|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] miekkie sprezyny przednie
Janosik72 - Sro Mar 09, 2016 15:36 Temat postu: [R75] miekkie sprezyny przednie Czesc
dwa lata temu wymienilem wszystkie sprezyny w roverku
czas minal i mam wrazenie ze auto znow siedzi na maxa
nie ma zadnego spiacego policjanta ktorego bym mogl przejechac bez szurania a jak czasem najade troche szybciej 10-15km to uderzam podwoziem
stad moja mysl wymienic na jakies twardsze
Czy mial ktos podobny problem i go rozwiazal
lub wiedze jakie sprezyny zastosowac by jednak autko stalo troche wyzej
zal mi autka walac tak co chwile
sTERYD - Sro Mar 09, 2016 20:06
Ja miałem takie wrażenia jak byly padnięte amortyzatory z przodu.
Gacurro - Sro Mar 09, 2016 21:46
Piękny wieczorek lub dzionek w końcu nie wiadomo kiedy to pójdzie
Nie wiem skąd się bierze problem z nisko zawieszonym roverkiem. Wymieniłem całe zawieszenie z przodu od a do z i miałem nadzieję że po takim zabiegu choć ciu będzie stał wyżej i co i tyle że nadal szoruje przodem po łódzkich krawężnikach osłoną silnika.
Przyłączam się do pytania kolegi Janosik72
Co zrobić by to nasze "cudeńko" miało większy prześwit?
Wiem że to auto nie pozbawione jest wad ale może by tak choć jedną mniej
MD - Sro Mar 09, 2016 23:46
Gacurro, choć zamienimy się zawiasem, bo mnie się 75 wydaje za wysoki. I tak unikam krawężników, dziur itd, więc wysokie auto mi nie potrzebne.
christopher7 - Sro Mar 09, 2016 23:57 Temat postu: [R75] miekkie sprezyny przednie W CDT silnik troszkę waży... Nawet na nowych sprężynach wisi trochę nisko jak na polskie drogi. Jak się trafi koleina wyrzeźbiona przez tiry to już trzeba uważać
prebenny - Czw Mar 10, 2016 00:57
Mój z przodu stoi wyżej jak Streetwise Viga. Z tyłu często pęka ostatni zwój sprężyn.
Co najlepsze z tego wszystkiego mimo, że z przodu mam potężną kozę to każdy krawężnik należy do moich chlapaczy (przez co pojawia się problem z rudą na progach i błotnikach, bo chlapacz się wciska w lakier/blachę). Jak jakieś większe 'dziury' (np nierówny asfalt przy poboczu) to jadąc szybciej (znaczy normalną prędkością w trasie 90-100 km/h) też przycieram chlapaczami.
Dawidovs - Czw Mar 10, 2016 08:46
prebenny, mam tak samo z chlapaczami dlatego planuję je zdemontować na wiosnę kosztem piaskowania progu Amory też wymieniałem na nowe z przodu i sprężyny i trę jak tarłem..
pablo - Czw Mar 10, 2016 08:56
Ja też miałem dość tarcia po garbach wyżłobionych przez tiry i założyłem gumy między zwoje na przednich sprężynach. Tył mam bardzo wysoko ale na przodzie dzięki temu zabiegowi zyskałem ok. 2cm większy prześwit. Teraz jest " w miarę "' OK. Jeździ się pewniej i wcale nie mniej komfortowo.
prebenny - Czw Mar 10, 2016 08:58
Jakoś nie jestem przekonany do wynalazków typu gumy. Po 1 guma ma swoją wytrzymałość a po 2 zakłócamy pracę sprężyny. Na dłuższą metę nie wiadomo jak to się zachowa.
MD - Czw Mar 10, 2016 10:34
75 wyższy od Streetwise? Trzecie podwoziem? Co wy robicie z tymi samochodami, po lesie i szutrze jeździcie?
Mojego Dinozaura uważam za zbyt wysoko stojący samochód - jak napisałem wyżej, dziur i krawężników unikam, w polu nim nie pracuję. R75 powinien być miększy i niższy.
prebenny - Czw Mar 10, 2016 11:08
MD na spocie stał obok mojego Streetwise Vigoslawa i seryjnie mój przód stał wyżej Nie wiem czy ktoś jakieś dziwne sprężyny wrzucił ale zgodzę się, że powinien stać niżej
Arczibald - Pią Lut 24, 2017 08:24
Witam tym razem w innym temacie.
Zawieszenie przód tył wymienione. I pojawił się problem.
Najpierw wymieniłem sprężyny z przodu i auto poszło w górę do tego stopnia, że zacząłem myśleć o zmianie profilu opon na 205/60/16. Teraz już jestem po wymianie zawieszenia z tylu i nowe sprężyny dają ładny, akceptowalny wizualnie prześwit ( ani za wysoko ani za nisko).
Myślałem, że jak się zrobi tył to przó trochę się obniży. Niestety wygląda to komicznie. Przód zadarty względem tylu.
I tu CIEKAWOSTKA - po numerze sprężyn z przodu wychodzi, iż hurtownik sprzedał mi sprężyny do V6.
Są one względem tych do CDT wyższe o 1,1cm i węższe o 0,5cm.
Dodam, że są to sprężyny KYB, które do mojego CDT powinny mieć nr RC2933. Te które mi sprzedano mają nr RC2932 czyli są katalogowe do V6.
Pytanie czy walczyć ze sprzedawcą, ktory sprzedał mi takie z pełną premedytacją, jak mówi CDT jest cięższy więc dla mojego dobra dał sprężyny dłuższe i węższe.
Panowie mam wrażenie, że coraz bardziej czuć każdy kamień na drodze, jakoś tak się zaczął tłuc. Nie było tego na starych sprężynach.
Co robić? ZMIENIAĆ na te właściwe tzn. 1,1cm niższe i szersze o 0,5cm.? Da to właściwy efekt w postaci obniżenia o jakieś 2,5 cm.? Myśle, ze powinna się zmienić charakterystyka pomimo małych różnic w długości i szerokości.
Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii.
POMÓŻCIE Pls.
prebenny - dzięki za te kilogramy
Idąc tym tropem (CDT 113kg
KV6 154kg)
dobrze myślę, że ten 1cm mniej może przywrócić właściwą wysokość i miękkość zawieszenia?
SeniorA - Pią Lut 24, 2017 10:05
Cytat: | ten 1cm mniej może przywrócić właściwą wysokość i miękkość zawieszenia? |
Arczibald, podaj jaka jest odległość rantu błotnika do środka osi z tyłu i z przodu auta. Wszystkie zamienniki są twardsze bo są z walcówki fi 14 mm , lub 13.75 a oryginały z 13.5.
Arczibald - Pią Lut 24, 2017 10:16
Tył = 37cm
Przód = 40,5cm
Właśnie otrzymałem maila od sprzedawcy - skandal. Nawet nie wie, ze do benzyny 1,8 są o długości 341mm, do CDT 366mm a do V6 371mm - i te ostatnie mi sprzedał. I jeszcze twierdzi, że fi jest rożne. Na stronie KYB każda wersja ma takie samo fi.
Może uda mi się wkleić załącznik z odpowiedzią
SeniorA - Pią Lut 24, 2017 10:36
no to tył za nisko ( 399 ), przód książkowo ( 408 ) . Ale jak chcesz mieć ogólnie auto niżej ale równo, to wymień sprężyny z przodu.
Arczibald - Pią Lut 24, 2017 10:43
Nigdy nie miałem tak wysoko przodu, wyglada to strasznie.
Ponadto wydaje mi się, że skoro sprężyny KYB do CDT są niższe o 1cm i szersze o 0,5 cm to sprężyna pracuje inaczej. Mam rację, że inna charakterystyka tłumienia jest?
