Zobacz temat - Grega Rover 400 Turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Grega Rover 400 Turbo

greg-si - Sro Kwi 24, 2013 12:01
Temat postu: Grega Rover 400 Turbo
Rover 400 Turbo

Krótko i na temat. R420Si 96 rok 165kkm z silnikiem z R620Ti 96 rok 144kkm.
Wielkie podziękowania dla Markzo który cały czas czuwał, doradzał, pomagał. DZIĘKI.

Silnik i skrzynia biegów:

-SWAP zrobiony u Kamila w Tarnawie Dolnej (dzięki za namiar Kozik)
-2.0T 200km (obecnie ok 160km)
-BOV Properfekt typ II
-MBC Properfekt
-Poliuretanowe łapy stabilizatorów silnika
-Nowe uszczelniacze wałków i wału, rozrząd, rolka, pasek wieloklinowy, uszczelki pokrywy zaworów
-Skrzynia biegów R420Si + torsen
-Nowe tulejki i mocowania wybieraków (poliamid i poliuretan)
-Podstawka filtra oleju pod czujniki i chłodnicę oleju (niedługo wleci chłodnica oleju)

Elektryka i elektronika:
-Akumulator w bagażniku
-Temperatura wody, oleju, ciśnienie oleju, woltomierz, doładowanie
-2xPP, 4xelektryczne szyby, lusterka, szyberdach, tempomat
-Wiązka oryginalna R420Si + częściowo R620Ti
-Komp R620Ti
-Świece i przewody WN NGK
-Przerobione chłodzenie, dwa wentylatory załączane z guzika
-Działa wszystko w co został wyposażony samochód

Hamulce i koła:
-Przód, dwutłoczkowe zaciski Honda ATR, tarcze 282mm QH i klocki Mintex
-Tył, jednotłoczkowe z Hondy Prelude, 280mm własnego projektu
-Przewody w stalowym oplocie Goodridge
-Zimówki stalowe 15'
-Letnie 16' 205/50/16, Kumho SPT i Yokohama A539
-Letnie torowe lekkie Enkei 15' obecnie 195/50/15 lecz mam już dwie sztuki 205/50/15

Zawieszenie:
-Całe zawieszenie w Poliuretanie 90-95Sha
-Amortyzatory z regulacją siły tłumienia Kayaba AGX
-Sprężyny H&R -35mm
-Przedni stabilizator 26mm
-Tylny stabilizator 22,5mm z mocowaniem i rozpórką wahaczy oraz mocowaniem stabilizatora własnego projektu
-Top Hats z tyłu
-Camber Kit z tyłu

Wnętrze:

-Seria w beżu
-Fotele kubełkowe z MG ZS
-Lampka podsufitki z oddzielnym podświetlaniem kierowcy i pasażera
-Dodatkowe przyciski podgrzewania lusterek, klimy, podgrzewanych siedzeń

Wygląd zewnętrzny:
-Stock

Samochód powstawał trochę czasu. Początkowo miało być 1.6T z Hondy w budzie R400 ale stwierdziłem że chcę coś innego, albo Rover albo nic :) Niestety po przejażdżkach ZS180 było mi za mało i padło na R400 z 2.0 Turbo.
W sierpniu 2012 kupiłem całego kompletnego, sprawnego R620Ti, w grudniu 2012 R420Si które było w agonii lecz dzięki Firq przetransportowaliśmy auto 500km na Swap do Tarnawy Dolnej. 12.12.12 silnik był już w komorze i auto było ogarnięte mechanicznie (na tym polegał zakres usługi SWAPu). Razem z Markzo i Elą ogarnęliśmy elektrykę tak że samochód został uruchomiony. 22.12.2012 byłem nim już w domu. Dr Marian 2.01.2013 zaprogramował kompa 620Ti z IMMO R420Si i samochód był już kompletny. Silnik pomimo że był na kopułce działa teraz na aparacie zapłonowym.
Od stycznia mozolnie ogarniałem elektrykę, zawieszenie, hamulce, wnętrze. Obecnie od kwietnia auto jeździ na doładowaniu ~0,45b.
I jeszcze spalanie :)
http://www.spritmonitor.de/en/detail/548312.html
Fotki:
Sorry za ich jakość ale zły balans bieli miałem ustawiony :


Kilka fotek zrobionych przez kolegów OLO i Markzo


Można powiedzieć że zrealizowałem swój plan motoryzacyjny jaki miałem w głowie od dawna. Ogólnie ciężko powiedzieć dlaczego chciałem mieć takie 'coś' bo samochód ani nie wygląda, ani nie jest szybki na prostej i zakrętach. Ani się nim pościgać ani polansować :) Ot taka moja fanaberia :)
Oczywiście jakieś tam plany są, co z nich wyjdzie, zobaczymy.
Pozdrawiam :)

Pazdzioch. - Sro Kwi 24, 2013 12:14

Pogratulować wkładu pracy :) Niby nie pozornie wyglądająca R400 a zaskoczy nie jednego :)
Pawkaz - Sro Kwi 24, 2013 12:17

Ładnie sie prezentuje no i najważniejsze, że jestes zadowolony ;)
ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 12:28

Skąd bierzesz ciśnienie oleju? Jakieś gotowy kit?
greg-si - Sro Kwi 24, 2013 12:32

Ciśnienie i temperatura oleju z podkładki/adaptera pod filtr oleju.
Polecam tylko takie rozwiązanie bo jest najtańsze i najbardziej miarodajne. Można by było wiercić coś w bloku silnika/pompie oleju ale trafić na dobre miejsce jest ciężko a jakby coś się wysypało to wtedy problem.

leszczu - Sro Kwi 24, 2013 12:40

No cóż mogę napisać. Wielkie gratki dla właściciela. :brawo:

PS: gdzie dokładnie podłączyłeś dodatkowy czujnik od wody ?? Bo na fotce silnika nie widzę. :)

Raptile - Sro Kwi 24, 2013 12:44

Greguś Ty Krejzolu ^^
tronsek - Sro Kwi 24, 2013 12:53

Gratulacje za wykonaną robotę. :brawa:
Szkoda tylko, że wnętrze nie jest szare a beżowe. Wtedy fotele od ZS-a lepiej by się komponowały.
greg-si napisał/a:
Ciśnienie i temperatura oleju z podkładki/adaptera pod filtr oleju.
Masz jakieś namiary na takie coś ?? To są uniwersalne adaptery, czy pod konkretny model auta ??
ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 12:55

Ale w tej podkładce były już czujniki?

Ogólnie chodzi o sam czujnik ciśnienia, bo poszukuje takowego i na razie znalazłem jakiś tam od AUDI.

DENIZOTAC - Sro Kwi 24, 2013 13:35

Pięknie zrobione widać wkład Pracy ogromny ;)
Niech długo służy , Podobają mi się te aluski 16
Roverek Spoxik Widziałem w Real i teraz tył sedana podoba mi się bardziej od
hatchbacka.
Tak trzym , masz jeszcze jakieś Plany ?? ?

Markzo - Sro Kwi 24, 2013 14:11

Cieszę się, że furka śmiga i jesteś zadowolony - to najwazniejsze ;) udało się coś pomóc hehe, fajnie było poznać na żywo ;)

Furak dopracowany, szybki i świetnie się prowadzący ;) mam nadzieję, że plany co do naszych turbo zabawek się spełnią i wyjdą całkiem szybkie wózki ;)

fotka 2x 2,0T16 :

kozacko leży!

leszczu napisał/a:
PS: gdzie dokładnie podłączyłeś dodatkowy czujnik od wody Bo na fotce silnika nie widzę.

