Zobacz temat - [R75] piszczące hamulce po wymianie tarcz i klocków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] piszczące hamulce po wymianie tarcz i klocków

dexter77 - Sro Gru 09, 2015 10:21
Temat postu: [R75] piszczące hamulce po wymianie tarcz i klocków
Witam, na początku listopada wymieniałem tarcze razem z klockami. Po około tygodniu od wymiany hamulce zaczęły piszczeć przy wolnym hamowaniu. Odpowiedź mechanika, że muszą się dotrzeć i ułożyć.

Przejechałem od tego czasu już ponad 1000 km, ale poprawy nie widać.
Co sądzicie? Mogli coś spraprać?

Załączam zdjęcia zrobione przez felgę z przednich kół, może komuś pomogą :)

prebenny - Sro Gru 09, 2015 10:27

Z ciekawości komplet TRW?
dexter77 - Sro Gru 09, 2015 10:31

Niestety nie pamiętam firmy. Mechanik mówił, że założył jakieś lepsze tarcze... Pokazywał nawet opakowanie :)
MaReK - Sro Gru 09, 2015 10:42

Albo źle oczyszczone jarzma, albo klocki bez podkładek i wpadają w wibracje.
Mnie to na tyle przeszkadzało, że wymieniłem nowe klocki na nowe klocki z taką podkładką ;)

dexter77 - Sro Gru 09, 2015 10:44

Rozumiem, że samej podkładki nie da się tam wrzucić, a piszczenie jest po prostu cechą tych klocków?
MaReK - Sro Gru 09, 2015 10:56

Ktoś kiedyś miał jakiś patent na to i nawet gdzieś podawał link do sklepu z takimi podkładkami. Nakleja się je na tył klocka. Ja szukałem, ale nie znalazłem, więc... zrobiłem jak wyżej.
dexter77 - Sro Gru 09, 2015 11:03

Nie no, wymiana kolejnych kilku stów z nowych klocków na nowe tylko dlatego, że piszczą raczej nie wchodzi w grę :)
Mielczarek_Adam - Sro Gru 09, 2015 11:10

Z doświadczenia najczęściej winne są źle odczyszczone jarzma.
Powinno się je porządnie wyszorować szczotką drucianą zanim założy się nowe klocki.
Ja czyszczę i drucianą szczotką a potem przemywam to pędzelkiem z ekstrakcyjną.
kolejna kwestia to prowadnice. Zawsze bezwzględnie je wyciągam czyszczę dokładnie razem z gniazdem i daję nowy smar ew. zmieniam gumeczki jak trzeba.

TomaszM - Sro Gru 09, 2015 17:56

Klocki na zdjęciach są z podkładkami.

Ja składam na pastę antypiskową ATE

http://www.ate-hamulce.pl..._plastilube.pdf

dexter77 - Czw Gru 10, 2015 10:55

TomaszM napisał/a:
Klocki na zdjęciach są z podkładkami.

Ja składam na pastę antypiskową ATE

http://www.ate-hamulce.pl..._plastilube.pdf


Czy tą pastę mogę jakoś samodzielnie użyć do klocków? Czy raczej powinien się tym zająć jakiś fachowiec? Będę wdzięczny za informację.

TomaszM - Czw Gru 10, 2015 12:37

Trzeba zdemontować klocki i złożyć wszystko na pastę jeszcze raz. Oczywiście połączyć to z czyszczeniem wszystkiego (z prowadnicami włącznie).
dexter77 - Pią Gru 11, 2015 10:45

MaReK napisał/a:
Albo źle oczyszczone jarzma, albo klocki bez podkładek i wpadają w wibracje.
Mnie to na tyle przeszkadzało, że wymieniłem nowe klocki na nowe klocki z taką podkładką ;)


Hmm a możesz polecić jakieś sprawdzone, które nie piszczą? :) Jaki koszt? Bo już nie mam na to siły :) Wyżej info, że niby mam podkładki, ale w takim razie wniosek jest taki, że nic mi nie pomagają :)

sknerko - Pią Gru 11, 2015 13:05

Na początek bezkosztowo, zdejmij klocki i wyczyść jarzma i wszystko tam porządnie, jak to nie pomoże to wtedy albo czymś zaradzić albo inne klocki założyć
Punx - Pon Gru 14, 2015 15:08

jeśli to TRW to czyszczenie nie pomoże, ani te ichnie podkładki. Mi taki zestaw tarcze+klocki piszczy od ponad roku mimo kilkukrotnego czyszczenia. Co gorsza zmiana klocków na Bosch (też z podkładkami antywibracyjnymi) i zostawianie tarcz TRW na nic się zdała ... nadal jest piszczenie w końcowej fazie hamowania/hamowaniu przy toczeniu się auta np. na parkingu.
wellman - Pon Gru 14, 2015 15:24

dexter77, odkąd wymieniłem tarcze i klocki na ATE, zapomniałem o piszczących hamulcach. :D Są prawie dwukrotnie droższe od najtańszych, ale myślę, że dla ciszy i spokoju warto. ;-)
Punx - Pon Gru 14, 2015 15:43

Po przykrych doświadczeniach z TRW, na tył kupowałem ATE (nic nie piszczy), wynegocjowałem niezłą cenę tutaj:

www.DWMoto.pl

Nie wiem czy jest najtaniej ale mogłem sobie odebrać "od ręki".

sknerko - Pon Gru 14, 2015 15:55

Ja ma na obu osiach QUINTON HAZELL i po przesiadce z ATE stwierdzam że nie ma żadnej różnicy, a nawet tył moim zdaniem lepiej hamuje niż na ATE
Balas87 - Pon Gru 14, 2015 17:46

sknerko napisał/a:
Ja ma na obu osiach QUINTON HAZELL i po przesiadce z ATE stwierdzam że nie ma żadnej różnicy, a nawet tył moim zdaniem lepiej hamuje niż na ATE

Jakie masz klocki na przód do tych tarcz ?? i ile już przejechałeś km na nich ? no i czy są dalej proste ?

sknerko - Pon Gru 14, 2015 18:34

Na tyle mam inne klocki nie pamiętam producenta a z przodu komplet QUINTON HAZELL, proste jak drut, jeżdżą u mnie ponad 2 lata i to będzie jakieś 30kkm. Przód minimalnie bardziej pyli jak ATE

[ Dodano: Pon Gru 14, 2015 18:34 ]
poszukałem maila i tył mam klocki ABS. Zięć też ma tarcze QUINTON HAZELL na przodzie i klocki DENCKERMANN hamują tak jak moje

Ricardus - Pon Gru 14, 2015 18:41

Poprzedni właściciel wymienił w mojej Alfie tarcze i klocki na nowe. Niestety też mam problem piszczących hamulców. Czyszczenie i smar nic nie dały, piszczały cały czas. Zeszlifowałem czoło i ranty klocka pomogło na jakieś dwa miesiące i znowu po tym czasie piszczy. Nie chcę inwestować w kolejny zestaw klocków bo mam prawie nowe zamontowane, więc pozostaje raz na jakiś czas przeszlifować i żyć z tym faktem :)
longer86 - Pon Gru 14, 2015 20:51

Co prawda sposób sprawdzony w rowerze dwukołowym, klocki mi tez piszczały, pomogło wymycie tarcz woda z płynem do naczyń, a klocki na folie alu i do piekarnika. Jak się troche wypaliły w 200 stopniach to ustało. Niestety po roku problem wrócił po jeździe zimą znów piszczy.
Balas87 - Pon Gru 14, 2015 21:00

sknerko, masz taki zestaw ??
http://allegro.pl/tarcze-...5860989867.html

sknerko - Wto Gru 15, 2015 12:35

Tak dokładnie ten i tam kupione.