|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Wykres mocy i momentu obrotowego silników serii K
szlagoner - Wto Maj 08, 2007 14:15 Temat postu: Wykres mocy i momentu obrotowego silników serii K Witam
Znalazł ktoś wykres mocy i momentu obrotowego dla silników serii k. Chodzi mi szczególnie o mój silnik tzn seria k 1,6 16V 82 kW.
Ja znalazłem coś takiego http://www.powertrainltd....ure_product.pdf ale coś mi liczby nie pasują. Na stronie klubowej są wykresy do 600-tek ale też mi nie pasują.
piter34 - Wto Maj 08, 2007 15:00
Co takiego konkretnie Ci nie pasuje...?
Wykresy do R400 znajdziesz w relacji ze spotkania w Nadarzynie w hamowni Chojnackiego (na stronie klubowej w dziale "Zloty")
szlagoner - Wto Maj 08, 2007 15:17
piter34 napisał/a: | Wykresy do R400 znajdziesz w relacji ze spotkania w Nadarzynie w hamowni Chojnackiego (na stronie klubowej w dziale "Zloty") |
Faktycznie są i znalazłem je w międzyczasie gdy ty już odpowiedziałeś.
piter34 napisał/a: | Co takiego konkretnie Ci nie pasuje...? |
Co do 600-tek to jakoś szybciej się je znajduje przez galerię Wykresy mocy .... Przy czym są to wartości teoretyczne a w artykule o hamowni są one już realne z życia wzięte i nie ma tych teoretycznych.
Dlatego pytam czy ktoś znalazł w sieci takie czysto teoretyczne wykresy od producenta aby można było porównać swoje wykresy ze wzorcem
piter34 - Wto Maj 08, 2007 15:26
szlagoner napisał/a: | Dlatego pytam czy ktoś znalazł w sieci takie czysto teoretyczne wykresy od producenta |
Przecież właśnie te wykresy są na stronie w galerii...
W artykule o hamowni jest chyba tylko wykres zdłubanego (o ile dobrze pamiętam) R620i (115KM)
szlagoner - Sro Maj 09, 2007 07:46
piter34 napisał/a: | Przecież właśnie te wykresy są na stronie w galerii... |
No to, albo jestem ślepy, albo coś mi umknęło bo nie widzę wykresu dla silnika serii K o pojemności 1588 cm³ 16V DOHC i mocy 82 kW (111 KM).
Możesz mi taki wskazać explicite
piter34 - Sro Maj 09, 2007 09:44
szlagoner napisał/a: | iter34 napisał/a:
Przecież właśnie te wykresy są na stronie w galerii...
No to, albo jestem ślepy, albo coś mi umknęło |
Tu miałem na myśli R600.
szlagoner napisał/a: | bo nie widzę wykresu dla silnika serii K o pojemności 1588 cm³ 16V DOHC i mocy 82 kW (111 KM).
Możesz mi taki wskazać explicite |
Dałbym sobie głowę uciąć, że takie wykresy widziałem u nas w serwisie w jakimś artykule, ale teraz nie mogę tego znaleźć...
Bocian_s - Pon Lip 21, 2008 13:35
A macie gdzieś wykres fabryczny silnika 1,8 16V 117KM z rovera 45...
Chcę to zweryfikować moimi pomiarami.
Znalazłem tylko wykres z MGF-a ale nie wiem czy tam był taki sam silnik i czy był poddawany jakimś modyfikacjom.
piter34 - Pon Lip 21, 2008 14:49
Bocian_s napisał/a: | A macie gdzieś wykres fabryczny silnika 1,8 16V 117KM z rovera 45... |
jest przecież podany link na górze strony
Bocian_s - Wto Lip 22, 2008 08:25
Tylko jakaś dziwna ta strona bo PDF mi się nie chce zassać tylko jakieś banery wyskakują...
Moze ktoś ma tego PDFa i mi podeśle na mail: bocian_se@interia.pl .
[ Dodano: Wto Lip 22, 2008 10:22 ]
A tu umieszczę swój wykres z hamowni z sobotniego pomiaru. Jest jeszcze sporo do poprawienia więc w przyszłości powinno być lepiej.
