Zobacz temat - [R214 '96] spryskiwacz słabo działa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 '96] spryskiwacz słabo działa

ziurek - Pią Gru 21, 2007 21:02
Temat postu: [R214 '96] spryskiwacz słabo działa
Wtam
Mam problem z spryskiwaczami szyby przedniej w R214>96rok
Dokładniej chodzi o to że strumień płynu jest tak słaby że podczas jazdy z prędkością ok 70km/h praktycznie nie da sie pryskać na szybe.
Wymieniłem już przewody, czyściłem dysze i nic
Może ktoś miał podobny prolem i może mi pomóc?
Z góry dziękuje i pozdrawiam!

giewu - Pią Gru 21, 2007 21:08


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
ziurek jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO :cool:
--------------------------------------------------

Kozik - Pią Gru 21, 2007 22:24

Ja również mam ten problem, wydaje mi się, że to pompka ale nie jestem pewien :mad:
thef - Pią Gru 21, 2007 23:11

Skoro przewody i dysze oczyszczone, to musi być wina pompki. Nie wiem czy tą roverowską da się rozkręcić, ale robiłem to w innym autku i pomogło dokładnie wyczyszczenie trybików zapieczonych od osadu z płynu. Warto też sprawdzić czy pompka dostaje jakieś uczciwe napięcie, no i ewentualnie zamontować zaraz za nią zaworek zwrotny, który utrzyma płyn w przewodach (podobno roverki takowy posiadają, ale po pierwsze nie widziałem na własne oczy ;) , a po drugie mógł już zdechnąć :) .
ziurek - Sob Gru 22, 2007 09:18
Temat postu: Gdzie jest pompka [R200 1.4Si 96]
Ale gdzie jest pompka?
mnie sie wydaje że jest gdześ tam schowana koło zbiornika płynu. No i jak sie tam dostać?

giewu - Sob Gru 22, 2007 09:26

pompki spryskiwaczy (zarówno przednich dysz, jak i tylnej) zamontowane są w zbiorniczku płynu, za zderzakiem
-----------------
dopisek moderatora:
kolego ziurek temat poprawiamy w PIERWSZYM poście :twisted: ... tym razem zrobiłem to za Ciebie :wink:
----------------

Brt - Sob Gru 22, 2007 13:24

można spróbować, skręcając koła w lewo i odchylając nadkole, ale najwygodniej jest zdjać zderzak. Tylko nie pytaj jak to zrobć, bo było n razy na forum łącznie z rysunkami ;) Szukajcie a będzie wam dane :P na 97,5% to wina pompki. podejrzewam, że znakomita większość użytkowników R200 okrąglaka ma podobny problem ;)
marcin8c - Sob Gru 22, 2007 14:21

tez to mialem...

zdjalem kolo, nadkole, zdemontowalem stary zbiorniczek, dalem nowy. Rowniez wymienilem sobie rurki na nowe i dalem koncowki spryskiwaczy takie co rozsiewaja plyn na wiele strumieni... ladnie dziala :)

ziurek - Sob Gru 22, 2007 15:05
Temat postu: [R214 '96] na jakie dysze wymienić?
Kolego Marcine na jakie dysze wymieniłeś w swoim R?
Ja myślałem nad dyszami z opla asty bo ładnie pryskają ale nie wiem czy będą pasować, choć w sumie to nie problem.
Jeszcze jedno. Na jaką pompkę wymienić? Z Rovera? ale jeśli po paru latach zdechła to skąd mam mieć pewność że nie zrobi tego znowu?
pozdrawiam ZiureK

przempu - Sob Gru 22, 2007 15:37

Marcin8c a gdzie kupiles taką dyszę, co rozdziela strumień na wiele mniejszych??
Tez chcialbym to wymienic, ale nie wiem, gdzie moge taka koncowke dostac.
pozdrawiam
przempu

ziurek - Sob Gru 22, 2007 16:53
Temat postu: [R214Si '96]
Dysze kupiłem w sklepie z częściami samochodowymi.
Aczkolwiek sprzedawca mi powiedział że nie wie skąd ale ma jedną sztuke i mi ją poprostu dał za free, dodał że to jest pierdułka i ciężko to dostać.
Uważam że dorze zaopatrzony sklep to powinien mieć. Pytałem kiedyś o to w innym sklepie to gość mi powiedział że tego nie ma bo mu sie skończyło już jakiśczas temu i tego nie sprowadza bo to kosztuje 2 zł i zarobek na gów*** jest żaden.

