przeniesienie napędu. Więc jakim cudem moze być szybsze ??

No może być, nie chodzi tu o predkosc max bo bedzie taka sama no moze nawet Vi lepiej wypadnie, ale o przyspieszenie w vi wskazoweczka duzo lepiej idzie do góry az banan na twarzy sie pojawia a w zr nie ma takiego efektu, tzn z filmikow wnioskuje.. Vi widzialem na zywo, a co do cytatu to jakim cudem moj roverek wygral i ze startu i na trasie w biegu równoległym z toyota corolla 1.6 16v 106KM i z toyota celica 1.6 16v 106KM skoro teoretycznie są silniejsze o 3 kucyki i ma wieksza pojemność a w dodatku to japoniec? + w przypadku corolli jest lzejsza a kierownik był w pełni sprawny nie zaciągał ręcznego :razz: itp :) ?? :twisted:


Ty widziałeś ZR 160 na filmikach, a ja takim jeździłem i uwierz mi, że żaden samochód, nawet lekki o mocy ok. 110 KM nie może się równać z tym potworem. W tym aucie trzeba się skupić na tym, żeby nie ruszyć z piskiem. Auto już od najniższych obrotów przyspiesza jakby miało przymocowany silnik rakietowy. Jeździłem różnymi samochodami, w większości z dynamicznymi motorami, ale w stwierdzenie "Mocy nigdy za wiele" przestałem wierzyć po kilku przejażdżkach tym samochodem.

Pozdrawiam.

P.S. Przejedź się tym autem to zobaczysz o czym mówię.

dobryziom - Czw Mar 18, 2010 14:54

Klaun_Szyderca napisał/a:

Ty widziałeś ZR 160 na filmikach, a ja takim jeździłem i uwierz mi, że żaden samochód, nawet lekki o mocy ok. 110 KM nie może się równać z tym potworem. W tym aucie trzeba się skupić na tym, żeby nie ruszyć z piskiem. Auto już od najniższych obrotów przyspiesza jakby miało przymocowany silnik rakietowy. Jeździłem różnymi samochodami, w większości z dynamicznymi motorami, ale w stwierdzenie "Mocy nigdy za wiele" przestałem wierzyć po kilku przejażdżkach tym samochodem.

Pozdrawiam.

P.S. Przejedź się tym autem to zobaczysz o czym mówię.


rozumiem ze ten obfity post to zgodnie z twoim nickiem szydera z tym niesamowitym przyspieszeniem :)

bonus89 - Czw Mar 18, 2010 23:21

dobryziom napisał/a:
Klaun_Szyderca napisał/a:

Ty widziałeś ZR 160 na filmikach, a ja takim jeździłem i uwierz mi, że żaden samochód, nawet lekki o mocy ok. 110 KM nie może się równać z tym potworem. W tym aucie trzeba się skupić na tym, żeby nie ruszyć z piskiem. Auto już od najniższych obrotów przyspiesza jakby miało przymocowany silnik rakietowy. Jeździłem różnymi samochodami, w większości z dynamicznymi motorami, ale w stwierdzenie "Mocy nigdy za wiele" przestałem wierzyć po kilku przejażdżkach tym samochodem.

Pozdrawiam.

P.S. Przejedź się tym autem to zobaczysz o czym mówię.


rozumiem ze ten obfity post to zgodnie z twoim nickiem szydera z tym niesamowitym przyspieszeniem :)
:hahaha: DOBRE! :P


Swoja droga po tak wyczerpujacej wypowiedzi "Klauna_szydercy" aż bał bym się myśleć inaczej ;)

