|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Jedzie na LPG, na paliwie gaśnie
WojtekD - Wto Sie 07, 2007 10:58 Temat postu: [R618] Jedzie na LPG, na paliwie gaśnie Witam serdecznie
Jestem zupełnie nowy na forum zatem przepraszam jeśli robię coś nie tak i proszę o wskazówki !
... a teraz do rzeczy potrzebuję porady - jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera serii 600 z 1997r. (silnik 1.8). Od dłuższego już czasu zamontowaną mam instalację gazową i głównie poruszam się właśnie na LPG ... oczywiscie za każdym razem jak kończy mi sie gaz przełączam na paliwo i zawsze bez problemu jechałem dalej ...
PROBLEM
Niestety od jakiegoś czasu nie chce jechac na paliwie, krztusi się, dusi i gasnie a na dodatek zaczyna dymić spod maski i czuć jakby palony plastyk - nie wiem co sie dzieje i mam prośbę o pomoc w diagnozie.
Z góry dziękuję
WojtekD.
Paul: Temat poprawiłem - popatrz jak powinien wyglądać
ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 20:20
WojtekD napisał/a: | jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera serii 600 z 1997r. (silnik 1.8). |
Popieram wybor
WojtekD napisał/a: | Od dłuższego już czasu zamontowaną mam instalację gazową i głównie poruszam się właśnie na LPG |
Czyli odpalasz tez na gazie?
WojtekD napisał/a: | Niestety od jakiegoś czasu nie chce jechac na paliwie, krztusi się, dusi i gasnie |
Jak wyglada sprawa z zaplonem???? - swiece, przewody WN, kopulka i palec
WojtekD napisał/a: | a na dodatek zaczyna dymić spod maski i czuć jakby palony plastyk |
Odnajdz miejsce, skad dymi
bartko100 - Wto Sie 07, 2007 20:23
z tym dymieniem i zapachem plastiku to raczej będzie wyciek oleju który spotyka się z kolektorem wydechowym lub rurą i stąd zapach "oleju"
ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 20:35
bartko100 napisał/a: | z tym dymieniem i zapachem plastiku to raczej będzie wyciek oleju który spotyka się z kolektorem wydechowym lub rurą i stąd zapach "oleju" |
Czemu tylko w trakcie przelaczenia na bezyne???
bartko100 - Wto Sie 07, 2007 20:42
a gdzie tak napisane że podczas przełączania
ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 20:44
Tu
WojtekD napisał/a: | ... oczywiscie za każdym razem jak kończy mi sie gaz przełączam na paliwo i zawsze bez problemu jechałem dalej ...
PROBLEM
Niestety od jakiegoś czasu nie chce jechac na paliwie, krztusi się, dusi i gasnie a na dodatek zaczyna dymić spod maski i czuć jakby palony plastyk - |
marthinez - Wto Sie 07, 2007 20:54
Tak sobie myślę, że problem może leżeć po stronie zasilania w benzynę.
Filtr paliwa, ewentualnie niedomagająca pompa paliwa.
Ale tak jak kolega ADAM1 napisał przejżyj układ zapłonowy, a wszczególności świece i kopłukę.
WojtekD - Sro Sie 08, 2007 06:59
Witam ponownie
Problem pojawia się w trakcie jazdy nie w momencie przelączania z gazu na paliwo, wygląda to tak jakby w momencie kiedy zamiast gazu dostaje paliwko zaczynał się burzyć. Jeśli chodzi o dym to wydobywa się gdzieś z pomiędzy kolektora a wtrysków (tak mi sie wydaje)
Jeśli chodzi o zapłon to nigdy nie miałem z nim problemu - zawsze odpalał bez problemu - odpalam na paliwie i dopiero po chwili przełączam na LPG (znaczy się mam ustawiony na automat i sam przełącza).
Świece były wymieniane pół roku temu wraz ze zmianą rozrządu olejami i wszystkim tym zwiazanym z wymianą całego rozrządu, przewody - nie były wymieniane ale nie wyglądają na zniszczone (dodam że jesli chodzi o samochód jestem laikiem).
hmmm ... a gdzie jest filtr paliwa i pompa - w sensie że jest tam tak dużo różnych rzeczy że nie wiem gdzie szukacć (jestem laikiem w tych sprawach) .
WojtekD.
bartko100 - Sro Sie 08, 2007 07:15
Panowie układ zapłonowy nie ma nic do tego skoro na gazie jedzie , gdyby coś było nie tak to na gazie by nie chodził tak dobrze. Dziwi mnie jedna rzecz,że skoro zapala na benz i chodzi a jak przełączy na gaz jest ok, następnie gaz sie skończy i przełączy na benz nie chce chodzić to może poszukać przyczyny w sterowaniu gazu?
WojtekD - Sro Lis 28, 2007 12:58 Temat postu: [R618si 97] Witam
Wracam do tematu gdyż ciągle nie moge sobie poradzić z problemem ... mechanicy równiez nie wiedzą co mi jest (mi czyli Roverkowi 618si 97r. ).