a tak wracając do problemu zastanawiam sie nad wymianą pompki ale nie wiem na jaką. Pewnie są jakieś lepsze modele?

pozdrawioam ZiureK

Owsik - Sob Gru 22, 2007 16:59

Heh, mam ten sam problem...


ziurek napisał/a:
Pewnie są jakieś lepsze modele?


Może jakąś z innego auta po prostu ?

MaReK - Sob Gru 22, 2007 17:37

Pasuje od forda mondeo :)
Sam zakladalem do swojego. Musialem tylko przerobic wtyczke.

Chester - Sob Gru 22, 2007 20:59

heh te pomki .... nalepsza bedzie od poloneza (bedzie chyba najtańsza) przerabiasz polączenie i tyle :mrgreen: pasuje jak ulal do zbiorniczka R 2xx wiem bo sam takowa montowalem dla pewnosci troche silikonu i siedzi jak trzeba ..... :grin:
thef - Sob Gru 22, 2007 22:15

A czy ktoś próbował tą pompkę rozkręcić? Bo sugerowałem to już wcześniej, ale widzę wszyscy pytacie o to z jakiego auta pasuje. Czyżby nikomu nie chciało się choć spróbować?
Brt - Sob Gru 22, 2007 22:18

Cytat:
heh te pomki .... nalepsza bedzie od poloneza (bedzie chyba najtańsza) przerabiasz polączenie i tyle pasuje jak ulal do zbiorniczka R 2xx wiem bo sam takowa montowalem dla pewnosci troche silikonu i siedzi jak trzeba .....


a daje wystarczające ciśnienie, żeby przy 120 dolatywał płyn do szyby ;)

Chester - Sob Gru 22, 2007 22:45

nie wiem jak przy 120 ale przy 90 spokojnie dolatuje :mrgreen:
Brt - Sob Gru 22, 2007 22:54

ok to napisz do jakiej wysokości szyby przedniej dolatuje przy 90 :mrgreen: bo u mnie obecnie przy 90 to tak trochę poniżej połowy, ale przy 120- 130 to tak ledwo nad wycieraczki :D
Chester - Sob Gru 22, 2007 23:20

mam zalozone wycieraczki 51cm wiec tak na oko to leje w jakies 3/4 dlugosci czyli ponad polowe szyby.... musze zaznaczyc ze mam nowe wezyki ... i dokladnie wyczyszczone dysze spryskiwaczy. Poprostu jak kupilem roverka to dokladnie zarobilem wszystko, zeby nie bylo tak jak w poprzednim gdzie przy wietrze w twarz to ledwie na szybe lalo ....

Brt jeszcze takie male pytanie do Ciebie jak to jest z włącznikiem klimy... jesli nie mam czynnika to rozumiem ze klima nie ruszy, a lampka kontrolna na przycisku powinna sie zapalic czy nie, ile Ty placisz za przeglad klimy??

Brt - Nie Gru 23, 2007 09:08

THX :) muszę sie w końcu wybrac do szopu i ukupić jakąś lepszą pompkę od mojej ;)

Co do klimy, to doakłdnie tak jak piszesz. Lampka się zapali, ale klima nie ruszy i chyba nawet obroty silnika nie wzrosną. Bo normalnie po właczeniu klimy delikatnie wzrastają obroty silnika i dopiero wtedy uruchamiana jest sprężarka. Ostatnio za nabicie od 0 płaciłem 150PLN.

