Zobacz temat - [R220 SDI '97]- dosc duże spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDI '97]- dosc duże spalanie

kadzaf - Sob Paź 06, 2007 20:05
Temat postu: [R220 SDI '97]- dosc duże spalanie
witam mój roverek gdzies sporo pali na ok 8l/100 chyba troszke za dużo i drugi problem to niekedy bywa ze zapala sie kontrolka(ta z silnikiem czy czymś podobnym) i uto znaczenie zwalnia tak jakby zostało odcięte paliwo po kilku sek normuje sie i znów wszsytko jest ok.
Czego to moze być przyczyna moze wiecie? :/
za odp z góry dzieki i pozdro

giewu - Nie Paź 07, 2007 10:31


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
kadzaf jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
ponadto uzupełnij swój profil, bo tu większość z nas mieszka w Polsce, a Ty (jako jeden z nielicznych) wstydzisz się chyba wpisać dokładniej miejsce zamieszkania :twisted:
--------------------------------------------------

odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w technicznym FAQ na naszej stronie głównej :wink:

thef - Pon Paź 08, 2007 19:34

kadzaf napisał/a:
niekedy bywa ze zapala sie kontrolka(ta z silnikiem czy czymś podobnym) i uto znaczenie zwalnia tak jakby zostało odcięte paliwo po kilku sek normuje sie i znów wszsytko jest ok.
Czego to moze być przyczyna moze wiecie?
Prawdopodobna przyczyna - uszkodzenie wiązki przewodów elektrycznych pompy wtryskowej. Trzeba rozizolować całą wiązkę idącą od wtyczek po lewej stronie silnika (patrząc od przodu) po obudowie rozrządu aż do pompy wtryskowej i szukać podejrzanych miejsc. Co trzeba, to polutować i zaizolować, a dla świętego spokoju spryskać wszystkie kostki sprayem do styków. Proponuję szukanie usterki rozpocząć od wtyczek i przewodów przy pompie wtryskowej. Na początek może jednak zrób odczyt błędów z komputera - opis procedury i tabela błędów jest na stronie klubowej w dziale "Porady nt eksploatacji".
kadzaf - Wto Paź 09, 2007 18:34

a czt przy 220sdi jest sonda? i jakie on pełni funcje?
Brt - Wto Paź 09, 2007 18:38

nie ma sondy.
thef - Wto Paź 09, 2007 18:38

Sondy nie ma, to nie benzyna ;)
kadzaf - Wto Paź 09, 2007 18:43

a jakie ona pełni zadanie? (w bezyniakach)
Brt - Wto Paź 09, 2007 18:46

czy znasz stronę www.google.pl ?? ;)

http://www.google.com/sea...+lambda&spell=1

kadzaf - Wto Paź 09, 2007 18:58

no racja Brt :roll: ,myslałem ze to coś bardziej skoplokowanego

po odkreceniu weża (tego od turba) co idzie pod kolektor ssący lekko wąż był mokry w oleju i koletor również czy to jest jakis objaw zużycia czegoś (np.turbinki?)

Brt - Wto Paź 09, 2007 19:07

Nie, to normalna praca turbiny. Jesli poziom zuzycia oleju przez silnik jest w "normie", to nie ma się czym martwić.
kadzaf - Wto Paź 09, 2007 19:15

a mam pytanko jeszcze jedno,mianowicie czy po odłaczeniu akumulatora moze coś sie zresetować? (cos w elektronice?),bo po wymianie własnie zaczął mi zużywać ok 8l/100km przy spokojnej jezdzie ok 100km/h
Brt - Wto Paź 09, 2007 19:18

nic się nie resetuje, trzeba tylk zsynchronizować piloty.
sTERYD - Wto Paź 09, 2007 20:21

i jak dłużej postoi to zaprogramować radio :P
MaReK - Wto Paź 09, 2007 20:38

i ustawic zegarek ;)
kadzaf - Sro Paź 10, 2007 12:59

kurde zaczyna mnie to wkurzać dziś przejechałem niecałe 50km i spalił mi prawie 4litry :mad: i nie wiem co to robić :evil: (czy pompa gdzie zużyta czy co ,nie mam pojęcia w danych pisze ze max zuzycie to ok 6l a mi 8l :mad: ,a przecież nie pałuje go)
To ciekaw jestem ile by spalił jakbym miał ciezką stope(pewno w 10l/100km by sie nie zmieścił)
a jeszcze chciałem was zapytac o jedna rzecz,jadąc zapaliła sie jakaś kontrolka(czerwona a nie zwracałem zbytniej uwagi ,co ona przedstawia) i auto zaczelo zwalniać(tak, jakby paliwo nie dochodziło) po ok 10sek sie wyłączyła i auto znów ciągło.
Czego to moze być przyczyna?

