Zobacz temat - [R25 2.0TDi] - przeplywomierz - coś się dzieje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0TDi] - przeplywomierz - coś się dzieje

Sinead44 - Pon Kwi 02, 2007 23:29
Temat postu: [R25 2.0TDi] - przeplywomierz - coś się dzieje
Witam na odnowionym forum :)

Szukam pomocy w kilku kwestiach dotyczacych mojego autka.
Jeśli ktoś mogl;by mi pomoc coś podpowiedzieć z gory wielkie dzięki.

Mam Rovera 25 2.0 TDI - ostatnio w trasie zaczelo mi sie dziac coś dziwnego. Samochod jakby nie mogł nabrać mocy. W momencie gdy zwalniam bo na przykład jest silny zakręt albo coś podobnego i potem znow wciskam gaz samochod nie reaguje wcale albo bardzo powoli. Ma problem z wjechaniem po gorke. Problem znika tylko jak jade szybko - kolo 120-140 km/h. Kiedy na przyklad jadę 40 km/h na dwojce mam kolo 3 tys obrotow i zmieniam bieg na 3 samochod prkatycznie nie reaguje. musze wejśc na 4 tysiace obrotów zeby reagowal normalnie.
Czy to standard, ze musze jexdzić na takich wysokich obrotach?

Będac w trasie zjechalam do warsztatu. Koleś zrobił mi diagnostykę silnika i nie wyskoczyly żadne błędy. Powiedzial mi ze przyczyna może tkwić w PRZEPŁYWOMIERZU (tak to się chyba nazywalo) podal mi jakies numer: 0280218012.
Powiedzial mi takze ze ta część koztuuje 618 zlotych oryginalna nowa Bosha.

Czy ktoś sie orientuje co sie dzieje z moim samochodem?
Czy problemem rzeczywiście jest ta część?
Jeśli tak gdzie mogę ją kupić i ile będzie kosztować?

I na koniec - próbowalam namierzyc na forum jakies dobry polecany wartszat i sklep z częsciami na terenie Wroclawia albo Dolnego Śląska - przy tym polecanym jewst info, ze już nie istnieje. Możecie mi zaproponowac coś innego. Jakieś miejsce w ktorym sa fachowcy i nie skroja mnie jak za zboże.

Bardoz prosze o pomoc.

A i jeszcze jedna rzecz, ktora zauważyłam: jak ruszam - obroty silnika najpier ida w gorę, po chwili nagle pomimo że icagle cisne gaz spadaja na chwilke a potem znow ida w gore. A samochod zachowuje sie jakby byl jakiś zamulony i jakby nie chicalo mu sie jechać :(

Barzo licze na wasz support


Z gory dzięki :)

Piszcie na maila albo gg: 2247597.

Brt - Pon Kwi 02, 2007 23:49
Temat postu: Re: Rover 25 - przeplywomierz - coś się dzieje - HELP PLIZZZ
Sinead44 napisał/a:
Witam na odnowionym forum :)
Witaj

Sinead44 napisał/a:

Mam Rovera 25 2.0 TDI - ostatnio w trasie zaczelo mi sie dziac coś dziwnego. Samochod jakby nie mogł nabrać mocy. W momencie gdy zwalniam bo na przykład jest silny zakręt albo coś podobnego i potem znow wciskam gaz samochod nie reaguje wcale albo bardzo powoli. Ma problem z wjechaniem po gorke. Problem znika tylko jak jade szybko - kolo 120-140 km/h. Kiedy na przyklad jadę 40 km/h na dwojce mam kolo 3 tys obrotow i zmieniam bieg na 3 samochod prkatycznie nie reaguje. musze wejśc na 4 tysiace obrotów zeby reagowal normalnie.
Czy to standard, ze musze jexdzić na takich wysokich obrotach?

Nie, to jest bardzo nienormalne, szczególnie jak na diesla.

Sinead44 napisał/a:

Będac w trasie zjechalam do warsztatu. Koleś zrobił mi diagnostykę silnika i nie wyskoczyly żadne błędy. Powiedzial mi ze przyczyna może tkwić w PRZEPŁYWOMIERZU (tak to się chyba nazywalo) podal mi jakies numer: 0280218012.
Powiedzial mi takze ze ta część koztuuje 618 zlotych oryginalna nowa Bosha.

