Zobacz temat - [MG ZS] zmiana silnika na vvc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZS] zmiana silnika na vvc

djdk - Nie Sty 29, 2017 11:10
Temat postu: [MG ZS] zmiana silnika na vvc
Witam, jestem nowy na forum i mam takie male pytanie. Chce wrzucić do swojego MG ZS 1.8 120 km silnik 1.8 v.v.c 160 km o ile się nie mylę. Moje pytanie to czy jest to możliwe i co jest do tego potrzebne. Ktoś poradzi?? Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc:)

[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 11:09 ]
Czy wiązka i komputer od MG ZR będzie pasowała do mojego MG ZS? Jestem na tropie tego kompletu. Znalazłem wiazke i komputer od MG ZR 1.8 VVC. Podpowie ktoś? Pomocy proszę...

[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 11:10 ]
Koledzy

maniu48 - Nie Sty 29, 2017 16:08

Raczej nic skomplikowanego, troszkę zabawy z kabelkami zeby pożenić 2 wiazki w jedna i z głowy. Rave i do dzieła. W wiazce silnika raczej nic nie będziesz zmieniał, bardziej chodzi i połączenie wiazek: ecu<->wnętrze auta. Tu ludzie sporo rzeczy już robili: kilka wolnossaków różnych pojemności na 2.0t w benzynie a niedawno nawet diesel na turbo bene :) aaaaa no i jeszcze jedno :immo, albo wytniesz albo połączysz z ZSkiem
djdk - Nie Sty 29, 2017 16:14

Czyli wystarczy że wezmę komputer i wiazke od ZR i z dwóch złożę jedna i podeślę pod teren komputer i będzie ok?

[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 16:14 ]
IMO mam przerobione czyli będę potrzebował schemat i wg niego połączyć wszystko?

MultecFSO - Nie Sty 29, 2017 17:13

Rzeźby elektrycznie będzie niewiele. Mała kostka do sterownika będzie pasować, ewentualnie jakas podmianka pinów. W silinkowej kwestia złącza z wiązka budy (szarego) i złącza z skrzynka bezpieczników. W zasadzie kwestia wtyczek, bo przewody wszystkie są.

Jakbyś potrzebował zdjąć immobiliser ze sterownika to odezwij się na PW.

djdk - Sro Lut 01, 2017 05:48

A jeszcze mam takie pytanie sprzęgło i skrzynia będą pasować od tego solniczka co mam?
flapjck1 - Sro Lut 01, 2017 12:00

tak, bedzie pasowac
djdk - Sro Mar 08, 2017 11:32

Witam ponownie silnik już mam, mam też sterownik silnika czekam na wiązkę silnika facet robi mi ją na zamówienie z tego co się dowiedziałem to mam komputer motoroli i z tego komputera osobno wychodzi gniazdo na wiązkę silnika i wiązkę ecu reszta auta z tego co wiem to w komputerze motoroli wszystkie piny są identyczne i nie będę musiał nic przerabiać w połączeniu ecu - reszta auta. ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ?? mam też problem z rozrządem mój mechanik mówi, że w katalogach hurtowni nie maja takich silników w roverach. Mg w ogóle w katalogach nie występuje.
flapjck1 - Sro Mar 08, 2017 14:22

Slabo katalogi znaja


Szukaj tez jako mg mgf

djdk - Sro Mar 08, 2017 22:07

Szukałem po mg zr coś tam znalazłem na necie ale nie jestem pewien zamówię okaże się że to nie to i pieniądze w błoto. A ktoś się wypowie na temat tych komputerów i tych wiązek?
Markzo - Czw Mar 09, 2017 05:44

Hm, ja bym podpial ecu z VVC z wiązką VVC razem i połączył tylko z autem tam, gdzie konczy sie oryginalna wiązka ;)
bociannielot - Czw Mar 09, 2017 13:33

djdk, zamowisz i masz 14 dni na zwrot, a w sumie mozesz sam zamowic w dobrym motoryzacyjnym,na miejscu i umowic sie na zwrot, czesto da sie cene nizsza/zblizona do neta ugrac :wink:
BigBoyPL - Czw Mar 09, 2017 20:49

Silnik 18K4K
Numery producenta: Rimmerbros
LHN100390(K)/(P1) - Pasek rozrządu przód
LHN100400 /(P) - Pasek tył
LHP10015 - Napinacz paska
PEB1025(10)/(11) - Pompa wodna