piter34 - Sro Paź 10, 2007 13:08

kadzaf napisał/a:
kurde zaczyna mnie to wkurzać dziś przejechałem niecałe 50km i spalił mi prawie 4litry

kadzaf
, jak Ty liczysz to spalanie? :shock:

kadzaf - Sro Paź 10, 2007 13:19

piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
kurde zaczyna mnie to wkurzać dziś przejechałem niecałe 50km i spalił mi prawie 4litry

kadzaf
, jak Ty liczysz to spalanie? :shock:

a to zle??
liczmy ze spalił 4l na 50km wiec na 100km spali 8l :neutral: ,
a niektórzy piszą ze palą im ok 5l/100km, wiec chya róznica troche jest

piter34 - Sro Paź 10, 2007 13:24

Skąd wiesz, że spalił dokładnie 4 litry na te 50km?
Jak to mierzysz?

kadzaf - Sro Paź 10, 2007 13:26

dokłądnie to nie,ale w przybliżeniu
poprostu wlałem do pełna i przejechałem dokładnie 48km i po dolaniu weszło prawie 4l (bez 100ml) :cry:

piter34 - Sro Paź 10, 2007 13:28

Tankujesz pod korek?
kadzaf - Sro Paź 10, 2007 13:31

no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala :wink: ,ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)

tak samo nie ma żadnych plam (w miejscu gdzie stał)

Silnik raczej jeszcze nie jest dorżnięty(nie widac zeby był ulany,nie bierze oleju,kopresje galantą ma,pali na dotyk ciepły jak i ziemny,nie dymi)

thef - Sro Paź 10, 2007 13:34

Napisz najpierw jak mierzysz to spalanie i jak wyglądała trasa, to będzie można cos wywnioskować. Pod korek, czyli widzisz paliwo w rurze wlewowej, tak? Kontrolka czerwona czy pomarańczowa? Pisałeś w pierwszym poście o podobnej sytuacji! Czy Ty czytałeś moje sugestie o wiązce? Sprawdź dokładnie, która kontrolka Ci się zapala i napisz nam to. Sprawdzałeś te błędy???
piter34 - Sro Paź 10, 2007 13:42

kadzaf napisał/a:
ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)

Zupełnie nie rozumiem tej części zdania.

kadzaf napisał/a:
no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala

Można tak lać. Nic się nie stanie.

kadzaf - Sro Paź 10, 2007 13:44

thef napisał/a:
Napisz najpierw jak mierzysz to spalanie i jak wyglądała trasa, to będzie można cos wywnioskować. Pod korek, czyli widzisz paliwo w rurze wlewowej, tak? Kontrolka czerwona czy pomarańczowa? Pisałeś w pierwszym poście o podobnej sytuacji! Czy Ty czytałeś moje sugestie o wiązce? Sprawdź dokładnie, która kontrolka Ci się zapala i napisz nam to. Sprawdzałeś te błędy???


spalanie hmm,no wiec dziś wlałem pod koreczek (no widać jest w rurce),
trasa,wiec drogi lokalne przy predkości ok 80-90km/h,
Thef wczoraj oblukałem kostki(popryskałem je WD40) oraz bezpieczniki no i wydaje mi sie ze wszystko jest ok,
a co do kontrolki to ta czerwona(co jest z prawej strony od kontrolki ładowania czyli tej z akumulatorem)

[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 14:12 ]
piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)

Zupełnie nie rozumiem tej części zdania.

kadzaf napisał/a:
no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala

Można tak lać. Nic się nie stanie.


nie no kiedys obiło sie mi o uszy ,że nie należy własnie lać do pełna ale skoro mozna wiec ok

thef - Sro Paź 10, 2007 14:14

Ok, no to spalanie mierzysz jak należy, ale radzę to zrobić po przejechaniu np. 300km, bo te 50km może być niemiarodajne. W sumie jak na trasę to za duże, ale spróbuj, jak mówię, zbadać to na dłuższym odcinku. Co do wiązki, to nie wystarczy spsikać kostek (i radzę używać tu specjalny spray do styków, WD40 to tylko do penetracji połączeń gwintowanych imho się nadaje), no chyba, że po tym objawy ustaną. W przeciwnym wypadku trzeba szukać jakiegoś przetartego kabelka i zlutować - to musi być bardzo dokładnie zrobione. Kontrolka ładowania zaświeci się zawsze jak autko zgaśnie więc to może nie mieć związku. Poczytaj jak się odczytuje błędy komputera i wio do autka je wymrugać ;) .
kadzaf - Sro Paź 10, 2007 14:20

thef napisał/a:
Kontrolka ładowania zaświeci się zawsze jak autko zgaśnie więc to może nie mieć związku. Poczytaj jak się odczytuje błędy komputera i wio do autka je wymrugać .

