|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - barwa 4300-6000K co lepsze
MaciejGdz - Pon Sty 16, 2017 20:56
witam mam pytanie odnośnie właśnie xsenonów czy były montowane przetwornice 55w czy tylko 35w bo osobiście mam 35tke i nie ma szału w efektywności lamp odbłyśniki i szkła są czyste więc szukam innego rozwiązania
dawidd - Pon Sty 16, 2017 21:14
MaciejGdz, a jakie masz palniki? Odbłyśnik wyciągałeś i sprawdziłeś czy nie jest matowy? Sama lampę polerowałeś/malowałeś?
A i podstawowe pytanie, masz oryginał czy hid ?
dj_darco - Sro Sty 18, 2017 06:56
idąc ppo kolei muszą być czyste i gładkie klosze, soczewka pokrywa się nalotem z czasem i trzeba ją wyczyścić odbłyśnik oryginalny też nie grzeszy dokładnością dlatego warto je regenerować, ostatnia kwestia palniki. Tylko oryginalne żadne podróbki made in china bo różnica jest kolosalna. Przetwornica i zapłonnik jest przystosowana pod 35w żarówy.
A co do przekaźnika to trzyma się wiązki na trytytce to w zupełności wystarczy ze względu na jego rozmiar FOTO
MaciejGdz - Czw Sty 19, 2017 14:09
Witam, lampa orginał klosz ani odbłyśnik nie zmatowiał sprawdzałem zaraz po zakupie auta bo nie działały w ogóle ktoś grzebał przy lampie i kable źle poskręcał żarniki chyba d2s czy jakoś tak philipsa o ile pamietam wysokość lamp sprawdzana podczas przeglądu. Co do działania lamp moze to tylko moje odczucia we wszystkich poprzednich autach miałem zwykłe halogeny i dawały rade tu troche ciężko poruszać sie na trasie szczególnie nie powiem jaką mam barwe światła ale jest "biała" świecąc np na ścianie jest pięknie ale w czasie jazdy już są problemy. To tylko moje odczucia zaznaczam ponieważ nie miałem wcześniej styczności z xenonami.
dj_darco - Czw Sty 19, 2017 15:13
a palniki jaki mają kolor? bo 6000k to raczej średnio świecą a odbłyśniki muszą być na lustro inaczej tracisz 30% światła
dawidd - Czw Sty 19, 2017 20:51
Ogólnie też uważam że xenon w r75 świeci b dobrze, pod warunkiem że wszystko jest w dobrym stanie i palniki oryginalne. Ja z allegro kupiłem kiedys Philipsa które okazały się podróbkami i po wymianie na oryginał osram różnica była kolosalna.
sknerko - Pią Sty 20, 2017 12:28
dj_darco napisał/a: | a palniki jaki mają kolor? bo 6000k to raczej średnio świecą a odbłyśniki muszą być na lustro inaczej tracisz 30% światła |
Jestem ciekaw jak to sprawdziłeś? Czy może powielasz internetowe legendy.
Mam doświadczenie z xenonem w Audi A8, BMW E46, Alfie 159, Roverze 75 szt6, Peugeot 407. i nigdzie nie zaobserwowałem osłabienia strumienia światła z powodu zmiany jego barwy. Nawet szwagier zmieniał oryginały osram na Chinole (oczywiście mamy swoje źródło i wiemy jakie palniki kupujemy) by świeciły pięknie na biało barwą 6000k. Mało tego jak zakładaliśmy xenony do zięcia rovera były na polerce i odświeżaniu odbłyśników itd. i po zamontowaniu z oryginalnymi palnikami osrama świeciły tak sobie niewiele się różniło od zwykłej lampy, po czym jak przyszły chińskie palniki 6000k, wymieniliśmy i wtedy dopiero był efekt zmiany na xenon. Więc?