marcinmarcin - Pią Mar 19, 2010 20:49

Najśmieszniejsze w tym wszystkim że na temat przyśpieszeń 160 wypowiadają się Ci co nim nie jechali ;) W podpisie jest link do filmiku gdzie widać jak auto przyśpiesza (na dobrym paliwie - niestety jest na to wrażliwe i na złym faktycznie zamula) Mam wrażenie że w 160 jest dużo więcej wygłuszeń niż w 200 i przez to moim zdaniem też mniej czuć prędkość, to by też tłumaczyło wzrost wagi. Zderzaki, progi i spojlery są bardzo lekkie, wiem bo zmieniałem skrzydło ZR na spojler 200 - oba są leciutkie... :) Inna sprawa że wysokobrotowy silnik ZR jest bardzo elastyczny, rzadko się zmienia biegi (100 na 2) i nie ma w całym przebiegu obrotów jakiś miejsc gdzie by specjalnie wciskało, choć oczywiście lubi obroty. Taki brak emocji przy przyśpieszaniu, jest za to plusem przy szybkich zakrętach - lepiej sie go kontroluje w poślizgu i trudniej o niechciane mielenie w szybkim zakręcie (uroki turbo :mrgreen: ) mimo to i tak uważam że szpera by się przydała czasem...
kolin - Sob Mar 20, 2010 09:39

marcinmarcin, Wydaje mi się że moje 1,4 po modach szybciej się spychało z strzałką od licznika, albo po prostu też kamera położona z boku licznika tak wpływa na zapis. Najlepiej to kręcić filmy jak kamerka jest centralnie na wprost licznika.
spider666 - Sob Mar 20, 2010 09:56

co to wogóle za śmieszne porównania - strzełek od liczników,
która jak się przesuwa :???:

kolin - Sob Mar 20, 2010 11:46

No moja szybciej leciała i nic w tym dla mnie śmiesznego. No ale ok bardziej przybliżone wartości

0-100km/h 7,4 G-techem

VTI B16A2 Civic na ćwiare zlany jak i wiele innych prędkich furek.

I to wszystko z nieseryjnego 1,4

Klaun_Szyderca - Sob Mar 20, 2010 15:32

dobryziom napisał/a:
Klaun_Szyderca napisał/a:

Ty widziałeś ZR 160 na filmikach, a ja takim jeździłem i uwierz mi, że żaden samochód, nawet lekki o mocy ok. 110 KM nie może się równać z tym potworem. W tym aucie trzeba się skupić na tym, żeby nie ruszyć z piskiem. Auto już od najniższych obrotów przyspiesza jakby miało przymocowany silnik rakietowy. Jeździłem różnymi samochodami, w większości z dynamicznymi motorami, ale w stwierdzenie "Mocy nigdy za wiele" przestałem wierzyć po kilku przejażdżkach tym samochodem.

Pozdrawiam.

P.S. Przejedź się tym autem to zobaczysz o czym mówię.


rozumiem ze ten obfity post to zgodnie z twoim nickiem szydera z tym niesamowitym przyspieszeniem :)


Akurat tak się składa, że jeżdżę tym autemw tej chwili, a wypowiadają się osoby, które widziały auto tylko na filmikach...no comment.

Pozdrawiam chłodno.

dobryziom - Sob Mar 20, 2010 20:44

Klaun_Szyderca napisał/a:

Akurat tak się składa, że jeżdżę tym autemw tej chwili, a wypowiadają się osoby, które widziały auto tylko na filmikach...no comment.

Pozdrawiam chłodno.


no co ty na zdjeciach... o czym ty Klaunie opowiadasz... dla mnie ten samochód nie robi wrażenia na pewno nie pod względem osiągów. To ze dla ciebie to zawrotne przyspieszenie to nie znaczy ze jest super dynamiczne tylko to ze nie jeździłeś szybkim samochodem. Ja jeździłem i tym i wieloma innymi i uwierz mi ze szału nie ma...

Klaun_Szyderca - Sob Mar 20, 2010 21:00

dobryziom napisał/a:
Klaun_Szyderca napisał/a:

Akurat tak się składa, że jeżdżę tym autemw tej chwili, a wypowiadają się osoby, które widziały auto tylko na filmikach...no comment.

Pozdrawiam chłodno.


no co ty na zdjeciach... o czym ty Klaunie opowiadasz... dla mnie ten samochód nie robi wrażenia na pewno nie pod względem osiągów. To ze dla ciebie to zawrotne przyspieszenie to nie znaczy ze jest super dynamiczne tylko to ze nie jeździłeś szybkim samochodem. Ja jeździłem i tym i wieloma innymi i uwierz mi ze szału nie ma...


