Zobacz temat - [R220] Komputerek do roverka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Komputerek do roverka

kadzaf - Nie Wrz 07, 2008 12:08
Temat postu: [R220] Komputerek do roverka
Witam co sądzicie o zamontowaniu takowego urzadzonka :wink:

http://allegro.pl/item430...w_obudowie.html

piter34 - Pon Wrz 08, 2008 12:26

Moim zdaniem świetna sprawa i powinno to działać, bo podłączamy do wtryskiwacza i czujnika drogi :ok:
Gdybym miał zbędne $$$, to bym sobie takie coś sprawił.

michalswiatek - Pon Wrz 08, 2008 12:49

Bardzo fajna sprawa. Ciekaw jestem jaki jest margines bledu pomiarow przyspieszenia.
sTERYD - Pon Wrz 08, 2008 12:52

skoro bazuje na danych z czujnika drogi, więc odległość 1/4 mili będzie oparta o dane licznika.... :/
piter34 - Pon Wrz 08, 2008 12:52

michalswiatek napisał/a:
Ciekaw jestem jaki jest margines bledu pomiarow przyspieszenia.

Moim zdaniem niewielki.
Dane są pobierane z czujnika drogi (vehicle speed sensor) zamontowanego w skrzyni biegów. Jeżeli mamy zamontowane ogumienie w fabrycznym rozmiarze, to błąd będzie minimalny.

SIMON - Pią Paź 31, 2008 13:46

MAM ZAMONTOWANY TEN KOMPUTER, W WERSJI BEZ OBUDOWY W R 200 1.4 16 V. WYŚWIETLACZ LCD 2X20 MIEŚCI SIĘ W MIEJSCU ZEGARKA. WYGLĄDA JAK ORGINAŁ I DZIAŁA BARDZO DOBRZE
Brt - Pią Paź 31, 2008 13:58

SIMON, może opiszesz szczegóły montażu itp. ??
AndrewS - Pią Paź 31, 2008 22:32

ja mam cus takiego
http://www.roverki.pl/article.php?sid=446

SIMON - Sro Gru 10, 2008 12:59

MONATAŻ

W MIEJSCU ZEGARKA ZAMONTOWAŁEM WYŚWIETLACZ, MODUŁ KOMPUTERA UMIEŚCIŁEM W TEJ,,DZIURZE" POD WYŚWIETLACZEM, Z WTYCZKI OD ZEGARKA POZYSKUJE SIĘ PRAWIE WSZYSTKIE POŁĄCZENIA KONIECZNE DO FUNKCJONOWANIA KOMPUTERA. DO KOMORY SILNIKA WYPROWADZIŁEM DWA PRZEWODY 1- DO WTRYSKU, 2- DO CZUJNIKA DROGI. WYPROWADZIŁEM RÓWNIEŻ PRZEWÓD DO NADKOLA GDZIE UMIEŚCIŁEM CZUJNIK TEMPERATURY. ZA KILKA DNI UMIESZCZENIA FOTKI Z WNĘTRZA SAMOCHODU.

[ Dodano: Sro Gru 10, 2008 13:04 ]
KOSZTY
KOMPUTER NA ALLEGRO 109 ZŁ BEZ WYŚWIETLACZA, W SKLEPIE SPRZEDAWCY NALEŻY ZAKUPIĆ PROCESOR ATMEGA 32 CENA COŚ OK 30 ZŁ, NA ALLEGRO NALEŻY KUPIĆ PASUJĄCY NAM WYŚWIETLACZ KOSZT OK 30 ZŁ W SUMIE OK, 170 ZŁ NO I OCZYWIŚCIE TROCHĘ WOLNEGO CZASU NA MONTAŻ. SŁUŻĘ POMOCĄ

BoloSr - Sro Gru 10, 2008 14:10

SIMON napisał/a:
MONATAŻ

W MIEJSCU ZEGARKA ZAMONTOWAŁEM WYŚWIETLACZ, MODUŁ KOMPUTERA UMIEŚCIŁEM W TEJ,,DZIURZE" POD WYŚWIETLACZEM, Z WTYCZKI OD ZEGARKA POZYSKUJE SIĘ PRAWIE WSZYSTKIE POŁĄCZENIA KONIECZNE DO FUNKCJONOWANIA KOMPUTERA. DO KOMORY SILNIKA WYPROWADZIŁEM DWA PRZEWODY 1- DO WTRYSKU, 2- DO CZUJNIKA DROGI. WYPROWADZIŁEM RÓWNIEŻ PRZEWÓD DO NADKOLA GDZIE UMIEŚCIŁEM CZUJNIK TEMPERATURY. ZA KILKA DNI UMIESZCZENIA FOTKI Z WNĘTRZA SAMOCHODU.