longer86 - Pią Sty 20, 2017 12:37
Palnik palnikowi nierówny, co prawda oprę teorie na zwykłych zarowkach, ale mialem philipsy Blue vision z alle i ze sklepu norauto. Dziwnym trafem z noraito świeciły lepiej, obecnie mam zwykle White vision Philipsa i tez nie narzekam, takze nie można oceniać żarówek po nazwie, jak i w 2 różnych reflektorach
dawidd - Pią Sty 20, 2017 15:11
widzę sknerko, ze zawziecie bronisz swojej teorii na temat 6000k nie oceniam jej bo az takiego dużego doświadczenia nie mam, ale znalazłem ciekawy przykład ktory do mnie jak najbardziej przemawia:
Chodziło w temacie o wybór temperatury czy 4300 czy 6000:
...."Najbardziej naturalne światło, to że 6000K pozornie "jasniej bije w oczy" i jest "cool trendi" to nie znaczy że lepiej oświetla. Pamiętaj że swiatło którym świecisz ma _przede_wszystkim_ oświetlić drogę i obiekty na niej, czyli światło musi się odbić od tych obiektów. Im bardziej "naturalnie białe" światło (z lepszym wypełnieniem widma światła, z równomierną ilością składowych poszczególnych kolorów), tym więcej ciał o różnych kolorach będzie lepiej odbijać to światło.
Przykład to może "przegięcie" ale np założone całkiem niebieskie światło - a tu ci wyjeżdza czerwone auto przed maskę... Wiesz jak wygląda czysty czerwony oświetlony czystym niebieskim światłem? Czarny... Oczywiście to jest ekstremalny przypadek, ale właśnie o to chodzi, by każdy z kolorów był jak najlepiej "wydobywany z mroku" - by żaden nie był pomijany lub słabiej nasycony, albo składowa o innej (np niebieskiej) barwie mocno raziła odblaskami z innych elementów, pogarszając widoczność elementów np czerwonych. Po prostu widmo światła musi być jak najbardziej dopasowane do "widma widzialnego" czyli do czułości oka na różne barwy, a czułość ta przez tysiące lat ewolucji jest najlepiej dopasowana do widma światła słonecznego..."
dj_darco - Pią Sty 20, 2017 18:54
Ja opieram swoją teorię na pomiarach wykonanych na wielu żarówkach, na oryginalnych (Philips, Osram) i Chinolach które są tylko namiastką ksenonu. Na przyrządzie do ustawiania świateł mam światłomierz i widzę jakie wyniki dają 6000k i 4300k, różnica jest niewielka bo ok 10-15% ale już chinole to jest porażka!!! Markowe tradycyjne żarówki dają więcej LUXów niż podrobione palniki z Chin
Testowałem również HID w tradycyjnych reflektorach. Nie widać wyraźnej granicy światłocienia i w zacienionym miejscu światłość przekracza normy 5 krotnie lub więcej. Ogólnie porażka aż sam sobie chciałbym dać w mordę za to że takie coś założyłem do swojego samochodu za czasów gówniarskich Poza pomiarami pozostaje jeszcze indywidualność każdego człowieka jeden widzi lepiej w świetle widzialnym inny lepiej w ultrafiolecie A dawidd, to napisał wyśmienicie o widmie światła jakby się dało to bym Ci Lajka dał
prebenny - Sob Sty 21, 2017 00:47
dj_darco w zwykłym reflektorze owszem. Ja mam soczewki H7 i u mnie granica światłocienia jest OK (1 rzecz jaką zrobiłem po zamontowaniu to wizyta na stacji diagnostycznej żeby zobaczyć 'jak to świeci').
dawidd - Sob Sty 21, 2017 05:57
prebenny, ale jakoś na takim zestawie będzie daleka od oryginału. Parę dni temu jak kupiłem soczewki Hela bixenon zrobiłem sobie próbę. W kupne soczewki które miały bardzo ładny obdlysnik, nie wypalony wsadziłem hida. Mam ich że 3 szt z przetwornica mi. Goły projektor położyłem na brudnej lampie wkrecona jeszcze w auto i z mocno wypalony odblysnikow, ale żarówka osram. Pomimo tego że lampa wypalona i brudna to świeciło duzooo jaśniej niż hid. Hida praktycznie nie było widać jak wiązki swiatla skierowałem w to samo miejsce. Jak chcesz mieć widno przed autem to przerób na hella clasic i różnice zobaczysz ogromną.
prebenny - Sob Sty 21, 2017 08:11
dawidd ja co prawda mam przetwornice 55w i nie są to też jakieś najtańsze przetwornice. W porównaniu z xenonem Sandman moje HIDy i tak świecą lepiej a palnik mam najtańszy w świecie więc gdybym wsadził coś lepszego to różnica byłaby pewnie większa.
