Zobacz temat - [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika

BubuZR - Pią Gru 14, 2007 23:37
Temat postu: [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika
Na forum.streetracing.pl pojawił się post, w którym gość pyta o to jaki jest MG ZR 160 w sensie awaryjności, zawieszenia itp. itd. No i jedna z osób napisała coś takiego:

Cytat:
ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali

uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri

co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma

przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice

pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud

polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby

glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac

warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy

pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik


Czyli warto zawczasu wymienić uszczelkę na porządniejszą i termostat również nawet jeśli uszczelka jest jeszcze cała tzn. nie ma żadnego wycieku itp.? Jeśli tak to jaką uszczelkę zastosować i po czym poznam, że termostat jest nowego typu?

paff - Sob Gru 15, 2007 00:28

swego czasu widzialem zestaw modyfikacyjny do silnikow serii K - w sensie termostat w innym miejscu, mialo to na celu otwarcie obiegow w bardziej odpowiednim momencie co mialo wplywac na mniejsza podatnosc na przegrzanie, stany podprzegrzaniowe powodujace HGF ;-)
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 00:34

Ja na allegro nic nie znalazłem, a czy termostaty z Tomateam są odpowiednie to nie wiem... mają takie:

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869

Na moje oko ten drugi wygląda na taki o jakim mowa.

secio - Sob Gru 15, 2007 00:50

BubuZR napisał/a:
Ja na allegro nic nie znalazłem, a czy termostaty z Tomateam są odpowiednie to nie wiem... mają takie:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
Na moje oko ten drugi wygląda na taki o jakim mowa.

To jest standartowy termostat. Z tego co zrozumialem z w/w cytatu, chodzi nie tyle o sama zmiane termostatu, ale miejsce jego umieszczenia. Standartowo jest "z tylu silnika", ogrzewa go wylot z nagrzewnicy, czyli, teoretycznie "zimny" plyn. Troche bez sensu... W nowym typie ma byc zawor na wlocie to chlodnicy, czyli wylocie z silnika. To juz jest legiczne... z silnika wychodzi za cieply plyn, znaczy trzeba schlodzic silnik. Doszedlem do tego samego wniosku podczas dyskusji o ukladzie chlodzenia w K16. Widzial ktos taki nowy termostat ?

Mariusz

BubuZR - Sob Gru 15, 2007 00:55

To jak przemieścić termostat? :o
secio - Sob Gru 15, 2007 01:54

BubuZR napisał/a:
To jak przemieścić termostat? :o

I to jest dobre pytanie ;) . Moze zapytac autora tej opinii ktora cytowales ? Sadze, ze chodzi o wyrzucenie termostatu z miejsca gdzie on jest teraz, a wsadzenie przed wplywem do chlodnicy. Skoro wspomnial o "nowym typie" pewnie jest jakis sprawdzony patent, albo "K16 new type thermostat kit" ;-)

Mariusz

BubuZR - Sob Gru 15, 2007 01:59

Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim :)
secio - Sob Gru 15, 2007 02:15

BubuZR napisał/a:
Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim :)

Zdecydowanie inny waz. Termostat jest bardzo nieciekawie (dla wymieniajacego ;) ) umieszczony za silnikiem w obudowie, przy pompie wody. Ta opcja z termostatem na wezu chlodnicy wymaga pomyslu, albo gotowego rozwiazania.

BubuZR - Sob Gru 15, 2007 02:23

No cóż, zobaczymy co mi odpiszą na SR.
secio - Sob Gru 15, 2007 02:28

BubuZR napisał/a:
No cóż, zobaczymy co mi odpiszą na SR.

Mozesz podac linka do tej dyskusji ? Szukam, szukam i nie moge znalezc.