Samochody w których jest nowszy VVC to 25GTi, MG ZR i MG TF
Starsze na mems 2j z MGF, 200Vi i Tomcata mają inny napinacz.
Watro szukać pod tematem Rozrząd komplet / zestaw VVC gdyż tylko Rover ma system VVC :)

djdk - Pon Kwi 24, 2017 14:46

Witam ponownie w temacie swap zrobiony silnik chodzi tylko jest mały a za razem duży problem gubi obroty i gaśnie po dodaniu gazu spada z obrotów i gaśnie. Jak już wejdzie na wolne obroty to chodzi ładnie równo a jak się zwiększy obrty i spuści gaz to gaśnie. Ktoś coś wie na ten temat stawiamy na ten zawór vvc. Pomocy pilnie.
flapjck1 - Pon Kwi 24, 2017 21:37

Jedno jest pewne - vvc nie ma z tym objawem nic wspolnego

Jaki zakres swapu? Co robiliscie z wiazka?

longer86 - Pon Kwi 24, 2017 21:59

Należy jeszcze spytac czy silnik z auta dawcy chodził prawidłowo przed przeszczepem?
djdk - Wto Kwi 25, 2017 11:21

Na temat tego jak chodził ten silnik nie mogę się wypowiedzieć wiazke mechanicy robili sami wg schematu. Tam jest jeszcze coś takiego ze jak się zamieni wtyczki brązowa z niebieska to zaczyna dobrze chodzić ale po min jest to samo

[ Dodano: Wto Kwi 25, 2017 12:21 ]
A jeszcze coś takiego przy 6 tys obrotów go odcina

bociannielot - Wto Kwi 25, 2017 11:55

z tą odcinką to coś skopane z vvc pewnie jest
flapjck1 - Wto Kwi 25, 2017 22:24

Pisz konkretnie jakie sa objawy...

jak masz odciecie przy 6000 to masz zle rozrzad albo mlynki vvc zlozone

djdk - Sro Kwi 26, 2017 12:20

Raz jest odcinka na 6 a raz na 7 jest taki moment że dojdzie do 7 ale po chwili już tylko do 6 można go wykręcić. Jak się puści podał gazu po zwiększeniu obrotów powiedzmy do odcięcia to spada z obrotów niżej niż 1 i gaśnie.

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 12:53 ]
Zaczyna się jakby dusić i gasnie

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 13:20 ]
Jak się już się obroty wyrownaja to chodzi lanie i równo na wolnych obrotach. Jak się zaś podniesie obroty to znowu gaśnie.

flapjck1 - Sro Kwi 26, 2017 13:08

rozzrad/vvc to jedna kwestia, gasniecie druga, piorun wie co, najpredzej cos z paliwem ( cisnienie? filtr? nieszzelny? )
djdk - Sro Kwi 26, 2017 20:59

Nie mam takiego manometru żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa. Filtr cały nigdzie nie cieknie. Zamówiłem ten zawór vvc moi koledzy na nim się umarli. Po zmianie wtyczek w tym zaworze tzn niebieska za brązowa i odwrotnie obroty wracają do normalnych przestaje gasnąc ale nie mienia się to ze jaki się doda gazu znowu zaczyna gasnąc. Zgaśnie zmieniamy wtyczki odpala chodzi równo. Podniose obrotu i zaś gaśnie.
mlodyolek - Sro Kwi 26, 2017 21:06

Miałem dzwonić i podpowiedzieć aby odłączyć kostke z mapsensora i zobaczyć jaka będzie reakcja ale przepadł mi nr tel do założyciela wątku bo to ja przerabiałem wiązke jakby co ;) Wnoszę o sprawdzenie kompresji manometrem i podanie konkretnego wyniku. Być może wina leży po stronie mechanicznej niż w jakikolwiek sposób związanej z osprzętem. Ustawienie rozrządu w tym silniku można łatwo pomylić. Sam czasem mylilem ustawienie tylnych kółek.
djdk - Czw Kwi 27, 2017 09:37

Zamówiłem już sprzęt do pomiaru sisnienia paliwa. Koledzy tego nie mają więc musiałem zakupić. Jak przyjdzie zrobię pomiar to dam znac
Markzo - Czw Kwi 27, 2017 09:54

Pewnie rozrzad masz rozjechany i stad problemy...
djdk - Czw Kwi 27, 2017 10:45

Tylko ciekawe kto to ustawi.
Markzo - Czw Kwi 27, 2017 10:47

Ja sie bawilem 3dni przt pomocy Kozika i Luke27, ciezko jest to dobrze ustawic :/
djdk - Czw Kwi 27, 2017 10:50

Chłopaki ustawili wg oryginalnych oznaczeń
luke27 - Czw Kwi 27, 2017 10:50

Wtryski jakie? Nie zagiąłeś powrotu z listwy paliwowej? Wygląda to jak problem z mieszanką. Pytanie czy zalewa czy nie dolewa? HCU nie ruszaj. Przy spadku kompresji był by słabszy ale pracował by normalnie, chyba że już totalna padlina. Może być jeszcze gdzieś zwarcie lub brak masy. Miałem identyczne objawy jak masa na pompę była za słaba.
djdk - Czw Kwi 27, 2017 11:00

Wtryski pracują równo podają taka sama smuge
. Kolor niebieski czyli takie jak powinny być. Ale pompy nikt nie ruszał wszystko jest oryginalne zmienili tylko wiazke i silnik.

