Zobacz temat - [R45] felgi i zimówki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] felgi i zimówki

drooid - Sro Paź 31, 2007 14:14
Temat postu: [R45] felgi i zimówki
Pytam bo już nie mam siły szukać :( Jakie felgi i jaki rozmiar opon do R45?
W opisie modelu stoi rozmiar 5.5Jx14 jako standard z oponą 185/65/R14. W kalkulatorach na róznych stronach podają że 5.5Jx14 to wymiary pod oponę 175/70/R14. Podają jeszcze ET=45 o czym nie mam pojęcia :( Jakie ET ma R45? I czy opona 175/70 wlezie na felgę 5.5J tak jak opona 185/65?
Upatrzyłem sobie opony Klebera 175/70/14 i nie wiem jakie felgi do nich dobrać :( bo raz podają rozmiar a raz samo 4x100 :( Czy felga 5J będzie pasowała do opony 175/70/14 i czy będzie pasowała do R45? Czy jak już 5J to inny rozmiar opony??
Pomóżcie bo już się w tym wszystkim pogubiłem... :cry:

giewu - Sro Paź 31, 2007 14:35
Temat postu: Re: [R45] felgi i zimówki
drooid napisał/a:
Pytam bo już nie mam siły szukać ... Pomóżcie bo już się w tym wszystkim pogubiłem... :cry:

tutaj (cytując dział modele z naszej strony głównej ;) ) jest wszystko ładnie rozpisane:
"5.5Jx14 -> 185/65/R14"
R45 ma ET45 :mrgreen: Rozstaw śrub: 4x100; Otwór centrujący: 56,1 mm

[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 14:40 ]
natomiast jeszcze jedno:
korzystając z TEGO kalkulatora wyszło mi, że w miejsce opony 185/65/R14 bez problemu wchodzi 175/70/R14 ... Różnica wskazań prędkościomierza: minus 0.8 % (Nowe koła mają większą średnice i obracaja się wolniej). Dopuszczalne różnice nie mające większego znaczenia na wskazania prędkościomierza i licznika kilometrów wynoszą 2% :wink:

drooid - Sro Paź 31, 2007 14:42

Już jaśniej, ale to przeciez nie oznacza, że nie mogę założyć 175/70/14... tylko na jaką felgę w takim razie?? 5J?? Będzie dobrze??

No tak, gniewu, ale ten kalkulator przelicza opony na opony. Ja chcę kupić opony i do tego nowe felgi i nie wiem na co naciągnąć gumę :mrgreen: Teraz mam 255/55/15 a felgi to nawet nie mam pojęcia jakie :)

yoonior - Sro Paź 31, 2007 16:16

Ja ostatnio kupowałem felgi i zimówki (pisałem tu na forum o poradę), upolowałem na Allegro felgi stalowe 14" prawie nieużywane za 320zł. Felgi były opisane w ogłoszeniu "Honda Civic/Rover 400 95/00". Profesjonalni sprzedawcy felg piszą dokładne parametry w ogłoszeniach, jeśli tylko podają ET45 - 4x100 - 56 to takie będą pasować.

Do tego kupiłem opony Fulda Montero 2 rozmiar 175/65 R14. Trochę wąskie, ale za to dobrze po koleinach jeżdżą :D

p.s. letnie koła mam w rozmiarze 205/50 R15.

giewu - Sro Paź 31, 2007 16:41

drooid napisał/a:
... tylko na jaką felgę w takim razie?? 5J?? Będzie dobrze??...

a co Ci będę pisał ... zerknij sobie sam :rotfl:

marcin316 - Czw Sie 27, 2009 11:41

Odświeżę nieco temat. Planuję w najbliższym czasie zakup opon zimowych do swojego Roverka. Mają one zostać naciągnięte na alumki 6J15 ET45. Rozważam zakup rozmiaru 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Z powyższej tabelki wynika, że obie możliwości są dopuszczalne przy wskazanych felgach, jednak pierwsza jest zalecana.