Bardzo możliwe, że to przepływomież i że orginał Boscha tyle kosztuje. Jesli jednak masz przepływomierz z 5-cioma pinami, to pasuje od Opli z silnikami diesla i jest dużo tańszy.
Poszukaj w przebogatym archiwum grup. Były konkretne numery części podawane.


Sinead44 napisał/a:
I na koniec - próbowalam namierzyc na forum jakies dobry polecany wartszat i sklep z częsciami na terenie Wroclawia albo Dolnego Śląska - przy tym polecanym jewst info, ze już nie istnieje. Możecie mi zaproponowac coś innego. Jakieś miejsce w ktorym sa fachowcy i nie skroja mnie jak za zboże.

Dobry kontakt na mechanika z Wrocka też znajdziesz w archiwum. Ma na imię Gawin. A dobry sklep to www.tomateam.pl.


Sinead44 napisał/a:
Piszcie na maila albo gg: 2247597.

Prędzej oczekuj pomocy tu na forum ;)

PS. Model w temacie posta wpisuj w nawiasie kwadratowym i najlepiej w Twoim przypadku z rodzajem silnika, i nie musisz pisać, HELP PLIZZ, bo chyba wszyscy na tym wątku potrzebują "jakiejś" pomocy ;)

Sinead44 - Wto Kwi 03, 2007 00:13

Hej dzieki wielkie za bardoz szybka odpowiedz - w międzyczasie udalo mi sie zaczepic jakiegoś forumowicza z wrocławia i już wiem wszyskto o Gawinie. Niebawem razem z nowym kolega sie do niego wybiore i zalatwie temat. Mam nadzieje ze szybko tanio i solidnie :) :):)

Wszelkie Twoje uwagi biore sobie do serca i się zastosuje :)

Pozdraiwam

Sin

Doleslaw - Wto Kwi 03, 2007 01:36

brt napisał/a:
Poszukaj w przebogatym archiwum grup.


No tak, ale jak? Forumowa wyszukiwarka nie znalazła słowa "przepływomierz" w archiwum grup... Och te grupy... BTW: czy to co powyżej dotyczyć może również silnika benzynowego? Miałem podobne objawy, silnik nie wchodził na obroty wyższe niż 3000, dopiero kop w pedał przyspieszenia powodował jakąś reakcję. Przeszło po paru minutach a ja złożyłem to na karb złego paliwa.

piter34 - Wto Kwi 03, 2007 18:27

Doleslaw napisał/a:
No tak, ale jak? Forumowa wyszukiwarka nie znalazła słowa "przepływomierz" w archiwum grup... Och te grupy...

Fraze wyszukiwania pisz bez polskich znaków :lol:

Doleslaw - Wto Kwi 03, 2007 20:06

O w mordkę, no rzeczywiście! Działa! :-)
futuro79 - Wto Kwi 03, 2007 21:17

Mam podobny objaw z tymi obrotami, o których pisałeś. najpierw rosną ..potem, tak mniej więcej w momencie, w którym powinno sie włączyć turbo spadają i silnik zamula. Wtedy, gdy puszczę i wcisne pedał jeszcze raz to się już wkręca normalnie, tylko że nie mam tyle mocy ile powinno miec 220SDI.

Mam wrażenie, że turbo mi nie pompuje albo coś takiego.. a przepływomierz sprawdzałem, tzn. wymieniłem na inną, używaną sztukę i nic mi to nie pomogło.

Może ktoś ma pojęcie o co może biegać??

pozdrawiam

Brt - Wto Kwi 03, 2007 21:31

futuro79 napisał/a:
Mam podobny objaw z tymi obrotami, o których pisałeś. najpierw rosną ..potem, tak mniej więcej w momencie, w którym powinno sie włączyć turbo spadają i silnik zamula. Wtedy, gdy puszczę i wcisne pedał jeszcze raz to się już wkręca normalnie, tylko że nie mam tyle mocy ile powinno miec 220SDI.

Mam wrażenie, że turbo mi nie pompuje albo coś takiego.. a przepływomierz sprawdzałem, tzn. wymieniłem na inną, używaną sztukę i nic mi to nie pomogło.

Może ktoś ma pojęcie o co może biegać??


