Zobacz temat - [r75] WEBASTO ,brak napiecia na kostce 6 pinowej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] WEBASTO ,brak napiecia na kostce 6 pinowej

darekkojak1 - Sob Lis 19, 2016 10:47
Temat postu: [r75] WEBASTO ,brak napiecia na kostce 6 pinowej
Witam mam problem z webasto ktore jest sprawne po naprawie przez kolege z forum.
Nie mam pradu na tej 6 pinowej kostce,na 2 pinowej jest,co to moze oznaczac.Chodzi mi o te kostki na piecyku oczywiscie

[ Dodano: Sob Lis 19, 2016 10:47 ]
Podbijam temat, bo już walczę i nic mądrego nie mogę wymyślić.
Może mógłby ktoś poradzić jak inaczej podpiąć to webasto żeby ominąć ten czujnik, bo nie mogę się do niego dostać, trzeba by było zdjąć zderzak, a ja nie mam tu takiej możliwości. Próbowałem przez dziurę od halogenu ale nie mA szans na wypicie tego czujnika i zrobienie zworki. Czy dało by się gdzieś podpiąć ten kabelek szaro zielony, żeby webasto wlaczalo się bez względu na temperaturę zewnętrzna do czasu aż nie zjadę do Polski .

prebenny - Sob Lis 19, 2016 11:09

Na któryś pin (bodajże szaro-zielony przewód) trzeba podać napięcie +12. Poszukaj artykułu o testowaniu webasto.
Dziadek - Sob Lis 19, 2016 14:47

https://www.roverki.eu/zr...ie-webasto.html
wellman - Sob Lis 19, 2016 16:17

darekkojak1, na 6 pinowej kostce napięcie pojawia się po odpaleniu pieca tylko na pinie 6 zasilającym pompkę paliwa i na pinie 4 gdy temp cieczy podejdzie wyżej 30 st. (zależnie od modelu pieca może być też zaraz po odpaleniu).

Natomiast kostka 2 pinowa jest zasilająca, więc tam napięcie w kabelku ma być zawsze i jeśli mnie pamięć nie myli idzie prosto ze skrzyneczki z bezpiecznikami. ;-)

Jeśli chcesz, żeby piec odpalił to zewrzyj pin 1 z 6-pinowej kostki z masą.

Natomiast jeśli chcesz wymienić czujnik temperatury webasto to, przynajmniej u mnie, ładnie się można do niego dostać demontując kratkę pomiędzy halogenami (oczywiście zaślepki halogenów też wyjąć trzeba).

sash997 - Sob Lis 19, 2016 19:04

koledze nie pojawia sie napięcie na szarozielonym przewodzie czyli na tym od włącznika termicznego, aby piec sie uruchamiał po odpaleniu silnika musisz znaleźć przewód pod maską na którym pojawia sie +12V i z niego wziąć sygnał na szarozielony przy piecu,wtedy piec będzie sie odpalał bez względu czy jest ciepło czy zimno na dworze

[ Dodano: Sob Lis 19, 2016 19:04 ]
wellman napisał/a:
Jeśli chcesz, żeby piec odpalił to zewrzyj pin 1 z 6-pinowej kostki z masą.

a w ten sposób można co najwyżej uszkodzić sterownik, raczej chodziło Ci o pin 1 lub o +12V, najbezpieczniej to podać +12V na szarozielony bo on jest prawidłowo wpięty do jednego z 2 rodzajów pieców w R75
sterownik BMW (piec 98570B charakteryzuje się gumową uszczelką wentylatora) to sterowanie
pin 1 - +12V
pin 3 - masa
sterownik analogowy (piec 66232C charakteryzuje się sztywną jakby plastikową uszczelką wentylatora) to sterowanie
pin 1 - +12V
pin 3 - +12V
i tyle w temacie sterowania :)

darekkojak1 - Nie Lis 20, 2016 11:04

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Może jeszcze ktoś by podpowiedział pod jaki kabel to podpiąć bo z elektryka to jestem trochę na bakier.
Dało by się może wziąć ten prąd z tej skrzynki z bezpiecznikami co są pod maską?
Wolałbym nie przecinac żadnych kabli tylko dołożyć kawałek przewodu do tego szaro zielonego. Tylko prąd musi być dopiero po włączeniu zapłonu.

sash997 - Nie Lis 20, 2016 12:26

nie po włączeniu zapłonu tylko po odpaleniu silnika,z tej puszki z bezpiecznikami jak najbardziej możesz wziąć, np jeśli masz halogeny z przodu to możesz na tym czasem wyciągnąć przekaźnik od halogenów i zamiast niego podłączyć piec, po włączeniu przycisku od przednich przeciwmgłowych piec Ci odpali
darekkojak1 - Nie Lis 20, 2016 14:28

no wlasnie halogenów nie mam to pewnie instalacji tez nie ma,no zaraz pojde popatrzec czy da sie jakos to zrobic

[ Dodano: Nie Lis 20, 2016 14:28 ]
No i niestety nie ma zadnego takiego bezpiecznika co jest na nim prad dopiero po odpaleniu silnika.
Mam wolne 2 sloty w tej skrzynecce ale na obydwu jest juz prad po przekreceniu kluczyka.
Tej drucianej siatki tez nie moge jakos normalnie wyciagnac na zderzaku zeby dostac sie do tego czujnika od webasto.
Cholera mnie wezmie piecyk sprawny a przez to ze nie ma napiecia na tym kablu nie chce sie wlączac,wszystko pod gorke.Chyba bedzie trzeba do elektryka podjechac jak bede w Polsce. :roll: :|

longer86 - Nie Lis 20, 2016 16:34

A co za problem ściągnąć zderzak?
darekkojak1 - Pon Gru 05, 2016 13:50

No więc, wymieniłem ten czujnik od webasto i niestety nadal nie ma prądu, myślałem żeby podpiąć jakoś pod przekaznik od tylnych świateł przeciwmgielnych ale nie bardzo wiem jak. Po wyjęciu przekaznika prąd jest na jednym pinie z pięciu po przekreceniu kluczyka pojawia się też na innym jeszcze. A jak to zrobić żeby można było załączyć w kabinie przyciskiem od przeciwmgielnych, to by było dobre rozwiązanie na razie.
A druga sprawa to skąd idzie ten prąd do czujnika od webasto z eku? Może to trzeba by np. Odłączyć zasilanie z komputera bo jakiś błąd był i dlatego nie ma tego prądu na tym kablu.

longer86 - Pon Gru 05, 2016 15:04

Zasilanie do czujnika jest stałe, a pod wpływem niskiej temperatury czujnik zwiera obwód. Zamiast zmieniać czujnik trzeba bylo sprawdzic czy na którymś z dochodzących do niego przewodów jest napięcie,
darekkojak1 - Pon Gru 05, 2016 20:34

No własnie napiecia nie ma,robiłem tez zworke na tej kostce i pradu nie ma.Wlasnie dlatego webasto mi sie nie uruchamia.
Po podaniu napiecia z akumulatora chodzi perfekcyjnie.
Moze ktos wymysli cos madrego skad najlepiej by było wziac ten prad zeby uruchomiało sie po odpaleniu silnika dopiero.

longer86 - Wto Gru 06, 2016 02:40

może po co wymyślać, zajrzeć w schemat i poszukać żę zasilanie na czujnik temp webasto pod zderzakiem pochodzi z ECU
darekkojak1 - Sro Gru 07, 2016 11:44

Wczoraj byłem u dwoch elektrykow samochodowych,to jest normalnie paranoja nie potrafia nic zdiagnozowac,jeden mowi ze trzeba wymienic cały komputer a drugi ze pewnie panel sterowania klimy.Przeciez wszystko działa poprawnie klimatronik działa jak trzeba i wszystko inne.
Nie ma tylko napiecia od tego czujnika webasto ,no i do niego tez nie dochodzi.
Ile musi byc przewodow na tej wtyczce 6 pinowej bo u mnie sa trzy tylko.Gdzies wyczytałem ze jeden kabelek biało czerwony jest nie potrzebny a potrafi zakłocic prace webasto.Ktore kable musza byc w tej wtyczce?
Moze moglby ktos prosto i konkretnie wytlumaczyc jak mogłbym podłaczyc ten kabel szarozielony i najlepiej do czego zeby piecyk sie uruchamiał.
Bo nie moge zrozumiec dlaczego np. nie moge podłaczyc do jakiegos zródła pradu w którym jest napiecie po przekreceniu kluczyka w stacyjce ale jesczce nie odpaleniu silnika.Co moze sie stac jezeli webasto bedzie sie juz uruchamialo przed odpaleniem silnika.
I jeszcze jedno na co wpadłem,jezeli wziolbym np. prad bezposrenio z akumulatora i załozyl jakis wlasnie czujnik termiczny na kablu i dopiero do tej wtyczki 6 pinowej na ten kabel szarozielony to bylo by ok?

longer86 - Sro Gru 07, 2016 12:12

A po co chcesz kombinować. Skoro wystarczy sprawdzić dlaczego nie ma napięcia na przewodzie do czujnika, skoro go nie ma a powinno być to gdzie poszlo?
darekkojak1 - Sro Gru 07, 2016 13:04

no wlasnie o to chodzi ze jezeli elektryk nie moze znalezc problemu to ja juz zglupialem po prostu i kaze mi wymieniac nie potrzebne zeczy uwazam,to szukam sam rozwiazania problemu na chłopski rozum
pablo - Sro Gru 07, 2016 17:50

