|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Szarpie i dymi
marek26556 - Pon Lip 30, 2007 10:06 Temat postu: [Honda Accord] Szarpie i dymi Witam!
Od dwoch miesięcy jestem posiadaczem hondy accord 2.0 tdi, rocznik 1996 a zatem z silnikiem rovera 620. Moj problem polega na tym, ze po przejechaniu jakis 20 km auto szarpie (w czasie jazdy i na wolnych obrotach rowniez) i strasznie dymi na czarno.odwiedzilem juz 3 mechanikow (kazdy rozkłada rece), wymienilem sterownik pompy wtryskowej, czujnik spalin, katalizator,rozrząd i dalej nic a podlaczenie pod komputer nie wchodzi w gre bo komputer nie widzi silnika (widzi ABS, puduszki).Zauwazylem ze szarpie kiedy silnik jest nagrzany (najczesciej dzieje sie to kiedy jest goraco na zewnatrz). Jezeli ktos moze mi pomoc, to bardzo prosze o rady bo mam juz desperackie mysli...
sTERYD - Pon Lip 30, 2007 10:14
Wymieniałeś rozrząd, więc może kąt wtrysku być przestawiony.
Dymienie może być spowodowane nieszczelną rurą na trasie turbina-IC(o ile posiadasz)-kolektor dolotowy (ogólnie nie zaszkodziłoby przeczyścić)
Może jeszcze nie zaszkodziłoby sprawdzić przepływkę (często się zdarza że umierają
piter34 - Pon Lip 30, 2007 10:14
marek26556, stosuj się proszę do zasad kącika i popraw tytuł wątku (wpisz w nim model samochodu oraz rocznik w nawiasach kwadratowych).
thef - Pon Lip 30, 2007 14:52
Świeci się lub mruga "check engine"?
Sprawdź najpierw błędy odnotowane przez komputer. Instrukcja jak się to robi jest na stronie klubu, a dokładnie tutaj: http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 Napisz nam co wyszło. Co do dymienia to może być spowodowane złym kątem wtrysku, jak kolega wcześniej wspomniał. A samo przerywanie jak i wiele innych objawów w tym silniku może być spowodowane uszkodzeniem wiązki przewodów idących po jego lewej stronie aż do pompy wtryskowej, zatem warto je obejrzeć bardzo dokładnie. Popróbuj i napisz nam swoje spostrzeżenia, postaramy się pomóc.
marek26556 - Pon Lip 30, 2007 22:51
w warsztacie mechanik sprawdzal mi przewody ale zobacze jeszcze raz.I co to takiego ta przeplywka?Czy chodzi o przeplywomierz powietrza?Ten czujnik ktory jest za filtrem powietrza na rurze doprowadzajacej powietrze?moj ojciec nie jest mechanikiem samochodowym ale naprawia ciagniki i kombajny i mowil ze to wyglada na to jakby brakowalo mu powietrza.I w ogole jak dojezdzam do skrzyzowania i ato chodzi na wolnych obrotach to wzkazowka obrotomierza delikatnie podskakuje,Tak jest caly czas.a jak zaczyna szarpac i sie dlawic to wzkazowka szaleje.
Paul - Pon Lip 30, 2007 22:55
marek26556 napisał/a: | Czy chodzi o przeplywomierz powietrza?Ten czujnik ktory jest za filtrem powietrza na rurze doprowadzajacej powietrze? |
Dokładnie to.
PS. Z którego Leszna jesteś? Ziomal? PL ?
marek26556 - Pon Lip 30, 2007 23:02
No wlasnie ktos mi juz tez radzil sprawdzic wlasnie ten przeplywomierz?A wiesz moze jak to zrobic?Czy po prostu wymienic na nowy?I jestem z leszna wlkp.PL
Paul - Pon Lip 30, 2007 23:14
Najpierw go odłącz i sprawdź, jak będzie jeździł ? Jak będzie lepiej, to do wymiany. Jak to samo, to trza szukać dalej
Zakładam, że filtr powietrza masz OK?
PS. Dopisz w profilu model R i rok
PS2. W jakich rejonach śmigasz?
marek26556 - Pon Lip 30, 2007 23:23
Filtr jest nowy,i podczas szarpania wyciagnalem ten czujnik i bez zmian.Dalej swirowal.
A smigam glownie w najblizszych okolicach leszna i czesto na wloszakowice
Paul - Pon Lip 30, 2007 23:28
Qrcze, nie mam pomysłu jakaś kabelkologia może?
W Osowej Sieni jest dobry magik od diesli - może u niego spróbuj? Obejrzyj najpierw dobrze kable i sprawdź filtr paliwa.
