|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Świece żarowe - wymiana - raz jeszcze
String - Pią Lis 23, 2007 20:44 Temat postu: [R420] Świece żarowe - wymiana - raz jeszcze Witam,
Właśnie wróciłem od mechanika.
1. Przewód od wpomagania nie cieknie - więc problem rozwiązany
2. Mając problemy z odpaleniem odkąd zrobiło się chłodniej, postanowiłem sprawdzić świece.
Mechanik się do nich zabrał, pomierzył i okazało się że wszystkie 4 NIE ŻYJĄ
Zabraliśmy się do wykręcania - strasznie opornie szło, bo okazało się że świece nie były czymś tam posmarowane przy montażu (co wskazywałoby że od nowości nie były wymieniane bo podobno w fabryce nie smarują - a każdy szanujący się mechanik owszem). Wszystkie świece poluźniliśmy żeby jutro wymienić na nowe.
Oczywiście nie obyło się bez "Telefonu do Przyjaciela" DZIĘKI BRT !!
Ale moje pytanie jest następującej treści - bo mój mechanik ruszył tą świecę za pompą - i upiera się że będzie próbował ją jutro wyciągnąc - CZY MU SIĘ UDA??
W jaki sposób robi to np. ASO, czy też ci ludzie, którzy się znają na R?
Bo nie wiem czy da radę czy nie. Jeśli da (w co powątpiewam - ale będę mu patrzył na ręce) to OK. Czy tą świece da się wyciągnąć bez jakiegoś majstrowania - bo póki co to wydaje się że akurat jak się ją całkowicie odkręci, to zmieści się pod ten moduł sterujący na pompie (ten czarny, na cztery śrubki, od strony świecy). Tyle że czy da radę bokiem wyciągnąć, czy nie jest za długa?
Pozdrawiam serdecznie i liczę na szybciuchną odpowiedź - bo jutro "Operacja 4 Świece Żarowe NGK" wprowadzana jest w fazę realizacji
thef - Nie Lis 25, 2007 16:35
No i jak poszło z tą 4-tą świecą?
String - Nie Lis 25, 2007 17:44
Niestety operacja odłożona do jutrzejszego popołudnia. Na razie jest popuszczona na gwincie (więc odkręcić już nie będzie problemu) i odłączony kabel. Jeśli mechanik nie będzie miał nic przeciwko - może wezmę aparat i porobię zdjęcia z operacji także trzeba się uzbroić w cierpliwość.
Oczywiście przemo285 zaoferował się z telefoniczną radą - jak wrazie czego zblokować pompę w celu odchylenia - więc być może będę go jutro bombardował telefonem
Póki co to lecę zobaczyć na fotki z dzisiejszego spotu - właśnie się zrzucają
chudson - Nie Lis 25, 2007 19:30
W mojej 200 Di wychodzą wszystkie więc u ciebie też powinna wyjść czwarta. Projektując silnik nikt normalny nie powinien stwarzać problemów z tak błachymi rzeczami jak wymiana świec.
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 19:42
Mylisz się chudson to nie jest tak prosto jak myślisz
String - Nie Lis 25, 2007 20:04
chudson - pewnie masz silnik z trzeba świecami żarowymi. Ja mam z czterema - i jest problem właśnie z tą czwartą umiejscowioną pomiędzy blokiem silnika a pompą.
Czasami zastanawiam się czy tego typu myśl inżynierska nie spowodowała faktu że Brytyjczycy są Wyspiarzami
Pozdrówka
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 20:08
Dobre i trafne stwierdzenie String
R-200 - Nie Lis 25, 2007 20:11
Podobnie jest w naszych kontynentalnych, ale zawsze czwarta świeca jest wymienialna bez demontażu pompy. Spotkałem kilka do których trzeba było wykonać jakiś specjalny przyrząd. Ale w 420 nie wymieniałem może jest inaczej.
String - Nie Lis 25, 2007 20:21
Mój mechanik żeby ją wykręcić także ciął i spawał klucz. Na razie jesteśmy na etapie że udało nam się ją ruszyć i wykręcić - jednak nie podejmowaliśmy się jeszcze próby wyjęcia.
Zobaczymy - może wejdzie pod moduł sterowania i jakoś bokiem (ginekologicznie ) ją wyciągniemy - jak wyciągniemy, to pewnie wsadzimy nową Ale jeśli nie wyciągniemy, to będę dzwonił do Przemo285 jako do Wujka Dobra Rada po pomoc ze zblokowaniem pompy
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 20:25
Czekam String na twoją opinię na ten temat z ciekawością jak dacie radę wyjąć to jesteście wielcy (opisz jak to zrobiłeś)
String - Nie Lis 25, 2007 20:33
Przemo285 a co ja się tam znam Będę kibicował i pomagał jak mogę mechanikowi - a jak nie damy rady to przyjadę do Ciebie poważnie
Choć ja także jestem nastawiony pesymistycznie - więc zobaczymy jutro.
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 20:37
Grunt to optymizm nie przesadzaj
String - Nie Lis 25, 2007 20:58
Na raziemam w sobie optymizm że jutro go odpalę
Dobra nie ma sensu mnożyć czczych postów - napiszę co i jak po jutrzejszej "Mission ImposibRover - part 4: Glow Plug"
A jesli Przemo285 Twój telefon zadzwoni to będę ja - także po 17 uważaj na nisko przelatujące komórki
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 21:05
Czekam na twoje wrażenia i opinie (może ktoś znajdzie sposób na wymianę)
String - Pon Lis 26, 2007 20:39
Ok wróciłem od mechanika - i czas podsumować.
Więc tak jak większość się domyślała nie udało się wymienić 4 świecy.
Miła, krótka pogawędka z Przemo285 - spowodowała - że odwiodłem mojego niedoświadczonego jeśli chodzi o Roverki mechanika, żeby schował ambicje do kieszeni i wymienił pozostałe. Tak też się stało. Teraz przynajmniej wszystkie świece są posmarowane jakimś tam smarem ceramicznym, więc następnym razem nie będzie problemu ich wykręcić Tylko odpalanko będzie z 3 świec żarowych - do czasu gdy zawitam u jakiego szpeca który mi wymieni czwartą
Pozdrówka
Przemo285 wielkie dzięki - faktycznie Twoja wskazówka zapaliła mojego mechanika - ale jednak wolałem go hmmm..... wyhamować
Wodorost - Sro Lis 28, 2007 10:22
String i Przemo285 możecie się podzielić "Wskazówką" bo z stego co się dowiedziałem to aby wyciągnąć 4 świece wiąże się to właśnie z demontażem tejże pompy i przy okazji trzeba ruszyć rozrząd a chciałbym to wszystko ominąć. Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
String - Sro Lis 28, 2007 11:28
hmm... niestety innej możliwości nie ma. Trzeba ruszyć pompę. Próbowaliśmy nawet ściąć kawałek gwintu z tej zamontowanej starej świecy - ale i to nic nie pomogło- nie chciała wyjść pod kątem.
Jak na razie mam czwartą świecę w schowku - i może jak podjadę pod pompiarza na ustawienie kątów wtrysku, to może wtedy On mi jakoś pomoże. I póki co odpalam na 3 świece - czwarta odłączona.
pozdrawiam
========ciach
I jeszcze jedno:
Dzisiaj rano po przekręceniu stacyjki, zgaśnięciu kontrolki od świec żarowych i check engine - auto nawet nie cyknęło (nie odpaliło) - dopiero za 3 razem zaczął silnik kręcić - z racji tej że był odłączany w poniedziałek akumulator - czy przyczyną może być poluźniona klema od masy ?
Wodorost - Sro Lis 28, 2007 11:38
No trudno. Dziękuje za informacje
Brt - Sro Lis 28, 2007 11:51
Wodorost, wymien 3 pozostałe świece i auto będzie palić Były wersje, które w standardzie miały 3 świece i odpalają
String - Sro Lis 28, 2007 11:54
Brt napisał/a: | Były wersje, które w standardzie miały 3 świece i odpalają |
Nie chwal się
chudson - Sro Lis 28, 2007 16:25
Cytat: | chudson - pewnie masz silnik z trzeba świecami żarowymi. |
Mam 4 świece i ta za pompą wyszła bez problemu. Może w 200 jest inaczej ale jak jużsie namęczyłęm żeby ją odkręcić to wyciągnąć nie było problemu. Szczerze mówiać to było z nią mniej problemu niż z 1wszą schowaną lekko za kroćcem ukłądu chłodzenia gdzie było trzeba ściągać rurę gumową
thef - Sro Lis 28, 2007 17:09
Nie wiem czy dobrze myślę, ale obiło mi się coś, że w SDi występują, zależnie od rocznika, dwa typy pomp wtryskowych - ta nowsza jest troszkę większa ponoć.
Pyzdra - Sro Lis 28, 2007 17:16
Odpowiedz jest gotowa w Technicznym FAQ - post "Jak wymienić 4 -tą świecę żarową za pompą wtryskową"
thef - Sro Lis 28, 2007 17:25
Cytat: | Odpowiedz jest gotowa w Technicznym FAQ - post "Jak wymienić 4 -tą świecę żarową za pompą wtryskową" | Tak, ale to dotyczy wersji z mechaniczną pompą, a to trochę inna bajka .
michal_s. - Sro Lis 28, 2007 18:15
Witam, ja mam wersję z trzema świecami, które zresztą dwa tygodnie temu wymieniłem (wszystkie były padnięte), i nie ma problemu z odpalaniem, pozdrawiam.
