Zobacz temat - [R45 20TD 2000] ciężko wchodzą biegi w jeździe miejskiej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 20TD 2000] ciężko wchodzą biegi w jeździe miejskiej

Robson - Czw Lip 26, 2007 16:44
Temat postu: [R45 20TD 2000] ciężko wchodzą biegi w jeździe miejskiej
Witam Klubowiczów,
Mam taki dziwny problem z moim R45 2.0 TD.
W jeżdzie miejskiej przy wysokiej temperaturze otoczenia po ok. 1/2 h jazdy zaczynają bardzo ciężko wchodzić biegi (szczególnie 1). Czegoś takiego nie doświadczam w trasie, tutaj wchodzą idealnie nawet po 5 h ciagłej jazdy w upale (tak jak przez pierwsze pol godziny w miescie). Przy zgaszonym silniku, nawet po jeździe miejskiej biegi wchodza idealnie

Słyszałem, że powinienem wymienić olej w skrzyni bo jak się nagrzewa to przez to biegi wchodzą ciężko. Z kolei drugi mechanik mowil o konieczności wymiany sprzegła. Poradzcie coś bo nie chciałbym się narazać na zbedne koszty.

dzięki i pozdro
Robert

sTERYD - Czw Lip 26, 2007 17:11

napewno musisz poprawić temat na zgodny z zasadami :P
Olej w skrzyni wymienić nie zaszkodzi tylko byle jakiego nie nalej bo będziesz miał jeszcze większe problemy ;)
Fakt, że przy częściejszym wysprzęglaniu masz problemy, może wskazywać nie tyle na sprzęgło, co na układ wysprzęglania. Sprawdź, czy okolice wysprzęglika i pompki nie są wilgotne, i czy masz dostatecznie dużo płynu w zbiorniczku nad pompką.

Robson - Pią Lip 27, 2007 07:52

sTERYD napisał/a:
napewno musisz poprawić temat na zgodny z zasadami :P
Olej w skrzyni wymienić nie zaszkodzi tylko byle jakiego nie nalej bo będziesz miał jeszcze większe problemy ;)
Fakt, że przy częściejszym wysprzęglaniu masz problemy, może wskazywać nie tyle na sprzęgło, co na układ wysprzęglania. Sprawdź, czy okolice wysprzęglika i pompki nie są wilgotne, i czy masz dostatecznie dużo płynu w zbiorniczku nad pompką.


Witam,
Raczej nie wchodzi kwestia czestego wysprzęglania, a jest to temperatura otoczenia. Jezeli jest chłodny dzień to ten problem nie wystepuje w jeździe miejskiej - biegi chodzą normalnie. Wystepuje jedynie w upalne dni (>20st).

Jaki olej poleciłbyś do skrzyni?

Robert

sTERYD - Pią Lip 27, 2007 13:20

Robson napisał/a:
Raczej nie wchodzi kwestia czestego wysprzęglania, a jest to temperatura otoczenia

To też może wskazywać na pocenie się wysprzęglika (płyn ciepły-rzadszy, więc cieńszą szparką mocniej ciecze) ;)
Jeśli to byłby olej w skrzyni to raczej byłoby odwrotnie- biegi nie wchodziłyby, gdy zimno :)

Robson - Pią Lip 27, 2007 16:07

Cytat:
To też może wskazywać na pocenie się wysprzęglika (płyn ciepły-rzadszy, więc cieńszą szparką mocniej ciecze) ;)

Jesli byłbys łaskaw podpowiedzieć co w zwiazku z tym mam zrobic. Pojechać do warsztatu i poprosic o sprawdzenie wysprzęglika? Można jakoś to zdiagnozować i naprawić czy pozostaje wymiana?

sTERYD - Pią Lip 27, 2007 17:08

Jeśli masz pojęcie o samochodzie to tak:
sprawdź stan płynu w zbiorniczku nad pompką sprzęgła (powinna być przykręcona na ścianie grodziowej po w komorze silnika, w tym miejscu, gdzie za ścianą jest pedał sprzęgła(zbiorniczek w 400 jest tuż nad pompką, przypuszczam że w 45 też ;)) .
Zanurkuj w okolice pedałów, i wymacaj palcami pręt, który odchodzi od pedału sprzęgła do pompki(przez ścianę grodziową), powinien być suchy. Jeśli jest wilgotny od suchego płynu (to jest płyn hamulcowy) to pompka wymaga uszczelnienia.
Wysprzęglik znajduje się nad skrzynią biegów, i to on służy do odchylana łapy sprzęgła (i tym samym wysprzęglania(pewnie dla tego tak się nazywa), do jego sprawdzenia najlepiej by się przydała pomoc kogoś, kto wciśnie pedał, wtedy jego tłoczek się wysunie i również powinien być suchy. Jeśli nie jest to znaczy że w nim jest problem.
Tak więc diagnozę możesz przeprowadzić sam, jeśli się okaże, że ani pompka, ani wysprzęglik nie cieknie, to może jeszcze układ być zapowietrzony, więc trzeba go poprostu odpowietrzyć :) .