Marki brane pod uwagę to:
1. SAVA Eskimo S3
2. KLEBER Krisalp HP2
3. UNIROYAL MS PLUS 66
4. GOODYEAR Ultra Grip 7+

1) czy ktoś z Was ma doświadczenia z oponami o szerokości 185 mm zestawionymi z felgą 6" czy raczej wybrać "bezpieczny" wariant i zakupić oponę o szerokości zalecanej ?
2) czy pozycja nr 4 jest ekonomicznie uzasadniona? (przyrost jakości adekwatny do przyrostu ceny)

Autka używam głównie do dojazdów do pracy (około 50km dziennie) przy czym konieczne bywa poruszanie się po drogach o bardzo niskim priorytecie zimowego utrzymania...

Obecnie poruszam się na Dunlop SP Sport 01 195/60/R15.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie
Marcin

PopaY - Czw Sie 27, 2009 12:06

Jeśli chcesz 185 to profil powinien wynieść 65, a nie 60. Ja bym wybrał 195. Takie mam zarówno w R600 jak i R45. Choć zimówki w R600 mam takie 185/65R15 z tego względu, że zimówki mam na stalówkach o szerokości 5,5". 195 przy feldze 6" R15 lepiej będą chroniły rant felgi.
Z proponowanych przez Ciebie opon ja bym wybrał Klebery. To dobre opony za rozsądną cenę. Dobrze zachowują się zarówno na śniegu i lodzie jak i na błocie poślizgowym.

marcin316 - Czw Sie 27, 2009 12:43

Standardowy profil dla R45 to 195/55/R15, zatem zarówno opcja pierwsza jak i druga są wyższe niż to co zaleca producent. 185/65 są nieco wyższe niż 195/60 stąd pomyślałem, że 185/60 będą sensownym rozwiązaniem jeśli zdecyduję się na tę szerokość.

W poniedziałek bądź wtorek podejmę ostateczną decyzję, mam nadzieję że pomogą mi Wasze sugestie.

Pozdrawiam
Marcin

PopaY - Czw Sie 27, 2009 13:06

Mi się pomyliło. Sądziłem (nie wiem z jakiego powodu), że piszemy o R600 :P W takim przypadku jasna sprawa, że najlepszym rozwiązaniem będzie profil 60 przy oponie 185.
marcin316 - Nie Sie 30, 2009 12:53

Czy ktoś z Forumowiczów miałby jeszcze jakieś sugestie odnośnie opon które wymieniłem (rozmiar, model)?

Jutro coś zamówię więc wszelka pomoc będzie bardzo cenna ;)

Pozdrawiam

PopaY - Nie Sie 30, 2009 13:11

Jak już pisałem, jeśli chodzi o tańszą propozycję to z Kleberów powinieneś być zadowolony. Jeśli jednak masz nieco większą gotówkę to ZDECYDOWANIE polecę Nokiany WR G2, mniej więcej w połowie września powinny się pojawić na te opony promocje. Sama opona - rewelacja, w swojej klasie raczej nie ma sobie równych. Jeśli nie G2 to zwykłe WR - kierunkowe, ale również świetne na zimę.
keczu - Nie Sie 30, 2009 13:29

PopaY napisał/a:
Jak już pisałem, jeśli chodzi o tańszą propozycję to z Kleberów powinieneś być zadowolony
Kleber robi bardzo dobre zimowki w przeciwienstwie do letnich.Jedno co mnie razi to sa cholernie brzydkie,wygladaja baloniasto i maja brzydko wygladajaca sciane boczna jakos tak tandetnie,ale to nie jest najwazniejsze jesli beda na stalowych obreczach.Jesli chodzi o letnie to najgorsze opony jakie mialem(Dynaxer czy jakos tak),zimowki najlepsze (Krisalp 3 i HP).
marcin316 - Nie Sie 30, 2009 21:21

No właśnie mają być na alumkach ale wygląd nie jest oczywiście szczególnie istotny. Najważniejsza jest prawidłowa trakcja w zimowych warunkach (śnieg, lód) jak i na suchym asfalcie w ujemnych temperaturach. Dobrze by było aby (pomimo montowania na klekocie) nie były zbyt głośne.

Pozostaje jeszcze kwestia współpracy opony o szerokości 185 mm na feldze o szerokości 6" i szczególnie w tym względzie liczyłem na jakieś opinie poparte osobistymi doświadczeniami :/

Pozdrawiam

PopaY - Nie Sie 30, 2009 21:33

185 nie będzie stanowiła problemu przy tej feldze. Ciśnienie wybije oponę i ułoży ją na geldze, nie masz się czego bać, z pewnością będzie ok. Jeśli masz obawy to wybierz szerokość 195, ale 185 nie będą złe.
marcin316 - Pon Sie 31, 2009 12:50

Po kilkunastu godzinach spędzonych na czytaniu opinii dotyczących zimówek na różnych forach i stronach sklepów oraz przejrzeniu testów ADAC wybór padł na GOODYEAR Ultra Grip 7+ w rozmiarze 185/60/R15. Jutro ma się pojawić kurier. Cena w promocji około 220zł/sztuka więc nie są szczególnie drogie... Bliżej wiosny podzielę się wrażeniami z użytkowania.

Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi.
Marcin

PopaY - Pon Sie 31, 2009 14:25

No oby Ci się jeździło dobrze ;) Generalnie nie sąone polecane tak jak Ci się wydaje ;)
marcin316 - Pon Sie 31, 2009 15:21

W sumie na ich temat nie znalazłem wyraźnie niekorzystnej opinii. Pozwolę sobie przytoczyć fragment jednej z pozytywnych:

"Własnie wróciłem z nart z Korbiekowa i w trakcie tego wyjazdu mogłem przetestowac opony w bardzo róznych warunkach, zaczynając od suchej szosy, poprzez mokrą i sucha autostradę a kończąc na oblodzonej i ośnieżonej górskiej drodze. Jazda na suchym wypada całkiem dobrze, zarówno przyczepnośc jak i reakcja na kierownicę oraz komfort jazdy są całkiem dobre, jednak co zrozumiałe auto nie jest tak posłuszne jak na letnich Bridgestonach ER300 o nizszym profilu. Jazda na mokrym, nawet z dużymi prędkościami także wypada dobrze, nie ma problemów z trakcją, utrzymywaniem toru jazdy, hamowanem, czy aquaplaningiem. Prawdziwym wyzwaniem była jazda górskimi drogami, krętymi oblodzonymi i ośnieżonymi, opony zdały ten egzamin na 6 i mówię to z całym przekonaniem. Wjeżdżałem przednionapedowym autem z kompletem pasażerów pod naprawdę stromę podjazdy (np. szutrowa droga do samego krzesełka pod Pilskiem), gdzie wiele aut miało problemy nawet z łańcuchami na kołach! Zachowanie opon na lodzie najlepiej przetestowałem na stromym podjeździe do naszej kwatery, po połudnowym słoneczku cały podjazd wieczorem zamienił się w lodowisko i moje autko było jedynym, któremu udało się wjechac i zaparkować przed posypaniem całego podjazdu piaskiem! Miałem satysfakcję, kiedy pozostali wczasowicze podchodzili potem do mojego auta, żeby zpbaczyc jakiem mam opony na felgach. Kolejna naprawdę mocna strona tych opon to hałas a w zasadzie jego brak, wiekszośc letnich opon jest głośniejsza od UG7+."

Pozdrawiam

PopaY - Pon Sie 31, 2009 18:14

Opinie w necie nie są w 100% adekwatne do rzeczywistości, mam nadzieję, że bierzesz to pod uwagę. Ja akurat mam ten plus, że mam dobrego kolegę, który w tym fachu siedzi od lat i zna się na tych sprawach jak mało kto więc zawsze on mi doradza i pokazuje różnego rodzaju testy itd, itd. (strona jego serwisu w necie [url]opony24.pl[/url]). Ja Ci życzę udanej i bezpiecznej jazdy na tych oponkach. Ja swoje kupię mniej więcej w połowie miesiąca, kto wie, może też wybór padnie na UG7+ ;)
marcin316 - Pon Sie 31, 2009 19:51

Zdaję sobie sprawę, że nie wypada pisać złej opinii o czymś na co się wydało kupę kasy, bo to niektórym mocno odbija się na psychice ;) stąd też do informacji w necie podchodzę z rezerwą.

Czytałem opinie dotyczące wielu różnych opon i właśnie te jako jedne z niewielu nie miały opinii negatywnych. Nikt też z opiniujących nie wskazywał na ewidentnie złe zachowanie w jakichś z warunków występujących zimą. Wielu ludzi pisze o złym zachowaniu się tych opon w temperaturach w okolicy +15 stopni ale to mi nie przeszkadza. Bardzo dobre opinie miały również Uniroyalki, jednak pojawiały się głosy o problemach z jakością partii opon produkowanych w Rumunii.

Pozdrawiam

PopaY - Pon Sie 31, 2009 21:27

Szerokości pozostaje życzyć :) Mam tylko nadzieję, że wybrałeś odpowiedni typ opony tj. 88T, a nie 84T ;)
Można wiedzieć gdzie i za ile kupiłeś?

blue827 - Wto Wrz 01, 2009 08:50

na lato mam nokiany Z G2, na zimę WR G2 i nie chcę innych opon. Najlepiej wybrać wersję XL , ma zwiększony indeks nośności przez co powinny być wytrzymalsze.

szoso - Wto Wrz 01, 2009 09:01

blue827 napisał/a:
na lato mam nokiany Z G2, na zimę WR G2 i nie chcę innych opon. Najlepiej wybrać wersję XL , ma zwiększony indeks nośności przez co powinny być wytrzymalsze.

słyszałem kilka dobrych opini o tych oponkach
chyba norweskie jak się nie mylę
jak kupiłem Rovera to właśnie miał te zimówki ale mocno zjechane więc kupiłem nowe

marcin316 - Wto Wrz 01, 2009 09:23

Nacisk na przednią oś z kierowcą i pasażerem wynosi około 800kg, na tylną około 500, dodatkowo max prędkości z jakimi zazwyczaj się poruszam to 120 km/h, szczególnie w zimie ;) Po konsultacji zdecydowałem się na zakup lepszych opon kosztem indeksu nośności, który uważam będzie wystarczający (84T)

Opony zakupiłem w www.netcar.pl

Poniżej kilka cytatów dotyczących indeksu nośności:

"Indeks nośności opony to liczba wskazująca maksymalne obciążenie w kilogramach, jakie może być przeniesione przez oponę, przy określonej odpowiednim symbolem prędkości i ciśnieniu powietrza. "

"INDEKS NOŚNOŚCI oznacza maksymalne obciążenie, które opona jest w stanie unieść przy maksymalnej prędkości określonej jej symbolem."

"Indeks nośności oznaczany symbolem Li (z ang. – load index), to parametr określający maksymalne obciążenie z jakim dana opona może być używana, podczas jazdy z maksymalną prędkością, dopuszczaną przez jej producenta."

PopaY - Wto Wrz 01, 2009 15:54

marcin316 napisał/a:
(84T)

Na zimówki w zupełności wystarczy do R45 :)
marcin316 napisał/a:
Opony zakupiłem w www.netcar.pl

A dlaczego nie poszukałeś tam gdzie taniej? Na www.opony24.pl mamy taniej ;) Ja sobie zakupiłem na zimę Uniroyale MS Plus 66. Dobry stosunek jakości do ceny i szczególnie polecana na średnie przebiegi. Ja akurat robię rocznie koło 5000km więc malutko. Na oponach zimowych może jakieś 1300-1500km więc Uniroyale w zupełności mi wystarczą. Wg opinii ekspertów opony te idealnie zachowują się na drogach ośnieżonych i tych, na których leży błoto pośniegowe. W swojej półce cenowej nie mają sobie równych. Myślałem na Dunlop'ami Responce lub właśnie Goodyear'ami UG 7+, ale kolega z Centrum Oponiarskiego (www.opony24.pl) odradził mi je ze wzgędu na ilość przeze mnie przejeżdżanych km w sezonie zimowym, no i jednak 40zł na oponie robi różnicę i to sporą, a Dunlopy są szczególnie polecane (jak róznież UG 7+) na przebiegi roczne powyżej 5 tyś km w sezonie, a ja tyle zrobię może w trzy lata (jak dobrze pójdzie hehe). O Nokianach już pisałem - WR G2 są zdecydowanie lepsze od wszystkich wymienionych, ale też o wiele droższe (ok. 50-60zł droższe od Dunlop'ów i Goodyear'ów w rozmiarze 185/60R15). Każdy sprzedawca je poleca i każdy kto na nich jeździł róznież. Są one polecane do samochodów wyższej klasy i limuzyn oraz vanów i SUV'ów ;)

