|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - Rajdówka MG/Rover
luke27 - Czw Sie 18, 2016 18:45 Temat postu: Rajdówka MG/Rover Witam!
Od jakiegoś czasu zmagam się z budową rajdówki na bazie Rovera 200.
Może kogoś zainteresuje temat, może komuś się przyda. Sam sporo wyczytałem po forach. Autko na chwilę obecna wygląda jak na zdjęciach. W kolejnych wpisach postaram się przedstawić jak to wszystko się odbywało, jakie napotkałem problemy. Zostało jeszcze troszkę do zrobienia, może ktoś coś doradzi. Zapraszam też do odwiedzenia B4Rally.
longer86 - Czw Sie 18, 2016 19:39
Pewnie byles na tej stronce skoro szukales, a jak nie to moze się przyda
http://www.themgzr.co.uk/...87954?_k=qjgisg
luke27 - Czw Sie 18, 2016 19:48
Między innymi. Choć Panowie zrobili sporo sprzecznie z załącznikiem J i u nas taka rajdówka BK by nie przeszła.
Harry - Czw Sie 18, 2016 20:03
Boczki zaloz na drzwi. Jak zalozyles kubly?
[ Dodano: Czw Sie 18, 2016 21:03 ]
I rozporke na tyl.za klatke ile dales?
luke27 - Czw Sie 18, 2016 20:56
Boczki założę na końcu jak wszystko będzie działać, poza tym jeszcze nawet ich nie zamówiłem. Żeby założyć kubły musisz kupić dedykowane mocowanie zgodne z zał. J, do tego mocowanie boczne fotela przykręcasz i fotel. Rozpórka na tył zbędna, rolę usztywnienia pełni klatka i obspawanie nadwozia. Na pytania odnośnie pieniędzy, bez urazy, ale nie odpowiadam. Jutro zacznę coś pisać wiele rzeczy wyjaśni się w trakcie.
Harry - Czw Sie 18, 2016 21:07
Jestes ciekaw ile kosztuje klatka. Skrecana jest czy robiona na zamowienie?
Boczki z czego robisz ? Szyby z. Poliweglanu beda? Plyte pod silnik tez planujesz? Zawieszrnie gwint?
Przepraszam.ze tyle pytan.ale mam pewien olan.a _Ty swoim projektem przetarles mi troche szlak:)
bociannielot - Pią Sie 19, 2016 08:04
Co tu było do przecierania Harry, rajdówki budują, budowali i będą budować na wyspach dość dużo MG ZR rajdowych jest myślę że te szlaki już dawno przetarte są
luke27 - Pią Sie 19, 2016 16:18
Boczki są 3 opcje, kupić w Anglii od S2000 (najbardziej prawdopodobne), kupić spienione PCV wygiąć górny rant i dociąć, lub podobnie kupić arkusz carbonu tylko nie wiem, co z górą, chyba ze kros mi zrobi zagiętą płytę. Szyby zdecydowałem się zostawić seryjne i okleić folią, aby regulaminowi stało się zadość (zawsze można otworzyć na dojazdówkach w lecie). Z poliwęglanem to nie takie proste, jest to pojęcie względne, trzeba patrzeć w załącznik J, poza tym niektóre arkusze tego typu są potencjalnie niebezpieczne dla zawodnika w razie dzwona. Płyta obowiązkowa, będzie też spełniała rolę dociążenia, aby uzyskać minimalną masę w klasie.
Co do szlaków to są przetarte, ale chodzi o zbudowanie auta, którym będzie można pojechać coś więcej niż "wokół trzepaka". Bardzo mało rzeczy zostało nietkniętych, omówię wszystko po kolei.
Zacznijmy od początku, autko było kupione dość dawno temu, jako samochód do jazdy, na co dzień i zabawy, był to Roverek 200Vi. Miało do zrobienia uszczelkę (wiadomo, którą), a wiązka silnika przez problem z elektroniką była poszarpana przez regionalnych "k-series guru" jak przez stado wściekłych psów (przy okazji budowy rajdówki zrobiłem nową). Podsumowując gdybym go nie kupił trafiłby na żyletki.
Lata mijały, a ja niebardzo potrafiłem rozstać się z swoim jeździdełkiem. Myśl o rajdówce chodziła mi od dawna, ale ten egzemplarz nigdy nie posiadał homologacji FIA. Okazją do realizacji projektu okazało się utworzenie klasy Open.
Jakiś czas po tym fakcie zabrałem się do roboty. Samochód został doszczętnie rozebrany, pozbawiony wszelkich mas bitumicznych, głuszących (około 15kg). Pierwsze oględziny, nie jest źle, maleńka łatka w prawym progu i dół pasa przedniego do wymiany.
Chwila korespondencji z kilkoma firmami i wybór padł na Baran Auto Serwis w Sosnowcu. Zakres prac, klatka, obspawanie nadwozia, zaspawanie szyberdachu, łatka w progu, wymiana pasa przedniego.
greg-si - Pią Sie 19, 2016 18:21
luke27, ile to waży?
Dociążanie przodu gdzie silnik jest z przodu w ośce z belką z tyłu to chyba trochę słaby pomysł jeśli to ma się jakoś prowadzić.
W czym Ty się chcesz ścigać jeśli nie interesuje Cię jazda wokół trzepaka
luke27 - Pią Sie 19, 2016 19:16
Przyjmuje się rozkład mas 60/40 w ośkach. Po ważeniu wychodzi mi ze trzeba będzie dołożyć z przodu, (pamiętaj że większość masy klatki jest skupiona z tył). W mojej klasie waga minimalna 1000kg art. 255 gr.A zał J. Co do wagi nie chcę wróżyć na przyszłość bo jeszcze pod maskę rzeczy nie włożyłem ale będzie mi brakować minimum 70kg więc zawsze można wkładać ciężarki w komorę zapasówki.
[ Dodano: Pią Sie 19, 2016 20:16 ]
Jeśli chodzi o słaby pomysł z masą z przodu to generalnie masę skupia się ma osi napędzającej auto, oczywiście bez przesady. Zresztą po to się używa lewej nogi żeby masę w zakrętach rzucić na przód i zmniejszyć podsterowność w fwd.
bociannielot - Sob Sie 20, 2016 08:25
luke27 napisał/a: | Co do wagi nie chcę wróżyć na przyszłość bo jeszcze pod maskę rzeczy nie włożyłem ale będzie mi brakować minimum 70kg | więcej będzie Ci brakować, ale to sobie " sprawdzisz " na żywo po zważeniu
przerzucając na przód masę w FWD to zawsze myślałem że raczej zwiększasz podsterowność przodu a nie na odwrót
longer86 - Sob Sie 20, 2016 08:55
ale zwiększa też docisk osi napędowej, a nie zapomnij bociannielot, że przód jednak przy przyspieszaniu sie unosi, chyba że kierowca dociąża
luke27 - Sob Sie 20, 2016 19:31
Dokładnie FWD to sztuka kompromisów. Podsterowność zmniejsza się ustawiając bardziej miękką charakterystykę zawieszenia z przodu. Aby przytrzymać dłużej "naładowane" zawieszenie z przodu, podczas wchodzenia w zakręt ustawia się wolniejsze odbicie itp. Trzeba znaleźć złoty środek, pasujący do swojego stylu jazdy. Jak longer86 zauważył dochodzi też kwestia przyśpieszania, bez sensu jest mieć 260Nm i rozkład mas 50/50. Pamiętajcie że Rover ma sporo lżejszy silnik niż inne samochody. Poniżej przydatny filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=bgg5WWfMWzM
Markzo - Sob Sie 20, 2016 19:34
A jakas specyfikacja motoru?
luke27 - Nie Sie 21, 2016 11:48
Spokojnie, będzie też o silniku. Auto zostało pod opieką Piotrka, a ja zabrałem się za zakupy.
Fotele z mocowaniami bocznymi i dedykowanym do modelu, tutaj są dwie opcje zgodne z zał J Sparco i OMP, padło na Sparco. Pasy 4-pkt, noże, kuwety, gaśnice, przewody paliwowe, części układu hamulcowego, poliuretany, masa włączników, naba (pasuje dedykowana do r25), kierownica. Wszelkie łożyska, przeguby, końcówki drążków i cała masa innych drobiazgów. Zaskakujące ile to czasu trzeba poświęcić na odnalezienie potrzebnych części. Zawieszenie i potrzebne uchwyty montażowe trafiły do piaskowania i zostały pomalowane. Wymieniłem też zbiornik paliwa, na starym była korozja i wgniecenie. Poniżej kilka zdjęć resztę pokarze zamontowane na samochodzie żeby nie dublować.
Markzo - Nie Sie 21, 2016 21:00
Brembo z renówki? wyglada to obiecująco
luke27 - Pon Sie 22, 2016 18:57
To są zaciski AP od MG Trophy. Idea była taka że pójdą na przednią oś z pływającymi tarczami. Minus taki że nie da się zastosować mniejszej tarczy niż 300mm przez to że mają zintegrowane otwory montażowe. Na szybko założyłem zaciski od 620ti, i miałem się bawić w adaptację AP jak już auto będzie jeździć. Ale podsunąłeś mi fajne zaciski w dobrej cenie, kręcone śrubami od góry do adaptera. Można dorobić dwa adaptery na tarcze pod asfalt i szuter więc nie wiem czy te nie pójdą na sprzedaż. W dodatku klocki sporo tańsze niż do AR Racing-ów. W ramach uzupełnienia tematu zacisków na tył poszedł zestaw od MG ZR, powinien dawać radę jeśli nie to włożę tam jakiegoś wilwood-a na czterotłoku.
Przy okazji poszukuję osoby, która wykonuje usługi precyzyjne tokarką, potrzebuje dorobić podkładki do popychaczy i trzpienie na offsecie.
Markzo - Pon Sie 22, 2016 21:08
Jesli chcesz sprzedać te z MG to odezwij się na PW
luke27 - Czw Sie 25, 2016 19:23
Daj sensowną propozycję na PW i jest szansa. Zaciski są pomalowane foliatec-iem.
