|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg - Sro Lut 13, 2019 17:09 Temat postu: [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI Witam,
Próbowałem dziś wgrać oprogramowanie poprzez Toaf Tool w zakładce chip tuning.
Do wyboru miałem tylko opcje CDT (116KM) oraz CDT+ (~136KM).
Dlaczego nie miałem do wyboru CDTI (131KM)?
Wybrałem CDT+ ale chyba się nie wgrało? Spójrzcie na screen.
Pozdrawiam.
MaReK - Sro Lut 13, 2019 17:23
[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:22 ]
Dorzuć screeny całego ekranu. Pokaż kody ZCS jakie masz.
Jak możesz zrób pełny odczyt mapy swojej i wrzuć tu jako załącznik albo podeślij na toaf@roverki.eu.
[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:23 ]
Oczywiście pytanie podstawowe, czy masz włączony zapłon na pozycji II ?
Silnik nie pracuje, zapłon na 2 pozycji. Jeśli masz Webasto, odłącz je od instalacji.
MATRIXorg - Sro Lut 13, 2019 17:36
Webasto jeszcze nie mam.
Silnik nie pracuje i zapłon na pozycji 2.
O jakie screeny chodzi? Te pozostałe z tabeli Nazwa/Wartość?
Odczyt rozumiem tabele oraz pełny z przycisku odczytaj ECU?
MaReK - Sro Lut 13, 2019 19:03
Tak
martinsc - Sro Lut 13, 2019 22:17
Ale z nr vin wnioskuję że auto masz z 2004 więc już fabrycznie jest wgrana ta sama mapa czy mylę się?
MATRIXorg - Czw Lut 14, 2019 14:59
Auto jest wyprodukowane w 2002 r, zarejestrowane w 2003.
Kopia ECU: https://drive.google.com/open?id=1hCXk9IhjQ1K9ggshbGKkGabbF0IbAG_d
same tabele: https://drive.google.com/open?id=1BURQdd1mMjy3qHo4hevuqv_Prp0JPhNq
BetJar - Czw Lut 14, 2019 17:18
MATRIXorg napisał/a: | Auto jest wyprodukowane w 2002 r, zarejestrowane w 2003. |
Eee... nie do końca :
Vehicle Information
vin RJZLHP4D308859
vin_sequence 308859
off_assembly_date Wednesday, 17th September 2003 @ 10:11:56
model 75
variant CDT Contemporary
num_doors 0
paint_code JGA
brochure_model_desc R75 C3 Saloon 2.0 M47 Diesel (116)
home_export EXPORT
country BELGIUM
exterior_paint Odyssey
interior_trim Sandstone Beige / Ash Grey
engine 2000 Diesel 116Bhp
trimlevel Contemporary
bodytype 4DR
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year 2004
sold_date Unknown
http://www.mg-rover.info/get_info.htm?
proartur - Czw Lut 14, 2019 21:56
MaReK napisał/a: |
[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:23 ]
Oczywiście pytanie podstawowe, czy masz włączony zapłon na pozycji II ?
Silnik nie pracuje, zapłon na 2 pozycji. Jeśli masz Webasto, odłącz je od instalacji. |
czy nie odłączone webasto może być przyczyną tego, że toaf nie odczytuje kodów zcs ? pytam gdyż przy próbie wgrania mapy otrzymuje komunikat zcs err code
MaReK - Pią Lut 15, 2019 08:24
Zjebana elektronika webasto moze byc przyczyna wielu dziwnych problemow.
[ Dodano: Pią Lut 15, 2019 08:24 ]
MATRIXorg, poradziles sobie?
MATRIXorg - Pią Lut 15, 2019 13:15
Hm, to po czym poznać czy ma wgraną mapę 116KM czy 131KM?
MaReK - Pią Lut 15, 2019 20:25
Zaraz Ci powiem...
[ Dodano: Pią Lut 15, 2019 20:25 ]
Masz 116KM
MATRIXorg - Pią Lut 15, 2019 20:49
Spróbuję jeszcze raz wgrać mapę CDT+
Ktoś kiedyś pisał że wgrał w kilkanaście sekund ... to chyba nie możliwe.
Ja zgrywałem mapę z 15 min.
Zastanawiam się jeszcze dlaczego nie mam w programie wyboru od CDTI.
Może program widzi w tej chwili jakby, że mam mapę od CDTI? Dziwne.
thomassonss - Pią Lut 15, 2019 21:03
Cytat: | Hm, to po czym poznać czy ma wgraną mapę 116KM czy 131KM? |
116KM muł jak cholera, naliczyłem 18s do setki. CDT+ zeszło do ok 12-13s. Wiem ze to niemożliwe, ale chyba coś się "odblokowało", auto wcześniej praktycznie nie kręciło się powyżej 3 tys a teraz daje radę do końca.