To kup sobie Porsche, tam nie będziesz narzekać na brak dynamiki...

dobryziom - Nie Mar 21, 2010 10:18

Klaun_Szyderca napisał/a:

To kup sobie Porsche, tam nie będziesz narzekać na brak dynamiki...


mi akurat dynamika mojego samochodu styka i Porsche nie muszę kupować bo wiele modeli jest w zasięgu objechania :) Chodziło mi ze przejście z R75 na MG 160 może wywołać szał w dynamice ale nie będzie to w żaden sposób obiektywne :)

Markzo - Nie Mar 21, 2010 12:24

Nie no, Zr160 nie jest wolnym samochodem ;) poniżej 8s do 100km/h pozwala na bardzo szybkie przemieszczanie się ;)
dobryziom - Nie Mar 21, 2010 12:31

Markzo napisał/a:
Nie no, Zr160 nie jest wolnym samochodem ;) poniżej 8s do 100km/h pozwala na bardzo szybkie przemieszczanie się ;)


nie no wolnym go na pewno nie można nazwać bo bym bluźnił jednak na obecne czasy szalu nie ma.

Markzo - Nie Mar 21, 2010 12:50

na dzisiejsze czasy, to nasze autka jeżdżą jak wściekłe ;) co z tego, że nowe mają po 160-200KM i super hiper skrzynie biegów, jak ważą tyle co dawniej duży sedan....
kolin - Nie Mar 21, 2010 18:43

No masy samochodów przerażają teraz... Moce okolice 160-200 PS a przyspieszają w granicach 9 sekund...
dobryziom - Nie Mar 21, 2010 18:47

kolin napisał/a:
No masy samochodów przerażają teraz... Moce okolice 160-200 PS a przyspieszają w granicach 9 sekund...


bez przesady :)

fajnym przykładem może być

RSX 2.0 155km 7,8 sek

RSX type-s 2.0 201km 6,6 sek

1250kg

kolin - Nie Mar 21, 2010 22:08

Miałem tu na myśli Astra IV, gdzie 180 PS rozpędza się w 9,2 secundo. Co raz więcej takich wozów się pojawia na naszym rynku, widać świat idzie w stronę faszerowania auta gadżetami które dodają kg...
Markzo - Nie Mar 21, 2010 22:10

i dlatego można je łoić na winklach, bo jak te tony plastiku zaczną skręcać to przód w paryżu a tył nad morzem czerwonym :rotfl:
marcinmarcin - Pon Mar 22, 2010 20:52

kolin napisał/a:
No moja szybciej leciała i nic w tym dla mnie śmiesznego. No ale ok bardziej przybliżone wartości

0-100km/h 7,4 G-techem

VTI B16A2 Civic na ćwiare zlany jak i wiele innych prędkich furek.

I to wszystko z nieseryjnego 1,4
kolin a co miałeś u siebie grzebnięte? ja na razie nie ruszałem nic, ale w związku z tym że muszę kupic 2 autko, może się pobawię z ZRką trochę. Nie jest źle i napewno nie jest to wolne auto, ale mocy nigdy dość :mrgreen: a tuning k-series do łatwych nie należy... Na pewno mu dolot zimnego nie zaszkodzi, ale nie mam pomysłu skąd go pociągnąć - nie chce dać nisko bo szkoda silnika, znowu chłodnice zastawiają cały wlot.
Markzo - Pon Mar 22, 2010 21:05

przez maske :idea:
dobryziom - Pon Mar 22, 2010 21:14

Markzo napisał/a:
przez maske :idea:


MAD MAX :p

Markzo - Pon Mar 22, 2010 21:19

zrobić maske z włókna szklanego z dyskretnym wlocikiem do filterka ipowinno być cacy - lżej i lepiej ;)
marcinmarcin - Pon Mar 22, 2010 23:16

Markzo napisał/a:
zrobić maske z włókna szklanego z dyskretnym wlocikiem do filterka ipowinno być cacy - lżej i lepiej ;)
to tak nie do końca... primo elementy blacharskie ZRki - błotnik, maska itp. sa leciutkie, na masie się· wiele nie zaoszczędzi, po drugie primo koszt takiej maski + lakierowania + dobrego dolotu nie jest wart IMHO tych kilku uzyskanych koników, a po trzecie primo to wydaje mi się, że maska przy wypadku dość dużo energi pochłania. Ciekawi mnie co kolin miał u siebie, bo nadrobić, a nawet poprawić serie 104 do serii 156 nie jest tak łatwo... :razz:
kolin - Wto Mar 23, 2010 12:37

marcinmarcin,

Wałki, Kolektor SS 4-2-1 po części mojej produkcji z wyjściem 2,25+ reszta układu, dolot, strojenie, przesunięta odcinka na 8 Rpm.