dj_darco - Sob Sty 21, 2017 11:31
każdy swoje chwali najlepiej by było podjechać pod ścianę we 3 i porównać
prebenny - Sob Sty 21, 2017 21:59
dj_darco no wiadomo,że najlepiej porównać - na zlocie jestem do dyspozycji
Natomiast Sandmana spytasz to potwierdzi to co napisałem, że moje HIDy lepiej świecą
sknerko - Pon Sty 23, 2017 18:56
czym sie różni HID od palika D2S? niczym poza sposobem podłączenia. Ja mam bardzo słaby wzrok a po ciemku masakra a i tak fabryczne palniki rovera w mojej lampie świeciły jak kotu w oczach mam założone palniki VerteX (china) 6000 za ok 100pln i jak na początku przez tydzień świeciły średnio to jak sie wygrzały to dają niebo lepiej jak fabryczne 5300 czy tam ile one są. Poza tym na fabrycznych pod cienka warstwa śniegu już pasów na jezdni nie widać na moich 6000k widać bardzo dobrze. Próbujecie udowodnić ze 4300 czy 5300 świeca bardziej na biało jak 6000k? No to chyba czas przebadać wzrok bo 4300 maja kolor jak co lepsze żarówki ja mam żarówki 5700k w Landku i już mi sie prebenny pytał czy mam tam ksenon. Co do pomiarów żarówek jakim cudem chcieliście mieć więcej światła z żarówki z filtrem jak ze zwykłej przecież logiczne jest że filtr ujmie ilości. Ksenon barwy nie bierze z filtra tylko z gazu jaki jest w palniku i tym samym nie ma prawa odejmować strumienia światła. Miałem w swoim Hidy w zwykłej lampie nie dośc że granice światła i cienia miałem jak na zwykłej żarówce to jeszcze zmierzyłem ilośc światła w cieniu i była mniej więcej taka sama jak na żarówkach. Jeździłem na Hid i teraz na ksenonie od 10 lat, moim autem a do tego ogarniam jeszcze kilka innych aut które miały i hid i hid w soczewce i xenon jak i zwykłe żarówki uważam że mam sporo doświadczenia w tym temacie tym bardziej że jestem ślepy jak kret i mam spore kłopoty po ciemku jednak ksenon 6000 najlepiej świeci wg moich oczu ale na sensownym palniku bo miałem też palniki chińskie tanizny i były kiepskie świeciły z bardzo mocną poświatą niebieskiego.
prebenny napisał/a: | Natomiast Sandmana spytasz to potwierdzi to co napisałem, że moje HIDy lepiej świecą | Zapewne Sandman ma fabryczne palniki? Wiem ż J0zek też zmieniał Hidy w soczewkach na 6000 ale nie pamietam jakto tam u niego było koniec końców ma 6000 i jest zadowolony (poszedł za moją radą)
[ Dodano: Pon Sty 23, 2017 18:56 ]
Aha, może jeszcze wytłumaczcie czemu w lampach led wszyscy uparcie wstawiają zimna barwę światła 6000k? Przecież są bardzo dobrze dostępne Ledy o ciepłej barwie w okolicy 4300k, macie jakieś wytłumaczenie? Bo ja akurat czytałem że w zimnym białym widać najlepiej i jedynie we mgle żółte są lepsze ale co ja tam wiem.....
prebenny - Pon Sty 23, 2017 19:27
sknerko zasadniczo 4300k daje więcej lumenów. Białe światło jest też bardziej pochłaniane przez asfalt więc teoretycznie 4300 świecą lepiej.
To co mówisz o pasach - białe światło lepiej się odbija na białych pasach. Też logiczne. Ja w sumie mam chińskie palniki i lewe pewnie barwa ~4300 a prawy ~6000 (niby 5000k miały mieć ale chińszczyzna to wiadomo jak to z parametrami...). Zasadniczo nie widzę wielkiej różnicy między lewą i prawą stroną w świeceniu (może też przez to, że się 'mieszają' między sobą). Ale następne raczej bym wolał 6000k. Bardziej mi się ta barwa podoba.
sknerko - Pon Sty 23, 2017 21:51
Kurka wodna może ja pisze mało zrozumiale albo co. Barwa światła ma się nijak do ilości lumenów w palnikach, wszystkie palniki mają ok 3200lm Tu nie ma filtra który by ograniczył ilość światła, barwa się bierze z rodzaju gazu w bańce. Na dowód proszę linki do specyfikacji w sklepach:
http://firma-skiba.pl/osw...ntense-d2s.html
http://firma-skiba.pl/osw...2d-2-66240.html
http://www.bosma-group.eu/pl/produkty/xenon-pl/
http://www.elektronika.bi...-D2R-4300K/6336
Możecie sobie posprawdzać na stronach producentów.
[ Dodano: Pon Sty 23, 2017 21:51 ]
Ja jeżdżę na tych https://twojeauto24.pl/pl/zarnik-xenon-oem-nssc-d2s-50-power-4300k-6000k-zarowka-ksenon-homologacja-e50.html i mam je w trzech autach i wszyscy przeszli na nie z oryginałów osrama po przejechaniu się moim autem każdy potwierdził że świecą lepiej jak osram oczywiście po wygrzaniu.
To sa Vertexy bo NSSC wykupiło Vertexa.
prebenny - Wto Sty 24, 2017 00:34
Nie wiem sknerko, po prostu wszędzie gdzie czytałem tak pisali (łącznie ze zdjęciami porównawczymi 4300vs6000 gdzie faktycznie 4300 wydawało się 'jaśniejsze').
Tyle co na szybko znalazłem na jakieś stronce ( http://www.mobilehid.com/3000k.htm ).
Cytat: | Special note: All color temperatures emit the same number of lumens but remember, the higher the color temperature, the darker the color produced. This progressive darkening of the light with higher color temperatures results in fewer visible lumens on a dark surface. A 6000k bulb will emit roughly 12% less visible light than a 4300k bulb. |
Czyli tak jak piszesz każdy kolor produkuje tyle samo lumenów ale wyższe temp barwy produkują ciemniejszy kolor (incepcja ). Dalej piszą to co pisałem, że wyższe temp zapewniają gorszą widoczność na ciemnej powierzchni (np czarny asfalt).
sknerko - Wto Sty 24, 2017 11:17
No czyli jednak głupot nie wypisuję co?
prebenny - Wto Sty 24, 2017 13:57
sknerko po to są różnice zdań żeby przekopać internet i sprawdzić kto ma rację Tu akurat miałeś rację a ja tylko połowicznie więc jakieś 25:1,5 dla Ciebie
sknerko - Wto Sty 24, 2017 21:26
ja tam się z tobą licytował nie będę
sknerko - Sob Sty 28, 2017 15:40
Na moje pytanie czemu LED lampy montują w temperaturze barwy 6000k a nie 4300k jak ksenon, choć są dostępne LED od 3200k w górę, jakoś nikt nit chce odpowiedzieć. Bo nie sądzę zę szpan nowym autem jest ważniejszy jak dobra widoczność.
dj_darco - Sob Sty 28, 2017 16:07
Diody 4300k mają duży pobór prądu grzeją się niemiłosiernie i są drogie w produkcji to po pierwsze do drugie od kiedy 6000k jest standardem w samochodach ?
sknerko - Sob Sty 28, 2017 16:42
Nie gadaj mi tu głupot o diodach bo pracuje przy czymś takim i kolor ma praktycznie żaden wpływ na pobór mocy a przynajmniej nie taki by cena była kosmiczna. Nic nie pisałem o standardzie w samochodach pytam dlaczego LED lampy sa w temperaturze 6000k bez względu na markę auta. Ja podejrzewam że jest to optymalny kolor by była najlepsza widoczność i tyle
MD - Sob Sty 28, 2017 17:54
sknerko i tak i nie. Zapewne 6000K po prostu odpowiada optymalnemu ustawieniu barwy do przeciętnego człowieka. Zauważ, że tanie ledowe lampy uliczne świecą gorzej od rozlatujących się, pomarańczowych sodówek. Jasność tych drugich bywa gorsza, ale samo ciepłe zabarwienie - nawet ledwo widoczne - odbieramy jako "tu jest światło". LED wydaje się ciemniejszy w takim wypadku, bo on nie zmienia kolorystyki chodnika czy krzaczka, lekko go rozjaśnia, ale kolor pozostaje ten sam. Wiesz o co mi chodzi. Obie lampy mogą świecić z identyczną siłą, ale subiektywnie żółte światło będzie "lepsze", bo łatwiej je dostrzegamy poprzez wypaczenie barw.
