|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów
mt - Czw Sty 17, 2008 10:44 Temat postu: [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów Witam,
Dzis podczas jazdy do pracy zapalila mi sie lampka "check engine" (zolta z rysynkiem silnika).
Pali sie caly czas. Nie ma zadnych objawow awarii. Wszystko chodzi tak jak powinno (przynajmniej to co mozna zbadac organoleptycznie).
Pytania:
1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile?
2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ?
3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic.
Samochod to R25, 2002r.
Pozdrawiam,
thef - Czw Sty 17, 2008 10:55
Mt, podaj w temacie, w nawiasie, typ silnika i rocznik, bo to ważne.
piter34 - Czw Sty 17, 2008 12:54
mt napisał/a: | 1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile? |
Kilkaset złotych na allegro, ale nie wskażę konkretnego. Poszukaj.
mt napisał/a: | 2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ? |
Moim zdaniem wystąpiła i trwa nadal.
mt napisał/a: | 3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic. |
Testerem diagnostycznym trzeba skasować.
PHJOWI - Czw Sty 17, 2008 13:03
może to być usterka producencka,a w tym wypadku tylko testbook
mt - Czw Sty 17, 2008 13:18
Witam,
Dodam ze ostatno zalozylem nowa sonde lambda (uniwersalna, calkiem tania ).
Nie ma jakiejs procedury w stylu "przekrec dwiescie razy kluczykiem a skasujesz bledy?"
Pozdrawiam,
PHJOWI - Czw Sty 17, 2008 14:54
właśnie od sondy są takie błędy , no i niestety nie ma takiej procedury.
mt - Czw Sty 17, 2008 15:54
Witam,
A taki by sie nadal?
http://tiny.pl/psm5
Niby jest napisane ze Rover ale jak wiadomo nie wszystkie sa takie same. Interesuje mnie czy zadziala z R25 rocznik 2002, benzyna, 1.4 16V, 83KM.
Pozdr
piter34 - Czw Sty 17, 2008 17:07
"Powinien" działać...
mt - Czw Sty 17, 2008 19:57
Witam,
Jeszcze jedna rzecz:
Gdzie znajduje sie wtyczka do podlaczenia tego ustrojstwa?
Pozdrawiam,
mt
piter34 - Pią Sty 18, 2008 11:25
mt napisał/a: | Gdzie znajduje sie wtyczka do podlaczenia tego ustrojstwa? |
16-pinowe złącze OBD znajduje się w tym samym miejscu co w R200. Za konsolą środkową, mniej więcej na wysokości popielniczki.
JSkok - Sob Lut 02, 2008 12:49
[R25 ,1,4,16v]
No to jest nas conajmniej dwóch.
U mnie też wszystko chodzi jak należy a lampka kontrolna silnika świeci ( poprzednio z przerwami a teraz ciągle)
Jak dojdę przyczyny dam znać
JS
PHJOWI - Sob Lut 02, 2008 12:55
świeci ponieważ występuje usterka:
a) zakłucenie działania sondy
b) usterka katalizatora
c) rozprogramowana norma spalinowa
d) zakłucenie działania cewki
jeśli nic bliżej nie znajdziesz to zapraszam do siebie nie jest daleko
JSkok - Czw Lut 21, 2008 19:19
Obiecałem że odpiszę
Masz takiego samego roverka jak ja.
Żeby go zdiagnozować musisz wyszukać jakąś stację obsługi z programem rovera lub z testerem spełniającym protokół normy ISO 14230-4
( Standardem są 4 protokoły:
-J 1850 PWM piny w 16-to pinowym złączu 2,4,5,10,16 (głównie FORD)
-J1850pW piny 2,4,5,16 ale nie 10 (General motors oraz Chrysler)
-ISO 9141-2 piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie15 (Europa i Azja)
-ISO 14230-4 piny w moim roverku 1,3,4,7,16 (podobno mogą być też
jakieś inne)
4 to masa, 16 to 12v ,7 to linia K(ISO)
Inne protokoły nie są dopuszczalne.
Testerek warto kupić - są na Allegro, najlepiej z językiem polskim, żeby nie dukać tego cholernego angielskiego. Nie są aż takie drogie, patrząc, że za test zapłacisz ok 100zł.