Jesli chodzi o nieszczelność pompki, to bez problemu da się ją naprawić (no chyba, że jest już zajeżdżona na maksa, ale skoro Twoja tylko czasem nie działa to powinno się dać :)) . Trzeba tylko kupić zestaw uszczelek, które w niej siedzą i wymienić (do dostania w www.tomateam.pl {pompka i wysprzęglik zresztą też}).
Jeśli chodzi o wysprzęglik, to nie wiem jak jest w R45, ale w 416 jest plastikowy, wiec jak cieknie to już tylko wymiana:(, jeśli masz z metalu, to też wystarczy tylko wymienić uszczelki :) .
Po uszczelnianiu trzeba odpowietrzyć (samo się nie zrobi), ale wszystko jest absolutnie wykonalne.

Mutilator - Sro Sty 27, 2010 12:45

Witam, pytanie dla znających się: czy można dolać płyn do sprzęgła, jaki płyn dolać i jak ten zbiorniczek wygląda? sTERYD pisze że jest przy ścianie grodziowej to pewnie gdzieś niedaleko zbiornika od płynu hamulcowego?

W tym temacie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=426376 umieściłem mój problem ze sprzęgłem, jeżeli ktoś wie co i jak to proszę o odpowiedź

sTERYD - Czw Sty 28, 2010 00:50

tak, można dolewać, a nawet trzeba jak jest mało. Zbiorniczek jest owszem niedaleko zbiorniczka płynu hamulcowego, a konkretnie pod puszką z bezpiecznikami.
Mutilator - Czw Sty 28, 2010 00:55

Wielkie dzięki za pomoc. Powiedz mi jeszcze jaki to płyn i czy widać gołym okiem poziom tego płynu?
sTERYD - Czw Sty 28, 2010 01:02

płyn dot3 lub kompatybilny, jak zdejmiesz pokrywkę zbiorniczka to widać, acz nie ma zaznaczonego poziomu płynu, ale jeśli w ogóle płyn jest w zbiorniczku to ok. powinno być max 2cm od górnej krawędzi zbiorniczka.
Mutilator - Czw Sty 28, 2010 01:16

Dzięki raz jeszcze. Jutro ide i sprawdzam. Jakbyś mógł coś poradzić w tym temacie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=426376 to również byłbym wdzieczny, możliwe że to właśnie przyczyna braku owego płynu.
marcinZG - Czw Sty 28, 2010 03:45

Tak z ciekawosci, bo kiedys mnie to zastanawialo - jak dolewa sie plynu, a wlasciwie jak otwiera sie zbiorniczek, to nie trzeba potem odpowietrzac ukladu?
Mozna swobodnie otwierac i dolewac w razie potrzeby?
Z tego co pamietam na korku zbiorniczka pompki jest chyba napisane, zeby go nie otwierac..

Mutilator - Czw Sty 28, 2010 08:50

No właśnie dobre pytanie. Ktoś coś wie na temat tego zbiorniczka? Bo nie chce niepotrzebnie zapowietrzać układu, a jak juz mam zapowietrzony to chyba gorzej nie będzie co?
truten23 - Czw Sty 28, 2010 10:45

Otwierasz pokrywkę zbiorniczka i dolewasz płynu, jeśli masz ubytek. To jest tak samo jak ze zbiorniczkiem na pompce hamulcowej. :cool:
Mutilator - Czw Sty 28, 2010 10:49

Dzięki za informację, mądrzy ludzie na tym forum :ok:
truten23 - Czw Sty 28, 2010 11:19

Musisz tylko odkręcić sruby mocujące puszkę z bezpiecznikami i trochę ja odchylić, bo zasłania korek :cool:
Mutilator - Czw Sty 28, 2010 13:22

Poszedłem do samochodu i znalazłem ten zbiorniczek, otworzyłem i płyn jest, tyle co trzeba. Teraz nasuwa się pytanie co jest z moim sprzęgłem...? :/
truten23 - Czw Sty 28, 2010 13:38

może pompka na tłoczku przepuszczać.
Mutilator - Czw Sty 28, 2010 14:27

truten23 napisał/a:
może pompka na tłoczku przepuszczać.

Co masz dokładnie na myśli i jak można to zaobserwować?

truten23 - Pią Sty 29, 2010 09:27

No, myślę o tym, że jeśli jest płyn, a np. nie wysprzęgla jak trzeba, to może uszczelniacz na tłoczku pompki przepuszcza i nie podaje w tez sposób całej porcji płynu na tłoczek przy skrzyni.

Zajrzyj na skrzynię i niech ktoś wciśnie sprzęgło. Zwróć uwagę, czy tłoczek na skrzyni ma pełen zakres ruchów.