Jak jest miejsce ori czujnika temp. wody (przed termostatem ) to tam w tej aluminiowej podstawie jest zamontowany ;)

tronsek napisał/a:
Masz jakieś namiary na takie coś To są uniwersalne adaptery, czy pod konkretny model auta

Tak, to uniwersalne adaptery z mtuning.pl ;)

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale w tej podkładce były już czujniki?

nie, podkładka pod filtr oleju ma tylko miejsca na nie.

ADI-mistrzu napisał/a:
Ogólnie chodzi o sam czujnik ciśnienia, bo poszukuje takowego i na razie znalazłem jakiś tam od AUDI.

jest masa uniwersalnych czujników, które można dokupić. Np: do zegara ciśnienia oleju Autogauge kosztuje on ok 3,5zł ;)

kilka fotek z walki z kabelkami, po ok 3h auto odpaliło i wyjechało o swoich siłach :D




No i najważniejsze, auto mechanicznie przygotował Kamil no i... nie ma lipy ;) chciałbym, żeby mój swap tak wyglądał :ok: Do tego dbałość Grega o szczegóły i pod maską auto robi wrażenie :ok: Jak dojdzie reszta zabawek i doładowanie 0,9b to będzie kosa, bo zawias i prowadzenie auta to po prostu REWELKA. Mój jest mocniejszy, ale skręca wyraźnie gorzej, jest co poprawiać i od kogo zgapić :D

Powodzenia Gregu ;)

ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 14:23

:|
Możesz pokazać jakiś link do tego czujnika?

Markzo - Sro Kwi 24, 2013 14:29

http://www.poturbowani.pl...echaniczny.html

Gdzieś posiałem link do tego za 3,5zł, a tu masz dedykowany do zegarów AG. Dużo tego jest ;)

ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 14:31

Mało szczelne to wyjście sygnałowe czujnika no ale... lepsze to niż nic :wink:
tuners - Sro Kwi 24, 2013 18:11

Gratki za robotę fajnie że coś takiego udało się sklecić, jedyna konsternacja że już troche leciwa buda ale oby posłużyła jak najdłużej. :-) .
Remigiusz - Sro Kwi 24, 2013 19:06

Gregi podaj linka na podstawki do filtra oleju bo unas jest gwint filtra oleju UNF 13/16"-16 :-|

Ten wskaznik Boost z Volt, Temp i ciśnieniem fajny jest ale pewnie kosztował majątek :P

Chyba już tez wiem gdzie u siebie manometry zainstaluje :razz:

Dobrze ze w konuc temat sie pojawil :D

Pytanie czemu tylko 160KM masz a nie ponad 200 :?: jak to jest seria T16 ;-) Czemu wy nie pakujecie od razu Ecumastera do środka :?:

Co do reszty to masz dobrego smaka wiec autko full prof jest zrobione :mrgreen: Choć bylem przekonany ze sam to montujesz :P

Lysy_ - Sro Kwi 24, 2013 19:11

Fajny projekt :)
tuners - Sro Kwi 24, 2013 20:10

Remi może dlatego co i u Ciebie xd turbina ogląda spaliny z wysokości blatu warsztatowego :-) .

Ae dobry sposób

-Siema co u Ciebie?
-A upchnełem do swojego roverka garetta 3071
-Jakim cudem go zmieściłeś?
-A wszedł bez problemów
-Jak z podłączeniem?
-Jakim znowu podłączeniem , wsadziłem do bagażnika i et voilà!

Remigiusz - Sro Kwi 24, 2013 20:19

tuners,



To T16 bez Turba to jest czy jak, przecież orig Turbo w tym było :wink:

Markzo - Sro Kwi 24, 2013 22:18

Remigiusz napisał/a:
Pytanie czemu tylko 160KM masz a nie ponad 200 jak to jest seria T16 Czemu wy nie pakujecie od razu Ecumastera do środka

przecież pisze jak byk:
greg-si napisał/a:
Obecnie od kwietnia auto jeździ na doładowaniu ~0,45b.

czyli dokładnie połowa tego co pownno być.

Vito_ - Sro Kwi 24, 2013 22:27

Gratki :) Fajny projekt, mam tylko pytanie jak ogarnąłeś ręczny?

Ogólnie bardzo przemyślany projekt, podobają mi się zmiany w zawiasie i układzie hamulcowym :)

greg-si - Sro Kwi 24, 2013 23:02

leszczu napisał/a:
PS: gdzie dokładnie podłączyłeś dodatkowy czujnik od wody ?? Bo na fotce silnika nie widzę. :)

Jak Markzo napisał, przy czujnikach temperatury został dołożony dodatkowy, wszystko tak zrobione by nie kuło oczu ;)

tronsek napisał/a:
Szkoda tylko, że wnętrze nie jest szare a beżowe. Wtedy fotele od ZS-a lepiej by się komponowały.

No nie wiem, w każdym razie chciałem beżowe, jakbym chciał szare to by już było bo mam przecież ciągle 1.4 z szarym wnętrzem :)

tronsek napisał/a:
Masz jakieś namiary na takie coś ?? To są uniwersalne adaptery, czy pod konkretny model auta ??

Wszystko jest ale zawsze jest jakieś 'ale'.
Ja przecierałem szlak i teraz wiem więcej niż przed kupnem. Otóż nasz filtr to 13/16"-16 a taką podkładkę znaleźć to cud. Wiadomo rzeczy niemożliwe robimy od ręki więc...
Podkładka ze śrubą M20x1,5, filtr z Clio i wszystko się mieści bardzo fajnie.
Jako ciekawostkę dodam że gwint na filtr oleju da się wykręcić więc można sobie spokojnie zrobić u tokarza co się chce nie niszcząc pompy oleju ani nic z tych rzeczy.
Ja poleciałem trochę po bandzie i wziąłem wkręciłem adapter z gwintem M20x1,5, wlazł ciasno i kręciłem mocno aż do momentu gdy podkładka siedziała sztywno. Ważne że nic nie cieknie.
Adapter:
http://www.mtuning.pl/pl/...turboworks.html
Zegar boost 4 w jednym:
http://www.mtuning.pl/pl/...s-oil-temp.html

ADI-mistrzu napisał/a:
Mało szczelne to wyjście sygnałowe czujnika no ale... lepsze to niż nic :wink:

W czujniku jest gwint stożkowy samouszczelniający się także tutaj nic nie pocieknie ;)

tuners napisał/a:
jedyna konsternacja że już troche leciwa buda ale oby posłużyła jak najdłużej. :-) .

Słuszna uwaga. Niestety buda to najgorszy element który blokował mnie od października. Jeździłem, szukałem bo nic innego niż R400 nie chciałem. Może coś się z tym zrobi, może nie. Zobaczymy.