Efekt 138,8 PS 153,8 NM Może nie wiele ale nie mocą na papierku auto jeździ :mrgreen:

marcinmarcin - Wto Mar 23, 2010 17:10

Układ z katem czy dekat? Jedna sonda czy dwie (200/25)? Jak puściłeś dolot?
kolin - Wto Mar 23, 2010 17:42

Cat converter do tego zegar AFR i sonda szeroko pasmowa żeby to było dobrze wystrojone. Rover 200

Co do dolotu to z początku była wkładka+ zimne do puchy. Później przed strojeniem zrobiłem krótki dolot z nierdzewki i obudowałem stożek z blachy 2mm, do tego ze zderzaka power rura, za łapacz robił bas reflex od głośnika 10cm. W zderzaku było trzeba wyciąć otwór ale to pikuś. Po czasie zagościł też hydroshield na gorsze pogody.

marcinmarcin - Wto Mar 23, 2010 22:17

kolin napisał/a:
W zderzaku było trzeba wyciąć otwór ale to pikuś.
No mi jakoś tak szkoda trochę... :( a inaczej się tego raczej nie da zrobić... W każdym razie dzięki za info
kolin - Sro Mar 24, 2010 13:43

marcinmarcin,

Jeżeli chodzi o estetykę to mi się to podobało nawet :D

JeD - Pią Kwi 02, 2010 22:44

ZRka jest szybka, z pewnością. Większość samochodów na polskich drogach można bez większego problemu objechać. Problemy robią się jeśli kierownik, w nowym aucie obok, ma dobrze ponad 200 kucy (masa...).

Co do prędkości maksymalnej. U mnie licznikowe 215km/h i ani kawałka dalej, choć i tak mam wrażenie, że wiatr wiał w dobrą stronę. Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej. Zatem przy niskich prędkościach, gdzie stosunek mocy do masy istotny, jest fajnie, powyżej 150 hm/h robi się średnio.

Co do odczuwania prędkości. Przyzwyczaja się człowiek. To co na początku robiło na mnie piorunujące wrażenie, teraz jest codziennością (co smutne). Dzięki temu można jednak auto dużo lepiej kontrolować. Wyczucie ZRki w prowadzeniu jest rewelacyjne. Moc rozwija się liniowo, można zatem w długim łuku dojść do tego momentu, że przód prawie zaczyna wyjeżdżać i trzymać się na milimetry od tej granicy - w zaturbionych silnikach dużo o to trudniej.

Pozdrawiam,
JD

maniaq - Sob Kwi 03, 2010 00:35

JeD napisał/a:
Większość samochodów na polskich drogach można bez większego problemu objechać. Problemy robią się jeśli kierownik, w nowym aucie obok, ma dobrze ponad 200 kucy (masa...).


troche fantazja ponosi ;) wiekszosc, mniejszosc, chyba, ze to roznie interpretujemy :D

JeD napisał/a:
Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej. Zatem przy niskich prędkościach, gdzie stosunek mocy do masy istotny, jest fajnie, powyżej 150 hm/h robi się średnio.


A to juz nowe prawa fizyki :D

JeD napisał/a:
Moc rozwija się liniowo
JD


zapytam - prostoilniowo mialo byc ?
jedyne co moge zrobic to :D

polece np. pierwszy z googla :

http://www.godula.pl/prin...ion=det&artid=6

marcinmarcin - Sob Kwi 03, 2010 11:07

Ja myślę że JeD chodzi po prostu o to że VVC płynnie przyśpiesza w zakresie od 2-7.1 tysiąca bez nagłych przyrostów mocy w niektórych zakresach obrotów, czego efektem jest właśnie precyzyjne prowadzenie w zakrętach, bez zbędnych uślizgów przodu :)
Raptile - Sob Kwi 03, 2010 12:00

JeD napisał/a:
Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej.