Do sprawdzenia przede wszystkim szczelność węży powietrznych pomiędzy turbo, IC i kolektorem ssącym.
Czy świeci się kontrolka silnika?? Nawet jeśli nie, to warto sprawdzić błędy, zgodnie z opisem w artykule na stronie klubowej.

Rowan - Sob Kwi 07, 2007 19:00

Też tak myślę że to mogą być węże od IC , lub turbo u mnie w R75 też było podobnie jak była dziura w wężu od IC.
Jari - Czw Maj 17, 2007 13:15
Temat postu: [R75 2.0 CDT '03] mułowaty
Mój mułowaty jest - ma podobne objawy.
Wymieniłem przepływomierz i jakby była poprawa ale objawy wracają...
Mogę wciskać gaz do dechy a on nie reaguje. Słabnie pod górę na 2 biegu...
Co robić?

Brt - Czw Maj 17, 2007 13:26

Kolega PHJOWI proponował sprawdzić też szczelnosć węzy powietrznych na drodze turbo- IC - kolektor ssący, a moze cosz wtryskiwaczami?? Myślę, ze jesli to nie węże, to bez wycieczki na kompa się nie obejdzie.
Jari - Czw Maj 17, 2007 13:46
Temat postu: [R75 2.0 CDT '03] mułowaty
Auto zachowuje się jak gdyby nie było przyśpieszenia na niskich biegach.
Ruszam i mogę wcisnąć gaz do końca a on powoli i dostojnie się rozpędzi...
Przy prędkościach 80-100 reaguje na gaz normalnie i nawet rzwawo się rusza!
Co jest z tym przyśpieszaniem na niskich obrotach?
Silnik nie chce reagować i wejść na obroty. Potem gdzieś przy 2500-3000 dostaje kopa i idzie tak jak powinien od początku. Dodatkowo traci moc przy jeździe pod górę nawet na 2 biegu... Byłem w servisie - odpieli przepływomierz - poprawiło się ale nie była to rewelacja. Założyłem nowy przepływomierz - jakby trochę lepiej ale bez rewelacji - teraz po miesącu zaczyna problem wracać. Coraz częściej jest mułem pociągowym. Czytam posty i widzę że może być przyczyna w szczelności układu turbiny. Co sprawdzić? Może jakaś inna przyczyna bo raczej nie przepływomierz. Komputer nie pokazuje żadnych błędów! A auto nie jeździ poprawnie! Czy Wasze 75 też tak mają? Jeśli tak to ja swego sprzedaję....!
Może ktoś z Warszawy lub okolicy spotkał by się ze mną w sprawie wymiany poglądów. Mam ogromną ochotę porównać swojego 75 z innym CDT - mysle ze jazda próbna była by najlepsza...!!! Pozdrawiam
Jari

Jari - Czw Maj 17, 2007 13:48

Napisałm wiecej w nowym wątku pod tym samym tematem

Jari :roll:

piter34: scaliłem wątki

Micen - Czw Maj 17, 2007 14:26

116 KM powoduje że ogólnie jest takie mułowate to auto.

Jesteś pewien, że przedtem było lepiej?

Jari - Czw Maj 17, 2007 14:31

Ale jest wyczówalna dziura w gazie.
Wciskasz do dechy i nic się nie dzieje przez kilka chwil - potem zaczyna przyśpieszać.
Normalna dziura!
Tak chyba nie może być.
dlatego chciałbym się przejechać innym CDT i swój udostępnić komuś kto ma taki dla porównania...

Micen - Czw Maj 17, 2007 14:32

On tak ma.

Przeprogramuj Chipa za 700zl, bedzie ciut lepiej.
135 niby dostaniesz.

Jari - Czw Maj 17, 2007 14:36

Raczej podejrzewam jakąś awarie.
Nikt by nie kupił auta które tak nie chce przyśpieszyć.....
Nowe by były niesprzedawalne!
A masz namiar na przeprogramatora....
Ta moc to kosztem spalania - wiesz może ile palą po zmianie?

Micen - Czw Maj 17, 2007 14:37

Nowych nie ma, a od 2003 chyba robili te 135 seryjne.
No mam namiar na takiego kolesia, robil mi tu w Poznaniu w 75.