A w załączeniu odpowiedź dlaczego sprzedali mi do V6
MD - Pią Lut 24, 2017 13:18
Mnie pękła sprężyna - i to przed przeglądem, który na dniach śpiewająco przeszedłem. Dopiero lakiernik mi o tym powiedział.
Mówisz, że CDT na sprężynach V6 stoi wyżej. Ja mam 2.0 V6. Chcąc mieć samochód delikatnie niższy, ale bez utwardzania zawieszenia, powinienem kupić sprężyny CDT?
Zależy mi na komforcie jazdy, ale nie na wysokim prześwicie. Wolę zawrócić niż jechać złą drogą, po prostu ich nie trawię.
Arczibald - Pią Lut 24, 2017 13:29
Od Twoich niższe bedą do CDT o 1,1cm. Natomiast te do 1.8 bedą niższe od Twoich o 3,6cm.
Dodatkowo te do CDT są zewnętrznie szersze o 0,4mm od Twoich.
Powyższe dane dotyczą sprężyn KYB wg ich katalogu.
Przy okazji zapytam czy masz może na zbyciu gumę pod sprężynę z tych grubszych? Ma blisko 1cm. Na tyle mi jedna popękała.
MD - Pią Lut 24, 2017 14:14
Arczibald, nie wiem. Dopiero za to się będę brać, jak przyjadę do domu rodzinnego i ściągnę brata taty, który jest mechanikiem. Pójdą sprężyny i nowe łożyska kolumn na przód.
KYB przypadkiem nie były twardsze od oryginałów? Mnie naprawdę zależy na odpowiedniej miękkości samochodu. Ma być wygodną kanapą.
Arczibald - Pią Lut 24, 2017 14:26
Ktoś już tu pisał, że oryginały mają pręt fi 1,35 a wiekszość zamienników fi 1,4. Trudno mi powiedzieć czy odczuwajesz różnice aż tak duże. Nie wiem. Za to zyska się na ich wytrzymałości na końcówkach.
A kiedy będziesz rozbierał? Bo ja planuję z tą gumką powalczyć w środę.
Kolejne sprężynki przyjechały. Postawiłem na KYB - są raczej miękkie ale w weekend więcej napiszę o właściwościach.
Przy okazji dałem już ogłoszenie na giełdzie (sprzedaję KYB2932) i muszę Pilnie kupić gumową podkładkę pod sprężynę tył. Dokładnie potrzebuję o symbolu: RKB 101290 EP8.
Ewentualnie kupię dwie o grubości 10mm. Ktoś poratuje??
MD - Pią Lut 24, 2017 14:30
Arczibald, najwcześniej za 2-3 tygodnie. Samochód teraz aż tyle nie jeździ, więc brak połowy zwoju chyba mi nie zagraża. Mam za to sporo czasu, by znaleźć przednie sprężyny odpowiadające moim potrzebom.
SeniorA - Pią Lut 24, 2017 16:13
MD napisał/a: | Mam za to sporo czasu, by znaleźć przednie sprężyny odpowiadające moim potrzebom. | info do wykorzystania : na nowych Monroe SP344 ( fi 14 mm, wys 360 ) odległość błotnika od osi w kV6 jest 387 mm.
[ Dodano: Pią Lut 24, 2017 16:13 ]
MD napisał/a: | Mnie naprawdę zależy na odpowiedniej miękkości samochodu. | to albo oryginały lub TRW JC441, SUPLEX 28135, może Lesjofors 4075729 bo są robione z cieńszej walcówki ( 13.75 i 13.5 ).
adam_26 - Sob Lut 25, 2017 09:06
MD to raczej szukaj tych które podaje SeniorA, bo KYB nie będą kanapowe będą twardsze, dla mnie są akurat nadal uważam że jest wygodnie i auto lepiej się prowadzi w zakrętach, nie trzeba tak pilnować toru jazdy ale to już nie jest kanapa.