Remigiusz napisał/a:
Pytanie czemu tylko 160KM masz a nie ponad 200 :?: jak to jest seria T16 ;-) Czemu wy nie pakujecie od razu Ecumastera do środka :?:

Jest połowa doładowania może ciut więcej niż w serii więc na pewno nie ma 200km. Do tego mam serię wydech z 2.0Si, katalizator a nie chcę by coś się pode mną paliło ;)
ECU Master to nie tylko samo urządzonko za 250-300zł. Do tego trzeba doliczyć strojenie a uważam że stroić auto 3x to bezsens dlatego najpierw skupiłem się na ogarnięciu wszystkiego co tylko trzeba by była seria, sprawna mechanicznie. Tak jest w tym momencie. Teraz zabieram się za poprawę serii i bardzo możliwe że ECU Master wleci ale nie ma co się spodziewać że będzie 210-250 czy 300km. Nie to jest moim priorytetem. Dla mnie w tym momencie samochód jeździ wystarczająco szybko:
http://www.youtube.com/watch?v=zZcbOl7hNME
Bez spiny, strzałów ze sprzęgła, kręcenie do 6k obr i na 0,45b.

Remigiusz napisał/a:
Choć bylem przekonany ze sam to montujesz :P

I niewiele do tego brakowało. Ludzie byli dogadani, ale przeciągające się poszukiwania R400 w pieniądzach adekwatnych do stanu uniemożliwiły nam pracę u mnie w garażu. Mało miejsca w garażu, brak ogrzewanego garażu, brak podnośnika do silnika więc powierzyłem część mechaniczną komuś kto by to zrobił dobrze.

Lysy_ napisał/a:
Fajny projekt :)

A mało brakowało ten silnik byłby w Twojej ex 400`ce ;)

Markzo pokazał foty jak to wyglądało po przekładce. Full wypas jeśli chodzi o moje zadowolenie. Jednak od tamtego czasu jak widać po aktualnej fotce sporo się zmieniło.
Było trochę rozkminy jak to wszystko spiąć ze sobą jednak udało się dość szybko ogarnąć elektrykę, elektronikę. Pod maską jeszcze ciut się zmieni ale to detale bo nie może być tak jak teraz że tempomat wisi sobie na kawałeczku płaskownika ;)

Vito_ napisał/a:
Gratki :) Fajny projekt, mam tylko pytanie jak ogarnąłeś ręczny?

Ogólnie bardzo przemyślany projekt, podobają mi się zmiany w zawiasie i układzie hamulcowym :)

Zawias, hamulce to spadek po 1.4. Tam wszystko testowałem.
Ręczny działa identycznie jak w serii. Było trzeba tylko trochę przedłużyć linkę bo zacisk przez tarczę siedzi trochę dalej, zmienić mocowanie linki i zrobić adapter.
Ogólnie początkowo nie byłem zadowolony z modyfikacji ani hamulców ani zawieszenia. Pierwszy mój zlot w Radomiu i przód wogóle nie skręcał. Jednak teraz wszystko już spełnia moje wymagania. Samochód prowadzi się dobrze, ręcznym spokojnie można zarzuć tył w razie takiej potrzeby.
Tylko kwestia opon bo ostatnio zanim tył złapał odpowiednią temperaturę na lotnisku to przy 130km/h zaczął mi się uślizgiwać w zakręcie 90 stopni, na szczęście było szeroko więc udało się wyprowadzić samochód ;)

No i dzięki :) Mam nadzieję że część mechaniczna do zlotu zostanie opanowana bo teraz tylko $$$ blokuje mi robotę.

tronsek - Czw Kwi 25, 2013 06:17

greg-si napisał/a:
Otóż nasz filtr to 13/16"-16 a taką podkładkę znaleźć to cud.
Dzieki. Pytałem pod kątem 216 Coupe, a tam ZTCW jest inny gwint niż w R400, więc może gwint będzie bardziej popularny. Obawiam się tylko, że może to u mnie się nie zmieścić, bo filtr oleju mam pomiędzy ścianą grodziową a blokiem silnika i jest tam troche ciasno.
greg-si - Czw Kwi 25, 2013 09:10

tronsek, pewnie jest gwint z hondy także luzik bo do hondy adapter pasuje, właśnie honda ma M20x1,5.
Dajesz wtedy mniejszy filtr nawet dokładnie taki jak ja mam i po sprawie.
Tak to u mnie wygląda:

Kozik - Czw Kwi 25, 2013 17:23

zazdroszczę wozidełka i przypominam sobie o nim ilekroć jestem u Kamila bo motor 2.0 dalej stoi na środku garażu na palecie ;) korci mnie też taki projekt ehhh... kto wie może kiedyś się uda ;)
chciałbym go kiedyś na żywo zobaczyć. powodzenia "fruwaj" ;)

greg-si - Czw Kwi 25, 2013 22:20

Kozik, myślę że zobaczyć się uda ;)
Remigiusz - Czw Kwi 25, 2013 22:25

greg-si napisał/a:
Ja przecierałem szlak i teraz wiem więcej niż przed kupnem. Otóż nasz filtr to 13/16"-16 a taką podkładkę znaleźć to cud. Wiadomo rzeczy niemożliwe robimy od ręki więc...
Podkładka ze śrubą M20x1,5, filtr z Clio i wszystko się mieści bardzo fajnie.
Jako ciekawostkę dodam że gwint na filtr oleju da się wykręcić więc można sobie spokojnie zrobić u tokarza co się chce nie niszcząc pompy oleju ani nic z tych rzeczy.
Ja poleciałem trochę po bandzie i wziąłem wkręciłem adapter z gwintem M20x1,5, wlazł ciasno i kręciłem mocno aż do momentu gdy podkładka siedziała sztywno. Ważne że nic nie cieknie.
Adapter:
http://www.mtuning.pl/pl/...turboworks.html
Zegar boost 4 w jednym:
http://www.mtuning.pl/pl/...s-oil-temp.html


O to mi chodziło czyli wystarczy wykręcić tylko gwint na filtr z pompy oleju. Wiem ze się to da wykrecic bo mi kiedyś się razem z filtrem wykręciło ale myślałem ze tam tez jest inny gwint :P

Co do wskaźnika to szkoda ze tylko do 1,5 bara jest :neutral: Potrzebuje na min 2,5bara :wink:

Tez widzę wystaje tobie filtr z kilka cm poza miskę oleju :razz:

Co do mocy to nie sadziłem ze przy benzynie na 0,45bara tylko tak mało mocy uzyska. Ale czemu tak mało tylko Turbo tobie dmucha :-|
Ale myślałem ze Ecu masterem sobie samemu można wystroić mapkę za pomocy laptopa. AFR i te inne glupoty pokazuje w programie wszystko żeby tłoków nie upalić :wink:

Markzo - Czw Kwi 25, 2013 22:42

Remigiusz napisał/a:
AFR i te inne glupoty pokazuje w programie wszystko żeby tłoków nie upalić

jak dołożysz sondy z kontrolerami, gdzie AFR to ok 800zł, EGT porządne też kolo 800zl. więc to nie takie hop siup.

greg-si - Czw Kwi 25, 2013 22:45

Remigiusz napisał/a:
Tez widzę wystaje tobie filtr z kilka cm poza miskę oleju :razz:

Nic nie wystaje, to złudzenie optyczne.