String - Czw Lis 29, 2007 07:46
Nie wiem jakiego typu mam pompę (choć Roverek 99 rocznik więc pewnie ta nowsza ) i jedno jest pewne - u mnie nie dało rady wymienić. Brakowało na prawdę niewiele żeby bokiem ją wyciągnąć. Pisałem już, że nawet przycieliśmy brzeszczotem pneumatycznym gwint od śrubki do której przykręca sie przewody i nic. Gdyby pompa był odsunięta od silnika o 1 cm, lub moduł sterowania był w innym miejscu - nie byłoby problemu - a tak niestety trzeba blokować pompę i ją wysunąć, żeby się tam dostać.
Ja zadecydowałem, żeby mechanik sobie odpuścił - wymieniliśmy pozostale - a 4 zostawiliśmy niepodłączoną.
Przy okazji - jak pisałem - uwaga jest taka, żeby smarować świece smarem ceramicznym, bo przy następnej wymianie nie będzie problemu z wykręceniem świecy (niestety smar jest drogi podobno - ale warto - podobno jest odporny nawet na temperaturę rzędu 1200 stopni).
Bo jak się urwie świecę, to trzeba wyciągać głowicę, nawiercać i wyciągać po kawałku - w zakładzie podobno jest to koszt ok 150 PLN od punktu - i nie każdy to zrobi. Także panowie rada - świece wykręcać bardzo uważnie, rozsądnie i z wyczuciem, bo niespodziewanie może być większy wydatek.
Pozdrawiam serdecznie
rybakowy - Nie Sty 06, 2008 22:24
hmm ja dałem swojego rowerka na wymiane swiec i... znajomy mechanik powiedział ; chłopie ale mina,ponad 2 godz sie z tym bawiłem a miało byc 30min ale jest jeden problem,wymieniłem 3 bo 4 nima??? sam teraz niewiem jaki mam motor auto jest z 96 420Di i sam juz niewiem,ostatnio było -14 mrozu i nie odpalał za dobrze,objawy to po podgrzaniu chwycił ale zaraz zgasł i tak ze 3-4 razy az załapał,nie dzieje sie to po odpalaniu z wcisnietym gazem. Moze ktos cos poradzi
Brt - Nie Sty 06, 2008 22:31
ilość świec nie jest chyba związana z rodzajem silnika w kazdym razie fabryka wypuszczała wersje z 3 i 4 świecami wszystko jest OK
Wazzabii - Nie Sty 06, 2008 23:52
zaopatrzcie sie w wał kardana, bardzo pomaga w wykrecaniu swiec
Damian_Pietras - Sro Sty 09, 2008 20:45
Wazzabii napisał/a: | zaopatrzcie sie w wał kardana, bardzo pomaga w wykrecaniu swiec |
a co to takieego
Brt - Sro Sty 09, 2008 21:24
taki wałek z przegubem czasem widać w cieżarówkach lub inszym sprzęcie rolniczym
Wazzabii - Czw Sty 10, 2008 00:31
String - Czw Sty 10, 2008 08:14
Myk jednak polega na tym że możesz sobie nawet pospawać odpowiedni klucz - a i tak nie wymienisz u mnie 4 świecy. Można by przeciąć wyciąganą świecę - ale jak potem wsadzić nową?
Postanowiłem poczekać z wymianą tej świecy, aż nadejdzie okazja - póki co działa wybornie na 3.
Tysio - Nie Sty 13, 2008 13:00
String napisał/a: | Myk jednak polega na tym że możesz sobie nawet pospawać odpowiedni klucz - a i tak nie wymienisz u mnie 4 świecy. Można by przeciąć wyciąganą świecę - ale jak potem wsadzić nową? |
Zgadzam się w 100%
Mój mechanik, żeby wyciągnąć czwartą świecę, musiał ją po prostu wygiąć.
Uprzedzając pytanie o koszty powiem, że za wymianę czterech świec wziął 100zł + koszt świec, ale po wymianie pali się kontrolka "check engine".
Moje pytanie - czy u kogoś po wymianie wszystkich świec zapaliła się ta kontrolka?
Jeśli tak to czy sama zgasła po ustaniu "usterki" (ewentualnie tych 55 przekręceniach zapłonu)?
String - Nie Sty 13, 2008 14:43
u mnie po wymianie - po prostu odpaliłem silnik i odjechałem. Żadnych "check-engine'ów" nie było. Czwartą świecę mam wkręconą i odłączoną. Kabel zaizolowany.
Nie wiem co się u Ciebie mogło stać, że świeci się kontrolka
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 15:11
jeśli macie 25/45 to napewno nie zgaśnie sama , napewno mechanior odpioł wtyczkę od pompy wtryskowej i dlatego się pali check, wykasujesz ją tylko testbook , ponieważ zwykłe testery nie widzą tej usterki
String - Nie Sty 13, 2008 16:33
a to dlatego koledze się pali mnie ten problem nie dotyczy, bo mam 420 a nie 25
|
|