BubuZR - Sob Gru 15, 2007 11:47

http://www.streetracing.p...pic.php?t=50336
xROnx - Sob Gru 15, 2007 12:08

a to ciekawe.... jak bedziecie cos wiecej wiedziec to dajcie znac.sam jestem ciekaw jak sie sprawa wyjasni z tym termostatem...
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 12:18

sprawa z przemieszczeniem termostatu wygląda tak:

Cytat:
przemieszczenie termostatu to prosta sprawa - wywalasz ten co masz za silnikiem - niech chodzi bez niego i kupujesz w aso pzewod gumowy do chlodnicy nowego typu na nim jest gruszka a w niej termostat - proste

maciej - Sob Gru 15, 2007 12:35

Poszukaj dyskusji z kolegą mt sprzed paru dosłownie dni - tam był dłuższy opis nt. tych problemów z termostatem i sztywnością głowic oraz podanie angielskich źródeł.
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 13:14

Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu :)

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=6397852

TomC - Sob Gru 15, 2007 17:15

Zmiana termostatu polega na wymianie na termostat ciśnieniowy tzw. PRT, który otwiera się pod wpływem ciśnienia a nie tylko temperatury.
Jedynym minusem tego termostatu jest to, że stojąc w korku możemy przegrzać silnik więc co jakiś czas trzeba zwiększyć obroty silnika żeby wprowadzić w obieg płyn chłodniczy.

piter34 - Pon Gru 17, 2007 12:08

BubuZR napisał/a:
Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu :)

Taką uszczelkę dostaniesz od przemo285 (w Poznaniu) ;-)

Cytat:
ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali
uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri

co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma

przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice

pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud

polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby

glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac

warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy

pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik

Hmm...
Obserwacje zawarte w tym poście na SR nie zgadzają się w 100% z naszą praktyką. :roll:

mt - Pon Gru 17, 2007 14:51

Witam,

http://www.mgf.ultimatemg...difications.htm

Tutaj jest troche o modyfikacjach ukladu chlodzenia (jak i gdzie zalozyc termostat PRT).

Pozdrawiam,

BubuZR - Pon Gru 17, 2007 14:58

Gdzie można dostać taki termostat oprócz zapewne ASO?
piter34 - Pon Gru 17, 2007 15:00

BubuZR napisał/a:
Gdzie można dostać taki termostat oprócz zapewne ASO?

A co się dzieje w Twoim aucie, że chcesz się decydować na kupno tego termostatu?

BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:06

No właśnie występują problemy z temperaturą, stojąc dłużej w korku wskazówka tańczy między 1/2, a 3/4 i jeśli dobrze zrozumiałem taki termostat likwiduje ten problem.
maciej - Pon Gru 17, 2007 15:12

Oj, chyba nie...
Myślę, że u Ciebie to może być raczej problem z czujnikiem temperatury lub wentylatorem...
Ale jak mam inny typ silnika, więc bardzo w serię K nie wgłębiałem.

piter34 - Pon Gru 17, 2007 15:26

BubuZR napisał/a:
tojąc dłużej w korku wskazówka tańczy między 1/2, a 3/4

Na Twoim miejscu podłączyłbym się komputerem (dogadaj się z przemo285) i sprawdził co wtedy pokazuje czujnik temperatury. Być może wszystko jest w normie. ;-)
Był na forum odosobniony przypadek, gdzie takie zachowanie wskaźnika temperatury okazało się prawidłowe (były dobre temperatury, termostat otwierał się we właściwym momencie, itp.)

BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:33

Ok, po nowym roku to sprawdzę :) dzięki za namiary. A kolega Przemo285 rozumiem ma jakiś warsztat taa?
piter34 - Pon Gru 17, 2007 15:37

BubuZR napisał/a:
Ok, po nowym roku to sprawdzę :) dzięki za namiary. A kolega Przemo285 rozumiem ma jakiś warsztat taa?

To jest kolega all-in-one :lol: :wink:

BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:48

Hehe ok, już mu wysłałem maila :)
kolin - Pon Gru 17, 2007 15:54

Jak nie HGF to teraz termostat ludzie czy wy czasami nie przesadzacie trochę :/
BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:56

No jestem ciekaw co wypluje kompjuter :roll: