Zobacz temat - [R75 v6] Problem z temperaturą wody
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 v6] Problem z temperaturą wody

dominlubsko - Pon Lut 22, 2016 11:08
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
Witam kolegów,

jakieś 4 miesiące męczę się z moim Roverkiem. Kupilem go i po przejechaniu 700km zaczęła walić panewka. oczywiście zmieniłem silnik (kupiłem od naszego kolegi z forum). Mechanik wymienił i niby wszystko miało być OK. Niestety. zacząłem obserwować temperaturę. Wyraźnie rosła szczególnie kiedy auto stało i silnik pracował na biegu jałowym. Zdiagnozowałem uszkodzony wentylator. mój był już rozbierany i zwichrowany wiec kupiłem używkę i powymieniałem szczotki. Działa. po wymianie zaczęło podciekać z chłodnicy. Wymieniłem na używkę szczelną w 100%. Działa. Dalej obserwuje temp. poprawa znaczna ale nadal po przejechaniu ( bardzo spokojnym) około 60km temperatura podnosi się do 100- 105 stopni. To samo na postoju. Jak tylko trochę mocniej pojadę temperatura skacze jak nienormalna no i muszę stawać bo 120 stopni potrafi wyskoczyć a nie chce zajechać drugiego silnika. Wymieniłem również korek od zbiorniczka wyrównawczego bo myślałem ze to może być jeden z powodów... Gdy przejadę kawałek jakieś 5km i temp jest na około 94-96 stopni węże są bardzo twarde jak by panowało tam b. duże ciśnienie. tak powinno być?

Dzisiaj jak spokojnie jechałem do pracy przy 100 stopniach zaczęło wywalać mi wodę. Jestem już zdesperowany.

Czy to może pompa wody? ( woda podnosi sie po odkręceniu korka )

Czy może termostat? ( nie cieknie przy kolektorze ani nic ale może się zawiesza?? z nawiewów leci ciepłe powietrze.)

Czy może uszczelka? (olej w porządku, woda czysta bez "kaszy")

Pomóżcie chłopaki bo już ręce opadają.

Z góry dziękuję.

dzelo23 - Pon Lut 22, 2016 11:25

Niedawno był podobny temat przy 1.8 turbo. W tamtym przypadku winny był termostat bo był założony jakiś na inną temperaturę otwarcia.

[ Dodano: Pon Lut 22, 2016 11:25 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101269 PRzeczytaj, posprawdzaj, może coś to pomoże.

AdaskoC - Pon Lut 22, 2016 12:02

Korek nowy nie koniecznie musi byc sprawny, mozesz z kimś podmienić jest masz możliwość.

Termostat kupiłeś nowy? Chłodnica i wszystkie węże ciepłe?

Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony?

Stary silnik byl zajechany. Jeśli kolejny poskładałeś na tym samym osprzęcie i cos jest w nim wadliwe, to moze stać sie to samo.

dominlubsko - Pon Lut 22, 2016 12:38
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
Hej ponownie. poczytałem temat powyżej i chyba to jest wina tego termostatu. może i u mnie jest na 92 stopnie. wezmę wolne (jak się uda) i ściągnę kolektor.

przed tym jednak pożyczę korek od kolesia bo ma MG ZT wiec chyba bedzie pasował i oczywiście jeszcze raz go odpowietrzę. nie wiem tylko który sposób wybrać bo jest ich kilka na forum. odkręcać zbiorniczek wyrównawczy i go unosić itd czy tylko odkręcić śrubkę/zawór odpowietrznika?

@AdaskoC,

Termostat wlasnie stary założony bo "niby" był dobry, teraz tylko pluje sobie w brodę.

Węże ciepłe wszystkie. zastanawia mnie tylko dlaczego po przejechaniu nawet 3km przy temp w normie węże są tak strasznie twarde, skoro woda w nich się nawet nie gotuje. tak twarde ze nie da sie ich nacisnąć... :(

aimp12 - Pon Lut 22, 2016 12:43

A ja ze swojej strony proponowałbym kupić tester, aby wykluczyć jednoznacznie walniętą głowicę albo którąś z uszczelek.
http://allegro.pl/tester-...5815137478.html

Albo podjechać do mechanika na test

dominlubsko jak u mnie robiło ogromne ciśnienie to właśnie okazało się, że głowice do ściagania. Zrób test na CO2

AdaskoC - Pon Lut 22, 2016 13:11

Niesprawny termostat lub zle odpowietrzony układ z tego co doświadczyłem, raz dwa załatwia uszczelki. No wypadało by zrobić test lub szukać przyczyny.
dominlubsko - Pon Lut 22, 2016 13:31
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
no nic. dzisiaj go odpowietrzę porządnie jeszcze raz. jezeli to nic nie zmieni to zrobię test. wtedy przynajmniej wyeliminuje uszczelkę. jeżeli to nie bedzie ona to zabiore sie za termostat.

troche kiepsko z czasem u mnie teraz, ale postaram sie to zrobic jak najszybciej i napisać tutaj co jest pięć.

dzieki za pomoc.