[ Dodano: Czw Sie 25, 2016 20:23 ]
Widzę że średnio temat żyje więc wrzucę parę fotek. Tak to wyglądało po robocie Piotrka. Praca bez zastrzeżeń, rzadko mi się zdarza do niczego nie doczepić.
flapjck1 - Czw Sie 25, 2016 20:16
Skrupulatna robota, rozkreciles skorupe do,golasa
Markzo - Czw Sie 25, 2016 22:01
luke27 napisał/a: | Widzę że średnio temat żyje więc wrzucę parę fotek. |
nie oczekuj tu dużego zainteresowania taka specyfika forum
poszło pw
longer86 - Czw Sie 25, 2016 22:38
Mnie bardzo interesuje, sam nigdy tak nie zrobię, ale czytam z zaciekawieniem, tylko nie chce pisac glupot
AdaskoC - Pią Sie 26, 2016 06:53
longer86 napisał/a: | Mnie bardzo interesuje, sam nigdy tak nie zrobię, ale czytam z zaciekawieniem, tylko nie chce pisac glupot |
Ja również
bociannielot - Pią Sie 26, 2016 07:17
ogólnie był cały dział sportowy o MG w wyscigach itp i to umarło robota jest sensowna z tym vi wiec dzialaj i opisuj
longer86 - Pią Sie 26, 2016 07:36
Jesli nikt nic nie pisze to nie znaczy ze nikt nie czyta
sknerko - Pią Sie 26, 2016 17:19
Ja tez czytam i podziwiam a co do oglądalności, przecież można sobie zobaczyć liczbę wyświetleń wątku i widać czy ktoś to czyta czy nie. Wątpię żeby w parę dni było ponad 500 przypadkowych wejść
AndrewS - Pią Sie 26, 2016 17:27
No dobra to ja też czytam
prebenny - Pią Sie 26, 2016 17:28
I nie tylko Wy.
Ale mimo wszystko fajnie jakbyś mniej więcej chociaż opisał koszty tych przeróbek, bo to też wiele osób ciekawi.
Markzo - Pią Sie 26, 2016 19:13
Misie kolorowe, nie piszecie postów = autor nie wrzuca up'ów. Proste jak drut a szkoda by było stracić takie fajne auto z forum, bo jest to rodzynek
Remigiusz - Pią Sie 26, 2016 19:51
Mi ten temat jakoś przeniknął prze oczy W końcu rajdówka z prawdziwego zdarzenia a nie tylko show car
Mam kilka pytań jaki będzie system ręcznego ? Oraz fajne by było więcej fot od przodu deski zobaczyc co tam jest porobione oraz jak to pod maska wygląda
luke27 - Pią Sie 26, 2016 20:06
Ok dajecie mobilizacje do pisania Dzięki!
Teraz troszkę spostrzeżeń odnośnie wykonanych już prac. Swego czasu, chyba na tym forum czytałem o rzekomym braku sztywności nadwozi R200/MG ZR, obalam ten mit, opinia Piotrka głosi że jest to jedno z najsztywniejszych nadwozi z samochodów, które budował. Spawał też klatki do kilku ZR-ów i setki innych klatek. Kolejna sprawa R200, przynajmniej mój miał grubą warstwę cynku na nadwoziu (opinia serwisu). Gorąco polecam wszystkim Piotrka, człowiek z pasją, ceniący ludzi z pasją. Przegadaliśmy kilkanaście godzin, a mieliśmy tylko ustalić konstrukcję klatki
Teraz będzie o tym co bym zrobił inaczej. Na pewno nie decydował bym się na zaspawanie szyberdachu, kupił bym dach od wersji bez wyżej wymienionego i kazał przespawać. Równanie tego, tak żeby nie było nic widać to jakaś masakra, w dodatku uparłem się ze zrobię solidnie i nadkładałem nierówności włóknem szklanym z żywicą. Szkoda gadać ile godzin na tym spędziłem, choć efekt taki, że nie da się rozpoznać z zewnątrz że było coś łatane.
Kolejne zagadnienie, dość istotne, jeśli będziecie chcieli się ścigać gdzieś wyżej niż KJS, to nie zapomnijcie zrobić zdjęć klatki, wszystkich spawów przed pomalowaniem, jeśli serwis nie dał certyfikacji, lub robicie to sami to przydadzą się też próbki rur. Szczegóły na stronie PZM.
Szyberdach ogarnięty, więc zabrałem się do czyszczenia nadwozia, podwozia, wnętrza, klatki. Wszelkie ślady korozji out! Podwozie, nadkola, komora pomalowane podkład reaktywny/podkład akrylowy/podkład epoksydowy/podkład akrylowy/biały akryl. W żadnej karcie technologicznej pewnie tego nie znajdziecie ale działa! Nadwozie podkład reaktywny/podkład akrylowy/baza/bezbarwny. Środek reaktywny/podkład akrylowy/czarny akryl.
Po malowaniu samochód trafił do wklejenia/zamontowania szyb, zdecydowałem się na pozostawienie seryjnych, elektrycznych bocznych szyb, należy je wtedy okleić folią anty odpryskową.
Poniżej kilka zdjęć, po wklejeniu szyb i przyjeździe do domu. Następnym razem napiszę coś o desce rozdzielczej i nadmuchu
[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 21:06 ]
Remigiusz napisał/a: | Mi ten temat jakoś przeniknął prze oczy W końcu rajdówka z prawdziwego zdarzenia a nie tylko show car
Mam kilka pytań jaki będzie system ręcznego ? Oraz fajne by było więcej fot od przodu deski zobaczyc co tam jest porobione oraz jak to pod maska wygląda |
Spokojnie będzie już niebawem, opiszę konstrukcję hamulców, pokarzę panele. Próbuje zachować chronologię prac.
longer86 - Pią Sie 26, 2016 22:47
fajne to to... dawaj więcej
prebenny - Pią Sie 26, 2016 22:53
longer86 masz tu jak zrobić wloty powietrza w 75
Gekus - Pią Sie 26, 2016 22:57
Też czekam na postępy
Powiedziałbyś co to za tłumik masz na pierwszej fotce? Końcówki ma świetne, idealnie takie jakie sobie wymarzyłem do mojego
Brat - Sob Sie 27, 2016 07:26
Super temat, miło oglądać tak szczegółową pracę, auto robione od podstaw a to "aż" rajdówka. Zapał, zapał ogromny. Żeby zwykłe auta chciało się tak remontować. Powodzenia.
PS na bieżąco śledzę temat
bociannielot - Sob Sie 27, 2016 08:27
luke27, nie myślałeś spróbować zdobyc ten orygnalny spoiler z Rajdowego ZR? bo ten seryjny to tylko wygląda a nie dociska
luke27 - Sob Sie 27, 2016 13:15
Gekus napisał/a: | Też czekam na postępy
Powiedziałbyś co to za tłumik masz na pierwszej fotce? Końcówki ma świetne, idealnie takie jakie sobie wymarzyłem do mojego |
To jest wydech robiony przez Polską firmę MG Motorsport, cały z kwasówki, sportowy kat. Można kupić sam tłumik, dobra relacja jakość/cena. Opiszę dokładnie układ wydechowy jak będzie o silniku, auto jeszcze przed budową jeździło na sprężeniu 12:1 więc pokusiłem się żeby policzyć i zamówić układ wydechowy.
[ Dodano: Sob Sie 27, 2016 14:15 ]
bociannielot napisał/a: | luke27, nie myślałeś spróbować zdobyc ten orygnalny spoiler z Rajdowego ZR? bo ten seryjny to tylko wygląda a nie dociska |
Myślałem i będzie albo oryginał albo dorobiony z carbonu, podobnie hamulce, na przodzie wylądują pływające tarcze. Na chwilę obecną założyłem ten bo to proste rozwiązanie, a ja już chcę zacząć testy.
longer86 - Sob Sie 27, 2016 14:30
Co to są pływające tarcze?
Ciufa - Sob Sie 27, 2016 23:27
http://autokult.pl/2642,c...arcze-hamulcowe
Cytat: | Zwykłe tarcze hamulcowe wykonuje się jako jeden lity odlew z częścią mocująca tarczę na piaście koła i częścią cierną, na której pracują klocki hamulcowe. Tarcze pływające teoretycznie składają się z tych samych elementów, ale rozdzielonych. Na piastę zakłada się flanszę (tzw. dzwon), a do niej przykręca tarczę. Co więcej, tarczę przykręca się śrubami, które umieszczone są w owalnych otworach, pozwalających na ruch tarczy hamulcowej względem flanszy. Mowa o ruchu osiowym i promieniowym w zależności od producenta tarczy. |
luke27 - Nie Sie 28, 2016 07:47
Dokładnie, tak jak kolega napisał.
longer86 - Nie Sie 28, 2016 13:01
Juz doczytałem, dzięki;)
BigBoyPL - Nie Sie 28, 2016 17:30
Przepraszam że taraz wszystkich zdołuję, rozzłoszczę itp.
Dlaczego wybrałeś akurat rovera i do tego 18K4K nawet chyba w wersji 145hp?
W czym ta buda jest lepsza od jakiejkolwiek innej, nawet civica jajo?
Widziałem info "high rev" więc raczej to będzie N/A, pipercamsy, inne zawory, taki setup pod 190hp.
Natomiast wielki szacun za staranność, przejrzenie wszystkiego co do najdrobniejszej śrubki Powodzenia w projekcie chyba jedynym takim roverkiem w PL
luke27 - Nie Sie 28, 2016 18:12
BigBoyPL napisał/a: | Przepraszam że taraz wszystkich zdołuję, rozzłoszczę itp.
Dlaczego wybrałeś akurat rovera i do tego 18K4K nawet chyba w wersji 145hp?
W czym ta buda jest lepsza od jakiejkolwiek innej, nawet civica jajo?
Widziałem info "high rev" więc raczej to będzie N/A, pipercamsy, inne zawory, taki setup pod 190hp.
Natomiast wielki szacun za staranność, przejrzenie wszystkiego co do najdrobniejszej śrubki Powodzenia w projekcie chyba jedynym takim roverkiem w PL |
Wybrałem Rovera bo jest postrzegany jako auto słabe i dla tego typu pytań, tak z przekory. Za przyśpieszenie nie jest odpowiedzialna moc a moment obrotowy (odsyłam do wzoru na moc silnika). Nie jest sztuka podnieść odcinkę i uzyskać większą moc (honda). Na facebooku widziałeś foty silnika gdy to był jeszcze daily, jak byś oglądał starannie zauważył byś zdjęcia tłoków na kompresje 12:1. Auto było hamowane i wypluło więcej niż podajesz. 190hp na VVC to mają pucharowe MG bez podnoszenia kompresji. MG ZR Pirelli motorsport w grupie N (samochody produkcyjne) maja nieco ponad 200hp i 5s do setki na skrzyni MG Motorsport. Teraz pytanie do Ciebie.: Która Honda i to w grupie A to osiąga? Do tego dochodzi niedowaga, w Roverze trzeba dociążać w hondzie walczyć o kg. Jako potwierdzenie tego co piszę proponuje się zapoznać z wynikami rajdów w Anglii, Francji, Włoch, w klasie liczą się Corsy i MG. Jeśli widziałeś zdjęcia to powiedz co ten silnik ma wspólnego z wersja 145 konną? Bo ja nie bardzo widzę...
maniu48 - Nie Sie 28, 2016 22:50
Obserwuję, podziwiam
bociannielot - Pon Sie 29, 2016 07:15
To ja czekam na info co w koncu z tym silnikiem zostanie zrobione i co z tego wyjdzie na hamowni
marekp90 - Pon Sie 29, 2016 14:13
Też czytam i to z mocnym zaciekawieniem, gdyż sam jestem na etapie budowy rajdówki ale dla kjs'ów, trackdayów gdzie kupiłeś nabe i jaką masz kierownice? Robisz jakiś nawiew na hamulce?
greg-si - Pon Sie 29, 2016 16:04
luke27 napisał/a: | Która Honda i to w grupie A to osiąga? Do tego dochodzi niedowaga, w Roverze trzeba dociążać w hondzie walczyć o kg. |
Ciekawe, ciekawe.
Porównywanie ZR`ki do którego civica? Z tych samych roczników?
Budując takie auto wszystko w pewnym momencie schodzi na kasę, przygotowanie civica/clio jest dużo tańsze od przygotowania 200/25/ZR.
Czekam aż to zacznie jeździć i ścigać się z innymi autami podobnie budowanymi za podobne budżety.
luke27 - Pon Sie 29, 2016 20:15
marekp90 napisał/a: | Też czytam i to z mocnym zaciekawieniem, gdyż sam jestem na etapie budowy rajdówki ale dla kjs'ów, trackdayów gdzie kupiłeś nabe i jaką masz kierownice? Robisz jakiś nawiew na hamulce? |
Nabę kupiłem na Inter rally (k... nie chcę reklamy robić). Pasuje od Rovera 25, jak będziesz montował to nie rób tego tak jak jest pokazane w instrukcji tylko weź taśmę kierownicy, odetnij kabel od poduszki (wtedy taśma mieści się pod nabą) i dolutuj do taśmy załączone przewodu do klaksonu plus jakaś koszulka termokurczliwa. Nawiew na hamulce, teoretycznie zostały zaślepki od halogenów bez halogenów, zobaczymy jak PZM się o tego ustosunkuje, teoretycznie załącznik pozwala wywiercić otwory i poprowadzić przewody do chłodzenia, tutaj jest rozwiązanie seryjne. Zobaczymy pozbieram tematy i napiszę hurtem pytania. Kierownicę jeszcze dziś zobaczysz.
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:11 ]
Ok jak obiecałem tak piszę. Po pierwsze skończmy z porównywanie co jest lepsze co jest gorsze. Projekt ma się podobać właścicielowi, kiedyś myślałem o MG ale kilka w PL już jeździ. Ja też ze swojej strony trochę się zapędziłem z wcześniejszym postem, nie chcę wywoływać wojny. Kto wie może następny projekt to będzie Metro. Zobaczymy... Kolejna sprawa nie schodźmy na temat pieniędzy, prawda jest taka że prowadzi to zawsze do jednego, w sporcie motorowym nie ma kwoty, której nie dało by się wydać, choć prawda hondę czy francuza da się zrobić sporo taniej i części w PL są dostępne.
Tak swoją drogą VVC już w seryjnym setupie można fajnie poprawić korygując wznios nad TDC.
Ok ale nie o tym miało być. Samochód wrócił do domu, zaczęło się składanie wiązka kabiny został odchudzona z kabli głośnikowych, wiązki ABS-u, podświetleń itp. (pod deską zostały przewody podświetlenia schowka, zostaną wykorzystane na lampkę pilota i zasilanie radia do interkomu). Ile się dało, trafiło w otuliny.
Deska rozdzielcza została powycinana i trafiła do flokowania, w okolice słupków trafią jeszcze zaślepki, też w floku. W desce zostały tylko przewody nawiewu na szybę.
W taki sposób dochodzimy do kolejnego dość istotnego zagadnienia, czyli nawiewu i urządzenia grzewczego. W załączniku jest to zapisane różnie, w zależności od grupy/klasy można zastosować sportową nagrzewnicę lub nie. W wielu przypadkach występuje zapis że oryginalne urządzenie grzewcze i system odparowania szyb muszą być zachowane. Przepisy z sezonu na sezon lubią się troszkę zmienić, a rozwiązania oryginalnego nikt nie zakwestionuje, więc została seryjna nagrzewnica z nawiewem zablokowanym na szybę. Decydując się na klatkę z zastrzałami do kielichów nie da się włożyć silnika dmuchawy w oryginalne miejsce. Ja go poprzycinałem, wykorzystałem dolny uchwyt filtra, a do górnego dorobiłem adapter. Do połączenia tego wszystkiego wykorzystałem elementy do kominków (już nawet nie pamiętam jak to się nazywa ) zanitowane na kleju...
Teraz będzie o hamulcach, ABS wyleciał, należy zachować układ krzyżowy, czyli mamy 2 wyjścia od pompy, to rozdziela się w trójnikach, przewody prowadzimy po przekątnych przód/tył. Przewody na tył idą do korektorów siły hamowania, następnie do ręcznego i zacisków. Jest trochę zabawy z odpowietrzeniem, dobrze mieć urządzenie do tej czynności. Aha płyn oczywiście wyczynowy...
Niżej trochę fotek, zapewne zapomniałem czegoś napisać, więc pytajcie...
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:13 ]
I kolejne foty...
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:15 ]
Panele startowe, ręczny i takie tam...
[ Dodano: Pon Sie 29, 2016 21:15 ]
Na koniec kierownica.
Markzo - Pon Sie 29, 2016 22:28
Konkretna robota
prebenny - Pon Sie 29, 2016 23:30
Markzo bierz się za osiołka
luke27 - Wto Sie 30, 2016 18:11
Panowie, kto podpowie jakie szpilki głowicy założyć?
sknerko - Wto Sie 30, 2016 19:20
A Kamaxy co szły na pierwszy montaż sie nie nadają?
luke27 - Wto Sie 30, 2016 19:23
Właśnie się zastanawiałem czy założyć KAMAX czy dopłacić do LAND ROVER-a. Jakie macie zdanie na ten temat?
sknerko - Wto Sie 30, 2016 21:06
Landrover zakłada Kamaxy wiem bo mam
luke27 - Sro Sie 31, 2016 18:59
Dzięki!
flapjck1 - Nie Wrz 04, 2016 20:42
A ja mam pytanie - "panel startowy" - siedzac w kuble i bedac spiety szelkami na ciasno siegasz do niego?
Ja popelnilem blad w miniaku kiedys i zamontowalem tak ze nie siegalem, a zdarza sie jednak zdusic motor w akcji...
luke27 - Pon Wrz 05, 2016 16:09
flapjck1 napisał/a: | A ja mam pytanie - "panel startowy" - siedzac w kuble i bedac spiety szelkami na ciasno siegasz do niego?
Ja popelnilem blad w miniaku kiedys i zamontowalem tak ze nie siegalem, a zdarza sie jednak zdusic motor w akcji... |
Tak, spokojnie, nawet jeszcze kawałek dalej sięgam.
michone - Sro Wrz 07, 2016 12:27
Myślę nad budową czegoś w klasie 4 kjs i amatorskich imprez bo EX mi szkoda do zabaw. Wbrew pozorom r200 jest dość konkurencyjne (http://www.siescigam.pl/gielda-samochodow-sportowych/sprzedam-samochod/rover-2/) twój temat jest bardzo pomocny
Jesteś w stanie oszacować wagę bez i z klatką autka gotowego ? widzę że celujesz 1000kg a 70 musisz dołożyć czyli jakieś 930kg? klatka wg załącznika J z jakiego stopu? max rozbudowana?
Jakie zawieszenie planujesz? Kw w wariancie conajmniej drugim to już zabójstwo cenowe ale i tak 1/3 ceny do Ex HSD nic nie robi... AVO ~650 funtów GAZ droższy od KW...
Co ze skrzynią? rozumiem że PG1 jakiś szperunek będzie? myślałeś nad jakimiś innymi przełożeniami czy można tu zaadoptować coś z hondy (PG1 to w końcu produkt hondy)
dodajesz chłodnicę oleju i większą chłodnicę wody?
Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła) rozwiązaniem jest albo dołożenie flanszy wzmacniającej tak aby od strony skrzyni trzymało się na więcej niż jednej śrubie albo nadlanie w obudowie skrzyni duraluminium.
bociannielot - Sro Wrz 07, 2016 14:11
nie wiem, czesto strzelam ze sprzegła, skrzyni nie wyrwałem, życie to nie kjs ale tak naprawde to wydaje mi sie ze miales dowalone juz mocowania skrzyni i tylko dlatego została Ci na ziemi a nie w aucie
Markzo - Sro Wrz 07, 2016 15:07
michone napisał/a: | (PG1 to w końcu produkt hondy) |
to nie jest produkt hondy
michone napisał/a: | Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła) |
przy 1,4 miałeś skrzynie r65, której wadą jest pękająca obudowa przy mocowaniu, PG1 to zupełnie inna bajka do pg1 szpera była fabryczna w BRM i Ti najkrótsze przełożenia będą z BRM chyba.
greg-si - Sro Wrz 07, 2016 18:01
michone napisał/a: | Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła) rozwiązaniem jest albo dołożenie flanszy wzmacniającej tak aby od strony skrzyni trzymało się na więcej niż jednej śrubie albo nadlanie w obudowie skrzyni duraluminium. |
Kilka kilometrów na slikach na torze zrobiłem i nigdy nic nie urwało a było ponad 300Nm i silnik na poliuretanach Także bez paniki
michone - Sro Wrz 07, 2016 19:17
Ok być może PG1 jest "idioto" odporna jednak aż dziw mnie bierze że dolna łapa przykręcona na jednej śrubie w PG1 nie rozrywa obudowy a r65 rozrywa być może jest tak jak mówicie.
Panowie jeśli ktoś byłby łaskaw zgłosić do poprawy wikipedie : "
"Wszystkie jednostki napędowe były łączone fabrycznie z 5-biegową skrzynią manualną. W przypadku silników Rovera o pojemności 1.4 (później także 1.6) była to produkowana na licencji PSA skrzynia R65, natomiast silniki Hondy (1.6) oraz Rovera (2.0) były łączone ze skrzynią PG1 konstrukcji Hondy. Jednostki o pojemności 1.6 były dostępne również z 4-biegowym automatem."
stąd moja nieświadomość że jest to produkcja nie Hondowska
Co do skrzyni to faktycznie z BRM była by najlepszą opcją :
http://wiki.seloc.org/a/Rover_PG1_gearbox
luke27 - Sro Wrz 07, 2016 19:49
michone napisał/a: | Myślę nad budową czegoś w klasie 4 kjs i amatorskich imprez bo EX mi szkoda do zabaw. Wbrew pozorom r200 jest dość konkurencyjne (http://www.siescigam.pl/gielda-samochodow-sportowych/sprzedam-samochod/rover-2/) twój temat jest bardzo pomocny
Jesteś w stanie oszacować wagę bez i z klatką autka gotowego ? widzę że celujesz 1000kg a 70 musisz dołożyć czyli jakieś 930kg? klatka wg załącznika J z jakiego stopu? max rozbudowana?
Jakie zawieszenie planujesz? Kw w wariancie conajmniej drugim to już zabójstwo cenowe ale i tak 1/3 ceny do Ex HSD nic nie robi... AVO ~650 funtów GAZ droższy od KW...
Co ze skrzynią? rozumiem że PG1 jakiś szperunek będzie? myślałeś nad jakimiś innymi przełożeniami czy można tu zaadoptować coś z hondy (PG1 to w końcu produkt hondy)
dodajesz chłodnicę oleju i większą chłodnicę wody?
Zawczasu popraw dolną łapę skrzyni biegów bo na slikach możesz ją wyrwać i skrzynia wyląduje na ziemi ( nie pisać mi że nie bo mi została na ziemi przy 1.4 i dobrych oponach 205 przy strzale ze sprzęgła) rozwiązaniem jest albo dołożenie flanszy wzmacniającej tak aby od strony skrzyni trzymało się na więcej niż jednej śrubie albo nadlanie w obudowie skrzyni duraluminium. |
Jeśli chodzi o łapę to koledzy wszystko wyjaśnili. Nić dodać nic ująć.
Jeśli budujesz auto na 1,4 to absolutnie nie pchaj się w skrzynię PG1, jest w miarę wytrzymała ale przełożenia to tragedia. Skrzynie z BRM-a miała krótkie przełożenia, ale co z tego jak główne 3,9... i na wałku 16 zębów przekładając talerz przekładni z 65 zębami masz max 4,0... Ja na początek założę C4BP z torsenem i mocniejszymi łożyskami, chcę już testować auto. Poza tym, może troszkę wyprzedzę fakty, ale z pożytkiem dla forumowiczów, przez tą skrzynie na kilka miesięcy zostanie VVC w silniku, pokarze jaki jest limit momentu i mocy dla tego rozwiązania. W R65 masz sporo możliwości jeśli chodzi o przełożenia kombinując z autami francuskimi.
W moim aucie wyląduje sekwencja lub synchro 6 biegów od Quife-a i szpera płytowa.
Te auta na 1,4 są konkurencyjne, widywałem egzemplarze "190koni +", na sprzedaż, a mam też potwierdzone informacje, od znajomego w GB, ścigającego się w pucharze że trafiają się auta 200+ na silniku 1,4!
We Włoszech masz puchar Rover 200/MG ZR więc know-how jest w tej klasie. Pytanie ile pieniędzy chcesz wyłożyć.
Klatka waga około 50kg, materiał St37. Rozbudowana max. jak Custom Cages, bez rury pod deską (stosowana w rallycross-ie), krzyże na dachu zastąpione V-kami. Minimalna masę dla auta spokojnie w klasie uzyskasz.
Zawieszenie nie planuje, mam już na aucie, znów zależy ile chcesz wydać, KW, AVO, to zawieszenia tuningowe, chyba że zamówisz w tych firmach rajdowe. W moim przypadku finałem poszukiwań były firmy PROTLUM i GAZ, kontakt i doświadczenie zadecydowały o wyborze GAZ-a, na początek wziąłem zawieszenie na asfalt, zawias jest robiony na zamówienie, inna długość, zakres i proporcje regulacji, specjalne sprężyny. Jeśli się sprawdzi podczas najbliższego serwisu rozbudują o zewnętrzne zbiorniczki. Do tego dojdzie regulacja zbieżności i negatywu tylnego zawieszenia oraz nastawne stabilizatory od MG ZR S1600.
Finalnie pomyśl już na przyszłość, bo wież mi jeśli Cie to naprawdę ciągnie to na KJS-ach się nie skończy. R200 nie ma homologacji FIA, choć jest dopuszczony przez ASN-y w wielu krajach na podstawie homologacji MG ZR, R25, jeśli chcesz mogę podać numery homologacji. W R200 u nas czeka Cię OPEN, na RSMP trzeba budować kit car-a, w okręgówkach mało konkurentów. Skrzyni tak sobie nie przełożysz, trzyma Cie homologacja, ja mam fajnie, muszę zachować tylko oryginalną obudowę, do środka mogę włożyć co chcę, byle się mieściło. Jeśli ma to być auto z progresem, to już teraz zainwestuj w rzeczy, których nie poprawisz (klatka, nadwozie).
[ Dodano: Sro Wrz 07, 2016 20:49 ]
michone napisał/a: | Ok być może PG1 jest "idioto" odporna jednak aż dziw mnie bierze że dolna łapa przykręcona na jednej śrubie w PG1 nie rozrywa obudowy a r65 rozrywa być może jest tak jak mówicie.
Panowie jeśli ktoś byłby łaskaw zgłosić do poprawy wikipedie : "
"Wszystkie jednostki napędowe były łączone fabrycznie z 5-biegową skrzynią manualną. W przypadku silników Rovera o pojemności 1.4 (później także 1.6) była to produkowana na licencji PSA skrzynia R65, natomiast silniki Hondy (1.6) oraz Rovera (2.0) były łączone ze skrzynią PG1 konstrukcji Hondy. Jednostki o pojemności 1.6 były dostępne również z 4-biegowym automatem."
stąd moja nieświadomość że jest to produkcja nie Hondowska
Co do skrzyni to faktycznie z BRM była by najlepszą opcją :
http://wiki.seloc.org/a/Rover_PG1_gearbox |
Jest to patent Hondy, BRM nie była najlepszą opcja, najlepsza była od 340R z seryjnych, MG motorsport z nieseryjnych, można ten wsad kupić w Quife z kilkoma głównymi.
michone - Sro Wrz 07, 2016 20:05
Lepiej żeby nie wciągnęło bo nie zrobię z Eweliny rajdówki pomysl na cos do upalania wpadl po ostatnim serwisie Eweliny który zakończył sie rachunkiem że mógłbym kupić saxo w dobrej specyfikacji a do C2 w już by dużo nie zabrakło
Mój pomysł był wstępnie prosty : zakup 214 si albo 216 si. maksymalne odchudzenie, klatka, usunięcie klimy, abs, amorki ZR + sprężyny HR, heble ZR + dobra tarcza i klocek, hydrołapa, lekkie felgi + dobra guma...
luke27 - Sro Wrz 07, 2016 20:45
michone napisał/a: | Lepiej żeby nie wciągnęło bo nie zrobię z Eweliny rajdówki pomysl na cos do upalania wpadl po ostatnim serwisie Eweliny który zakończył sie rachunkiem że mógłbym kupić saxo w dobrej specyfikacji a do C2 w już by dużo nie zabrakło
Mój pomysł był wstępnie prosty : zakup 214 si albo 216 si. maksymalne odchudzenie, klatka, usunięcie klimy, abs, amorki ZR + sprężyny HR, heble ZR + dobra tarcza i klocek, hydrołapa, lekkie felgi + dobra guma... |
Heh to tak jak mój kilkanaście lat temu haha... Powodzenia, jak byś się zabrał konkretnie daj znać, dam namiary na ludzi. Tylko przygotuj się na wydatek porównywalny do zakupu Evo X...