Thef zle mnie rozumiałeś (albo ja niezrozumiale napisałem) ale chodzi mi o tą kontrolke czerowna, która jest obok włąsnie tej od ładownia(z prawej strony) przedstawia ona chyba silnik bądz pompe (nie wiem za bardzo jak sie ona nazywa) :/

thef - Sro Paź 10, 2007 14:35

To jest check engine, czyli miałeś jakiś chwilowy błąd komputera. Odczytaj je i napisz jaki wyszedł. Przyczyną na 99% będzie uszkodzona wiązka. Musisz ją całą rozizolować i szukać usterki. Poszukaj tematów związanych z wiązką elektryczną w SDi - zobaczysz, że to częsty przypadek.
kadzaf - Sro Paź 10, 2007 15:56

no moze i tak tyle tylko, że nie bardzo wiem jak to odczytywać (te błędy)
Cytat:
Krótka legenda:
„o” oznacza błysk,
„-” to przerwa pomiędzy błyskami. Ilość „-” oznacza długość pauzy.

Pierwszy przykład:
o--o-o---o--o-o---o--o-o---
Jest to liczba 12, powtórzona trzy razy.

Drugi przykład:
o-o--o-o-o-o---o-o--o-o-o-o---o-o--o-o-o-o---

Jest to liczba 24, również powtórzona 3 razy.



nie wiem czemu jest 12 skoro jest 9 błyśniec przez 3x

thef - Sro Paź 10, 2007 16:00

To nie są trzy błyśnięcia, tylko jedno, potem krótka przerwa i potem dwa błyśnięcia. To jest liczba 12, która na początku pojawia się trzy razy i oznacza start samodiagnostyki. Potem nastąpi znowu przerwa i albo kolejne trzy "dwunastki" (co oznacza brak błędów) albo inne liczby, powtarzane po trzy razy. I tak w kółko. Poćwicz trochę, to na pewno wykminisz jak się to czyta ;) .
kadzaf - Sro Paź 10, 2007 16:06

ok dzieki zaraz to oblukam(o ile znajde to gniazdo diagnostyczne :wink: )

Cytat:
znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy

a czy to jest poprostu kostka? i jest odłączona(czyli luzem), bo nie moge jej znaleźć :cry:

Brt - Sro Paź 10, 2007 20:36

kostka jest od tyłu konsoli srodkowej po stronie pedału gazu. zanurkuj tam a znajdziesz ;)
kadzaf - Czw Paź 11, 2007 21:34

Dzis byłem u jednego mechanika i powiedział mi ze nie ma sie co dziwic bo te silnik 2.0 spalają ok 8l tak samo VW 1.9 wiec mówił mi zeby sie tym nie przejmował
bo poniżej 6l to miesci sie ale w trasie ale nie w cyklu miejskim
Mówił mi ze tyle to palą silniki 1,4, 1,5 a nie 2.0

[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 22:10 ]
a Wam ile palą silniki 2.0 SDI? w cyklu miejskim? :wink:

wilkxt - Pią Paź 12, 2007 11:02

okolo 7, czeste palenie i krótkie trasy, korki
thef - Pią Paź 12, 2007 11:03

wilkxt napisał/a:
okolo 7, czeste palenie i krótkie trasy, korki
U mnie identycznie.
Brt - Pią Paź 12, 2007 12:13

u mnie też. mniej korków, dużo odpalania i cięzka noga :P
MaReK - Pią Paź 12, 2007 12:14

kadzaf napisał/a:
a Wam ile palą silniki 2.0 SDI? w cyklu miejskim?

Violla to rekordzistka w trasie. Warszawa - Sejny - Warszawa spalil jej ok. 4,8l ;)

kadzaf - Pią Paź 12, 2007 18:39

Witam czy robił ktoś mieszanke 1:3 czyli na oleju rzepakowym,napędowym oraz opałowym? bo znajomy tak jeździ i mówił mi ze na takiej mieszance lepiej chodzi pali również na dotyk (jeżdzi tak juz z 2 lata i nie ma żadnych oznak zużycia silnika)
robi też ktoś tak z was?

MaReK - Pią Paź 12, 2007 18:49

Byl na Tvn turbo taki program "na pustym baku". Kolesie mielili i wyciskali soki doslownie ze wszystkich smieci jakie znalezli...

A po co ten Twoj znajomy tak robi?

kadzaf - Pią Paź 12, 2007 18:53

on twierdzi ze na takiej mieszance lepiej chodzi :wink: oraz taniej wychodzi
MaReK - Pią Paź 12, 2007 18:56

Aha... no jakby to byla prawda, to by do aut dorzucali w promocji zgrzewke kujawskiego ;)
Ja osobiscie nie wierze w takie teorie, sam tez nie leje nic innego oprocz paliwa z Shella badz BP ;) Jest tanio i dobrze chodzi wszystko ;) (piszemy tu o 220 SDi)

A jak komus za drogo na ON to niech jezdzi na RoWerze ;)
Zdrowiej, taniej, silnik na pewno sie nie zuzywa ;)

Pozdrawiam,