Zobacz temat - [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216

Zibski - Wto Sie 19, 2008 16:26
Temat postu: [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216
Jak w temacie, da rade zamontować większe sprzegło od jakiegoś mocniejszego rovera żeby pasowało do 214 Si?

mam też dodatkowe pytanie. Czytałem kiedyś o możliwości zakupienia większej przepustnicy, wie ktoś z jakiego ona jest modelu? Jesli ktoś ma jakieś opinie na ten temat niech się podzieli.

Pozdrawiam

michone - Wto Sie 19, 2008 16:32

o przepustce jest wiele tematow. sprzeglo od 216 jest takie same jak od 214 bo przecierz ta sama skrzynia siedzi...
Zibski - Wto Sie 19, 2008 19:56

michone napisał/a:
sprzeglo od 216 jest takie same jak od 214 bo przecierz ta sama skrzynia siedzi...

czy przez to rozumiesz, że ma te same wymiary? moje sprzegło zdaje się być już troche wyjechane ( łapie w górnym położeniu sprzegła, ślizga się-ostatnio udało mi się je niechcący spalić)

michone - Wto Sie 19, 2008 20:40

nie dam sobie ręki obciąć :/ musial bys sprawdzic w rave
piter34 - Sro Sie 20, 2008 11:23

Zibski napisał/a:
czy przez to rozumiesz, że ma te same wymiary?

Zobacz sobie do katalogu InterCars on-line i porównaj wymiary.. ZTCP to są takie same.

kamil_luczak - Sro Sie 20, 2008 12:08

Tomi z Tomateam kiedys mi cos wspominal ze byla jakas limitowana wersja R114GTI ze sprzeglem 190mm, seria ma 180mm.
michone - Sro Sie 20, 2008 12:17

Kamil Luczak napisał/a:
Tomi z Tomateam kiedys mi cos wspominal ze byla jakas limitowana wersja R114GTI ze sprzeglem 190mm, seria ma 180mm.
ale to chyba nie tylko sama tarcza wieksza :/ ale osobiscie nie widze sensu wymiany tarczy na wieksza przy tym silnikiem...
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 12:22

dawaj spieka :lol:

PS seryjne sprzęgło ma jakieś 25% zapasu wiec jakiekolwiek modyfikacje chyba nie maja sensu.

piter34 - Sro Sie 20, 2008 13:30

Kamil Luczak napisał/a:
Tomi z Tomateam kiedys mi cos wspominal ze byla jakas limitowana wersja R114GTI ze sprzeglem 190mm, seria ma 180mm.

W R200 seria ma 200mm.

michone - Sro Sie 20, 2008 13:40

dobryziom napisał/a:
dawaj spieka :lol:

PS seryjne sprzęgło ma jakieś 25% zapasu wiec jakiekolwiek modyfikacje chyba nie maja sensu.

ale sprzeglo w 1.4 103KM jest takie same jak w 1.6 116KM :) czyli 25% z 116 to 29KM :)

a zrobic 130KM z 1.4 nie jest tanie :D

kamil_luczak - Sro Sie 20, 2008 19:41

To chwila jak to w R200 silnik 1.4 ma sprzeglo 200mm, jak skrzynia jest ta sama co w R100 gti a tam jest 180mm. Co by nie bylo to seria sprzeglo od gti wytrzymala 140KM w moim wozie, a nie mialo ono lekko, czasem byl jakis sprint. I nie myslcie ze ja caly czas sie scigam jak glupi dzieciak :] Dopiero wysiadlo po ktorym strzale z nitro, ale to juz mysle ze bylo okolo 170KM i napewno powyzej 200Nm
Zibski - Sro Sie 20, 2008 20:11

Mam sprzęgło do wymiany więc mnie ten temat zainteresował, chciałem też robić wałki ale okazało się to bardziej kosztowne niż przypuszczałem... ;/
kamil_luczak - Sro Sie 20, 2008 21:03

Mi znajomy doradzil zebym zrobil u siebie zamiast walkow ( bo te jest tragicznie ciezko zdobyc ) regulowane kolka do rozrzadu.
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 23:51

Kamil postaw piwo koledze :ok:
kamil_luczak - Czw Sie 21, 2008 00:04

Ty nawet wiesz ktory kolega :P
piter34 - Czw Sie 21, 2008 08:56

Kamil Luczak napisał/a:
To chwila jak to w R200 silnik 1.4 ma sprzeglo 200mm, jak skrzynia jest ta sama co w R100 gti a tam jest 180mm.