Chyba coś przekręciłeś kolego

JeD - Pon Kwi 05, 2010 00:48

Maniaq - mało które auto z nowo produkowanych ma obecnie podobny stosunek mocy do masy. Golf VI 1.4 TSI 160 km z mega szybką (podobno) skrzynią DSG ma 8 sekund do setki, bez tej skrzyni pewnie koło 0,5-1 sekundy więcej. Momentu o 1/3 więcej niż w starym 1.8VVC. Tyle, że ZRka waży jakieś 1150kg z kierowcą, Golf koło 1300 kg. ZRka jeździ lepiej na prostej i w zakrętach, sprawdzałem w relacji z Golfem z ręczną skrzynią. Pisaliście o tym, ile to nowe auta ważą kilka stron wcześniej...

Co do v-max i momentu, jasne, na odwrót.

Marcinmarcin - dokładnie tak. Wolnossący prowadzi się bardziej przewidywanie niż doładowany nie jest tajemnicą.

Ile realnie daje założenie stożkowego filtra w miejsce normalnego?

marcinmarcin - Pon Kwi 05, 2010 15:38

JeD napisał/a:
Ile realnie daje założenie stożkowego filtra w miejsce normalnego?
Raczej nic - podobno ciągnie zbyt ciepłe powietrze. Inna sprawa, że mam kupiony kiedyś w sensownej cenie nowy Sparco (tak naprawde remarkowany Green), tylko nie mam kiedy go założyć. Jak sprawdzę, pomierze przed i po przyśpieszenia dynoliciousem to dam znać - pewnie bedzie bardziej buczał i straci trochę momentu na niskich obrotach :mrgreen:
maniaq - Wto Kwi 06, 2010 01:20

marcinmarcin napisał/a:
pewnie bedzie bardziej buczał i straci trochę momentu na niskich obrotach :mrgreen:
ale + 5 na naszej jezdzie i +10 do samopoczucia kierownika ;)

Z tymi stozkami to juz troche przeszlo tuningowcom. Wydaje mi sie, ze fabryka policzyla i zrobila tak zeby ylo dobrze, a czy warto kombinowac zeby zyskac 2-5 km >? smiem powiedziec, ze sie nir odczuje tego ;) bo jak odczuc 0,2 sek na 100 :D przyrost nastu km moglby byc odczuwalny

marcinmarcin - Wto Kwi 06, 2010 16:13

maniaq napisał/a:
czy warto kombinowac zeby zyskac 2-5 km >?
Jedno jest pewne - teraz jestem w Krakowie i na tutejszym paliwie w porównaniu do opolskiego syfu jest z +20km...
JeD - Wto Kwi 06, 2010 18:56

oj to czułe jest na paliwo, bardzo...

czyli stożek to zabawa dla zabawy trochę? Jak zatem z kwestią założenia jakiegoś niewielkiego turbo? :evil:

Na youtube chodzą zaturbione zrki, pytanie czy silnik na tych podzespołach daje rade w okolicach 200km na dłuższą metę. Próbował ktoś czy raczej nie?

ZRka zrobi się za jakiś czas moim drugim autem w rodzinie, zatem będzie można się bawić.

marcinmarcin - Sro Kwi 07, 2010 18:21

JeD napisał/a:
ZRka zrobi się za jakiś czas moim drugim autem w rodzinie, zatem będzie można się bawić.
U mnie właśnie też tak się stało i stąd nachodzą mnie pewne pomysły :) ZTCW VVC praktycznie nikt nie uturbił niestety... to co jeździ po YT ;) to silniki 2.0 turbo - nienajgorsze ale zbyt ciężkie do ZRki. Ja mam w planach - założenie z powrotem gwintu KW na lato, odchudzenie środka, być może wyrzucenie klimy (nie lubie i rzadko używam), przełożenie aku do bagażnika, wywalenie Car Audio, zrobienie jakiegoś porządnego dolotu zimnego powietrza - być może jak pisał kolin ze zderzaka i jeżeli mi już zupełnie dowali to kolektor wydechowy z janspeeda + sportowy kat lub decat (obowiązkowy MIL Eliminator). Co z tego uda sie zrealizować, nie wiem...
Ronald - Wto Sty 31, 2012 11:44

piter34 napisał/a:
donmulanka napisał/a:
albo kierownik był słaby na maxa albo ja sie zawiodlem na zrku :)

To co widać na tych filmach jest nie do pojęcia. Przy sprawnym ZR160 i sprawnym kierowcy ta Honda nie ma szans. :lol:

kolin napisał/a:
to VVC tam chyba nie za wiele pomaga

Pomaga, pomaga. Zerknij sobie na wykres mocy ZR160.