MD - Sob Lut 25, 2017 13:42
SeniorA, adam_26, rozumiem. Pytanie tylko: jeżeli wezmę przednie, miękkie (13,5) sprężyny od CDT do mojego V6, to poza ciut niższym prześwitem nic się nie stanie? Nie wiem jakie teraz mam, ale przód jest zadarty niefajnie wysoko - zauważyłem, że wielkie R75 jest jakby minimalnie pochylonych do przodu.
prebenny - Sob Lut 25, 2017 15:08
MD ja w cdt miałem (chyba) ori sprężyny to Streetwise Viga przy moim to na glebie był
Arczibald - Sob Lut 25, 2017 15:37
Ja też się ciągle zastanawiam czy KYB które mają długości 366 ale fi 14 czy może Lesjofors, ktory długości ma 367 ale fi 13,75.
Czy dobrze myśle, że te drugie obniżą przód bardziej niż KYB? Bo, że bedą bardziej komfortowe to raczej tak, prawda?
I jeszcze pytanie czy firma Lesjofors jest godna polecenia, czy to dobra jakość.
Zasprężynowalem się na dobre
Czy rzeczywiście ta 1/4 milimetra robi taką różnicę, że sprężyna jest miększa?
W poniedziałek rano ostatecznie muszę decyzję podjąć a wiedzy mam zbyt mało
SeniorA - Sob Lut 25, 2017 17:58
Arczibald napisał/a: | Czy rzeczywiście ta 1/4 milimetra robi taką różnicę, że sprężyna jest miększa? | te 0.25 mm to jest około 6 mm kw. różnicy w przekroju.
Arczibald - Sob Lut 25, 2017 18:26
SeniorA rozumiem, że robi różnicę Pytanie czy ów Lesjofors jest sprawdzony jakościowo. Czy to dobra firma?
MD mamy te same dylematy. Mój na przodzie też wyglada jakby startował. I też chciałbym osiągnąć efekt lekkiego obniżenia jak i większej miękkości.
MD - Sob Lut 25, 2017 19:57
prebenny, ale Vka jest cięższa.
Zależy mi właśnie na tym, aby przód nieco usiadł bez utraty miękkości. Wiem, że najprościej byłoby założyć sprężyny z Silverstone, przy czym dla mnie to już nie jest wyjście - bo są sztywniejsze.
A nie produkują do naszych samochodów jakichś fajnych progresywnych sprężyn? Obniżających bez utraty miękkości w pewnym zakresie pracy?
SeniorA - Sob Lut 25, 2017 20:08
Arczibald napisał/a: | Pytanie czy ów Lesjofors jest sprawdzony jakościowo. Czy to dobra firma? | mają dobrą opinię
prebenny - Sob Lut 25, 2017 20:08
Sprężyny z silverstone są w wuj sztywniejsze więc nie idź tą drogą jak kanapę zachować chcesz Po wypadku mam komplet silverstone z kv6 i jest sztywno.
Arczibald - Sob Lut 25, 2017 21:05
SeniorA chyba rozwiązałeś mój problem
Biorę Lesjofors - będzie niżej i w miarę miękko.
MD w czwartek wrzucę fotki jak przód wyglada i opiszę wrażenia z jazdy. Teraz mam tak jak Ty więc coś Ci to podpowie
Nie wiem czy do poniedziałku nie zmienię zdania bo czytam opinie o Lesjofors vs KYB i wiekszość poleca KYB jako miększe i trwalsze. Coraz mniej wiem
Jeszcze jedno banalne pytanie, abstrahując od firmy, czy sprężyny krótsze o 1cm dają na aucie przełożenie obniżenia tez o 1cm? Czy raczej auto siądzie ciut niżej?
Kupiłem jednak kolejne KYB te najniższe Te standardowe mam do sprzedania, jesli ktoś zainteresowany zapraszam na Giełdę lub PW
|
|