Kolega ma xenon w E39. Jakiś taki przyjmijmy przeciętnawy. Teoretycznie znaki są jaśniejsze, świeci nieco dalej od mojego halogenu, ale zimna barwa sprawia, że na ciemnym asfalcie moje reflektory wydają się lepsze. Czemu? Bo łatwiej zauważyć zażółcony asfalt niż po prostu nieco jaśniejszy szary.
Sam nie mam nic przeciw 6000K. Kiedyś w sumie trochę broniłem ciepłych barw, ale jak pojeździłem paroma samochodami to takie coś mi powiewa. Przyznam jedynie, że w deszczu i mgle wolę barwę cieplejszą. Nie wiem czy to przez subiektywny odbiór zmiany zabarwienia czy coś innego. Z pewnością żółty lepiej penetruje mgłę - ale filtr przyciemnia jednocześnie, więc pytanie: warto?
LEDy są bardzo jasne, dlatego 6000K może tam świetnie odpowiadać "przeciętnej". A Poprzednie xenony 4000+K... Ich lepsze świecenie to według mnie efekt przyzwyczajenia nie do tego, że przed autem jest jaśniej, tylko "żółciej". Powtórzę: moim zdaniem dostrzeganie zmiany koloru sztucznie podbija wrażenie jasności. Bo obiektywnie, jakąś aparaturą, nie będzie mieć to znaczenia.
dj_darco - Sob Sty 28, 2017 20:02
sknerko napisał/a: | Nie gadaj mi tu głupot o diodach bo pracuje przy czymś takim i kolor ma praktycznie żaden wpływ na pobór mocy |
jeżeli nawet do 50% to żaden wpływ to stosujecie sporą tolerancję w branży
sknerko - Nie Sty 29, 2017 19:05
dj_darco, chłopie nie powielaj tu legend tylko podaj choć jeden przykład diody ciepłej barwy i zimnej gdzie będzie różnica w poborze mocy oczywiście w nowej technologii bo starego typu diody bywały "dziwne". Nawet żarówki LED domowe działają tak samo i kolor nie ma żadnego przełożenia na moc kolor bierze się z użytych półprzewodników i tyle.
[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 19:05 ]
MD napisał/a: | LEDy są bardzo jasne, dlatego 6000K może tam świetnie odpowiadać "przeciętnej". A Poprzednie xenony 4000+K... Ich lepsze świecenie to według mnie efekt przyzwyczajenia nie do tego, że przed autem jest jaśniej, tylko "żółciej". | Ilośc światła którą ma wygenerować lampa/żarówka/palnik jest unormowana i jak żarówki daja ileś tam lumenów to xenony dają więcej a LED nie może dawać jeszcze więcej jak ksenon bo wtedy nikt by nie jęczał na oślepiające xenony. trochę logiki ludzie proszę. Poza tym led generalnie świeci słabiej od innych źródeł tylko jest więcej diod w lampie i dlatego masz strumień światła porównywalny z xenonnem. Nie chce mi sie szukać ale na pewno gdzieś idzie dopaść normę ilości światła generowanego z lampy LED tak jak na palnikach xenon masz że dają coś 3200lm
dj_darco - Pon Sty 30, 2017 18:22
sknerko, Nie porównuj diod stosowanych w technice oświetlenia wnętrz do diod High Power.