Porównanie osiągów Vi oraz ZR160 na podstawie programu CarTest. Trochę wyjaśnia:

.................... PERFORMANCE COMPARISON ANALYSIS......................
.................... -------------------------------......................

Selected Cars:
................1. ROVER 218 VI 1998......................................
................2. MG ZR 160 2003..........................................

Car Number........ 1........ 2............................................
................--------- ---------........................................
Time to Speed............................................................
0-40..kmh............2.0...... 2.1........................................
0-60..kmh............3.7...... 3.2........................................
0-80..kmh............5.5...... 5.6........................................
0-100 kmh............8.2...... 7.5........................................
0-120 kmh.......... 11.2......11.0........................................
0-140 kmh.......... 14.8......14.4........................................
0-160 kmh.......... 21.1......20.0........................................
0-180 kmh.......... 29.5......27.2........................................
..........................................................................
Time to Distance..........................................................
0-100 m..............6.7...... 6.7........................................
0-400 m............ 15.7......15.7........................................
..@..kmh............144.2.... 146.6........................................
0-1000 m........... 29.0......28.7........................................
..@..kmh............179.2.... 183.1........................................
..........................................................................
Top Speed............204...... 209........................................
..........................................................................
5-100kmh, 1st............................................................
Gear Start...........8.9...... 8.6........................................
..........................................................................
40-80 kmh................................................................
2nd Gear.............3.5...... 3.7........................................
3rd Gear.............5.5...... 6.0........................................
4th Gear.............7.7...... 8.5........................................
5th Gear........... 10.4......11.6........................................
6th Gear.................................................................
..........................................................................
80-120kmh................................................................
2nd Gear.................................................................
3rd Gear.............5.7...... 6.0........................................
4th Gear.............7.6...... 8.4........................................
5th Gear........... 10.2......11.3........................................
6th Gear.................................................................



Hej,

Jako właściciel 200 vi wypowiem się pod tym postem. Poniżej film pokazujący przyśpieszenie 0 - 180 km/h, oraz prędkość maksymalną 200 vi. Jest to film nakręcony przeze mnie w moim samochodzie.

http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA

Ok, film zaczyna się jak na liczniku jest już ok 10 km/h. Więc można dodać do ogólnych czasów około 0,5s. Z czym jednak bym polemizował bo ruszyłem z niskich obrotów. Auto z 98 roku, przebieg wg licznika około 130k (jaki jest na prawdę nikt nie wie :) . I tak:

0 - 60 km/h ok. 4s. Tu by się zgadzało.
0 - 100 km/h poniżej 8s. Tu już nie.
0 - 120 km/h ok 10,5s
0 - 140 km/h 13 s.
0 - 150 km/h 15 s.
0 - 160 km/h 17 s.
0 - 180 km/h 23 s. Różnica 6,5s. Tu widać jak bardzo dane z Car Testu się rozjeżdżają.

Prędkość maksymalna osiągnięta po 26 km (hahaha) 225 km/h.

Proponuję spotkanie z kimś z Warszawy kto ma MG ZR 160 i porównanie na żywo :) Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

marcinmarcin - Wto Sty 31, 2012 11:49

Nie ciesz się tak bardzo. Licznik w R200/R25 zazwyczaj przekłamuje kilka do 10 nawet procent. Porównując do ZRów np. na YT, zwróć uwagę że tam liczniki nie przekłamują aż tak bardzo - np. przy 190 licznikowym mialem 186 GPS. Być może zakładając większe koła do ZRa nie zmienili przełożenia do licznika prędkości...
Kozik - Wto Sty 31, 2012 11:55

Ronald,

1. jakie masz opony
2. licznikowe to sobie możesz ja gpsowe mam 7.9 licznikowe coś około 7s ale mam przekłamanie licznika przez opony

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 11:55 ]
marcinmarcin napisał/a:
Być może zakładając większe koła do ZRa nie zmienili przełożenia do licznika prędkości...