Chester - Nie Gru 23, 2007 10:12

Brt dzieki ... wlasnie mam problem bo mi sie lampka nie zapala :( ( i musze szukac daczego a narazie jest za zimno na to zeby co kolwiek zrobic...
PTE - Nie Gru 23, 2007 10:48

Do pompek można bez problemu się dostać bez zdejmowania zderzaka. Trzeba tylko zdjąć prawe przednie koło i nadkole - pomiędzy zderzakiem a zbiorniczkiem jest wystarczająco dużo miejsca aby je (pompki) wyjąć i zamontować z powrotem - wiem, bo tak robiłem. Myślę że zajmuje to jednak mniej czasu niż demontaż całego zderzaka.

Co do samej pompki - to ktoś jeszcze na grupach (chyba MaRek?) opisywał ze dobrał w Intercarsie pompkę od Forda Focusa - pasuje idealnie, cena też zachęcająca. No i psika znacznie lepiej.

PS. Przejrzałem archiwum grup i przypomniałem sobie, zę pasuje też pompka od Hondy Civic.

Brt - Nie Gru 23, 2007 12:27

np pamietam, że MaReK dlorwał nówkę pompkę od focusa za ~30PLN w intercarsie ;)
marcin8c - Nie Gru 23, 2007 21:52

ja mam dysze z volvo :) troszke pilnika i pasuja jak ulal :)
TomC - Nie Gru 23, 2007 22:09

Ja bardzo chciałem zamontować dysze z VW albo Skody.
Zamiast 1 czy 2 strumieni sika ładną strugą mocząc skutecznie całą szybę :razz:
Najgorsze jest to, że są montowane od spodu maski przy krawędzi więc z dopasowaniem do Roverka jest bardzo ciężko :/

Olo12 - Pią Gru 28, 2007 08:30

Pisałem już jak ja sobie poradziłem z tym problemem. szybko tanio i co najważniejsze z efektem.
poprostu do dyszy wylotowej spryskiwacza przyłożyłem sprężone powietrze i po przedmuchaniu dysz jest ok.
Słychać było jak powietrze w zbiorniczku "bulgocze" do tego zabiegu zastosowałem taką cieniutką końcówkę do kompresora ( do wydmuchiwania).
Latem jak będzie cieplej to napewno nieuniknione będzie wyczyszczenie zbiorniczka ale jak narazie mój patent pomógł pozdrawiam.

PTE - Czw Lip 03, 2008 10:30

Odkopuję temat, ponieważ wczoraj zauważyłem kałużę pod autem w okolicach zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy. Okazało się, ze sklejona przeze mnie 2 lata temu pompka spryskiwacza tylnej szyby zaczęła puszczać. Kupiłem wiec w Intercars nową pompkę Hnas Pries za 28zł - pasuje idealnie, jest trochę niższa od oryginału. Do styków przylutowałem krókie przewody z konektorkami (10gr./szt.) które wpiąłem do oryginalnej wtyczki w instalacji. Wszystko zaizolowałem, poskładałem i... działa, jest sucho. Jedyna różnica, to inny (wyższy) ton warkotu :mrgreen:

Numer pompki to HP300634. Pasuje do całej maści fordów: focus, scorpio, escort, nawet transit.

Brt - Czw Lip 03, 2008 10:43

PTE napisał/a:
Pasuje do całej maści fordów: focus, scorpio, escort, nawet transit.

Pewnie taką samą mam u siebie założoną :mrgreen: też w IC kupowana za coś ok 20PLN :)