Remigiusz napisał/a:
Co do mocy to nie sadziłem ze przy benzynie na 0,45bara tylko tak mało mocy uzyska. Ale czemu tak mało tylko Turbo tobie dmucha :-|

Bo tak sobie ustawiłem :) Ja to napisałem że tak szacuję że jest taka moc a nie że faktycznie tak jest. Samochód nie był shamowany także są to moje dywagacje i czy jest lepiej czy gorzej to niestety nie wiem.
Jednak jak wspomniałem, dla mnie moc nie jest priorytetem. Ma mi się fajnie jeździć i póki co tak jest. Moment obrotowy dostępny już od 2,5k obr robi swoje. Dziś w mieście 1/4 baku wyjeździłem :D

Remigiusz napisał/a:
Ale myślałem ze Ecu masterem sobie samemu można wystroić mapkę za pomocy laptopa. AFR i te inne glupoty pokazuje w programie wszystko żeby tłoków nie upalić :wink:

Może i można tylko co z tego jak na hamownię wydam niewiele mniej niż na strojenie samemu, spędzę nad tym kilka dni i mogę stwierdzić że jednak coś zrobiłem źle i coś klęknie.

Remigiusz - Czw Kwi 25, 2013 22:47

Markzo, termopary w cale nie są takie drogie :wink: Szerokopasmowa lambda sonda kosztuje trochę nie powiem akurat.

setup VNT tez coś kolo tego kosztuje i co się nie robi dla mocy, a mieć możliwość własnych map to bym takie coś od razu u siebie montował :razz:

tuners - Pią Kwi 26, 2013 04:58

Remi bo bena to nie klekot że można z 0,7 przestawić na 1,7 i się spokojnie bujać ale za to tam ciśnienie robi grubą robote przy 150 kucach w hondach na kompresorze wydalającym na 0.6-0.7 bar można uzyskać już 230-240 kucy


A u nas przyrost niuta się zwiększa a moc to delikatnie

Markzo - Pią Kwi 26, 2013 05:27

Remigiusz napisał/a:
Markzo, termopary w cale nie są takie drogie Szerokopasmowa lambda sonda kosztuje trochę nie powiem akurat.

same sondy to pryszcz, rozchodzi się o dobre kontrolery i wskaźniki, z warningami i porządną dokładnością... najlepiej byłoby mieć afr + 4x egt. Do tego trzeba też mieć pojęcie o strojeniu, żeby nie zabić silnika, więc Gregu bardzo rozsądnie podchodzi, ogarnie mechanikę tak jak chce i wtedy dopiero jako ostatnie strojenie.

bociannielot - Pią Kwi 26, 2013 09:36

a ja nie o możliwościach bo tych jest wiele, gratki gregu udanego projektu i powodzenia w dalszym modzeniu ;) :ok:
Wojtek88 - Nie Kwi 28, 2013 13:56

Gratuluję projektu, nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, bo przebąkiwałeś coś o Tomcat'cie a wyszedł bardzo fajny zglebiony i szybki sedan, brawo! Całość mi się bardzo podoba, ogarniesz wszystko i trzeba będzie uważać na ulicy żeby się nie naciąć ^^

Co do strojenia, sond, egt, termopar i gajgerków to uważam, że autogauge to dobry chiński produkt, ale wskaźnik egt (oraz termopary) to bym kupił jakiś markowy - greddy, stri, defi - zdaję sobie sprawę ile to kosztuje, ale w turbo łatwo ugotować wnętrzności silnika, chociaż kompa masz seryjnego, więc szczerze wątpie żeby dawki paliwa byłby zbyt ubogie/zbyt wysokie, jednak wystroić całość by się przydało.

Według mnie zegar afr nie jest potrzebny na stałe, przydaje się bardzo podczas przy strojeniu, jednak informacje o składzie mieszanki otrzymujemy z lapka :P Jak wystroisz auto to zegar afr to nie jest mus, szczerze, mój znajomy ma zegar AEM i delikatnie przekłamuje, więc najlepsze wartości wychodzą przy strojeniu, gdzie stroiciel ustawia wszystko tak żeby był cycuś malina. Jak szukasz dobrego stroiciela, to wal na PW :)

Gratulacje! :mrgreen:

greg-si - Nie Kwi 28, 2013 14:10

Wojtek88, w zupełności się zgadzam, AFR, EGT lepiej mieć bardziej dokładne ale przy aucie które będzie deptane od czasu do czasu starczą obecne wskaźniki które głównie mają pokazać mi czy mam coś włączyć ręcznie, zdjąć nogę z gazu albo zatrzymać auto.
Jest to czysty podgląd sytuacji a bardziej aspekt że coś się zmieniło, nie jest dobrze i trzeba coś z tym zrobić.

Wojtek88 napisał/a:
bo przebąkiwałeś coś o Tomcat'cie

Potrzebny był dawca a Twój był za drogi żeby wciągnąć sobie silnik ze skrzynią a resztę wywalić na złom.
Ale co do budy coupe urodził mi się w głowie pewien plan lecz muszę pogadać z ludźmi którzy wiedzą więcej ode mnie. O tym jednak za kilka lat :P

kangaroo69 - Pią Maj 03, 2013 18:29

Czytając takie tematy aż chce się pójść do garażu :smile: Dla Właściciela i samochodu wielkie gratulacje :brawo: Takie auta podobają mi się najbardziej, nieostożkowane, nie ospojlerowane a zduszą ;-)

[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 19:29 ]
Daję pomógł w swoim temacie za motywację :razz: :mrgreen:

greg-si - Sro Maj 15, 2013 19:26

Jeśli nic się nie dzieje...

Wiedz że coś się dzieje :D

Remigiusz - Sro Maj 15, 2013 22:07

greg-si, Ty nie masz klimy :-| Z czego ICEk jest :razz:
greg-si - Czw Maj 16, 2013 13:27

Remigiusz, nie, klimy nie było, nie ma i nie będzie od samego początku był taki plan. Nawet jakby była to zostałaby wywalona :)
IC z Laguny III, ogólnie IC był wcześniej niż buda :D
Wszystko wpasowuje się na milimetry, sporo blachy wyciąłem by go upchać.
Jak jechałem samochodem dokładnie z takim wyglądem jak na zdjęciu to wszyscy gapili się jak opętani :D Dobrze że to tylko 200m było :)

Remigiusz - Czw Maj 16, 2013 18:56

greg-si, haha.. znam te miny ludzi jak się będzie przodu jedzie :mrgreen:

No to fajnie jak wlazło, myślałem ze mniej przeróbek jest żeby go wpasować :wink:

Pomiarów temp dolotu nie robiłeś przypadkiem przed i po wymianę :?:

camaro17 - Czw Maj 16, 2013 19:56

No fajnie, fajnie ja tez wywalilem AC na poczet IC w zderzaku :)
greg-si - Pią Maj 17, 2013 21:03

camaro17, Ty lepiej opisz ZR`a :)
camaro17 - Pią Maj 17, 2013 21:42

Hehe.... Nie ma co opisywać :) zr-ka jak każda inna troszeczkę..... mocniejsza z kubelkiem i na gwincie :)
Ale może coś pomyśle z tematem na forum .......

Wojtek88 - Pon Cze 03, 2013 22:01

Widzę, że zapisałeś się na zlot ckpl, chętnie zobaczę to cudo, do zobaczenia w sobotę ^^
greg-si - Sro Paź 30, 2013 18:56

No nie da się ukryć że będę ale do cuda to jest baaardzo daleko.
Podłaź, krzycz, bo ja mogę nie rozpoznać Cię po aucie. Za dużo będzie civiców :P

EDIT:
Dawno nic nie było pisane więc pora zrobić małą aktualizację.
Wpadł IC centralnie, do tego rurki w kwasie wypolerowane na lustro, filtr gąbkowy ITG, odgrodzenie stożka.