[ Dodano: Sro Gru 10, 2008 13:04 ]
KOSZTY
KOMPUTER NA ALLEGRO 109 ZŁ BEZ WYŚWIETLACZA, W SKLEPIE SPRZEDAWCY NALEŻY ZAKUPIĆ PROCESOR ATMEGA 32 CENA COŚ OK 30 ZŁ, NA ALLEGRO NALEŻY KUPIĆ PASUJĄCY NAM WYŚWIETLACZ KOSZT OK 30 ZŁ W SUMIE OK, 170 ZŁ NO I OCZYWIŚCIE TROCHĘ WOLNEGO CZASU NA MONTAŻ. SŁUŻĘ POMOCĄ



u kogo dokladnie kupiles takie cudo ?? ?

SIMON - Sro Gru 10, 2008 14:42

http://www.nestor-electronic.pl/

to jest adres do sklepu i forum poświęconego komputerom sprzedawanym przez nestor-electronic

chudson - Sro Gru 10, 2008 15:57

Czy w zwykłym SD też to sie podłączy ? chodzi mi o sygnał z wtryskiwacza bo tu jest inna pompa i sie nie orientuje...
kadzaf - Sro Gru 10, 2008 16:02

chudson napisał/a:
Czy w zwykłym SD też to sie podłączy ? chodzi mi o sygnał z wtryskiwacza bo tu jest inna pompa i sie nie orientuje...

no tak bo w SDku jest pompa sterowana mechanicznie :/

BoloSr - Sro Gru 10, 2008 17:32

SIMON napisał/a:
http://www.nestor-electronic.pl/

to jest adres do sklepu i forum poświęconego komputerom sprzedawanym przez nestor-electronic


no to troche popatrzylem ale jeszce nie do konca kumam dlaczego kupowales osobno procesorek ?? ?

SIMON - Czw Gru 11, 2008 08:14

JAK KUPISZ KOMPUTER DOSTAJESZ PROCESOR ATMEGA 8 NA KTÓRY AUTOR PROJEKTU NIE PISZE JUŻ PROGRAMÓW, DLATEGO PROPONUJE KUPIĆ ATMEGE 32 NA KTÓRĄ WGRASZ SOBIE NAJNOWSZY PROGRAM - NAJBARDZIEJ ROZBUDOWANY, OCZYWIŚCIE NIE MUSISZ TEGO ROBIĆ I ZOSTAĆ PRZY ATMEGA 8

KILKA FOTEK Z MOJEGO SAMOCHODU. WIDAĆ TAM KILKA FUNKCJI KOMPUTERA OCZYWIŚCIE NIE WSZYSTKIE http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0001.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0002.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0003.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0004.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0005.JPG

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 08:21 ]
I JESZCZE KILKA
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0006.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0007.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0008.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0009.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0010.JPG
http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0011.JPG

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 08:34 ]
W SAMOCHODZIE MUSI BYĆ ELEKTRONICZNY WTRYSK

BoloSr - Czw Gru 11, 2008 09:24

i teraz lepiej :)
ale czy dam rade sam sobie to zaprogramowac ??
bo do tego trza miec chyba programator i jakies kabelki zeby zapodac program do procka ?? ?

barti101 - Czw Gru 11, 2008 09:28

Powiem szczerze, że mnie to zainteresowało, nawet bardzo, także, jakbyś SIMON mógł tak krok po kroku to ładnie opisać, wszyscy bylibyśmy wdzięczni
Lechos - Czw Gru 11, 2008 09:37

a jak z kalibracja?
czytalem kiedys, ze trzeba przejechac jakis odcinek trasy i wpisac mu spalanie (chyba wziete z nieba) dopiero wtedy bedzie liczyl srednie i chwilowe na podstawie wklepanych danych.