Ciufa - Sro Wrz 07, 2016 23:56
luke27 napisał/a: | W moim aucie wyląduje sekwencja lub synchro 6 biegów od Quife-a i szpera płytowa. |
to
https://www.eliseparts.co...ential-gearbox/
plus to
https://www.eliseparts.co...b-differential/
bociannielot - Czw Wrz 08, 2016 08:19
michone napisał/a: | Lepiej żeby nie wciągnęło bo nie zrobię z Eweliny rajdówki | w sumie szkoda bo przy r200 to evo ma jednak potencjał tylko jak do r trzeba wiaderko $$$ to tu byś musiał miec beczkowóz z $$$ dla evo
luke27, przyjemnie się to czyta co tam będzie/jest wkładane, naprawdę przyjemnie
flapjck1 - Czw Wrz 08, 2016 09:33
Jakbys zmienil koncepcje na glowice to mam walki qed425 do "zwyklej" czapki pod mechanike - nowki sztuki, kiedys byla koncepcja zrobic mocarnego swapa do mini ale mi przeszlo - czasu tyle ze za 10 lat bym mogl zaczac
michone - Czw Wrz 08, 2016 09:36
bociannielot napisał/a: | michone napisał/a: | Lepiej żeby nie wciągnęło bo nie zrobię z Eweliny rajdówki | w sumie szkoda bo przy r200 to evo ma jednak potencjał tylko jak do r trzeba wiaderko $$$ to tu byś musiał miec beczkowóz z $$$ dla evo
luke27, przyjemnie się to czyta co tam będzie/jest wkładane, naprawdę przyjemnie |
Ogólnie budowa rajdówki pod kątem liczenia $ jest bez sensu. Z evo jest ten problem ze kupno zdrowego EX to koszt ok 80-90 tyś doprowadzenie do stanu igły to kolejne 30 tys (a auto jest dalej warte 80-90 ) budowa N grupy to koszt ~100-120 tyś czyli łącznie jakieś 230-250 tyś. Gotowa N grupe po kimś kupisz za 160-180.
Niestety zawsze taniej kupić gotowca niż budować samemu aleee odpada to "coś" ta przyjemność, ta indywidualność. Ten temat jest czymś ekstra i cieszę się że po kilku latach wróciłem żeby założyć temat a okazało się że ktoś robi to profesjonalnie.
Będę dzielnie kibicował i zbierał wiedzę chyba luke27 mi przybił ostatniego gwoździa przy wyborze auta
Powodzenia i updatuj temat
luke27 - Czw Wrz 08, 2016 18:35
Tutaj masz wszystko http://quaife.co.uk/
Szpery fajne Gripper robi, o płytkowe trzeba pisać, można wybrać dowolny kont ustawienia ramp.
[ Dodano: Czw Wrz 08, 2016 19:32 ]
bociannielot napisał/a: | michone napisał/a: | Lepiej żeby nie wciągnęło bo nie zrobię z Eweliny rajdówki | w sumie szkoda bo przy r200 to evo ma jednak potencjał tylko jak do r trzeba wiaderko $$$ to tu byś musiał miec beczkowóz z $$$ dla evo
luke27, przyjemnie się to czyta co tam będzie/jest wkładane, naprawdę przyjemnie |
Rozczaruję Cie EVO w rajdach nie ma już potencjału, trzymają Cie regulaminy i homologacje, lądujesz w klasie z R5 - powodzenia Na luźnych 4 łapy są szybsze ale na asfalcie S1600 jest szybsze od Evo w N-ce. Mocną ośką do 2l walczysz w klasie i ośce. To wszystko rozchodzi się o klasy. W 1999 Bugalski wygrał 2 rundy mistrzostw świata kit carem, po czym FIA zwiększyła masę minimalna kit carów.
http://www.pzm.pl/pliki/z...art255_2016.pdf
Masz link poczytaj o masach minimalnych, jak przelicza się pojemności z turbo. Do upalania owszem Evo spoko można zrobić i 600koni. Tylko jak to mawia mój dobry znajomy nie sztuka zrobić nie wiadomo ile koni, sztuka zrobić to tak żeby dało się tym jechać i mieć umiejętności do opanowania tego. Nie powiedziałem jeszcze co finalnie będzie z silnikiem, być może planuję włożyć motor w specyfikacji jak w S2000 do auta lżejszego o 230kg i z napędem na jedna oś.
[ Dodano: Czw Wrz 08, 2016 19:34 ]
flapjck1 napisał/a: | Jakbys zmienil koncepcje na glowice to mam walki qed425 do "zwyklej" czapki pod mechanike - nowki sztuki, kiedys byla koncepcja zrobic mocarnego swapa do mini ale mi przeszlo - czasu tyle ze za 10 lat bym mogl zaczac |
Mam już Pipera 320M. Z ciekawości masz gdzieś parametry?
[ Dodano: Czw Wrz 08, 2016 19:35 ]
michone napisał/a: | bociannielot napisał/a: | michone napisał/a: | Lepiej żeby nie wciągnęło bo nie zrobię z Eweliny rajdówki | w sumie szkoda bo przy r200 to evo ma jednak potencjał tylko jak do r trzeba wiaderko $$$ to tu byś musiał miec beczkowóz z $$$ dla evo
luke27, przyjemnie się to czyta co tam będzie/jest wkładane, naprawdę przyjemnie |
Ogólnie budowa rajdówki pod kątem liczenia $ jest bez sensu. Z evo jest ten problem ze kupno zdrowego EX to koszt ok 80-90 tyś doprowadzenie do stanu igły to kolejne 30 tys (a auto jest dalej warte 80-90 ) budowa N grupy to koszt ~100-120 tyś czyli łącznie jakieś 230-250 tyś. Gotowa N grupe po kimś kupisz za 160-180.
Niestety zawsze taniej kupić gotowca niż budować samemu aleee odpada to "coś" ta przyjemność, ta indywidualność. Ten temat jest czymś ekstra i cieszę się że po kilku latach wróciłem żeby założyć temat a okazało się że ktoś robi to profesjonalnie.
Będę dzielnie kibicował i zbierał wiedzę chyba luke27 mi przybił ostatniego gwoździa przy wyborze auta
Powodzenia i updatuj temat |
Widzę że się świetnie rozumiemy, chodzi o to żeby się dobrze bawić i podejmować wyzwania. Dzięki za wsparcie!
bociannielot - Czw Wrz 08, 2016 19:04
http://www.ewrc-results.com/final.php?e=13880
nie no co Ty, Evo nie ma porównania do r5 odbiegamy od tematu, tak jak mowiłem w EVo trzeba wpompować dużo więcej hajsu ale jest to też inny level rajdowania stąd nie ma co w ogóle co porównywać do zrobienia z r200 zabawki do konkretnego upalania
luke27 - Czw Wrz 08, 2016 19:18
bociannielot napisał/a: | http://www.ewrc-results.com/final.php?e=13880
nie no co Ty, Evo nie ma porównania do r5 odbiegamy od tematu, tak jak mowiłem w EVo trzeba wpompować dużo więcej hajsu ale jest to też inny level rajdowania stąd nie ma co w ogóle co porównywać do zrobienia z r200 zabawki do konkretnego upalania |
Zwróciłeś uwagę który był to rok i jak od tego czasu zmieniły się przepisy plus ile samochodów w spec R5 przybyło? Evo jest jednym z moich ulubionych aut, do GSMP ma sens inne przepisy ale niestety dziś FIA stawia na grupę R... Poza tym jak wspomniałeś kasa, nie sama budowa ale utrzymanie tego przez sezon. Właśnie dlatego nie chciałem zaczynać tematu pieniędzy bo zawsze zmierza to w tym samym kierunku. Na forum każdy czuj się jak McRae, Loeb... i jeździł by tylko wurcem, niestety prawdziwy świat szybko to weryfikuje jeśli w ogóle odważy się spróbować ścigania.
Mi chodzi o zabawę... Gdyby nie to to kupił bym pewnie R3 jakieś.
flapjck1 - Czw Wrz 08, 2016 19:56
Na stronie qed-a jest tyle
http://qedmotorsport.co.u...rofile-camshaft
Zasadniczo,walki bardziej zachowawcze, 285 o ile pamietam
Tu jeszcze troche info jest,
http://www.elisewiki.de/w...hp/Nockenwellen
luke27 - Nie Wrz 11, 2016 18:06
Fajne wałki pod auto na ulicę. Jeśli wymyślę dla nich zastosowanie w jakimś innym projekcie to jest szansa że się odezwę.
Trzeba nadgonić temat. Pora na silnik. Jak już wspomniałem wcześniej modyfikacja podzielona na 2 etapy. Etap pierwszy z VVC, dotarcie silnika, trochę zabawy i etap drugi zaślepienie wszystkiego związanego z VVC, ostre wałki, mechaniczne popychacze, nastawne koła.
Dlatego już teraz zrobiłem max co się dało. Idąc od dołu, wyważony układ korbowy, zajął się tym Pan Wiesław Kuś, myślę że ludziom związanym z sportem nie trzeba przedstawiać, dla niezwiązanych jest to jeden z najlepszych fachowców w PL. Obok Piotrka jest to druga osoba, o której warto wspomnieć, oczywiście Pan Wiesiek oprócz wyważenia wypolerował wal. Po głowie chodziło też odchudzenie koła zamachowego ale jak się okazało waży ono 6,6kg i nie było sensu. W sumie silnik wkręcał się jak należy, po konsultacji z fachowcem, ze względu ze przyniesie to więcej szkody niż pożytku zostawiliśmy serię.
Do silnika trafiła przegroda misy olejowej, została zmodyfikowana pompa, kute korby, kute tłoki na wyższą kompresje. Jako ze silnik już złożony i w aucie, mogę potwierdzić że udało się dojść do 12,5:1, nawet z leciutkim zapasem.
Głowica zrobiona na max co się da zachowując oryginalne gniazda zaworowe, rozfrezowane kanały, przeprofilowane kanały ssące, modyfikacje w obrębie zaworów, podwójne sprężyny, inne miseczki, frezowanie pod wałki o wyższym wzniosie, poprawione kanały wodne, ostrzejszy wałek na wydechu itp... Fota kanału ssącego przed pracami kończącymi, niestety po polerce zdjęcia wyszły nieostre
Wydech z kwasówki 2.5" sportowy kat... korektor wydechowy jeszcze seria 4-2-1, jak auto będzie już jeździć to jadę pospawać z kwasówki.
Oczywiście wszelkie uszczelniacze, uszczelki, panewki, tuleje nowe, zregenerowany mechanizm VVC i wiele innych drobiazgów.