Wszystko zrobione tak by było jak najmniej widać ;)
Wpadła również wtedy chłodnica oleju ze względu na zbyt duże temperatury oleju oraz olej Valvoline VR1 10W60. Olej jest ogarnięty i jest w bardzo dobrych temperaturach.
Udało się trochę pojeździć, zdobyć jakiś pucharek. Ogólnie śmiga się fajnie, zupełnie inaczej niż wolnossącym autem. Jest jednak jeszcze dużo do nauki.

Na jednej pojeżdżawce, de facto bardzo fajnej, lekko oberwała miska i filtr oleju:

Na zlocie upaliłem trochę sprzęgło, po zlocie też się zdarzyło uślizgnięcie sprzęgła. Miałem podejrzenia że to układ wysprzęglania a nie samo sprzęgło. Wymieniłem więc wysprzęglik oraz pompkę sprzęgła. Wszystko działa malinowo, nic się nie ślizga nawet podczas ostrego przepięcia biegów.

Przed strojeniem walczyłem ostro ze szczelnością układu dolotowego. Wyszło kilka dziwnych rzeczy z którymi jeździłem od samego początku przez co turbo wolniej wstawało i nie wyrabiało. Przy odcince doładowanie spadało z 0,9b na 0,7b. Poprawiło się to i owo co zaowocowało lepszą elastycznością, szybciej dostępną mocą i doładowaniem do odcinki na poziomie 0,9b.

Przyszedł więc czas na dopięcie wszystkiego i wystrojenie auta. DET2 leżał już kilka miechów i czekał aż ogarnie się kilka spraw tak aby po strojeni nie robić rewolucji. Został podłączony i od razu wystrojony przez Rysia. Myślałem że będą nici ze strojenia bo podczas wyjazdu z domu na 4 biegu sprzęgło się ślizgało bardzo mocno. Jednak ułożyło się i ze sprzęgłem podczas strojenia problemów nie było.
Podczas strojenia wyszło że ogranicza mnie paliwo. Regulator ciśnienia paliwa by załatwił sprawę. Podczas strojenia doładowanie oscylowało w różnych granicach i zostało ostatecznie ustalone na 1,1b. Co najlepsze, mapa zapłonu została nieruszona, zero spalania stukowego. Sam Maciek był zdziwiony takim obrotem sprawy że nic nie stuka.

Samochód wystrojony, myślałem że koniec grzebania. Jednak co wsiadłem do samochodu to ze sprzęgłem było coraz gorzej. Doszedłem do momentu gdzie na trasie podczas depnięcia sprzęgło się potwornie ślizgało. Postanowiłem więc zrzucić skrzynię i zobaczyć co tam się kryje. W warunkach garażowych zrzuciłem skrzynię i ujrzałem sprzęgło:

W porę zajrzałem bo jak widać zaczynało brać nit. Postanowiłem nie brać nowego sprzęgła tylko zregenerować obecne. Czyli szlif docisku i spiek czterołopatkowy:

Wyczyściłem też troszkę skrzynie:

Wymieniłem jeszcze łożysko oporowe i złożyłem :)
Całkiem inaczej ułożona jest teraz łapa sprzęgła, widać że poprzednio tarcza nie była mocno dociskana.
Samochód jedzie teraz bardzo dobrze, biegi wchodzą bardzo dobrze i nie muszę się martwić i mówić "Uwaga" podczas wrzucania wstecznego :D

Dziś podjechałem w końcu rzucić okiem ile ten mój strucel ma kuniuf :P

Tragedii nie ma ale super też nie jest. Myślałem że będzie trochę więcej ale jeden !@!$# up dał się we znaki.

Póki co cieszę się z tego co jest :)

pelson91 - Sro Paź 30, 2013 20:41

moment jak w dieslu :D
Markzo - Sro Paź 30, 2013 23:37

Dziwne... spodziewałem się raczej wyniku rzędu 230KM i ponad 300Nm, a tu seryjny wynik mimo IC i strojenia :/ co niedomaga?
Remigiusz - Czw Paź 31, 2013 03:29

Jak się na tym spieku gregi śmiga :wink:

Wynik faktycznie trochę mały jak na toja brykę :-| Moze ciśnienia za mało, ECU jak dobrze pamiętam masz original Rovera :?:

Markzo - Czw Paź 31, 2013 07:29

jak za mało boostu? jak dmucha 1,1b, seria ładuje ~0,9b i wyniki podobne więc coś jest nie tak, powinno być sporo więcej... widać, że IC dobrze działa bo nie ma stuku i zapłonu nie ruszali ale mocy ciut mało. Strojony był przecież na ecu masterze.
Matexx - Czw Paź 31, 2013 12:11

Gratki:) greg-si Gdzie robiłeś spiek? i jak duża różnica w jeździe na spieku? niż na tarczy?
Mocowo trochę mało, a stuku pewnie nie było bo uzyskałeś 200km, no i ic wsadziłeś duże,:_) zapodaj foto z pod maski.:)

greg-si - Czw Paź 31, 2013 19:14

Cytat:
Dziwne... spodziewałem się raczej wyniku rzędu 230KM i ponad 300Nm, a tu seryjny wynik mimo IC i strojenia :/ co niedomaga?

Nie seryjny bo seria ma mniej niuta.
Też się spodziewałem lepszego wyniku circa 210KM ale jak mówiłem tak nadal mówię nigdy nie nastawiałem się na super moc. Jakby tak było to całość wyglądałaby zupełnie inaczej.

Remigiusz napisał/a:
Jak się na tym spieku gregi śmiga :wink:

Normalnie :D

Markzo napisał/a:
jak za mało boostu? jak dmucha 1,1b, seria ładuje ~0,9b i wyniki podobne więc coś jest nie tak, powinno być sporo więcej... widać, że IC dobrze działa bo nie ma stuku i zapłonu nie ruszali ale mocy ciut mało. Strojony był przecież na ecu masterze.

Seria ładuje mniej niż 0,9b.

Matexx napisał/a:
Gratki:) greg-si Gdzie robiłeś spiek? i jak duża różnica w jeździe na spieku? niż na tarczy?
Mocowo trochę mało, a stuku pewnie nie było bo uzyskałeś 200km, no i ic wsadziłeś duże,:_) zapodaj foto z pod maski.:)

Spiek taki jak u Ciebie i Zioma.
Różnica jest spora, jeździ się specyficznie. Mi to wielkiej różnicy nie robi bo mam dupowóz a tego używam raczej rzadko. Tak czy inaczej po raz kolejny napiszę. Spiek nie działa 0-1 :)
IC nie jest duże, jest po prostu lepiej umiejscowione względem serii.
Foto:

Markzo - Czw Paź 31, 2013 20:37

greg-si napisał/a:
Nie seryjny bo seria ma mniej niuta.

seryjny dla podniesionego doładowania - Vito chociazby miał 212KM i 308Nm jeśli mnie pamięć nie myli.

greg-si napisał/a:
Seria ładuje mniej niż 0,9b.

dlatego napisałem ~0,9.

Vito_ - Nie Lis 03, 2013 18:22

Wykres rzeczywiście dziwny, jak na takie mody. U mnie było 206/313, teraz po zrobieniu wydechu jest 210 i ciągle komp niewystrojony tylko lata na tym niecałym 0,9.