szosownik napisał/a:
blue827 napisał/a:
na lato mam nokiany Z G2, na zimę WR G2 i nie chcę innych opon. Najlepiej wybrać wersję XL , ma zwiększony indeks nośności przez co powinny być wytrzymalsze.

słyszałem kilka dobrych opini o tych oponkach
chyba norweskie jak się nie mylę
jak kupiłem Rovera to właśnie miał te zimówki ale mocno zjechane więc kupiłem nowe

Fińskie kolego, ale byłeś blisko ;)

marcin316 - Wto Wrz 01, 2009 16:40

Złotówkę różnicy na oponie to nie majątek ;)

Wczoraj przed południem zamówiłem opony w netcar.pl a dzisiaj już są na felgach ;) To się nazywa expres :)

Co do Uniroyalek to też się mocno nad nimi zastanawiałem, jednak wśród wielu pozytywnych opinii pojawiały się też takie:

"Wode odprowadza ok bardzo dobrze, opona jest cicha, na śniegu- świeżym śniegu lekko pod górke na zakrecie samochód zamiast jechać w lewo lub prawo jedzie prosto - opony sie slizgają nie radzą sobie na śniegu, niemiłe uczucie przy skrętach. Na błocie pośniegowym mam wrażenie że przód jedzie jak chce. Na błoto pośniegowe i na śnieg kategorycznie odradzam"

"Opony Kupiłem w X2008 i założyłem do Peugeot 407 kombi, przejechałem 15000km. Bardzo dobre na suchą i mokrą jezdnie, sa ciche i dobrze odprowadzają wode. W warunkach zimowych opony się ślizgają, na świażym śniegu ok, na wyjeżdżonym trzeba uważać - samochód nie ciągnie,nie wybiera dobrze śniegu.ślizga się, na błocie pośniegowym opony stawiaja samochód na boki, dziwnie zachowuje sie przód."

Jako że u mnie nie zawsze odśnieżają na czas to wybrałem GY :)

PopaY - Wto Wrz 01, 2009 16:46

Jak już pisałem kilka postów wyżej: przy każdej oponie są opinie pozytywne jak i negatywne ;) Jedni piszą, że się ślizgają, inni, że nie ;) Wiadomo, że jak się jedzie szybko po śniegu to nawet najlepsza opona zimowa nie uchroni przed pojechaniem na wprost hehe ;) Dlatego ja mam to szczęście, że nigdy nie biorę pod uwagę opinii z internetu tylko prosto od źródła czyli fachowców ;)
marcin316 - Wto Wrz 01, 2009 17:21

Mało jest fachowców którzy wypróbowali wszystkie opony "na własnej skórze", część z nich polega zapewne na opiniach innych użytkowników. Nie twierdzę że każda z opinii jest prawdziwa.

Aby dodać trochę "treści" do tego postu powiem, że kolega miał kiedyś zimówki Vredestein'a i bardzo je sobie chwalił, niestety są to dosyć drogie opony...

Mogę się wypowiedzieć też co do zestawienia opony o szerokości 185 mm z feldgą 6". Przynajmniej optycznie prezentuje się to bardzo dobrze. Porównując opony 195 i 185 na tym samym profilu (60) opona węższa wydaje się być zdecydowanie niższa. Optycznie różnica wydaje się być większa niż wynika to z kalkulatora doboru opon. Pewnie duże znaczenie ma tu średnica felgi (15")

Może uda się kiedyś na jakimś spocie zrobić test zimówek, np przeciąganie liny albo podjazd pod górkę i znaleźć kandydatów do kolejnego zakupu ;)