Zapewne znów zapomniałem napisać o wielu rzeczach więc pytajcie.
[ Dodano: Nie Wrz 11, 2016 19:06 ]
I kolejna seria zdjęć.
prebenny - Nie Wrz 11, 2016 18:58
Z ciekawości czemu pozbyłeś się vvc?
luke27 - Nie Wrz 11, 2016 19:16
prebenny napisał/a: | Z ciekawości czemu pozbyłeś się vvc? |
Jeszcze nie pozbyłeś, przez chwilkę będzie jeździł, chodzi o limit. Na ostrych wałkach, dla tej kompresji 250 Nm+ jest w zasięgu, z VVC na seryjnych wałkach ssących 210-220 Nm. Mike Satur ma w ofercie poprawione wałki ssące ale nie mam doświadczenia z nimi. Jeśli chodzi o obroty to VVC zachowuje precyzję do 7450obr/min, silnik jest ważony tak że może spokojnie kręcić się powyżej 9000obr/min choć nie zamierzam przekraczać tej granicy. Zostawiłem VVC bo skrzynia seryjna przez chwilę będzie jeszcze jeździć i muszę dojrzeć troszkę żeby być w stanie w pełni wykorzystać tak duży moment na przedniej osi..
flapjck1 - Nie Wrz 11, 2016 22:37
Sam uklad vvc jest za bardzo skomplikowany do wysokich obrotow - za duzo wspoldzialajacych czesci, dlatego sie go wywala
Podstawowy mod - wykorzystuje sie glowice vvc bo ma najlepsze przeplywy ( przepraszam jest jeszcze vhpd - kosztujacy gruba garsc gruszek )
Silnik k- seria jest kapitalna konstrukcja z bardzo duzym potencjalem - z jedna zasadnicza wada i przez swoja niepopularnosc niestety dosc drogi w tuningu
Ale jest chyba najlzejszym motorem z ktorego mozna wykrecic 200 KM i przyzwoity moment obrotowy
luke27 - Sro Wrz 14, 2016 19:26
Oj tam. Każdy silnik ma jakąś wadę/wady gdy z przeróbkami zbliżamy się do granicy praw fizyki. Grunt to potraktować temat obiektywnie, rozpoznać słabe punkty i wyeliminować na tyle na ile się da. K seria jest już dziś rozpracowana, wiele firm się na nim wyłożyło ale od jakiegoś czasu nie słychać większych narzekań.
marcinmarcin - Wto Paź 18, 2016 22:12
jedyny wątek dla którego zaglądam na forum cieszę się że coś się dzieje, no i że coś ode mnie w tej układance jest...
luke27 - Sro Paź 19, 2016 16:55
Jest coś od Ciebie i pamiętam o obietnicy Fajnie że ktoś zagląda. Jeśli chodzi o budowę to był to etap z pod znaku "dużo pierdół - mało widać" Z ważniejszych to nowy kolektor ssący, poniżej zdjęcia tuż po spawaniu. Trzeba jeszcze zrobić kilka detali, nie zdecydowałem się też jak pomalować, pod kolor pokrywy zaworów czy czarny mat... Jakieś sugestie?
michone - Sro Paź 19, 2016 19:19
Nie lepiej obróbka spawów i polerowanie lub szczotkowanie?
luke27 - Sro Paź 19, 2016 19:38
Heh.. ciekawe bo szwagier też mnie próbuje do tego przekonać, zwłaszcza że jest lakier bezbarwny z VHT
longer86 - Sro Paź 19, 2016 23:29
Amelinum, tego nie pomalujesz...
Polerowanie, albo dałbym to czarną farbą strukturalną
flapjck1 - Sro Paź 19, 2016 23:49
Jaka pojemnosc tego airboxa?
piotrek1000 - Czw Paź 20, 2016 06:25
Anodowanie twarde na czarno
luke27 - Czw Paź 20, 2016 09:33
Co nie pomaluje, ze szwagrem po pijaku nie takie rzeczy malowaliśmy Farba strukturalna, czarny baranek mat wyglądał by super ale nie widzę odpowiedniej farby. Pojemność plenum przyjmij 8,5 litra oczywiście runnery zakończone trąbkami. Anodowanie ideał ale nie mam nikogo pod ręką. Coraz bardziej przekonuje sie do polerowania.
longer86 - Czw Paź 20, 2016 09:48
luke27 napisał/a: | Farba strukturalna |
Dokładniej miałem na myśli coś takiego:
http://www.sylpio.pl/galerie/motoryzacja/2.jpg
jeździ u mnie ford bronco cały tym maźnięty, wygląda elegancko, a do tego jest odporne na zadrapania
radek25 - Czw Paź 20, 2016 11:33
niezła puszka obliczałeś objętość? dla jakich prędkości obrotowych?
luke27 - Czw Paź 20, 2016 18:55
Kolektor liczony i konsultowany na przedział 4500-8500 obrotów, pod docelowe wałki i ten konkretny silnik, paliwo, strojenie, wydech itp.
longer86 chyba mnie przekonałeś będzie czarny mat baranek
longer86 - Czw Paź 20, 2016 19:26
Tak mi się skojarzyło, hondy miały czasem takie coś na pokrywach zaworów
MD - Czw Paź 20, 2016 21:01
longer86, dokładnie coś takiego miały.
Harry - Czw Paź 20, 2016 21:39
ta farba to jest zabezpieczająca paki. dla mnie lepiej by wyglądała polerka, ponieważ jak dasz w czarny mat lub tą strukturę, to będzie czarna skrzynka.
Lub jak chcesz czarna skrzynkę to na górze daj jakiś napis i napis w polerkę lub logo/logotyp
bociannielot - Pią Paź 21, 2016 09:05
To ma jeździć Harry, wyglądem nie urwiesz sekundy na OS-ie, nie róbmy przerostu treści nad formą tym bardziej że i tak z zewnątrz tego nie widac
slax - Pią Paź 21, 2016 11:48
ja bym zostawił jak jest, IMHO ma to swój urok
luke27 - Pią Paź 21, 2016 18:13
Już leci farba czarna z VHT, pomysł z napisem nie głupi, muszę coś wymyślić i podrzucić chłopakom żeby laserem wycieli.
Dziś wleciała chłodnica wyczynowa od nissana 200sx s14.
piotrek1000 - Czw Lis 24, 2016 08:40
A jeśli chciałbyś jednak cos anodować to pisz PW
Anodowanie wbrew pozorom może dodać km bo jest warstwą mocno izolacyjną czyli kolektor nie przyjmie tyle ciepła od silnika.
luke27 - Czw Lis 24, 2016 09:22
Ja już kończę docierać silnik. Ale odezwę się o anodowanie kilku rzeczy niezwiązanych z motoryzacją.
longer86 - Pią Lis 25, 2016 23:04
luke27, wrzuciłbyś tutaj foto tego co masz w profilowym, jestem ciekawy wyglądu komory a nic się nie chwalisz
luke27 - Nie Lis 27, 2016 18:32
Proszę!
Odpalony, docierany na fabrycznym sterowniku (w kolejce czeka już wstępnie zaprogramowany K6). Generalnie wszystko bardzo pozytywnie, jakieś drobiazgi do poprawy.
longer86 - Nie Lis 27, 2016 18:36
Elegancko to wygląda, czysto, poukładane i kolory nieźle pasują do białej budy
Gekus - Pon Lis 28, 2016 11:23
Zazdroszczę strasznie takiej komory
Markzo - Pon Lis 28, 2016 19:20
Zacnie to wygląda czerwone najszybsze sasas
luke27 - Pon Lis 28, 2016 20:16
Dzięki Panowie, też zazdroszczę waszych samochodów i wielu innych na forum. Historia tej czerwonej pokrywy jest taka, że odwoziła ją żona do malowania proszkowego, powiedziałem: "wybierz jakiś ładny kolor..."
W najbliższym czasie planuję zrobić kolektor wydechowy (już policzony), płytę pod silnik, wlot powietrza chciał bym pociągnąć z miejsca za lampą od strony kierowcy (są tam dwa wolne otwory). Teraz poprowadzony jest pod podłużnicę w przestrzeń między zderzakiem i nadkolem, tak było szybciej i miałem potrzebne rzeczy pod ręką. Kolejna sprawa, to rzecz, której chyba najbardziej żałuję, że nie zrobiłem na samym początku, czyli mocowania pod sportowe kobyłki. Zastanawiam się jeszcze nad osłoną na zbiornik paliwa. Trzeba będzie też pomyśleć o jakimś ładnym oklejeniu...
longer86 - Pon Lis 28, 2016 23:42
Kiedys widzialem fajny patent, stare i robione w calibrze, gość budował replikę wyścigowej calibry keke roseberga zdaje sie klasa touring czy tam co podobnego.
Na tylnym pasie wystawała szybkozłączka od kompresora i cale auto podnosilo sie do góry na 4 siłownikach pneumatycznych
Pozdrów żonę, ma gust do kolorów.
bociannielot - Wto Lis 29, 2016 09:26
luke27 napisał/a: | pomyśleć o jakimś ładnym oklejeniu... | przyklej hasło rover power
longer86 - Wto Lis 29, 2016 10:01
Masz jakiś pomysł, projekt na to oklejenie?
flapjck1 - Wto Lis 29, 2016 10:56
Pomaluj na bialo i szukaj sponsorow - oni dadza oklejenie
longer86 - Wto Lis 29, 2016 11:15
Ja zostawiłbym białe auto, ewentualnie obudowa lusterek w czerwień... Delikatne czarno czerwone paski wzdłuż bocznej linii auta
Gekus - Sro Lis 30, 2016 10:44
flapjck1 napisał/a: | Pomaluj na bialo i szukaj sponsorow - oni dadza oklejenie |
byleby tylko nie skończył jak ten
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13029430_1169975476386308_5512800517526692328_o.jpg
bociannielot - Sro Lis 30, 2016 12:22
longer86 napisał/a: | Ja zostawiłbym białe auto, ewentualnie obudowa lusterek w czerwień... |
fetyszysta
[ Dodano: Sro Lis 30, 2016 12:22 ]
Gekus, dobre
adam_26 - Sro Lis 30, 2016 18:09
Ja bym się pokusił o jakiś motyw flagi GB np na drzwiach np http://www.clipartbest.com/clipart-9c49oegcE i resztę zostawił tak jak jest
luke27 - Sro Lis 30, 2016 19:14
Gekus dawno nikt mi tak nie poprawił humoru! Dzięki!