Sam przebieg wykresu też dziwny, moment max przy 3tys i później gwałtownie spada, jeśli chodzi o moc to widać podniesione doładowanie przy końcu, bo tam gdzie wszystkim już spada u Ciebie jeszcze rośnie.

Przy 5tys obr masz 20koni i Nm mniej niż u mnie, szukałbym jakiegoś powodu.

Wydech jaka średnica?

greg-si - Nie Lis 03, 2013 19:09

Vito_, wydech 2,5' od DP po samą końcówkę
Samochód jest wystrojony pod mój styl jazdy. Nie cisnę jakoś mocno samochodem na codzień i jeżdżę raczej do 3k no chyba że cisnę po torze.
Stąd też taki układ wykresu by mieć max moment w miarę nisko. Wiadomo, dobre to nie jest dla napędu ale wtedy mi najbardziej potrzebny jest ten moment.

Ja znam powody (przynajmniej tak mi się wydaje) dlaczego tak jest. Chyba że macie jakieś pomysły gdzie może leżeć problem. Jeśli tak to chętnie sprawdze.
Jak samochód przetrwa przyszły rok to usunę te problemy które według mnie wpływają na ten wynik (który dla mnie i tak nie jest zły).

dobryziom - Sro Lis 06, 2013 19:35

tak jak kiedyś pisałem ograniczeniem są dwa elementy... IC które powoduje szybko stokowe u Ciebie widać że lepsze ustawienie względem serii w R220 już dużo dało... dwa kolektor wydechowy jego konstrukcja nie pozwala w pełni napędzić sprężarki dobitnie to widać na większym śmigle :/ Myślę ze u mnie wywalenie klimy wrzucenie dzięki temu dobrego IC oraz zrobienie dobrego barana pozwoliło by na dobicie do 300km ...ale tego się już nie dowiem.
greg-si - Sro Lis 06, 2013 19:41

dobryziom, sprzedałeś?
No właśnie też myślę że kolektor mógłby tutaj sporo dać. IC na pewno coś dał bo zapłon nie został ruszony, zero stukowego pomimo tego że strojenie było w dość ciepły dzień. Jednak u mnie w dolocie też jest jeden problem...

Tak czy inaczej moim zdaniem wyszło ok. Na początek wystarczy ;)

dobryziom - Sro Lis 06, 2013 20:00

w trakcie możliwe ze w tym tyg. znajdzie nowego właściciela :)

kolektor na 100% by ożywił ten silnik a w zasadzie śmigiełko. Co może być w dolocie?

Markzo - Czw Lis 07, 2013 05:38

Z ciekawości, co dokładnie w kolektorze wydechowym i jego konstrukcji nie pozwala dobrze napędzić turbo?
dobryziom - Czw Lis 07, 2013 09:42

mam takiego ziomka ktory ma hopla w dopieszczaniu aut i bawi sie w polerowanie kanałów robienia kolektorów na lustro, itd... w sensie poprawia wszystko to co fabryka uwaza za standard a on robi to perfekcyjnie i faktycznie to działa widać z tego przyrosty i lepsza prace silnika. Do tego bawi sie jakims programem do przelywów i od razu powiedział ze z tego kolektora to mocy nie bedzie... chodzi o dlugosc i ksztalt kanalów ale tematu bardziej nie zglebialem.
Markzo - Czw Lis 07, 2013 10:27

No widzisz, ja na studiach bawiłem się w mechanikę płynów, troche dumałem ostatnio nad tym kolektorem ( był wyjęty żeby obczaić izolację termiczną i planowanie przed założeniem nowej uszczelki) i doszedłem do zupełnie innych wniosków ;) dlatego pytam skąd takie a nie inne zdanie i czy możesz je czymś poprzeć :)
dobryziom - Czw Lis 07, 2013 11:37

ja niestety niczym ale coś w tym musi być bo np. ta sprezarka ktora mam w VAG 1,8 T na tym samym doładowaniu i baranie generowała 270km??
Markzo - Czw Lis 07, 2013 12:04

z takim samym IC? głowica na szerokim kanale?
dobryziom - Czw Lis 07, 2013 12:45

IC tam był porzadny z zapasem bo tam GT28RS juz nie starczyło i wpadł GT30 na 400kunia... ale wiecej nie pamietam tylko tyle ze trakcji tam praktycznie nie było :)
Markzo - Czw Lis 07, 2013 16:39

do czego zmierzam, kanały w naszej głowicy są duże mniejsze od tych w samym kolektorze :) co jeszcze nt naszego kolektora??
Wojtek88 - Czw Lis 07, 2013 17:44

Dobryziomku, nie możesz jakiegoś aftermarketowego barana kupić, zrobić flanszę od podstaw aby do głowicy pasowała i dmuchnąć w końcu więcej? :mrgreen:
ArO - Czw Lis 07, 2013 18:46

np taki :)

greg-si - Czw Lis 07, 2013 20:00

Cytat:
do czego zmierzam, kanały w naszej głowicy są duże mniejsze od tych w samym kolektorze :) co jeszcze nt naszego kolektora??

Otóż to że mało efektywna jest różna długość kanałów.
Sam wiesz po dłubaniu w V6 że zbyt 'wolny' wydech dobry nie jest. Nieodpowiednia grubość/przepustowość kanałów w kolektorze dobra nie jest bo ciśnienie spalin jest zbyt małe na odpowiednie rozkręcenie śmigła.
To że jest 'szerzej' w kolektorze nie oznacza że jest dobrze, przynajmniej w dłubanym aucie.
Zgadzam się z Ziomem że ten kolektor to wąskie gardło które dość mocno ogranicza.

dobryziom - Czw Lis 07, 2013 20:36

w obydwu projektach na 300km które widziałem w necie był zmieniony kolektor, większy IC, sprężarka nawet mniejsza niż moja i dawało to radę bez dodatkowych modów...
Markzo - Czw Lis 07, 2013 21:05

Mi chodzi o jasny dowód, że jest do bani ;) i jakieś powody, bo na razie to są niestety tylo domysły :/
greg-si - Czw Lis 07, 2013 21:38

Cytat:
Mi chodzi o jasny dowód, że jest do bani ;) i jakieś powody, bo na razie to są niestety tylo domysły :/

Czytasz to co my piszemy?
Dowodów u nas na forum nie znajdziesz, w sieci jednak coś już może znajdziesz. Oprócz tego co już zostało napisane możesz poczytać o zjawiskach falowych.

Póki co nie było dowodu na to że jest do bani ale też nie ma dowodów na to że jest super. Nikt nie uzyskał pomimo zapewnień i wielkich celów jakiegoś lepszego wyniku. Teraz warto zadać sobie pytanie dlaczego.

Markzo - Czw Lis 07, 2013 21:54

Czytam, dlatego zadaje proste pytania :) nikt nie sprawdził, nie policzył, w necie najczęstszą przyczyną zmiany kolektora przy tserii jest przejście na większe turbo - inna flansza montażowa. Przyglądałeś się kolektorowi w środku?
tuners - Czw Lis 07, 2013 22:01

Porting głowicy i baran zrobiony z głową powinny po wystrojeniu dać oczekiwane efekty a więc albo grubo albo wcale :-)
Remigiusz - Czw Lis 07, 2013 22:32

Moze coś takiego zrobić :D :mrgreen:

Chyba to T-seria :mrgreen:


Markzo - Czw Lis 07, 2013 23:48

Wszystko pięknie ;) mi chodzi o to, że rzuca się hasło: kolektor jest fu - ogranicza i trzyma moc. Ok, czemu? Nie chce się nikogo czepiać, chce jakiś konkretów lub podstaw teoretycznych, że to rozwiązanie musi działać źle.