Jak widać ten wykres zaczynający się od 1500RPM polazuje w jakim stanie było sprzęgło w chwili wjechania na rolki. silnik zaliczył odcinkę a wykres skończył się na ok. 4800RPM.
Na szczęście dwa pozostałe pomiary jakoś się udały dzięki strzałowi ze sprzęgła. Ciekawe jaki wpływ na pomiar miało ślizgajace się sprzegło...
Żałuję że jednak nie zaryzykowałem zdjęcia miksera. Może sprzęgło by to jeszcze zniosło (a okazało się potem że po ostygnięciu dawało jakoś radę) a miałbym pewność ile to tak na prawdę ma na PB.
I dokładne wartości:
PB:
116,2KM/5485RPM
164,1Nm/4192RPM
LPG II generacja z mikserem 30mm (przy przepustnicy 56mm ):
112,4KM/5378RPM
160,8Nm/3887RPM
Jak widać nawet na elektronice z 1,4 da się w polonezie wycisnąć seryjne wartości momentu i mocy fabryki z silnika 1,8. I nie ma tu znaczenia że kolektor wydechowy jest rurowy a dolot polerowany i pasowany wewnatrz bo Roverki mają to jeszcze lepiej dopracowane...
piter34 - Wto Lip 22, 2008 09:30
Bocian_s napisał/a: | Tylko jakaś dziwna ta strona bo PDF mi się nie chce zassać tylko jakieś banery wyskakują... |
Kliknij tutaj
Bocian_s - Wto Lip 22, 2008 12:43
Dzieki już mam. Tylko trochę dzinie piszą wartości dla tego 1,8. NIby max moment jest przy 2750RPM ale z wykresu u nich i u mnie przypada on na nieco ponad 4000RPM.
TO gdzie tu jest prawda.
piter34 - Wto Lip 22, 2008 15:47
Bocian_s napisał/a: | TO gdzie tu jest prawda. |
Nie wiadomo
Różnie podaje RAVE, różnie broszura samego producenta. Moment jest duży już poniżej 3000rpm, a maksimum osiąga przy 4000rpm. Ja bym się trzymał tej wersji.
RAVE podaje dla R75 120KM/5500rpm i 160Nm/4000rpm
Dla R45 mamy 117KM/5500rpm i 160Nm/2750rpm
W broszurze jest tak jak dla R45, a parametry na wykresie odpowiadają tym z R75.
Skąd te różnice? Nie wiem.
hoosar - Sro Lip 23, 2008 09:41
Panowie ale te wykresy z linka sa dla nowszych silnikow, ktore byly montowane w R45, R25 itd. Te silniki przeciez przeszly pewne modyfikacje, zeby spelnialy normy emisji spalin. Dla starszych silnikow wkresy beda napewno inne.
piter34 - Sro Lip 23, 2008 10:15
hoosar napisał/a: | Panowie ale te wykresy z linka sa dla nowszych silnikow, ktore byly montowane w R45, R25 itd. Te silniki przeciez przeszly pewne modyfikacje, zeby spelnialy normy emisji spalin. Dla starszych silnikow wkresy beda napewno inne. |
Ty chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem postów w tym wątku
hoosar - Sro Lip 23, 2008 10:20
No tak , przeoczylem pierwszy post Bociana...
Rowan - Sro Lip 23, 2008 13:20
piter34, a mógłbyś podać link do strony z wykresami CDT i CDTi? Nigdzie nie moge znaleźć.
MiReK - Sro Lip 23, 2008 20:58
Rowan napisał/a: | piter34, a mógłbyś podać link do strony z wykresami CDT i CDTi? Nigdzie nie moge znaleźć. |
No właśnie.Też szukam i szukam i nic
Rowan - Czw Lip 24, 2008 10:03
piter34, pisał, że na stronie klubowej, ale ja już tego od ponad tygodnia szukam i nie mogę znaleźć. Mógłby ktoś podać link, albo podpowiedzieć?
piter34 - Czw Lip 24, 2008 10:04
ZTCP to wykresy są w folderze reklamowym z 2002 roku, dostępnym w dziale "Pliki" (tylko dla klubowiczów).
Rowan - Czw Lip 24, 2008 10:05
piter34, no to ja tam dostępu nie mam
[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 11:05 ]
A chciałbym sobie porównać z tym co mam teraz.
piter34 - Czw Lip 24, 2008 10:13
Rowan napisał/a: | piter34, no to ja tam dostępu nie mam |
Może czas to zmienić?