SIMON - Czw Gru 11, 2008 14:50

WYKONANI KALIBRACJI POLEGA NA PRZEJECHANIU MOŻLIWIE NAJDŁUŻSZEGO ODCINKA NAJLEPIEJ OK. 100 KM IM WIĘCEJ TYM DOKŁADNIEJSZE BĘDĄ WSKAZANIA KOMPUTER PYTA O PRZEJECHANY DYSTANS PODAJEMY GO Z LICZNIKA W SAMOCHODZIE POTEM KOMPUTER PYTA NAS O ILOŚĆ SPALONEGO PALIWA ( TANKUJEMY DO PEŁNA WŁANCZAMY KLIBRACJE PRZEJEZDŻAMY JAKIŚ DYSTANS NP 150 KM TANKUJEMY DO PEŁNA I MAMY ILOŚĆ SPALONEGO PALIWA) I TO CAŁA KALIBRACJA

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 14:52 ]
CO DO INSTALACJI JAK KUPISZ KOMPA DOSTANIESZ NA PŁYCIE INSTRUKCJE, JAK COS BEDZIE NIE JASNE POMOGĘ

piter34 - Czw Gru 11, 2008 14:59

SIMON, nie krzycz na nas :evil:

Wyłącz Caps Locka.

Jeszcze jeden post z Capsem będzie skutkował ostrzeżeniem.

SIMON - Czw Gru 11, 2008 15:12

Przepraszam
nie wiedziałem moja wina, bardzo wielka wina

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 15:14 ]
lejesz pod korek
ale twój sposób jest pewnie jeszcze dokładniejszy
po kalibracji w kompie z Atmega 32 można ręcznie skorygować dane dotyczące spalania

Lechos - Czw Gru 11, 2008 15:11

SIMON napisał/a:
POTEM KOMPUTER PYTA NAS O ILOŚĆ SPALONEGO PALIWA ( TANKUJEMY DO PEŁNA WŁANCZAMY KLIBRACJE PRZEJEZDŻAMY JAKIŚ DYSTANS NP 150 KM TANKUJEMY DO PEŁNA I MAMY ILOŚĆ SPALONEGO PALIWA) I TO CAŁA KALIBRACJA

tylko, ze przy takim jak opisujesz pomiarze spalania roznica moze wynies pare litrow. Pistalet inaczej odbije, nierownosc terenu i juz mniej lub wiecej zatankujesz, to jak dla mnie nie jest miarodajne.
Jedyny dokladny sposob jaki znam (tylko uciazliwy bo banka z paliwem musi byc) to wykulac do zera paliwo, zalac z banski 10l i znow kulac do zera i wtedy wiesz ile na dyszcze przejechales.

AndrewS - Czw Gru 11, 2008 21:48

Lechos napisał/a:
tylko, ze przy takim jak opisujesz pomiarze spalania roznica moze wynies pare litrow. Pistalet inaczej odbije, nierownosc terenu i juz mniej lub wiecej


ee tam, wysuwasz pistolet tak by widziec paliwo i patrzysz, jak zobaczysz paliwo to przerywasz, potem tankujesz na tej samej stacji i lejesz do tego samego poziomu, wyjdzie naprawde pomijalny blad

Lechos napisał/a:
Jedyny dokladny sposob jaki znam (tylko uciazliwy bo banka z paliwem musi byc) to wykulac do zera paliwo,


taaa i szykowac kase na pompe
do tego to jest bardzo nie dokladne, bo samochod jest w ruchu i akurat pod koniec paliwa bedziesz wyjezdzal lub zjezdzal z gorki i paliwo sie przeleje i samochod stanie i to dopiero mocno zafalszuje wynik, no chyba ze bedziesz jezdzil w kolko po lotnisku i delikatnie zbieral zakrety :-)

Lechos - Czw Gru 11, 2008 22:16

AndrewS napisał/a:
taaa i szykowac kase na pompe

myslisz, ze wyjechanie paliwa do zera dwa razy zalatwi pompe? uwierz , ze nie.

AndrewS napisał/a:
akurat pod koniec paliwa bedziesz wyjezdzal lub zjezdzal z gorki i paliwo sie przeleje i samochod stanie

popadasz w skrajnosci, ja nie napisalem zeby tankowac na kanale najazdowym :smile: ale uwzglednilem male przechyly.

AndrewS - Czw Gru 11, 2008 22:28

Lechos napisał/a:
myslisz, ze wyjechanie paliwa do zera dwa razy zalatwi pompe? uwierz , ze nie.


moze i nie zalatwi, ale napewno skroci jej zycie, poniewaz
pompa przy takim jezdzeniu czesto, bedzie pracowala na sucho czyli bez chlodzenia,
a druga sprawa, ze bedzie wtedy zasysac sama esencje z dna czyli syf (wiem ze jest sitko)

Lechos napisał/a:
popadasz w skrajnosci,


sam zaczales o dokladnosci, wiec podalem (i nie tylko ja)sposob na bardzo dobra dokladnosc

Lechos napisał/a:
ja nie napisalem zeby tankowac na kanale najazdowym


yyy, no ja tez nie

Lechos napisał/a:
ale uwzglednilem male przechyly.