Wtedy palą mniej, chyba ze sie katuje.

romans - Czw Maj 17, 2007 14:43

Najlepiej sprawdzić czas przyspieszenia do 100km/h. Jeżeli różnica bedzie wieksza niż 10-15% od podawanej przez ROVER to jest awaria. Mułowatośc w przyspieszaniu to także sprawa silniczków ssących. Ich awaria zmiejsza KM. Rozumie, że skrzynia manual?
thef - Czw Maj 17, 2007 14:44

Nie mówiłbym tak prędko "ten typ tak ma". Owszem, mułowatość to może być subiektywne odczucie, ale bez przesady. Mój turbodiesel ma 105 KM i masę ponad 1300kg, a nie powiem żeby był mułowaty. Demon to to może nie jest, ale jakiegoś tam kopa ma. Zawsze jest jakaś turbodziura, to normalne, ale nie powoduje takich drastycznych odczuć (no chyba, że po przesiadce z jakiegoś naprawdę mocnego auta). A już pod górkę to turbodieselki ciągną aż miło więc tu drastyczne odczuwanie spadku mocy jest dla mnie oznaką usterki.
Jari - Czw Maj 17, 2007 14:46

Zadowolony byłeś ze zmiany mocy? Odczuwalne?
Przeslij namiar
Może mobilny człowiek jest
A co to są te silniczki?

romans - Czw Maj 17, 2007 14:50

Przeczytaj ten art. http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#83
Ale to tylko sugestia. Sa na tym fachowcy znajacy problemy o wiele lepiej. Jednakże przyspieszenie skrzyni maual lu ASB jest rózne i zalezy w tym 2 przypadku od zaprogramowania

wolian - Sob Maj 19, 2007 22:52

Miałem podobną sytuację w swoim R25 iDT, zrobił się muł i nie chciał wchodzić na obroty, walnął mi przepływomierz, to jest czarna rura z wtyczką zaraz za filtrem powietrza, odepnij tę wtyczkę i zobacz jak wtedy zachowuje się auto, jeśli przepływka jest uszkodzona po jej odpięciu powinno być o.k. jezdziłem tak pół roku zwiększyło się troszkę zużycie paliwka, nową zakupiłem w auratrade.pl jest to zamiennik boscha za 249.00pln.jak dotej pory spisuje się znakomicie.Powodzenia. Dla R25 iDT 2000r. nr. 0 280 218 012. :smile:
piter34 - Pon Maj 21, 2007 12:58

wolian napisał/a:
0 280 218 012.

Nie mogę takiego tam znaleźć:
http://www.auratrade.pl/index.php?cPath=31_32_34

...a dodałem pozycję do FAQ:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#88

wolian - Pon Maj 21, 2007 21:12

Wyslij maila z zapytaniem a napewno coś poradzą jak nie mają na stanie to zciągną.
vector2 - Czw Gru 20, 2007 22:11

witam
ja mam podobny problemik i nie moge sie z nim uporac, mianowicie posiadam tez takieo roverka 25 i ciagle jade max 160:/ sprawdzalem przeplywke, nawet 3 niby bosche no i jak to podrobki z allegro dzialaly tak sobie , kupilem orginalna ale uzywana, jest znacza roznica od tych allegro ale nadal tylko 160 i 3800 obr. max weze od intercoolera jak sie je scisnie to sie nadymaja przy wiekszych obrotach, filtr powietrza jest troszke zasyfiony(czekam na nowy) ale czy mialby az tak duzy wplyw na zmiane osiagow ? co jeszcze moze byc powodem tej awarii?
pozdrawiam i prosze o pomoc

maniaq - Czw Gru 20, 2007 23:00

Witam , zajrzyj do watka o przeplywomierzach , opisywalem swoje perypetie. U mnie V max nie bylo glownym problemem, bo nie smigam tak na codzien. Po prostu ok 3 k rpm jakbym zdejmowal noge z gazu :/ max jaka udalo mi sie osiagnac na autostradzie to 180 i nie bardzo chcial wiecej.

zamienniki nie beda dobrze chodzic to wniosek kazdej osoby co walczyla w tym temacie, u mnie oryginalna uzywka powoduje, ze auto odzylo i spalanie spadlo :D

reszte przeczytasz w watku .

pozdrawiam.