Robiłem tą operację na jesieni. Trochę stresu było ale poszło bez problemu.
Mapa się zgrywała faktycznie z 10 min ale już wgrywała może nie 15s ale max 1 min, więc wartości o jakich mówisz jak najbardziej realne.
Nie przejmuj się że nie masz wersji 131KM, wg mnie to chyba jest bardziej umowne. Ja mam auto z 2002r. i wgrałem normalnie 136KM, musisz tylko rozróżnić czy z kontrolą trakcji (TC) czy bez.
Powodzenia
MaReK - Pią Lut 15, 2019 21:15
Odczyt mapy to ewidentnie CDT 116KM, delikatna różnica między 115KM. Generalnie kupa z grzybem Próbuj jeszcze raz wrzucić. Masz problem z IDENTem i tyle.
MATRIXorg - Nie Lut 17, 2019 12:01
Udało się wgrać od CDT+
Czuć różnicę, zbiera się lepiej od niższych obrotów, o to chodziło.
Mam tylko wrażenie że po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu kopci, a wcześniej tego nie zauważyłem
Dzięki wszystkim za pomoc.
MaReK - Pon Lut 18, 2019 03:59
Nie wiem już, czy to CDT+ to nie jest jakaś pierwsza nasza szpunta Stąd to podkapcanie.
Jednak to jest diesel więc, przy mocnym wysileniu ma prawo puścić bąka. Chyba, że wgranie softu z modyfikacją obnażyło w aucie usterkę - np. nieszczelność przy IC?
Jak znajdziesz chwilę, to zrób odczyt tego co masz teraz i podeślij w taki sam sposób.
Pozdrawiam,
Physixc - Nie Lut 24, 2019 15:48
Ja u siebie wgrywałem CDT+ i wgrało w kilka sekund. Zaczął kopić ale okazało się że wydmuchiwało oring, a potem całe kolanko od IC. Nawierciłem kolanko, wrypałem 4 wkręty i owinąłem taśmą aluminiową... Od tamtej pory ładnie sie zbiera i nie kopci
MATRIXorg - Nie Lut 24, 2019 16:08
Physixc, czy mógłbyś wskazać miejsce tego oringu?
Oto moje mapy odczytane po wgraniu CDT+:
https://drive.google.com/open?id=1gdgvGUkrcA4_RZNcSO049KfJ3G_ypYow
tylko tabele - https://drive.google.com/open?id=1oDKnky5DDQKHc5SsdRx7iKl-3eP71v6A
Prośba MaReK o sprawdzenie.
MaReK - Pon Lut 25, 2019 01:09
Obie są po wgraniu ?
[ Dodano: Pon Lut 25, 2019 01:09 ]
Te mapy CDT+ to są dostępne w TOAFie jako jakiś bonus ?
Co to w ogóle jest? Nie ma normalnej mapy CDTi ?
MATRIXorg - Pon Lut 25, 2019 08:45
Te co ostatnio dodałem mapy (to pełny odczyt i tabele), po wgraniu z Toaf, miałem tylko do wyboru CDT albo CDT+
Nie mam do wyboru w programie mapy od CDTi.
Physixc - Pon Lut 25, 2019 08:53
MATRIXorg napisał/a: | Physixc, czy mógłbyś wskazać miejsce tego oringu?
|
Najprościej to ściągnąć zderzak przód żeby mieć dostęp. U mnie przez częste naprawy doszedłem do wprawy ściągania zderzaka na parkingu w 30 sek xD. Potem lokalizujesz kolanko idąc gumowym przewodem znacznej średnicy od egr aż do intercoolera. Całe kolanko to plastikowy element zamocowany na jedną śrubę, chyba 8'semka z tego co pamiętam (co jest jak dla mnie absurdem - słabe mocowanie). Ściągasz też opaskę z gumowego przewodu jeśli chcesz mieć całe kolanko w rękach. Oring umiejscowiony jest w węższym zakończeniu kolanka umiejscowionym w IC
MaReK - Pon Lut 25, 2019 12:33
To chyba chodziło coś o prawa autorskie, że niby CDTi jest pomysłem żyjącego dzisiaj jeszcze X-Power'a Bo widzę, że te mapy CDT+ są prawie jak CDTi. Ponieważ TOAF był produktem niepożądanym w pewnych kręgach zachodziły obawy, że ktoś może zrobić jakiś donosik i problemy autorom programu.
|
|