Dla mnie nie jest to takie oczywiste, bo mam jedną głowicę od 2,0t na półce i dokładnie się jej przyjrzałem. Moim zdaniem dużo większym "dławikiem" są wymiary kanałów wydechowych. Są po prostu dość małe, przystawiając kształt ori uszczelki do głowicy można zauważyć, że kanał w głowicy jest mniejszy o kilka milimetrów z każdej strony, do tego nie jest całkowicie owalny, a wyraźnie widać łączenie się okrągłych runnerów z każdego zaworu wydechowego.

Co dalej, piszesz Gregu, że:
greg-si napisał/a:
Sam wiesz po dłubaniu w V6 że zbyt 'wolny' wydech dobry nie jest. Nieodpowiednia grubość/przepustowość kanałów w kolektorze dobra nie jest bo ciśnienie spalin jest zbyt małe na odpowiednie rozkręcenie śmigła.

czy takie coś ma miejsce w naszym kolektorze? bo nasz kolektor jest bardzo krótki, do tego ma łagodne przejścia bez ostrych załamań. W środku nie jest tak, że runnery się kończą zaraz przy flanszy i mam wielki zbiornik w środku. Runnery łączą się przed zejściem do turbiny i każdy jest wyraźnie oddzielony. Dokładnie na to zwróciłem uwagę szukając miejsca dla termopary EGT.

Idąc dalej śladem przepływów, jest ciekawy temat na forum rovertech, gdzie głowica po portingu w profesjonalnej firmie została poddana sprawdzeniu na flowbenchu, wyniki były wg mnie imponujące ;)

Moim zdaniem ten kolektor nie stanowi problemu w generowaniu mocy, jednak mogę się mylić bo to tylko moje przemyślenia, kiedy miałem te części na wierzchu i mogłem się im przyglądnąć :)

tuners - Pią Lis 08, 2013 06:25

Markzo czyli t serie trapią niedorobienia jak lserie


A na kolektor dolotowy zastosowanie tymczasowe

I docelowe

Remigiusz - Pią Lis 08, 2013 09:01

tuners, Tylko wiesz ze jakoś żadnej mocy tym czyms nie ugrali w L-serii :mrgreen: Nie ma do dziś żadnego dowodu na to :wink:

Wszystko stwierdzenia tylko jak dobrze MArkzo napisał dla T-serii :wink:

bociannielot - Pią Lis 08, 2013 09:22

Jeszcze parę lat i będziecie sami konstruować silniki ;) a póki co nie offtopowac Gregowi tematu o jego, było nie było, bardzo ciekawym autku ;) .
maniu48 - Pią Lis 08, 2013 13:49

Bardzo dobrze niech sie temacik rozwija tylko sdzkoda ze na autoprezentacji Grega ;)
Markzo - Pią Lis 08, 2013 16:49

Porting głowicy długo rozważałem ale jest jedna banalna kwestia - to nie jest łatwe. Wyrezanie na maxa kanałów wcale nie musi poprawić osiągów, ba, może je nawet zabić. Dlatego pasowałoby oddać głowicę do profi firmy, zmierzyć ją na flowbenchu przed portingiem i po. Inaczej można sobie zaszkodzić. To samo tyczy się kolektora wydechowego, kupić pękającego chinola który tez ma gówniane przepływy to bezsens... koniec OT :) czekam na poprawki i wynik :)
greg-si - Pią Lis 08, 2013 19:31

Markzo napisał/a:
Przyglądałeś się kolektorowi w środku?

Nie.

Nie trzeba zdejmować kolektora, mierzyć, oddawać do wróżki by stwierdzić że nie jest on najlepszym rozwiązaniem. A jeśli nawet jest dobrym to nie umiesz tego uzasadnić.

Markzo napisał/a:
bo nasz kolektor jest bardzo krótki,

Hmm odległość na każdym cylindrze inna. Myślisz że to dobre rozwiązanie w wygenerowaniu jak największej mocy?

Markzo napisał/a:
Moim zdaniem ten kolektor nie stanowi problemu w generowaniu mocy,

Więc czekam na jakiś dobry wynik Twojego auta na seryjnym kolektorze.

Markzo napisał/a:
Porting głowicy długo rozważałem ale jest jedna banalna kwestia - to nie jest łatwe. Wyrezanie na maxa kanałów wcale nie musi poprawić osiągów, ba, może je nawet zabić. Dlatego pasowałoby oddać głowicę do profi firmy, zmierzyć ją na flowbenchu przed portingiem i po. Inaczej można sobie zaszkodzić. To samo tyczy się kolektora wydechowego, kupić pękającego chinola który tez ma gówniane przepływy to bezsens...

No i tu zaczyna się dobre pytanie. Czy warto samemu grzebać w furze wydać kasę 2 albo 3 razy niż oddać do kogoś kto się zna i zrobi to za pierwszym razem dobrze?

To że głowica mogłaby być 'lepsza' to rzecz wiadoma. Nie ma możliwości żeby taka sama głowica była dobra do silnika N/A oraz turbo.

Markzo napisał/a:
czekam na poprawki i wynik :)

Już pisałem że nie będę gnał za koniami także u mnie poprawy nie będzie.

Markzo - Pią Lis 08, 2013 19:35

greg-si napisał/a:
Nie trzeba zdejmować kolektora, mierzyć, oddawać do wróżki by stwierdzić że nie jest on najlepszym rozwiązaniem.

merytorycznie :ok:

greg-si napisał/a:
A jeśli nawet jest dobrym to nie umiesz tego uzasadnić.

póki co to chciałbym dostać konkretne uzasadnienie dlaczego jest zły :)

greg-si napisał/a:
Hmm odległość na każdym cylindrze inna. Myślisz że to dobre rozwiązanie w wygenerowaniu jak największej mocy?

Idealny byłby równoodległościowy, jednak nie tylko to ma wpływ :)

greg-si - Pią Lis 08, 2013 19:49

Markzo napisał/a:
póki co to chciałbym dostać konkretne uzasadnienie dlaczego jest zły :)

Nikt tego nie napisał. Jesteś pierwszą osobą w tym temacie.

Sam już podałeś kilka powodów dlaczego nie jest dobry.

Dla mnie z jednego powodu nie jest zły. Jest krótki.

Markzo - Pią Lis 08, 2013 19:57

greg-si napisał/a:
Nikt tego nie napisał. Jesteś pierwszą osobą w tym temacie.

Ja? raczej Ty i Dobryziom.

Widzę, że ciężko o jakieś konkrety, jeśli uda mi się od prowadzącego wydębić program to może uda się zrobić symulację przepływu :)

greg-si - Pią Lis 08, 2013 20:01

Markzo napisał/a:
Ja? raczej Ty i Dobryziom.