PS. Twoje auto to nie VW Nie TDI tylko SDI
marek26556 - Pon Lip 30, 2007 23:34
W osowej juz bylem i cos nie moze podlaczyc sie do komputera.Nie chce gadac z silnikem.Poduszki i ABS ok a silnik nie.
Paul - Pon Lip 30, 2007 23:35
No to zostaje poczekać jeszcze na trochę mądrzejszych Może PHJOWI coś wymyśli jutro?
thef - Wto Lip 31, 2007 09:16
Nie możesz sam najpierw sprawdzić czy masz jakieś błędy w kompie? Dałem Ci link do opisu tej operacji. A sprawdzenie wiązki polega na rozwinięciu całej izolacji i dokładnemu przyjrzeniu się wszystkim przewodom. Dobrze też spryskać wszystkie kostki płynem do czyszczenia styków. Ja rozwijałem izolację 3 razy zanim znalazłem małe przetarcia, dlatego proponuję to zrobić bardzo dokładnie.
Sprawdź też faktycznie doprowadzenie powietrza - ściągnij obudowę filtra i przepływkę i zajrzyj czy coś Ci nie blokuje dolotu. Był już przypadek "żółtego jesiennego liścia", który skutecznie dławił silnik .
PS>Jeżeli odpinałeś przepływomierz to komputer wyświetli Ci jego błąd przy odczycie, zatem nim akurat w tej chwili się nie sugeruj.
Tak więc na początek: odczyt błędów z komputera!!!
[ Dodano: Wto Lip 31, 2007 10:18 am ]
Paul napisał/a: | PS. Twoje auto to nie VW Nie TDI tylko SDI |
Kolega ma Accorda, chociaż w avatarze jest rover , proponowałbym to poprawić, żeby nie było zamieszania. Nie bój się, nikt tu hondy nie będzie dyskryminował , a będziemy mieli jasność próbując pomagać przy ewentualnych usterkach.
W hondzie ten silnik oznaczony jest jako TDi , ale jak zwał tak zwał.
marek26556 - Wto Lip 31, 2007 14:02
Własnie chcialem sprawdzic te błedy i nie ma tego komputera nad pedalami ani nigdzie pod kierownica
Paul - Wto Lip 31, 2007 14:05
thef napisał/a: | ale jak zwał tak zwał. |
No tys prowda
thef - Wto Lip 31, 2007 15:25
marek26556 napisał/a: | Własnie chcialem sprawdzic te błedy i nie ma tego komputera nad pedalami ani nigdzie pod kierownica |
W 600ce wtyczka jest po stronie pasażera, pod plastikiem maskującym w okolicach nóg mocowanym na trzy zaczepy (przed drzwiami). Myślę, że w Accordzie będzie tak samo. Szukaj i błyskaj , no i zaraz nam tu napisz co wybłyskało.
piter34 - Wto Lip 31, 2007 15:54
marek26556 napisał/a: | Własnie chcialem sprawdzic te błedy i nie ma tego komputera nad pedalami ani nigdzie pod kierownica |
AutoData twierdzi, że w miejscu jak na fotce.
marek26556 - Wto Lip 31, 2007 19:46
Bylem u mechanika, szukal tej wtyczki i nic...ani z jednej ani z drugiej strony. Jest jakas pod schowkiem ale z niej nie idzie sie polaczyc z silnikiem.Mechanik twoerdził ze musi byc jakas druga ale nie mogl jej znalezc. Umowilem sie na termin i bedzie probowal polaczyc sie bezposrednio z silnika.
Figlaq - Nie Sie 11, 2013 15:42
Cześć marek26556
Udało Ci się rozwiązać ten problem? Mam identyczne objawy....
alvaroo4 - Sob Sie 24, 2013 06:53
witam, ja rownez mialem taki problem, kazdy mechanik obstawial pompe wtryskowa lub nastawnik.Panowie,,, pompa jest elektroniczna , u mnie, zdarzaja sie tez mechaniczne, jesli pompa jest elektroniczna to sprawdzie dzialanie alternatora, z mojego przykladu bylo tak dosc dlugo az wkoncu pasek od altka pekl, i po wymianie regulatora napiecia oraz diod autko chodzi jak nowe, i juz nic sie nie dzieje. . Pozdrawiam
mianko - Pon Sie 26, 2013 07:21
może czujnik temperatur wysyła felerne informacje do komputera przez co dawkowanie paliwa jest nieprawidłowe?
93karol - Nie Wrz 15, 2013 15:37
Zawór Początku wtrysku....
u mnie przynajmniej powodował niedogodnosci.. dymił.. nie miał siły wgl...
|
|