Co do sponsorów, to póki co sponsoruje się sam, w większości przypadków wygląda to tak że kasa od nich nie wystarcza nawet na opony na sezon. Poza tym robię to dla przyjemności i zabawy, pierwsze wyzwanie (zbudować maksymalnie własnymi siłami i praca) uważam za zaliczone.
Jeśli chodzi o oklejenie myślałem nad kolorami biały+pomarańczowy lub zielony (odcień zr s2000, fabia s2000)+czarny na łączenia. Kolor skosem od przodu do góry na wysokość dołu tylnej szyby, napis B4Rally na łączeniu białego i koloru pod bocznymi szybami, do tego dach w miksie kolorów. Może jakieś hasło w stylu "sex śniadanie mistrzów" i powinno być fajnie. Co myślicie?
Jeśli chodzi o motyw flagi to podoba mi się bardzo, jeździ w mojej okolicy stary mini z taka flagą na dachu, ale czasy nastały takie że dziwnie ludzie reagują na tego typu motywy...
longer86 - Sro Lis 30, 2016 20:43
Może motyw nawiązujący do flagi:
Nie zauważyłem niechęci ludzi do mojej pokrywy silnika
MD - Sro Lis 30, 2016 20:54
longer86, o czymś takim myślałem! Rewelacyjnie się to prezentuje.
Gekus - Czw Gru 01, 2016 00:18
Propozycja longera dobra w opór, minimalistyczna i nie wali po oczach, a wiadomo o co chodzi, można ewentualnie coś podobnego wrzucić na dach i maskę. Niegłupie by było też zrobienie tego samego ale w jednym odcieniu np. szarym, srebrnym, czarnym. Naklejki ewentualnych sponsorów lub typu widzimisię wrzuciłbym białe z czarnym konturem - idealnie wpiszą się w klimat
longer86 - Czw Gru 01, 2016 09:47
Na dach to zrobil bym nadruk na białej folii + filtr uv żeby nie wyblakło, wzór powiewającej flagi taki wg którego robiłem pokrywę
bociannielot - Czw Gru 01, 2016 10:17
jak flaga to na gładko jak na innych autach, na pokrywie to inna historia, na dachu lepiej by wyglądała taka nie pofalowana
prebenny - Czw Gru 01, 2016 10:35
Co kto lubi, jakoś flaga brytyjska mnie nie jara. Jak ktoś chce Polską flagę/szachownicę to jeszcze jestem to w stanie zrozumieć ale co ja mam do UK (tak tak wiem Rover jest z UK... ale to ja jestem Rovera czy Rover jest mój )? Ale to tylko ja dziwny jestem... Może dlatego, że nie chcę wyjechać na zmywak
luke27 - Czw Gru 01, 2016 10:40
Mini w mojej okolicy ma taką gładką na dachu, wygląda to świetnie, pomarszczona też świetna. Tak się zastanawiam, może żeczywiście pójść w te kolory plus motyw flagi. Muszę zrobić szkic i zobaczyć jak się będzie prezentować.
longer86 - Czw Gru 01, 2016 14:34
Jak Ci sie bardzo nie spieszy to podeślij mi fotki fury z różnych perspektyw na maila longer86@o2.po to w wolnej chwili spróbuje cos podziwiać w PS
luke27 - Pon Gru 05, 2016 08:04
Nie śpieszy się. Jakie ujęcia potrzebujesz? Tylko muszę na myjnie jechać po weekendzie.
longer86 - Pon Gru 05, 2016 09:28
Podeślij co masz, bok, mize być tak od gory z przodu, żeby ująć bok i dach
karas_111 - Nie Gru 18, 2016 17:12
Wielki szacun za ogrom roboty włożony w samochód.Czekam na dalszy rozwój sytuacji Widzę że kolega ma w profilu wpisane miejscowość NS można wiedzieć skąd dokładne jesteś bo ja też te okolice
luke27 - Pon Gru 19, 2016 07:19
Samochód aktualnie mieszka w Starym Sączu Ciągle zapominam te zdjęcia zrobić i wysłać...
karas_111 - Wto Gru 20, 2016 22:48
Liczę że w przyszłym sezonie będzie można gdzie zobaczyć ten fajny projekcik
luke27 - Sro Gru 21, 2016 08:20
Jeśli uda się dopiąć wszystko na czas, to pod koniec stycznia będzie go można zobaczyć. Wcześniej może wrzucę jakiś filmik z testów...
maniu48 - Sro Gru 21, 2016 19:59
luke27 a ja liczę na twoją obecność na letnim Ogólnopolskim Zlocie Miłośników Marki Rover i MG
bociannielot - Czw Gru 22, 2016 09:20
Co maniu, nie możesz się doczekać godnego przeciwnika?
luke27 - Wto Mar 07, 2017 19:08
Też mam cichą nadzieję że uda mi się być. Wybieram się od jakiegoś czasu i coś dotrzeć nie mogę
Dawno nic nie było, to środeczek.
[ Dodano: Wto Mar 07, 2017 19:08 ]
Gekus - Wto Mar 07, 2017 20:47
Super to wygląda, wszystko elegancko współgra ze sobą i nie ma burdelu, szanuję
luke27 - Sro Mar 08, 2017 07:38
Dzięki! Jeszcze boczki będę chciał wymienić na dedykowane.
karas_111 - Sro Mar 08, 2017 08:59
Środeczek wygląda profi ale prosimy o więcej zdjęć
Kozik - Sro Mar 08, 2017 10:06
Łoooo, sto lat mnie na forum nie było ale widzę, że będzie co obserwować. Miałem VVC super sprawa, na hamowni miałem więcej niuta (minimum 130Nm od 2000-7000 a max 168) niż modzona 180konna honda (ok 150Nm);) i to w bardzo szerokim zakresie.
Będę obserwował projekt. Trzymam kciuki.
bociannielot - Sro Mar 08, 2017 15:58
przycisk od klimy mnie urzekł ogólnie pro to wygląda
greg-si - Sro Mar 08, 2017 16:20
Ja czekam na foty w warunkach do jakich został zbudowany ten samochód czyli rajdowych.
luke27 - Sro Mar 08, 2017 18:32
Fotek będzie więcej, ale powoli, w miarę czasu będę wrzucał.
[ Dodano: Sro Mar 08, 2017 18:30 ]
Kozik napisał/a: | Łoooo, sto lat mnie na forum nie było ale widzę, że będzie co obserwować. Miałem VVC super sprawa, na hamowni miałem więcej niuta (minimum 130Nm od 2000-7000 a max 168) niż modzona 180konna honda (ok 150Nm);) i to w bardzo szerokim zakresie.
Będę obserwował projekt. Trzymam kciuki. |
Pamiętam, czytałem dawno temu.
[ Dodano: Sro Mar 08, 2017 18:31 ]
bociannielot napisał/a: | przycisk od klimy mnie urzekł ogólnie pro to wygląda |
Pełni funkcję włącznika wentylatorów...
[ Dodano: Sro Mar 08, 2017 18:32 ]
greg-si napisał/a: | Ja czekam na foty w warunkach do jakich został zbudowany ten samochód czyli rajdowych. |
Póki co mam jakieś fotki z testów/treningów. Z imprez niebawem.
j0zek - Pon Mar 20, 2017 22:57
szkoda, ze jak to wyjedzie w trase i gdzies "odpukac" walnie dzwona, to caly "projekt" i kasa pojdzie sie kochać
luke27 - Wto Mar 21, 2017 07:00
Życie. Odzyska się co się da, kupi nową budę i odbuduje. Tak poza tym to już wyjechało. W weekend sprawdzany był jeszcze rozkład mas, z płytą 8mm duraluminium wyszło 54/46.
bociannielot - Wto Mar 21, 2017 09:21
j0zek, nie przeklinamy poza tym na tym polegają rajdy że jest dzwon czasem
longer86 - Wto Mar 21, 2017 09:54
I nie buduje sie auta zakładając ze bedzie dzwon, bo tak samo z kazda osobówką. Wyjedziesz dbasz i mozesz miec dzwona.
A nie każdy jeździ jak RK
bociannielot - Wto Mar 21, 2017 10:06
longer86, to nie kwestia RK, na każdym kjs-ie ktoś coś urwie, czasem jest większy dzwon, już przestańcie ludzie robić jedynego dzwonnika z Kubicy bo to jest co najmniej śmieszne
greg-si - Wto Kwi 04, 2017 17:32
I jak po ostatniej imprezie?
luke27 - Wto Kwi 04, 2017 17:53
Dojechali
W skrócie, jedna podróż poza trasę (pole skoszone ładnie ), magiel do wywalenia. Od początku postępujący brak mocy (pompa paliwa dokonała żywota tuż przed wjazdem na lawetę). Trzeba popracować nad ustawieniem zawieszenia i zbieżnością. Nauczyliśmy się dużo, zwłaszcza przełamywać się po przygodzie i to że, aby nowa opona kleiła to trzeba pojechać i po upalać trochę przed imprezą.
greg-si - Wto Kwi 04, 2017 18:02
Co to za opona? Może niedogrzana i stąd takie wrażenie.
luke27 - Wto Kwi 04, 2017 18:13
Extreme VR1 W5. Trzeba popracować nad ustawieniami, od 140km/h nie mogłem auta na prostej utrzymać. Sytuacja się poprawiała w miarę jazdy. Na ostatniej pętli, mimo już sporego braku mocy mieliśmy czas lepszy o ponad 10s niż na pierwszej. Wydaje mi się że problemem jest za duża zbieżność, w 90-tkach i 2-kach, gdzie inni wspomagali się ręcznym ja spokojnie składałem auto lewą nogą, aż miło, na prostej 1, 2, trochę 3 i już go wynosiło. Jest kilka potencjalnych przyczyn, zaczynam od wymiany magla i ustawienia kół bardziej rozbieżnie.
flapjck1 - Wto Kwi 04, 2017 21:48
Jakis film masz?
luke27 - Sro Kwi 05, 2017 07:15
Nagrywałem przejazdy.
bociannielot - Sro Kwi 05, 2017 08:35
luke27, to czekamy na onboardy
prebenny - Sro Kwi 05, 2017 08:49
No też chcemy się pośmiać, w końcu każdy z nas jest Kubicą po obejrzeniu takiego filmiku
flapjck1 - Sro Kwi 05, 2017 08:59
luke27 napisał/a: | Nagrywałem przejazdy. |
lubie to! podlinkuj, chetnie zobacze eRka na zawodach
luke27 - Nie Kwi 09, 2017 07:10
Trochę fotek.
flapjck1 - Nie Kwi 09, 2017 09:46
Dlaczego zalozyles lusterka z r25? Nie neguje estetyki ( bo sa duzo ladniejsze niz stare ) ale tez troche ciezsze...