[ Dodano: Czw Kwi 27, 2017 12:00 ]
No i komputer wraz z imo

luke27 - Czw Kwi 27, 2017 11:09

Równo mogą pracować ale na zbyt dużym lub niskim ciśnieniu. Jeśli AFR w porządku to szukaj w osprzęcie/wiązce. Podpinałeś to pod jakiś komputer typu autocom?
djdk - Czw Kwi 27, 2017 15:01

Wiazka została ta co była wg schematu zostały dodane 2 czy 3 wtyczki o położenia walka i o czegoś tam jeszcze. Została powiększona o te wtyczki co potrzeba.

[ Dodano: Czw Kwi 27, 2017 16:01 ]
Mapsensor odlaczony i to samo.

mlodyolek - Nie Kwi 30, 2017 09:27

Moze zamienili kostki z mapsensora z krokowcem
Markzo - Nie Kwi 30, 2017 14:50

mlodyolek napisał/a:
Moze zamienili kostki z mapsensora z krokowcem

to jest możliwe w ogole? u mnie wtyka od krokowca nie dojdzie do mapsensora.

Podepnij go pod kompa i zobacz co pokazuje.

djdk - Sob Maj 06, 2017 17:54

Sprawdzone ciśnienie przy samym silniku przy listownie ok 3.7 bara. Zmieniony zawór vvc. Teraz trochę inaczej reaguje wkreca się na obroty normalnie ale nadal gaśnie. Zawór vvc był popsuty ale jeszcze coś go boli.

[ Dodano: Sob Maj 06, 2017 18:54 ]
No i problem znaleziony ten czpien od zaworu vvc był wbity na max do środka i w ogóle nie pracował. Teraz kwestia ustawienia tego wszystkiego wszelka pomoc się przyda przy ustawieniu tego wszystkiego. Czpien wyszedł bez żadnego problemu. A z tego co wiem to normalnie nie da się go wyjąć. W naszym przypadku wyskoczył jak po maśle.

bociannielot - Pon Maj 08, 2017 14:34

Trzpień :|
luke27 - Pon Maj 08, 2017 19:16

Ale się uczepiłeś tego VVC, ta zębatka ma chodzić w jedna i drugą stronę, jak być może wywnioskujesz z linku, który wkleiłem ma też wskakiwać i wyskakiwać "jak po maśle" Inaczej byś tego nie poskładał. Ciśnienie (pytanie jak i czym zmierzone) za duże. Standardowo na listwie ma być 3bary bez podciśnienia, w przypadku Rovera z tego co pamiętam mniej. Objaw gaśnięcia na wolnych bywa spowodowany zalewaniem silnika, choć wątpię że 3,7bara dało by radę. Możesz sprawdzić czy regulator ciśnienia na listwie nie jest zapchany albo przewód na powrocie zagięty.
Link poniżej i powodzenia, widzę że będzie potrzebne.
Ps. jak byś podpiął pod kompa czytającego VVC, było by już po sprawie ;-)

http://wiki.seloc.org/a/VVC_Information

djdk - Wto Gru 05, 2017 00:08

Koledzy dziekuje wam serdecznie za udzial w moim temacie ale w koncu zaczynam jezdzic moim mg zs po swapie. Okazalo sie ze byl blad w wiazce elektrycznej z puszki od bezpiecznikow wychodzily dwa kable za malo w porownaniu do wiazki z mg zr 160. Przerobilismy wiazke z orginalnego zr 160 i auto od razu ruszylo bledy dalo sie bez problemu wykasowac. Nie gasnie odcinka przy ponad 7 tys obrotow. Autko juz po przegladzie:)
Markzo - Wto Gru 05, 2017 09:07

Gratki :) wrzuc filmik jak sie napedza :)
polonez_vvc - Czw Sty 17, 2019 11:50

djdk napisał/a:
Koledzy dziekuje wam serdecznie za udzial w moim temacie ale w koncu zaczynam jezdzic moim mg zs po swapie. Okazalo sie ze byl blad w wiazce elektrycznej z puszki od bezpiecznikow wychodzily dwa kable za malo w porownaniu do wiazki z mg zr 160. Przerobilismy wiazke z orginalnego zr 160 i auto od razu ruszylo bledy dalo sie bez problemu wykasowac. Nie gasnie odcinka przy ponad 7 tys obrotow. Autko juz po przegladzie:)



Kto Ci robił wiazke do 1.8 vvc ? szukam wiązki do 1.8 vvc (całek z ECU)