Oczywiscie kabelkiem i programem testowym od Webasto nie testowales ? ja tez mialem piecyk po naprawie sterownika ktory szybko przestal dzialac. Po podlaczeniu kabelkiem do programu webasto wyszlo ze temp. Pieca caly czas jest ok. 90 stopni i sie nie uruchamial pomimo mrozu. Po wymianie termistora tez nie dzialalo dopiero po przeutowaniu elementow wokol termistora temperatura wrocila do normy i do dzis picyk huczy jak nalezy.
longer86 - Sro Gru 07, 2016 18:02

pablo, z tym że do czujnika pod zderzakiem powinno dochodzić napięcie, a sam czujnik powinien zwierać i zamykać obwód przy niskiej temp.
darekkojak1 - Sro Gru 07, 2016 18:55

To może ktoś mi wyjaśnić dlaczego napiecie Na czujnik webasto musi iść od EKU, jaką w tym rolę pełni, przecież to jest tylko zwykłe dogrzanie silnika bez żadnego sterowania. I tak najważniejsza jest temperatura poniżej 5 stopni żeby czujnik webasto zrobil zwarcie i podał napięcie do piecyka.
longer86 - Sro Gru 07, 2016 23:59

Nie wnikałem w to bo mi działa. Jesteś na forum od 4 lat, jest cos takiego jak rave i schematy w nim. A tam schemat webasto i przewód na czujnik idzie z ecu, ale tez z modułu licznika. Jest tez napisane z której kostki razem ze zdjęcie i pinem w kostce. I pierwsze co bym sprawdził to sam przewód czy jest przejście za pomocą miernika, a nie robic dziadostwo i jakies lewe zasilania a później elektrycy nie maja pojecia o co chodzi. A jak Ci tak bardzo zalezy to na szaro zielony mozesz podać + na stałe z miejsca w ktorym prąd jest po przekręceniu czujnika, tak jak byś test robił.
darekkojak1 - Czw Gru 08, 2016 11:51

longer86 napisał/a:
Nie wnikałem w to bo mi działa. Jesteś na forum od 4 lat, jest cos takiego jak rave i schematy w nim. A tam schemat webasto i przewód na czujnik idzie z ecu, ale tez z modułu licznika. Jest tez napisane z której kostki razem ze zdjęcie i pinem w kostce. I pierwsze co bym sprawdził to sam przewód czy jest przejście za pomocą miernika, a nie robic dziadostwo i jakies lewe zasilania a później elektrycy nie maja pojecia o co chodzi. A jak Ci tak bardzo zalezy to na szaro zielony mozesz podać + na stałe z miejsca w ktorym prąd jest po przekręceniu czujnika, tak jak byś test robił.

Dziekuje kolego za te informacje,sciagnałem sobie tego Reawe odpaliłem ale za cholere nie moge znalezc tego schematu ze zdjeciami.
Znalazłem tylko umiejscowienie czujnika i kostki.Moj angielski jest bardzo kiepski.
Czy mógbys mi podac gdzie dokładnie tego szukac w tym Reawe,tytuł ,nr strony itp.
Będę wdzieczny za info.

longer86 - Czw Gru 08, 2016 12:08

Schemat masz w circuit diagrams fuel burning heater
Na schrmatach mass koloty kabli I opis wtyczek.
C oznacza connector I dalej masz numer to numer wtyczki. Które znajdziesz w electrical Information
Przy numerze wtyczki po myslniku masz numer pinu we wtyczce

darekkojak1 - Czw Gru 08, 2016 15:25

aha ok ,bede szukał dziekuje :)

[ Dodano: Czw Gru 08, 2016 15:25 ]
no juz troszke sie polapałem w tym Reawe znalazlem te zdjecia i schematy.
Probowalem po kolei zlokalizowac najpierw ta pierwsza wtyczke nr,C1228 ale nie moge jej znalezc,powinna byc gdzies wokolicy zbirniczka spryskiwaczy ale chyba bardziej na dole bo od gory wogole jej nie widze,jutro zdejme ta klapke w nadkolu to moze ja znajde.Przy okazji znalazlem jakas inna wtyczke z 3 kablami jest bardziej z tylu pod lapa silnika przy wtyczkach walcowatych od spryskiwaczy chyba.Napiecia nie ma naniej wogole nawet po odpaleniu silnika.Zrobilem zdjecia to wrzuce jak bede potrafił.