Kolor ma i to niemałe znaczenie i tu podaję przykład dla tych którzy jak nie zobaczą to nie uwierzą
http://www.leds.de/en/Hig...-Z-LED-Acriche/
Prosty przykład dioda ciepła biel 3.7W wydajność 145lm dioda zimna biel o tej samej mocy 240lm
różnica prawie 40% to jest najbardziej drastyczny przykład jaki udało mi się znaleźć na szybkiego. przy wyższych mocach już nie jest tak hardkorowo. Co do samych diod jako źródło światła LED jest wydajniejsze bo daje lekko ponad 4000lm z 35W. Są diody na POJEDYNCZYM chipie nawet 12 000 lumenów więc LED świeci lepiej jak xenon koniec kropka. Suche fakty oparte danymi. Kolor to też kwestia sporna ale każdy ma trochę racji i ci po stronie 4300k i ci po stronie 6000k bo światło dzienne ma 5500k proponuję posłuchać się dawidd-a i zostawić źródło światła w spokoju na inny temat i zająć się budową lamp a raczej ich przebudową
sknerko - Wto Sty 31, 2017 15:58
dj_darco napisał/a: | sknerko, Nie porównuj diod stosowanych w technice oświetlenia wnętrz do diod High Power. | Bo co? jaka różnica poza mocą?
Aha różnica ilości światła bierze się głównie z mocy
Jak już chcesz coś napisać to może dowiedz się jakie diody ładuje się do aut bo dałes przykład diody która ledwo połowę strumienia światła daje w porównaniu do samochodowej, w autach są diody CREE o wydajności mniej więcej 100lm/W ja pracuje z takimi diodami i w tej samej mocy możesz uzyskać dowolny kolor i taka samą wydajność świetlną z jednej diody. ale co ja tam wiem fachofce od oświetlenia tu są. Nie mam czasu ci poszukiwać not technicznych bo i tak cie nie przekonam już raz napisałeś legendy ale i tak próbujesz udowodnić swoje. Tyle ode mnie i koniec.
dj_darco - Wto Sty 31, 2017 19:33
sknerko napisał/a: | Jak już chcesz coś napisać to może dowiedz się jakie diody ładuje się do aut bo dałes przykład diody która ledwo połowę strumienia światła daje w porównaniu do samochodowej, w autach są diody CREE o wydajności mniej więcej 100lm/W ja pracuje z takimi diodami i w tej samej mocy możesz uzyskać dowolny kolor i taka samą wydajność świetlną z jednej diody. ale co ja tam wiem fachofce od oświetlenia tu są. Nie mam czasu ci poszukiwać not technicznych bo i tak cie nie przekonam już raz napisałeś legendy ale i tak próbujesz udowodnić swoje. |
Tobie nie chce się szukać ale mi się chce
Tu masz przykład diod wysokiej mocy i nawet firmy Cree (zaszalałem )
http://www.cree.com/~/med.../ds-CXB3070.pdf
z tych danych wynika że jednak mam rację a Ty dalej brniesz pod górę.
KOLOR MA ZNACZENIE JEŻELI CHODZI O POBÓR PRĄDU
w tym przypadku jest niewielka różnica tak jak pisałem wcześniej ale jednak jest.
domas - Sro Lut 01, 2017 02:48
Zgadzam się z poprzednikiem. Kolor MA znaczenie. Info znalezione na jakieś stronie i o dziwo biały pobiera najwięcej aż 2,5 raza więcej. Co nie zmienia faktu że to tylko 0.3A
https://www.youtube.com/watch?v=b_C8Oe0AlEQ . A jesli chodzi o ledy to przypadł mi do gustu taki pomysł
https://www.youtube.com/watch?v=b_C8Oe0AlEQ . Mój Roverek by wyglądał o 10lat młodziej.
sknerko - Sro Lut 01, 2017 10:54
dj_darco napisał/a: | w tym przypadku jest niewielka różnica tak jak pisałem wcześniej ale jednak jest. | Wcześniej pisałeś o różnicy 50% a ja pisałem że różnica jest niewielka i wpływ koloru na moc jest stosunkowo mały i nie próbuj się wybielać, wkleić cytaty?
dj_darco - Pią Lut 03, 2017 21:24
dj_darco napisał/a: | Prosty przykład dioda ciepła biel 3.7W wydajność 145lm dioda zimna biel o tej samej mocy 240lm
różnica prawie 40% to jest najbardziej drastyczny przykład jaki udało mi się znaleźć na szybkiego. przy wyższych mocach już nie jest tak hardkorowo. |
Zacytuję sam siebie ot tak dla przypomnienia.
sknerko, nie bierz tego do siebie ale jesteś uparty jak ja
|
|