AkUu - Wto Sie 26, 2008 21:53

podepne sie pod temat z moim skromnym pytaniem :)

otoz regulowalem dzisiaj wysokosc spryskiwaczy, dolewalem plynu itd
zainteresowalo mnie polaczenie wezykow jakie mam, wezyk biegnie na grodzi miedzy kabina a silnikiem i mniej wiecej za aku wezyk jest polaczony z taka mala czarna jak by kulka z otworkiem i leci dalej gdzie pod maska rozdziela sie na dwa.
I teraz tak jak uzyje sie spryskiwacza z tej czarnej kulki (polaczenia) leci woda (w dol-bo tak ulozone to jest)przez ten otwor!!po jakiego grzyba??cisnienie ma takie jak na spryskiwaczach, o co z tym chodzi?!jakis zawor to jest?!odpowietrznik to jest czy co??ma mi silnik myc w czasie jazdy?!elektryke pucowac?!;)
bo nie mam pomyslu, staralem sie rave przejzec w poszukiwaniu jakiegos schematu ale cos mi tym razem nie idzie :/ (jak ktos wie gdzie to jest prosze o nazwe albo namiary w rave)
zaloze sie ze odpowiedz jest banalna ale nie daje mi spokoju :)
wiec czy mogl by ktos zaspokoic moja ciekawosc?!

pzdr

sTERYD - Sro Sie 27, 2008 07:41

tam powinien być zaworek zwrotny, bez żadnej dziurki :cool:
widocznie komuś się zapchał i wyjął z niego kulkę przez ściankę :hm:
zaworek do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym za 5 złych :cool:
(tylko nie załóż odwrotnie bo pompkę zajeździsz :wink: )

AkUu - Sro Sie 27, 2008 15:18

wczoraj juz bylo pozno wiec dzisiaj strzelilem fotki bo cos mi tu nie gra
dlaczego z tego cholerstwa sika normalnie woda od spryskiwacza?? :/
chyba bedzie trzeba sie na szrot wybrac albo do sklepu :) albo jest ok tylko ja nie kumam zasady dzialania albo cos :P

a jeszcze jedno po co jest ten zaworek zwrotny??

sTERYD - Sro Sie 27, 2008 16:02

to zaworek, ktory nie pozwala się płynowi cofać do zbiorniczka dzięki czemu spryskiwacze sikają praktycznie od razu po pociągnięciu za wajchę :cool:
na pewno tej dziurki tam być nie powinno :/

AkUu - Sro Sie 27, 2008 16:07

sTERYD napisał/a:
to zaworek, ktory nie pozwala się płynowi cofać do zbiorniczka dzięki czemu spryskiwacze sikają praktycznie od razu po pociągnięciu za wajchę :cool:

no tak logiczne :głupek2:

sTERYD napisał/a:
na pewno tej dziurki tam być nie powinno :/

ahaaaaa ale generalnie to jest wlasnie ten zaworek i tak powinien wygladac?!
zebym wiedzial czego szukac :D

thef - Sro Sie 27, 2008 16:11

Kup jaki bądź zaworek zwrotny w sklepie motoryzacyjnym, byleby pasował do średnicy przewodów.
sTERYD - Sro Sie 27, 2008 16:11

tak to ten zaworek, ale wyglądać może różnie.
fabrycznie montowane był taki walcowy, którego średnica byla minimalnie większa od wężyka, jaki kupisz taki będzie dobry, żeby tylko do wężyków pasował :cool:

AkUu - Sro Sie 27, 2008 19:34

ok dzieki bardzo jutro zobacze co tam maja w sklepie :D
Stone - Nie Paź 12, 2008 19:26

Witam, przed okresem zimowym warto odnowic temat!
Ze słabym ciśnieniem, poradziłem sobie kompresorem i przeglądem przewodów!!
Okazało sie, ze kolanko przejściowe między dyszą a wężykiem było lekko pęknięte, przez co traciło ciśnienie! Podłączyłem "na krótko" dysze z wężykiem, ale aktualnie szukam jakiegoś zamiennika kolanka.
Ogólnie przedmuchanie całej instalacji rozwiązało problem! Polecam przed wymianą pompy. Tańsze! ;-)

des - Nie Paź 12, 2008 21:05

Co do waszego problemu ze spryskiwaczami to przecież można sobie to wyregulować i np. przy prędkości 120km/h będzie idealnie leciało. Wsadza się igłę do dziurki i ustawiasz jak chcesz. Przynajmniej tak jest w R400.