bardzo możliwe bo u mnie przy 100km/h licznikowym gps pokazuje coś trochę ponad 90km/h a przy 160km/h licznikowych gps pokazuje coś koło 145km/h

Ronald - Wto Sty 31, 2012 12:04

Szczerze nie wiem jakie mam opony. Wszystko seria. A co do przekłamań licznika - fakt, może tak być. GPS pokazywał przy 100 że jadę 90 km/h. Ale nie był to jakiś wyrafinowany sprzęt. 7 letnia Nokia i moduł GPS Tom Toma nie wiele młodszy. Co nie zmienia faktu że 200 vi jest szybszy od wyników Car Testu :)

Idąc dalej w temacie - od 0 - 180 km/h moment. od 180 - ... powoli. Zasługi, oraz winę ponosi 5 biegowy manual. 1 długa, 2, 3, 4 krótka. 5 normalna. A może mam tylko takie wrażenie, bo auto zasuwa aż miło! Przydał by się 6 bieg, oj przydał :)

marcinmarcin - Wto Sty 31, 2012 12:32

Kozik napisał/a:
ja gpsowe mam 7.9
To wychodzi bardzo podobnie jak u mnie - teoretyczne producenckie 7,4-7,8 a realnie idzie się spokojnie zmieścić w 8s, ale 7,5 już nie za bardzo...
Kozik - Wto Sty 31, 2012 14:42

Ronald napisał/a:
Idąc dalej w temacie - od 0 - 180 km/h moment. od 180 - ... powoli. Zasługi, oraz winę ponosi 5 biegowy manual. 1 długa, 2, 3, 4 krótka. 5 normalna. A może mam tylko takie wrażenie, bo auto zasuwa aż miło! Przydał by się 6 bieg, oj przydał :)


na oryginalnej skrzyni z Vi prędkość maksymalną miałem coś około centymetra poza 220 obrotomierz się prawie do końca wykręcił
mam teraz skrzynię z 620ti i prędkość maksymalna spadła do 210km/h przełożenia są dłuższe
1 do około 75km/h
2 do około 115km/h
3 do około 160km/h
4 do około 200km/h
5 do 210 km/h udało mi się dociągnąć i nie chce jechać dalej

Pływak - Wto Sty 31, 2012 16:25

Ronald napisał/a:

Proponuję spotkanie z kimś z Warszawy kto ma MG ZR 160 i porównanie na żywo :) Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Nic z tego nie wyjdzie bo w przypadku tak małych różnic decydujący będzie czynnik ludzki wiec wygra ten który będzie lepiej panował nad swoim autem równie dobrze możesz zostać objechany ale też jak trafisz na niepełnosprytnego kierowce w ZRce to możesz bez problemu być szybszy :]

Odnośnie porównywanie przyspieszeń na podstawie filmików z jutuba nagrywanych kalkulatorem to >>> :rotfl:

Markzo - Wto Sty 31, 2012 16:44

1 zasadnicza sprawa jest taka... ile ZR160 trzyma katalogowe 160KM? jak narazie spotkałem się z mocami ok 145KM...
Remigiusz - Wto Sty 31, 2012 17:20

Markzo, Z ta moca to jest jak z grzałkami i mocą w sprzęcie elektrycznym ze jest dozwolona rozbieżność do 20% od katalogowej :razz:
marcinmarcin - Wto Sty 31, 2012 18:35

Markzo napisał/a:
1 zasadnicza sprawa jest taka... ile ZR160 trzyma katalogowe 160KM? jak narazie spotkałem się z mocami ok 145KM...
Katalogowe 156 raczej.... :mrgreen: i większość nie trzyma... podobno...
boo12 - Sob Mar 31, 2012 23:02

a to nie byla preludka 2.2 vti 200hp
znajomy zrobil przekladke tego silniczka do jajka i 240 idzie

scorpion - Nie Kwi 01, 2012 17:56

witam a hondy maja dłuzsze przełozenia niz rover i MG a na tych filmikach to musiał jakis ku.. jechac zeby tak sie dac:) tez słyszałem ze wkładaja 2.2 ale miska wisi pare cm nad ziemia:(
Kozik - Nie Kwi 01, 2012 22:53

scorpion napisał/a:
a hondy maja dłuzsze przełozenia niz rover i MG


nie mają dłuższych przełożeń a wyżej się kręcą :)