W 1.8 VVC jest 215mm, ale tam jest skrzynia PG1
W 1.4 (8V lub 16V) oraz 1.6 jest 200mm i skrzynia R65.
W R100 1.4 103KM jest 190mm.
180mm jest w silnikach 1.1 serii K.

W Polonezie 1.4 jest sprzęgło jak w R100 1.4 103KM, czyli 190mm.

kamil_luczak - Czw Sie 21, 2008 12:49

czyli normalnie takie od 1.6 200mm powinno podejsc do mojej skrzyni R65, tak ? Wtedy pewnie tez trzeba zmieniac zamach:/
piter34 - Czw Sie 21, 2008 13:01

Kamil Luczak napisał/a:
czyli normalnie takie od 1.6 200mm powinno podejsc do mojej skrzyni R65, tak ?

Nie wiem :P

Gdy zapakowałem do mojego R200 sprzęgło 190mm, to wprawdzie działało to, ale przy ruszaniu odczuwalne były wibracje. Po założeniu 200mm wszystko było jak należy.

Zibski - Pon Sie 25, 2008 19:30

Cytat:
Gdy zapakowałem do mojego R200 sprzęgło 190mm, to wprawdzie działało to, ale przy ruszaniu odczuwalne były wibracje. Po założeniu 200mm wszystko było jak należy.


Mam od momentu kupienia ten sam problem z wibracjami, sprzegło mi łapie dopiero przy końcu, znajomy mi doradził żeby podciągnąć linke ale chyba poza zmianą na pedale to nic więcej nie pomoże... Co do tych regulowanych kół to dobry pomysł. Jaki jest koszt montażu, zakupu + ustawienia?[/quote]

kamil_luczak - Pon Sie 25, 2008 21:51

Podobno Grabowski robi takie kolka, tylko trzeba mu dac stare zeby wymiar zdjal, bierze 300zl od kola.
michone - Pon Sie 25, 2008 23:20

Kamil Luczak napisał/a:
Podobno Grabowski robi takie kolka, tylko trzeba mu dac stare zeby wymiar zdjal, bierze 300zl od kola.
co daja kolka regulowane ;> ??
Senn - Czw Sie 28, 2008 07:38

Kamil Luczak, to Ty w tym swoim małym diabełku masz tarcze 180mm? :shock:

Ja w swoim Polonezie mialem jakas dziwna tarcze 185mm i nawet pod 1.8 dawala rade. Z kolei kumple z PTKu kombinuja ze spiekami bo nawet na 1.6 16V sprzeglo 190mm wyzionelo ducha. Inna sprawa ze to 1.6 ma 119 kucy :)

Kamil skoro Ty jezdzisz na elektronice VVC to masz zamach i docisk od VVC wiec jak podchodzi tam docisk od 114gti. Jezeli zle rozumuje i byla tam tylko tarcza od gti to docisk pozwoli Ci bez problemu zalozyc wieksze sprzeglo

kamil_luczak - Czw Sie 28, 2008 08:57

Regulowane kolka daja to ze mozesz pobawic sie troche rozrzadem i jego ustawieniem.

Wczoraj spiek i docisk poraz 4 poszedl do Radzika, jak bede odbieral to mu powiem ze jeszczeraz cos takiego bedzie i pier... bo robi cos co ma dzialac lepiej niz seria, a tym czasem seria od 100konnego silnia wiecej zniosla niz ten spiek i docisk :/
Nie wiem wlasnie czy mam zamach od VVC, mam sprzeglo od 1.4 wiec malawe dosc :/ Moze jak odbiore sprzeglo od Radzika to podjade do Tomiego i jakby mial sprzeglo 190-200 to bym przymierzyl. do zamachu u siebie. Jesli pozwoli