Moim problemem okazał się jeden z wtryskiwaczy którego chyba trzeba będzie wyjąć i przeczyścić ( na razie wlałem do baku jakieś STP,jest na stacjach benzynowych,zobaczę co będzie)
Zapewne zauważyłeś, że 83 KM to zdechlak, ja zmienię w przyszłości przepustnicę,
z przświtu 48 na 52 mm ( z nowymi warunkami musi być jeszcze oswojony KOMP)
- szczególy -jeśli zechcesz.
[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 19:24 ]
Skoryguj usterkę maszynopisu J1850pW - zastąp J 1850VPW
mt - Czw Lut 28, 2008 15:06
Witam,
Kupilem urzadzenie diagnostyczne.
takie: http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm
Podlacza sie do laptopa przez USB. Jeszcze nie doszlo. Jak przyjdzie opisze czy i jak dziala.
Obsluguje wiekszosc protokolow wiec powinien smialo dzialac z Roverem.
Poza tym wyczytalem ze R ktore maja dwie sondy lambda(druga zaraz za katalizatorem - dla R25 sa to produkowane od 2002 lub 2001 bodajze roku) sa w pelni zgodne z OBD/OBD2 (podczas gdy starsze R200 korzystaly ze specyficznego protokolu stworzonego przez firme Rover) - wiec kazdy interfejs obslugujacy ISO powinien pojsc.
Pozdrawiam,
ps. 83KM to rzeczywiscie mul jakich malo. Do dojazdow do pracy wystarczy..
Czy 48mm to standardowa przepustnica? W jakich modelach zakladano 52mm?
piter34 - Czw Lut 28, 2008 15:51
mt napisał/a: | W jakich modelach zakladano 52mm? |
To jest standard i montowano to w 1.4 103KM.
JSkok - Czw Lut 28, 2008 16:50
Proponuję, przestudiuj stronę jak niżej:
http://www.mgf.ultimatemg..._body/index.htm
Znajdziesz tam sporo informacji na temat podniesienia mocy, przez zmianę przepustnicy na 52mm.
Są tam odnośniki do innych stron.
Wszystko jednak po angielsku.
Pozdrawiam.
Gdybyś kupował przepustnicę 52mm , daj namiar na sprzedającego (najlepiej na e-mail)
Jak będzie miał drugą to pewnie też kupię.
[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 20:05 ]
Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe tylko za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.
Patrz :
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm
JS
mt - Pią Mar 21, 2008 01:15
Witam,
Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.
Pozdrawiam,
PTE - Pią Mar 21, 2008 11:18
mt napisał/a: | Witam,
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.
|
To w końcu SRS czy check engine się palił?
piter34 - Pią Mar 21, 2008 12:47
mt napisał/a: | http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm |
mt napisał/a: | Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. |
Nie działa już ten link
mt - Pią Mar 21, 2008 22:39
Witam,
Zdaje sie ze link nie dziala.
Tutaj link z eBaya do takiego samego urzadzenia:
http://tinyurl.com/34d8tm
Moze byc jakikolwiek byle na czipsecie Elm327.
Sporo tego jest na ebayu. Wszystko z Hong Kongu. Z moim Roverem jak juz pisalem dziala znakomicie. A dziala dla tego ze od 2001 (czy tez 2002) roku Rovery byly w pelni zgodne z ISO. Z tego co znalazlem na necie wyznacznikiem jest obecnosc drugiej sondy lambda(zaraz za katalizatorem).
Pozdrawiam,
sokol79 - Sro Mar 26, 2008 17:41
Witam,
Mamy pytanie odnosnie interfejsu Elm327.Posiadam Rovera 25 2000r silnik 1.4 benzyna.
Chce kupic urzadzenie diagnostyczne (na USB do laptopa) myslalem nad ELM327 ale nie wiem czy bedzie zgodny z tym rocznikiem.Z tego co wyczytalem dopiero po 2001 roku zostal wprowadzony standard ISO ODB2.
Jezeli Elm327 nie bedzie pasowal to moze jest jakis interfejs ktory mozecie polecic.
Prosze o pomoc
Z gory dziekuje.
rolando - Czw Mar 27, 2008 10:30
mt napisał/a: | Witam,
Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.