SeniorA - Pon Lut 22, 2016 14:03

dominlubsko napisał/a:
muszę stawać bo 120 stopni potrafi wyskoczyć
dominlubsko napisał/a:
zaczęło podciekać z chłodnicy
dominlubsko napisał/a:
węże są bardzo twarde jak by panowało tam b. duże ciśnienie
dominlubsko napisał/a:
przy 100 stopniach zaczęło wywalać mi wodę.
uszczelka pod głowicą
dominlubsko - Pon Lut 22, 2016 14:11
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
no nie wykluczone. chciałbym zaznaczyć ze na "nowym" silniku od AdaskoC zroblem około 250 km i moze raz lub dwa wyskoczyło mi 120°C stopni. Po tym od razu stop i bez kontynuowania dalszej jazdy. myślicie ze tak szybko mogła paść uszczelka? w spalinach nie czuć ani troche płynu chłodzącego itp.
SeniorA - Pon Lut 22, 2016 15:13

dominlubsko napisał/a:
no nie wykluczone.
równie dobrze może być pęknięcie głowicy, dlatego trzeba zrobić test i pomiar ciśnienia w ukł. chłodniczym. Uszczelki w kV6 są metalowe więc szczelność tracą stopniowo , znam przypadki gdy od pierwszych objawów (wzrost temperatury płynu ) do wywalania płynu przejechano 1000-1500 km. Co innego pęknięcie głowicy które następuje b. szybko (np. wlanie zimnego płynu do gorącego silnika).
dominlubsko - Pon Lut 22, 2016 15:17
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
test Co2 również to wykaże, prawda? płynu nie dolewałem do gorącego silnika, zawsze kontroluje przed startem bo wtedy prawidłowo mi wskaże zbiorniczek
stan płynu.

Jeżeli pęknięta głowica to wtedy= NOWA głowica+ jej planowanie+ uszczelka pod nią + cała reszta z tym związana, czyli rozrząd itp.. mam rację?

SeniorA - Pon Lut 22, 2016 15:45

nie musi być nowa ale inna nadająca się do planowania . Planuje się obie a zakres robót zależy od przebiegu silnika i tego co wcześniej było robione ( rozrząd, pompa ,zawory, uszcz. zaworów , popychacze hydrauliczne, termostat ) + płyn i olej.

[ Dodano: Pon Lut 22, 2016 15:45 ]
dominlubsko napisał/a:
test Co2 również to wykaże, prawda?
tak , ale trzeba zrobić go solidnie i 2 x
aimp12 - Pon Lut 22, 2016 15:50

Potwierdzam słowa SeniorA. U siebie zrobiłem około 1500km na spalonej uszczelce/pękniętej głowicy, po czym dalsza jazda już sprawiała problemy. 10-15 min jazdy i wskazówka wędruje ponad 115 stopni.

dominlubsko, jeżeli test wykaże obecność CO2 to niestety, ale odczuje to Twój portfel. Chociaż drugi silnik może podratować Ci nieco sytuację

AdaskoC - Pon Lut 22, 2016 16:54

Tam było ciśnienie na cylindrach sprawdzane, test CO2 też zawsze. Ale niestety w tych silnikach to wszystko się może stać.

Kup tester i sprawdzić trzeba, jeśli uszczelka to uszczelkę zmienić, jeśli głowica to przewalić z drugiego silnika.

Nie ma reguły ile przejeździłeś. ja sprowadzałem sobie ZT 1.8T wszystko było cacy za granicą, testy zrobione na CO2 i w drogę. Po drodze już zaczął się 50km przed domem temperaturę wyższą łapał i przewody twarde, jakoś dojechał. W domu diagnoza i uszczelka poszła.

Test rób na ciepłym silniku.

aimp12 - Pon Lut 22, 2016 17:06

dominlubsko, nie myśl tylko, że AdaskoC Cię przewalił na kasę. Ja sam od niego silnik kupowałem i mnóstwo innych części. Złego słowa nie powiem, a tylko mogę pochwalić. Tak jak mówił, nie ma reguły. Może usterka wentylatora zrobiła swoje. To tylko gdybanie. Zrób test i koniecznie daj znać jaki wynik
AdaskoC - Pon Lut 22, 2016 17:20

aimp12, haha :ok: Twój miał 53 tyś przelotu, to taki dobrze dotarty :)

W tych silnikach jest taka reguła, że trzeba jak ognia unikać przegrzania. Zazwyczaj przegrzanie = uszczelka lub głowica. W skrajnych przypadkach potrafi stanąć na sworzniach tłoka nawet.

dominlubsko - Wto Mar 01, 2016 11:28
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
Hej ponownie.

A więc. uszczelka pod głowicą.

W załącznikach zdjęcia silnika który przejechał u mnie około 280 - 300km.

Miał przejechane 104 tys km. ....według AdaskoC to dziwne ze na pokrywach rozrządu od wewnątrz jest napisane "326" :-| .

rafalmis1 - Wto Mar 01, 2016 14:22

Czemu uszczelka pokrywy zaworów i sama pokrywa jest taka spalona, czy to spalony olej?
AdaskoC - Wto Mar 01, 2016 15:02

dominlubsko napisał/a:
Miał przejechane 104 tys km. ....według AdaskoC to dziwne ze na pokrywach rozrządu od wewnątrz jest napisane "326" .


Oryginalna pękła przy wyciąganiu i założone są ładniejsze i były też oznaczone na czerwono dlatego :) Właśnie z silnikami to taki ślizgi temat, działa, działa, a później cyrki ;/


Rafał, olej jak ktoś rzadziej zmienia to się taki syf zbiera.

rafalmis1 - Wto Mar 01, 2016 16:01

czyli cały silnik do rozebrania i czyszczenia ??
AdaskoC - Wto Mar 01, 2016 16:19

Nie, to się nad uszczelką zazwyczaj zbiera i temperatura swoje robi też.
dominlubsko - Sro Mar 02, 2016 12:50
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
HEj,

Ja wrócę z pracy to zabieram się za czyszczenie głowic. Myślicie ze jakieś pęknięcia jestem w stanie wychwycić gołym okiem? Planowanie raczej konieczne, prawda? ..czy może się obejść bez tego? Później dodam zdjęcia uszczelek, ale po żadnej nie widać typowego przedmuchu, są jedynie lekko czarne(ale jak wszystko w środku) i metalowe warstwy są wręcz porozdzielane.



Dzisiaj będę miał chwilę czasu to zamawiam rozrząd kompletny + zestaw uszczelek.

aa później SKŁADANIE -czego boję się najbardziej.

Służycie pomocą w razie problemów?

AdaskoC - Sro Mar 02, 2016 18:31

dominlubsko napisał/a:
Planowanie raczej konieczne, prawda?


Ile mechaników tyle opinii. Jeśli nie ma wżerów na powierzchni głowicy, to wystarczy zabielić ją. Inni natomiast zalecają planowanie.

Ja osobiście zabielałem tylko jeśli nie było wżerów, porządne poskładanie i jest super.

adam_26 - Sro Mar 02, 2016 18:52

Do rozrządu pożycz blokady sobie od rafalmis1 https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87159
dominlubsko - Czw Mar 03, 2016 12:16
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
Hejo,


Ale jak mam zdemontowane dwie głowice ( wczoraj dałem je do planowania) to chyba blokady rozrządu nie są potrzebne skoro wszystko jest na wierzchu..?!

Po mojemu to teraz wystarczy ustawić na "znaki", po czym założyć pasek etc, zrobić kilka pełnych obrotów silnikiem i jeżeli wróci i na "znakach" idealnie to wszystko jest ok. Jeżeli któryś ze znaków będzie przesunięty, to od nowa i tak do skutku.

SeniorA - Czw Mar 03, 2016 15:12

dominlubsko napisał/a:
chyba blokady rozrządu nie są potrzebne skoro wszystko jest na wierzchu..?!
blokady są potrzebne bo koła rozrządu są "pływające" , robienie na znaki nie daje gwarancji właściwego ustawienia rozrządu .

[ Dodano: Czw Mar 03, 2016 15:12 ]
dominlubsko napisał/a:
teraz wystarczy ustawić na "znaki",
a masz pewność , że rozrząd był dobrze ustawiony ?.
dominlubsko - Wto Mar 08, 2016 12:57
Temat postu: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
oczywiście że, nie mam pewności. ale cóż mi innego pozostało jak chociaż to ustawić na znaki i zaufać. moze ktos w mojej okolicy ma to użyję.. to jest opreracja której najbardziej sie noję :cry:

[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 12:57 ]
Hej ponownie.

w sobote odebrałem głowice z planowania lekko krzywe były, ale po planowane zostaly tak tylko na wyrównanie i zabielenie.

pytanie jakie mam dzisiaj to czy smarować jakims klejem/silikonem na wysoka temperature? czy na żywca wkładać uszczelkę pomiedzy blok i głowice i skręcać dynamometrem?