Przypominam nie jedzie mi bidulek na paliwku .... a więc ... jak stoi sobie na luzie to pracuje elegancko spokojnie i bez problemów - jak uda wskoczyć się na wysokie obroty w sensie 4-5 tysięcy to też w miarę jakoś sie trzyma choc czasami coś sie krztuśnie ale ...
nie ma obrotów pośrednich jak tylko próbuję wejść na 1200-2000 obrotów to od razu się dusi i krztusi i w konsekwencjki strzela. HELP !
Pozdrawiam
WojtekD
ADAM1 - Sro Lis 28, 2007 18:25
Podlacz go pod komputer i sprawdz bledy, lub wejdz na www.roverki.pl i tam znajdziesz instrukcje do wyklikania sobie bledow komputera domowym sposobem. Daj znac jak cos zlego pokaze
arturky - Sro Lis 28, 2007 20:34
Skoro nie jedzie na benzynie i zapłon jest OK ( zakładam, że na GAZie pracuje poprawnie ).
To zacząłbym od sprawdzenia/wymiany filtra paliwa, a jak nie pomoże musisz sprawdzić pompkę paliwa, jeśli to też nie to zostają wtryskiwacze...
Jeżeli ktoś jeździ na LPG, a w baku paliwa ma opary to może uszkodzić pompę paliwową ( niedostateczne chłodzenie ).
WojtekD - Czw Lis 29, 2007 17:32 Temat postu: [R618si 97r.] Filtr paliwa rozumiem ? jesli chodzi o pompę paliwową mechanik sprawdzał i powiedział że dobra.
Jak można sprawdzić spryskiwacze ? i czy może jest jakiś płyn, który owe spryskiwacze przeczyścić czy coś. Widziałem jakiś w sklepie do czyszczenia układu paliwowego i zastanawiam się czy to coś pomoże czy może jeszcze bardziej zepsuje.
Jeśli chodzi o paliwo pilnuję co by w baku nie było mniej niż pół baku bądź ostatecznie 1/4 baku, co by pompy nie spalić.
Jak mozna podłączyć komputer i odczytać błędy nigdy tego nie robiłem i totalnie nie wiem jak to zrobić - jakis program potrzebny jakieś szczególne kabelki ?
Pozdrawaim
WojtekD.
sTERYD - Pią Lis 30, 2007 09:49
Cytat: | Jak można sprawdzić spryskiwacze ? |
spryskiwacze to sprawdzisz ciągnąc do siebie wajchę wycieraczek przy włączonym zapłonie, -powinny spryskać szybę
a wtryskiwacze można sprawdzić na oko i profesjonalnie, na oko: - wykręcasz jeden wtryskiwacz, odłączasz kabel środkowy od kopułki i kręcisz.wtryskiwacz powinien wytwarzać mgiełkę, o odpowiednim kształcie, a nie lać strumieniem. Problemem jest tu ustalenie kształtu tej mgiełki, ale z grubsza można założyć, ze jak jest mgiełka, a nie strumień to jest w miarę ok tak sprawdzasz po kolei wszystkie
Profesjonalnie robi się to na specjalnym stanowisku, które pozwala ustalić czy kształt wytarzanej mgiełki jest odpowiedni czy nie Tylko musisz znaleźć jakiś warsztat wyposażony w stanowisko do regulacji wtryskiwaczy i zanieść tam swoje
jeśli chodzi o płyny do czyszczenia to ktoś chyba testował, ale nie wiem jak to się skończyło.. szukaj twoim przyjacielem jest
piter34 - Wto Gru 04, 2007 12:42
WojtekD, udało się zdiagnozować problem?
WojtekD - Czw Gru 06, 2007 20:05
Witam
Niestety ciągle nie, mechanik z "komputerm" stwierdzilm ze i on nie wie co moze być i ze w tym modelu (R618) nie zawsze komputer wykryje.
Ja myślę że mechanik mial slaby komputer he he i musze znaleźć innego diagnostę. W każdym bądź razie ciągle jeszcze nic nie wiem.
Wśród znajomych przeważa opinia że to przepustnica i ze warto ja przeczyscic a ja nigdy czegos takiego nie robilem i kapke sie boje ze cos zepsuje a zwlaszcza ze tam podobno mozna cos przestawic co sprawi ze wogole nie będzie chcial jechac.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to plizzz o pmoc
Pozdrawiam
WojtekD.
maciej - Czw Gru 06, 2007 20:28
A czy pojawia się kontrolka "check engine" (taki żólty silniczek) kiedy Ci autko gaśnie?
Bo jeśli tak, to sam możesz zczytać błędy z kompa - było już opisane, chyba przez pitera34, jeśli się nie pojawia, to z kompa się nic nie wyczyta.