Pozdrawiam, |
nie wiesz czy to urządzonko podpasuje pod R75 CDT?
mam program do diagnozy silników BMW (Carsoft BMW 6.1 SP 4), ale niestety nie wiem jak to wszystko scalić z kompem i samochodem by działąło jak należy, ponoć mój nie ma odpowiedniego "wyjścia" mam HP Compaq nx7400.
pozdrawiam
mt - Pią Mar 28, 2008 00:09
rolando napisał/a: | mt napisał/a: | Witam,
Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.
Pozdrawiam, |
nie wiesz czy to urządzonko podpasuje pod R75 CDT?
mam program do diagnozy silników BMW (Carsoft BMW 6.1 SP 4), ale niestety nie wiem jak to wszystko scalić z kompem i samochodem by działąło jak należy, ponoć mój nie ma odpowiedniego "wyjścia" mam HP Compaq nx7400.
pozdrawiam |
Witam,
Raczej nie bedzie dzialac z Twoja fura.
Oto kawalek opisu tego czytnika kodow:
Works on all OBD2 Vehicles (1996 onwards ) and EOBD vehicles ( Petrol cars from 2001 and diesel cars from 2003/2004 in Europe)
Obstawiam ze dzialaloby z dieslami po 2003/4 roku.
Co do "scalania" z kompem to razem z tym urzadzeniem daja 2 kable. Jednym laczysz samochod -> czytnik a drugim czytnik -> UBS w laptopie.
Pozdrawiam,
PTE - Pią Mar 28, 2008 09:59
Hmmm-moje auto ma 2 sondy, więc chyba będzie ok?
Poza tym mam laptopa z win98, więc może lepiej byłoby w moim przypadku nabyć wersję na RS232 niż na USB?
mt, czy to Twój post?
mt - Pią Mar 28, 2008 11:10
PTE napisał/a: | Hmmm-moje auto ma 2 sondy, więc chyba będzie ok?
Poza tym mam laptopa z win98, więc może lepiej byłoby w moim przypadku nabyć wersję na RS232 niż na USB?
mt, czy to Twój post? |
Witam,
Od 2001r. wsztstkie samochody w Europie powinny byc zgodne z EOBD. Kwestia protokolu ktory wykorzystuja. Jako ze Elm327 obsluguje wiekszosc dostepnych protokolow nie powinno byc problemow. Z Roverem dziala na 100% (moj R jest z '02) poniewaz rover wykorzystyje ISO 14230-4. Na cd daja sterownik do tego urzadzenia wiec z win98 tez powinno pojsc.
A co do posta: to nie moj post.
Pozdrawiam,
jerwlo - Nie Kwi 06, 2008 20:26
mam pare bledow w swoim roverku 75 szukam oprogramowania do likwidacji bledow
piter34 - Pon Kwi 07, 2008 14:14
jerwlo napisał/a: | mam pare bledow w swoim roverku 75 szukam oprogramowania do likwidacji bledow |
No to w czym problem? Przeczytaj ten wątek i wyciągnij wnioski
marek78 - Sro Maj 21, 2008 16:54
Witam mam pytanie odnosnie palacej sie kontrolki "check engine" po zapaleniu auta, nic wczesniej tzn przed tym kiedy ona zaczela swiecic nie wymienialem remontowałem itp, posiadam juz kabelek OBD2 taki> http://www.allegro.pl/ite...seat_skoda.html czy on bedzie dobry do tego? i jaki program trzeba miec do niego? jesli ktos mogłby zapodac linka do niego byłbym wdzieczny chciałbym spróbowac skasowac sobie ten blad jesli sie uda.
piter34 - Sro Maj 21, 2008 17:11
marek78 napisał/a: | czy on bedzie dobry do tego? |
Nie mam zielonego pojęcia. Sądzę, że nie.
marek78 napisał/a: | i jaki program trzeba miec do niego? |
Na forum były podawane linki do testera czytającego system MEMS w benzynowych R25. Co do diesla, to nikt jeszcze domowymi sposobami nie diagnozował 25-ki. Układ wtryskowy jest tam BOSCHa.
PTE - Sro Maj 21, 2008 18:06
piter34 napisał/a: | Co do diesla, to nikt jeszcze domowymi sposobami nie diagnozował 25-ki. Układ wtryskowy jest tam BOSCHa. |
Co prawda dotyczy to R25 w dieslu, ale to chyba to samo:
http://tuning-diesels.com/Eobd/eobd.htm. Może komuś się przyda.
W moim aucie ELM327 nie działa
|
|