Wiem wiem , czepiam sie, auto slicznie sie prezentuje
luke27 - Nie Kwi 09, 2017 10:02
Stare były elektryczne i miały pęknięta obudowę, chciałem kupić uniwersalne do rajdówki, ale te, które mi się podobały były niedostępne i nie wiadomo było kiedy będą znowu. Więc wybór padł na manualne od R25.
karas_111 - Nie Kwi 09, 2017 10:47
Auto w tej bieli wygląda bardzo imponującą w swoi środowisku naturalnym
Można wiedzieć jaką mocą i momentem legitymuję się w tym momencie roverek i czy jest to już docelowa moc samochodu ?
longer86 - Nie Kwi 09, 2017 12:17
Podobają mi sie foty. W końcu jakies inne środowisko R świetnie wygląda i pewnie jeszcze lepiej jezdzi
greg-si - Nie Kwi 09, 2017 16:14
Nie lepsze by były jakieś lżejsze, mniejsze felgi?
luke27 - Nie Kwi 09, 2017 17:50
Jeśli chodzi o moc i moment, to jest to skomplikowana sprawa, generalnie ma rosnąć wraz z moimi umiejętnościami. Czekają już walki 320st. pod mechanikę ale jest jeszcze bardzo duży zapas dla VVC i dużo pracy nad moją techniką jazdy. Na tej imprezie jest tyle, na kolejnej po 15-20 więcej. Problemem tego samochodu jest skrzynia, jedynka jest ok, ale odstęp do kolejnego biegu za duży. Potrzeba skrzyni z pierwszym biegiem jak teraz i szóstym jak trzeci w tej, którą posiadam. Obecnie jeździ się tak, że jedynka, wszystkiego za dużo na kołach, dwa trzeba kawałeczek dojechać i dopiero robi się fajnie itd. Jeśli chodzi o koła to są docelowe, mam przygotowane zaciski czterotłokowe pod pływające tarcze. Testowałem 15, 16, 17, na tych jeździło mi się najlepiej, momentu do dołożenia na koła jest sporo w zapasie. Plan jest taki że w tym sezonie mam się uczyć i rozwijać projekt, Rover jest postrzegany jako słaby samochód wiec nie ma jakiegoś ciśnienia. W następnym sezonie, jeśli fundusze pozwolą to okręgówki lub góry. W tym chciał bym wymienić skrzynię, poszerzyć go o 70mm na oś i dorosnąć do założenia mega ostrych wałków. Cieszę się że foty się podobają.
adam_26 - Nie Kwi 09, 2017 20:29
luke27 foty są świetne , do kalendarza wyślij na adres foto(at)roverki.pl :P a filmów z R w akcji się nie mogę doczekać
luke27 - Pon Kwi 10, 2017 05:39
Dzięki! O ktorej focie konkretnie myślisz? Na filmiki jeszcze chwilę musicie poczekać. Poki co czas spędzam przy aucie. Pompa wymieniona, ustawienia zawieszenia na tyle poprawione. Magiel od ZR-a czeka na założenie.
flapjck1 - Pon Kwi 10, 2017 08:38
Jak regulujesz tyl? Plytkami pod piasta?
Jakie miales nastawy a jakie chcesz ustawic teraz?
longer86 - Pon Kwi 10, 2017 12:14
Foto nr 3 i 5 wymiata
luke27 - Pon Kwi 10, 2017 16:32
Tak stosuję płytki miałem -0,30, -0,36, na początek skorygowałem o -0,4. Podniosłem też na gwincie nieznacznie i dołożyłem 2 kliki. Foty wysyłam, zdecydujecie co ładne, ja się nie znam
[ Dodano: Pon Kwi 10, 2017 17:32 ]
longer86 napisał/a: | Foto nr 3 i 5 wymiata |
Mamy podobny gust, nr 3 mam jako tapete
adam_26 - Pon Kwi 10, 2017 16:41
longer86 napisał/a: | Foto nr 3 i 5 wymiata | Potwierdzam myślę że to pewniak do kalendarium
pelson91 - Pią Kwi 21, 2017 11:16
Ale koks mega mega śliczna fura
luke27 - Sro Kwi 26, 2017 05:55
Cieszę się, że się podobają. Troszkę pracy w auto włożyłem Więcej fotek na fb dodałem, można oglądać.
marekp90 - Pon Lip 10, 2017 14:06
Jak Cię znaleźć na fb?
luke27 - Wto Lip 11, 2017 05:58
marekp90 napisał/a: | Jak Cię znaleźć na fb? |
B4rally, napisz wiadomość wyślę zaproszenie albo po mailu mnie znajdź i wyślij.
luke27 - Pon Paź 16, 2017 11:34
Panowie, nie wiecie czy ktoś w PL przerabia koła rozrządu na regulowane?
Markzo - Pon Paź 16, 2017 11:56
Dr Red Devil dorabia kola, 250zl/sztuka albo Ali z racingofrum.pl
CEDZIOR - Sob Lip 06, 2019 20:36
Piękna 200tka
luke27 - Sro Lip 10, 2019 05:52
Robi się jeszcze ładniejsza
CEDZIOR - Wto Lut 04, 2020 03:00
luke27 napisał/a: | Robi się jeszcze ładniejsza |
i jak tam? jak tam?
luke27 - Wto Lut 04, 2020 17:00
Trochę się pozmieniało, wyeliminowane choroby wieku dziecięcego (zawieszenie, pompy od hydrołapy, tuleje cylindrów) Auto aktualnie lata na na ITB, ma większe zawory, ostre wałki na mechanice, nastawne koła, strojone na K6. Dodałem kilka elementów z kevlaru w słabych punktach. Obecnie pracuję nad elementami nadwozia.
https://i.postimg.cc/3xxVCGL3/20180707-183958-0.jpg
https://i.postimg.cc/sgf83WSt/20181109-174133.jpg
https://i.postimg.cc/KvQb7x5h/IMG-20190201-182218.jpg
https://i.postimg.cc/P5wLrSD7/IMG-20190622-124631.jpg
https://i.postimg.cc/mDYL0n0Y/IMG-20191005-173310.jpg
https://i.postimg.cc/DyF6kbbL/IMG-20190316-193742.jpg
Malignus - Wto Lut 04, 2020 19:27
Pieknosci.I gratki za ogrom pracy wlozonej w autko
luke27 - Wto Gru 08, 2020 08:45
Panowie, zmieniał ktoś źródło usygnału dla prędkościomierza z impulsatora na czujnik ABS?
Markzo - Wto Gru 08, 2020 09:21
luke27 napisał/a: | Panowie, zmieniał ktoś źródło usygnału dla prędkościomierza z impulsatora na czujnik ABS? |
tak, z pompy ABS brałem i do licznika, który też działał po ABS.
luke27 - Wto Gru 08, 2020 10:02
Marku, u mnie pompy brak. Chciałem to z czujnika bezpośrednio rozgałęzić na sterownik i deskę. Myślisz, że zadziała licznik?
Markzo - Wto Gru 08, 2020 11:05
Hm... Nie bardzo, musi byc cos pomiedzy sensorem a ecu/deską. Zasilic sensor i wypluc z niego sygnał, ktory ecu i zegary przetrawią.
luke27 - Wto Gru 08, 2020 12:00
Przecież w R-kach są pasywne czujniki. Na ECU powinien zadziałać bez wzmacniania bo mam SA. Orientujesz się jaki przedział napięć ma mieć sygnał na deskę? Nie problem to wzmocnić.
slax - Pią Gru 11, 2020 07:58
luke27, U mnie przy przejściu na EMU prędkościomierz ożył dopiero przy podciągnięciu 5v, co w moim przypadku oznaczało włączenie w sofcie pullup +5v dla wyjścia prędkościomierza. Ale ja korzystam z impulsatora, zgaduję że sygnał z ABS również trzeba by podciągnąć.
luke27 - Pią Gru 11, 2020 13:25
No właśnie. U mnie komp z czujnika ABS ładnie czyta i jest ok, pokazuje prędkość, kalkuluje biegi itp. Cały czas zastanawiam się nad zegarami. Generalnie impulsator jest zasilany napięciem, ale czujniku ABS działają na zasadzie indukcji, dla kompa sygnał styka, ale on jest przystosowany do tego. Męczy mnie jak zagra prędkościomierz. Nie bardzo mogę odnaleźć czujnik ABS z lewego koła, jeśli mi się uda, to zrobię przejściówkę na wtyczkę do impulsatora i się przekonamy czy wystarczy. Może komuś się przyda taka informacja. Przy okazji filmik poglądowy, dawno nic nie dorzucałem tutaj.
https://www.youtube.com/watch?v=8edPAYz-tME
nanab - Sob Gru 12, 2020 05:57
Musisz zrobić sobie jakiś kawałek elektroniki między licznik a czujnik, nie tylko ze względu na rodzaj czujnika ale też inną ilość impulsów na km.
|
|