Pokaż gdzie :)

Markzo - Pią Lis 08, 2013 20:28

greg-si napisał/a:
Nie trzeba zdejmować kolektora, mierzyć, oddawać do wróżki by stwierdzić że nie jest on najlepszym rozwiązaniem


hm?

greg-si - Pią Lis 08, 2013 20:58

Nie mam pytań :D
Matexx - Sob Lis 09, 2013 17:00

A ja myślę że nie trzeba wymieniać kolektora,
ciekawy jestem ile mi wyjdzie bez zmiany kolektora i okien wydechowych, chcę jak najwięcej bez zakucia, licze na 300 ale pewnie tyle nie nadmucham.

lecz na tym widać
http://www.youtube.com/watch?v=ALOQCFOjMzM

niezły spaw i dobra rzeźba silnika, inny kolektor, To czasem nie jest głowica z seri M ?polerował kanały wydechowe i ciekawy czy powiększał. widać zakuł silnik. :)

ale tutaj jest artykuł o 820 gdzie siedzi normalny kolektor i ma ponad 300km ;)
http://rovervitesse.com/i...ze/1Feature.jpg

czyli da sie:P

greg-si - Sob Lis 09, 2013 17:25

Wszystko zależy ile nadmuchasz i czym nadmuchasz.
Zwróć uwagę na to co w tej 800'ce zostało zrobione. Kucizna, obróbka głowicy, 1b, strzał nitro 50km i wynik 322km.

Remigiusz - Sob Lis 09, 2013 17:48

greg-si, Mam pytanie do ciebie odnośnie tej czerwonej wkładki górnego mocowania silnika gdzie ty to dorwałeś lub od czego dobrałeś :wink:
tuners - Sob Lis 09, 2013 23:33

Remi po kolorze to poliuretan na 90% z olkusza niedługo się tam wybieram ze wszystkimi gumami zawieszenia (dorabiają na kształt oryginalny)za koszt sporo niższy niż powerflex
Remigiusz - Nie Lis 10, 2013 01:25

tuners, Wiem ze jest PU :P Pytałem skąd to dorwał bo nigdzie nie widziałem tych poduszek dostępnych :razz:

Masz namiary na Olkusz :mrgreen: :?:

[ Dodano: Nie Lis 10, 2013 01:25 ]
To oni :P http://poliuretan.olkusz.pl/

greg-si - Nie Lis 10, 2013 10:32

Tak to oni.
Poducha górna i dolna jest takich samych wymiarów i dobrali mi ją/zrobili po podaniu im wymiarów.

Wojtek88 - Nie Lis 10, 2013 13:08

greg-si napisał/a:
Wszystko zależy ile nadmuchasz i czym nadmuchasz.
Zwróć uwagę na to co w tej 800'ce zostało zrobione. Kucizna, obróbka głowicy, 1b, strzał nitro 50km i wynik 322km.


oddajcie sobie głowicę na pomiar na flow-bench a tak w ogóle to kupcie barana, bo na żelwie to chvj nie wyniki ^^

greg-si - Wto Mar 18, 2014 19:29

Samochód żyje, leży teraz prawie na ziemi i ora :D

Haczyk do holowania jakieś 7cm nad posadzką :D
Foty robione denkiem od Jabcoka :P

Działamy bo w niedzielę krzyczą że pojeżdżawka jest. Trzeba wymienić zawieszenie na normalne :)

Markzo - Wto Mar 18, 2014 19:43

gwincior, czy jakis kit?
greg-si - Wto Mar 18, 2014 19:44

gwincior był a teraz ani to ani to :D
pelson91 - Wto Mar 18, 2014 19:50

teraz w ogóle nie ma zawiasu :D zaspawana permanentna gleba :D
Remigiusz - Wto Mar 18, 2014 20:08

Fajnie to wygląda :mrgreen: ale nie boisz się tym jechać ze w jakieś koleinie utkniesz :D :P
greg-si - Wto Mar 18, 2014 20:12

Remigiusz, bez przesady. Na tak niskim tyle przejechałem 15 metrów. Z podjazdu do garażu :)
bioly - Wto Mar 18, 2014 21:03

Ladnie to wyglada :D
ArO - Wto Mar 18, 2014 21:47

slicki TY tam masz? :D
Pazdzioch. - Wto Mar 18, 2014 21:50

Po zobaczeniu tych zdjęć stwierdzam ze mój stanowczo za wysoko siedzi i trzeba kręcić w dol :mrgreen:
greg-si - Sro Mar 26, 2014 18:31

Na felach są zwykłe opony.
Zawias ma już normalną wysokość :)
Nawet się udało ustawić wysokość na oko, zobaczymy jak będzie po przejechaniu kilku kilometrów.

EDIT:

Ciut kilometrów przejechałem i samochód teraz wygląda tak:

Zawieszenie zmotane dość konkretnie, mały skok jednak czasem doskwiera. Powalczymy z tym.
Podczas ostrego hamowania przed metą:

Także nie siada zbyt mocno.

W niedzielę pojeździłem trochę na lotnisku, dwa razy wyprzedził mnie tył i wylądowałem w trawie :)
Tak więc szybka decyzja i komplet opon na ten sezon już jest:

Jutro nawiedzam wulkanizatora :)
Także do zobaczenia na drodze :)

Kozik - Sro Mar 26, 2014 23:16

dzieje się :)
Remigiusz - Czw Mar 27, 2014 12:03

Co to za ciekawe oponki :wink:
Markzo - Czw Mar 27, 2014 14:31

jakie masz fele do tego? moc zostaje taka jak była?
greg-si - Czw Mar 27, 2014 19:21

Jest to zwykła opona z homologacją drogową :D

8x Enkei 6J 15' 6kg/sztuka.
Nad mocą nie myślę. Myślę jak tu zrzucić kilka kilo :D I wcale nie chodzi o moją wagę :)

Markzo - Pon Maj 26, 2014 18:21

dzieje się co? :D
Wojtek88 - Sro Cze 18, 2014 11:55

Na zlocie sckpl widziałem i słyszałem jak ładnie sapie ^^
greg-si - Wto Lis 11, 2014 20:16

Wojtek88 napisał/a:
Na zlocie sckpl widziałem i słyszałem jak ładnie sapie ^^

To powietrze z kół zlatywało :P

Byłem na dupohamowni:

Kilka drobnych rzeczy się poprawiło i kreski też się poprawiły :)
Ostatnio na pojeżdżawce 3 miejsce w najwyższej klasie, na zlocie też 3 miejsce. Jest zabawa :)

[ Dodano: Wto Sie 05, 2014 17:16 ]
Wymieniłem filtr oleju. Tak wyglądał:

Upalamy dalej :)

[ Dodano: Wto Lis 11, 2014 20:16 ]
Historię tego auta uważam za zakończoną, trochę wcześnie ale cóż:

pelson91 - Wto Lis 11, 2014 20:36

szkoda, fajnie jeździło
Markzo - Sro Lis 12, 2014 05:58

Szkoda...co dalej?
greg-si - Sro Lis 12, 2014 18:18

Dalej jest poldek :)
bioly - Czw Lis 13, 2014 10:21

Silnik idzie do poloneza ? :D
pelson91 - Czw Lis 13, 2014 10:38

bioly, mocno nie w temacie jesteś :D
bociannielot - Czw Lis 13, 2014 11:35

Nowy projekt grega będzie robił tak
http://www.autocentrum.pl.../1999769412.jpg
:D

bioly - Czw Lis 13, 2014 12:39

pelson91, to napisz w skrócie co sie kroi :P
tronsek - Czw Lis 13, 2014 13:44

bioly, Tu masz: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=96125&start=0