WojtekD - Czw Gru 06, 2007 20:58
Witam
Niestety nie ... znaczy pojawia się jak mocno dam mu po garach, np jak przy wyprzedzaniu w okolicach 80km/h nie zredukuje biegu a dodaje mocno gaz to wtedy zapala sie ale przy normalniej jeździe to nie
Jak może samemu zczytac będy , jak podłaczyć komputer jaki program potrzebuje jakie kable i gdzie podpiąć
Pozdrawiam
WojtekD.
marthinez - Czw Gru 06, 2007 21:12
WojtekD napisał/a: | Jak może samemu zczytac będy | http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#74
WojtekD - Czw Gru 06, 2007 21:32
wiem wiem stwarzam problemy ...
Jak mam to wszystko podłaczyc - Nie wiem gdyż nigdy tego nie robilem - znaczy sie jakiegoś laptopa mam podlaczyc do tego gniazdka czy jak i jesli tak to czym ...
NAPRAWDĘ W TYCH SPRAWACH JESTEM CIEMNY (zapewne nie tylko w tych) dlatego jesli mozna prosze o łopatologiczne --- z góry dziękuję.
Z drugiej strony Bogu dziękuję, że mój roverek jakoś sobie radzi i jeździ na samym gazie ... na razie.
Pozdrawiam
WojtekD.
maciej - Pią Gru 07, 2007 10:20
Czy przeczytałeś dokładnie instrukcję ze strony Fan-klubu Hondy?
Bo jedyne co może być tam dla mnie nie zrozumiałem to słowo "zmostkować" - oznacza połączenie obu "dziurek" we wtyczce kabelkiem albo spinaczem biurowym.
Masz wsadzić w tą wtyczkę spinacz, żeby zewrzec oba kabelki wchodzące do wtyczki, przekręcić kluczyk i odczytać ilość mignięć kontrolki na desce, a potem sprawdzić w tabelce co to znaczy.
Zdjęcia gdzie jest wtyczka są chyba jasne.
WojtekD - Sro Sty 02, 2008 14:42
Witam po dłuższej przerwie ...
Odczytałem - tak mi sie przynajmniej wydaje - kod błędu silnika ...
PRZYPOMINAM PROBLEM
Nie jedzie mi bidulek na paliwku .... a więc ... jak stoi sobie na luzie to pracuje elegancko spokojnie i bez problemów - jak uda wskoczyć się na wysokie obroty w sensie 4-5 tysięcy to też w miarę jakoś sie trzyma choc czasami coś sie krztuśnie ale ...
...
Check engine mignęło mi razy 7 a z tabeli błędów odczytałem że:
Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
co ja mam na to poradzić - z tego co wiem nikt w żaden sposób przepustnicy nie regulował i nie dotykał.
Jak zwykle proszę o pomoc z którą z góry dziękuję.
WojtekD.
piter34 - Sro Sty 02, 2008 16:14
WojtekD napisał/a: | Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
co ja mam na to poradzić - z tego co wiem nikt w żaden sposób przepustnicy nie regulował i nie dotykał. |
A czy TPS nie jest podpięty jakoś lamersko do instalacji gazowej? Sprawdź połączenia, bo Panowie mogli radośnie odłączyć TPS od kompa benzyny i podłączyć tylko do gazowego.
Jaką Ty masz konkretnie tę instalację?
WojtekD - Czw Sty 03, 2008 17:33
Hmmm instalacja została założona jakies 5-6 lat temu i nie wiem jaki to rodzaj ale chyba jakaś mieszanka ...
a co to jest ten TPS ??
WojtekD.
piter34 - Pią Sty 04, 2008 22:58
WojtekD napisał/a: | Hmmm instalacja została założona jakies 5-6 lat temu i nie wiem jaki to rodzaj ale chyba jakaś mieszanka ... |
Nie jesteś pomocny w diagnozie problemu
WojtekD napisał/a: | a co to jest ten TPS |
Throttle position sensor = czujnik położenia przepustnicy
WojtekD - Sob Sty 05, 2008 20:32
dany dawno temu i przez kilka lat nie było problemu, nie mam zadnych dokumentów dotyczących instalacji zatem nie wiem jaka to jest a sam na instalacjach się nie znam.
Co mam zrobić z tym czujnikiem prZepustnicy czy da to się jakoś nastawiś te ustawienie czujnika czy przeczyścić ...
Proszę o pomoc i z góry jak zwykle dziękuję.
WojtekD.
piter34 - Nie Sty 06, 2008 12:57
WojtekD napisał/a: | Co mam zrobić z tym czujnikiem prZepustnicy czy da to się jakoś nastawiś te ustawienie czujnika czy przeczyścić ... |
Hmm...
Wyjąć, przeczyścić styki, podmuchać, pogadać do niego też można , zamontować ponownie.
Można też wziąć miernik w łapę i zmierzyć napięcie jakie podaje czujnik w miarę otwierania przepustnicy (można na biegu jałowym).
|
|