Wykres w załączniku. Jest to wykres do CDTi.
MiReK - Czw Lip 24, 2008 14:21
Rozumiem że jest to oczywiście wykres mocy na kołach,nie silnika
Rowan - Czw Lip 24, 2008 14:48
Nie to jest na silniku. Tylko, że w kilowatach.
MiReK - Czw Lip 24, 2008 14:53
aha,tak,sorry nie zwróciłem uwagi że to "kw".
A ma ktoś wykre mocy mierzonej na kołach?
W katalogach zamieszczają wykresy i dane mierzonej mocy na silniku,natomiast większość hamowni do których dzwoniłem dokonuje pomiarów mocy na kołach a ta jest jak wiadomo zawsze niższa o jakieś 20-30 %
Rowan - Czw Lip 24, 2008 14:56
A może ktoś z silnikiem CDT(nie chipowany) by podjechał na hamownie co mierzy na kołach?
piter34 - Czw Lip 24, 2008 14:59
jedyna napisał/a: | W katalogach zamieszczają wykresy i dane mierzonej mocy na silniku,natomiast większość hamowni do których dzwoniłem dokonuje pomiarów mocy na kołach a ta jest jak wiadomo zawsze niższa o jakieś 20-30 % |
Z hamowni masz wykres mocy na silniku. Mierzone są też straty (jest osobna linia na wykresie) oraz są podawane wartości mocy na kołach (z uwzględnieniem strat)
Rowan - Czw Lip 24, 2008 15:01
Nie na wszystkich hamowniach. Trafiło się, że był tylko na kołach nie pokazane były straty ani nic....
piter34 - Czw Lip 24, 2008 16:00
Rowan napisał/a: | Nie na wszystkich hamowniach. |
Nie znam takich hamowni.
[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 17:02 ]
A nie jest tak, że każda hamownia podwoziowa (czyli taka, gdzie wjeżdżamy autem na rolki) mierzy moc na kołach i przelicza dopiero na moc na silniku?
Rowan - Czw Lip 24, 2008 16:35
Możliwe, nawet bardzo bardzo możliwe, ale akurat ta nie mierzy tak, tylko czysto na kołach.
piter34 - Czw Lip 24, 2008 16:56
Rowan napisał/a: | Możliwe, nawet bardzo bardzo możliwe, ale akurat ta nie mierzy tak, tylko czysto na kołach. |
Która "ta"?
Rowan - Czw Lip 24, 2008 17:07
Ta:
http://www.chiptuning.aut...g_hamownia.html
Tylko, że na stronie inaczej piszą niż jest w rzeczywistości, dają zupełnie inne wykresy.
piter34 - Czw Lip 24, 2008 17:18
Rowan napisał/a: | Tylko, że na stronie inaczej piszą niż jest w rzeczywistości, dają zupełnie inne wykresy. |
Komu dali inny wykres? Wszystkim tak dają? Dlaczego kłamią?
Może trafił się jakiś lamer, który nie potrafił obsługiwać hamowni i dokonać prawidłowego pomiaru, albo kliknąć kilku checkboxów w programie?
Rowan - Czw Lip 24, 2008 17:19
Bardzo możliwe.
[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 18:31 ]
http://www.allegro.pl/ite...mierzy_km_.html
Co o tym myślicie?
MiReK - Czw Lip 24, 2008 18:33
piter34 napisał/a: | Może trafił się jakiś lamer, który nie potrafił obsługiwać hamowni i dokonać prawidłowego pomiaru, albo kliknąć kilku checkboxów w programie? |
Pomiary robi sam właściciel.
[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 19:34 ]
Rowan napisał/a: | Co o tym myślicie? |
Ciekawa rzecz,tylko ciekawe na ile dokładne robi pomiary
Rowan - Pią Lip 25, 2008 07:39
No to nie mam pojęcia, przecierz to jest nie możliwe....
Bocian_s - Pon Lip 20, 2009 21:55
Mała archeologia a raczej uaktualnienie:
Kolejny pomiar na tej samej hamowni co rok temu:
Jak pisałem rok temu poprawiło się.
Wyszło lepiej jak z fabryki .
|
|