Mutilator - Pią Sty 29, 2010 10:48

Ok, będę musiał udać się na kanał bo bez niego raczej nic nie zobacze.
truten23 - Pią Sty 29, 2010 11:03

Cały okład wysprzęglania jest u góry skrzyni, jak nachylisz się nad lewym nadkolem, to powinieneś zobaczyć ten siłownik :cool:
Mutilator - Pią Sty 29, 2010 12:06

Zaglądałem tam właśnie ale najlepiej jest odkręcić filtr powietrza i jego obudowe, wtedy coś można dostrzec, ale popatrze jeszcze tak jak mówisz :)
sTERYD - Pią Sty 29, 2010 14:54

truten23 napisał/a:
Cały okład wysprzęglania jest u góry skrzyni

to w benzynie, a w dieslu jest na dole przed skrzynią ;)

Mutilator - Pią Sty 29, 2010 16:21

sTERYD napisał/a:
to w benzynie, a w dieslu jest na dole przed skrzynią ;)


Masz racje sTERYD wysprzęglik jest u dołu, udało mi się w końcu to naprawić. Dobrze mówiłeś że mogła się zatrzeć łapa od wysprzęglika, wziąłem najpierw WD40 i konkretnie spisikałem wszystko, później wciskałem sprzęgło żeby się rozeszło i dało rade :D teraz dołożyłem jeszcze smaru miedzianego i myśle że narazie będzie działać. Nie podoba mi się że to jest tak nisko bo jakaś kałuża czy błoto się tam pewnie dostało i zatarło tłoczek. Dzięki wszystkim za pomoc :wink:

marcinZG - Pią Sty 29, 2010 17:23

Dlatego diesle maja oslone pod silnikiem.
A przynajmniej powinny miec w momencie wyjazdu z fabryki.

Mutilator - Sob Sty 30, 2010 10:21

Wiecie co masakra. Nasmarowałem ten wysprzęglik i odziwo wszystko było dobrze. Przejechałem 15 km bez żadnych problemów. Zostawiłem samochód na godzina i jak wróciłem było to samo. Biegi nie chciały wchodzić, jak już wrzuciłem z oporem to jakieś zgrzyty i trzęsło silnikiem. Chyba ta pompka się zaciera ale musze dojechać jutro 180 km :( i nie wiem jak to zrobić. Może jeszcze przesmaruje i rozruszam to zadziała. Macie jakieś pomysły jak to zrobić i co tam jeszcze trzeba naprawić?
truten23 - Nie Sty 31, 2010 23:09

sTERYD napisał/a:
to w benzynie, a w dieslu jest na dole przed skrzynią

O kurde, nie zauważyłem że to diesel :oops:
Sorki za zamęt :razz:
Mutilator napisał/a:
Chyba ta pompka się zaciera

Naprawdę wydaje mi się, że jej tłoczek może nie trzymać ciśnienia...
No chyba że siłownik wykożystuje cały swój zakres ruchów... :hmm:

Jordan87 - Pon Lut 01, 2010 18:03

Ja miałem identyczny problem przez zatartą łapę sprzęgła, działo się to zwłaszcza gdy był zimny. Po nagrzaniu tulejka w obudowie skrzyni się rozszeżała i biegi już wchodziły normalnie. Smaruj jeszcze raz ją porządnie najlepiej jak ciepły, powinno przejść.
Mutilator - Wto Lut 09, 2010 09:47

Mam prośbę o pomoc, jestem w trakcie wymiany sprzęgła i znalazłem na TomaTeam łożysko oporowe i chcę się upewnić czy to jest to do mojego sprzęgła. oto link http://www.tomateam.pl/sk...ial=naped&c=921
Pomóżcie jak najszybciej bo dzwonie do sklepu nikt nie odbiera a spieszy mi się z zamówieniem.

szoso - Wto Lut 09, 2010 10:04

Mutilator napisał/a:
Pomóżcie jak najszybciej bo dzwonie do sklepu nikt nie odbiera

bo Tomi pracuję od 10:00 :wink:

Brt - Wto Lut 09, 2010 10:12

tak to jest łożysko oporowe do Twojego silnika :ok: ... a do sklepu próbuj sie dodzwonić ... to najszybsza metoda na otrzymanie przesyłki :ok:
Mutilator - Wto Lut 09, 2010 10:18

Dzwonie i dzwonie i nic:( Czyli tak jak mówicie to jest łożysko od mojego sprzęgła?
szoso - Wto Lut 09, 2010 10:23

Brt napisał/a:
to najszybsza metoda na otrzymanie przesyłki

skoro Tomi i Mutilator są z Warszawy to nie ma co przesyłać tylko podjechać i odebrać osobiście :wink:

Brt - Wto Lut 09, 2010 10:45

heh nawet nei popatrzyłem na miejsce zmaieszkania ;) ... jak tak to oczywiście, ze najlepiej ... ale dodzwonic się trzeba najpierw, żeby nie drałować przez pół miasta na darmo :ok:
Mutilator - Wto Lut 09, 2010 15:17

Dzięki chłopaki już wszystko dogadane :) łożysko jest, nieco inne niż w sklepie na stronie ale również do mojego sprzęgła. Pozdrawiam :)