maly przechyl przy takiej pojemnosci zbiornika, to wlasnie kilka litrow, a przeciez wczesniej pisales ze to za duzy blad

SIMON - Pią Gru 12, 2008 10:24

? ? ?
chudson - Czw Gru 18, 2008 07:32

Cytat:
a druga sprawa, ze bedzie wtedy zasysac sama esencje z dna czyli syf (wiem ze jest sitko)


Ja nie wiem czy te pompy paliwa w roverkach są takie inteligentne ,że normalnie zasysająpaliwo z góry a gdy ono się kończy w baku to niestety muszą zasysać z dna i łapią syfy ? Przecież pompa jest ustawiona kroćcem ssącym do dna i obojętnie czy bak jest pełny czy pusty to zawsze zasysa paliwo z dna. jedynie śmieci unoszące się na powierzchni paliwa przy małym poziomie mogą zostać dodatkowo zasane przez pompe ale takich unoszących się śmieci nie ma wiele.

SIMON - Czw Gru 18, 2008 07:58

Pewnie masz racje
marek78 - Sob Lut 07, 2009 19:12

Ciekawe to urządzonko ale jest cienki w elektronice i nie wiem czy potrafił bym to zamontować.Jak myślicie czy ktoś kto jest słaby w te klocki poradzi sobie? :lol:
SIMON - Wto Lut 10, 2009 11:08

Myśle, że warto spróbować
Artu - Czw Lut 12, 2009 21:34

Heh, ja aktualnie montuję to cudo w R416. Z elektroniki nie jestem zbyt dobry, niemniej nie mam większych problemów. Jedyny kabelek jaki musiałem puścić pod maskę to kabel od wtrysku. VSS, włącznik świateł wziąłem spod zegarów (VSS to drugi, pomarańczowy kabel na kostce, światła to po prostu podświetlenie zegarów - banalna sprawa, wystarczy nam miernik), reszta idzie z kostki ISO bądź tak jak kolega opisał wyżej - z wtyczki od zegarów. Co do umiejscowienia - wyświetlacz pasuje (nie jest to ideał ale wygląda ok po małych zabiegach pilnikiem) w miejsce zegarka, 3 microswitche można wypuścić gdziekolwiek, sugeruję konsolę środkową, komputerek dajemy w miejsce zegarka. Odnośnie praktycznego wykorzystania ustrojstwa - bardzo fajna sprawa z czujnikiem temperatury, którego fabrycznie 400-tka nie posiada, patent przypominający o nie włączonych światłach (jeżeli przekroczymy prędkość pow 30 k/h) również jest niezły. Co do reszty - w najnowszych wersjach softu możemy po autokalibracji (której wersja 4,5 wgrywana standardowo na Atmegę32 o dziwo nie posiada) skalibrować ręcznie, więc prędkość pojazdu możemy "dostroić" ręcznie, zaś co do spalania - niestety ZAWSZE będą pewne rozbieżności, niemniej możemy uzyskać w miarę dokładne wyniki. Mam nadzieję że w weekend zakończę ostatecznie montowanie komputerka więc z chęcią podrzucę parę zdjęć :) Pozdrawiam
BoloSr - Czw Lut 12, 2009 21:46

Artu napisał/a:
Heh, ja aktualnie montuję to cudo w R416. Z elektroniki nie jestem zbyt dobry, niemniej nie mam większych problemów. Jedyny kabelek jaki musiałem puścić pod maskę to kabel od wtrysku. VSS, włącznik świateł wziąłem spod zegarów (VSS to drugi, pomarańczowy kabel na kostce, światła to po prostu podświetlenie zegarów - banalna sprawa, wystarczy nam miernik), reszta idzie z kostki ISO bądź tak jak kolega opisał wyżej - z wtyczki od zegarów. Co do umiejscowienia - wyświetlacz pasuje (nie jest to ideał ale wygląda ok po małych zabiegach pilnikiem) w miejsce zegarka, 3 microswitche można wypuścić gdziekolwiek, sugeruję konsolę środkową, komputerek dajemy w miejsce zegarka. Odnośnie praktycznego wykorzystania ustrojstwa - bardzo fajna sprawa z czujnikiem temperatury, którego fabrycznie 400-tka nie posiada, patent przypominający o nie włączonych światłach (jeżeli przekroczymy prędkość pow 30 k/h) również jest niezły. Co do reszty - w najnowszych wersjach softu możemy po autokalibracji (której wersja 4,5 wgrywana standardowo na Atmegę32 o dziwo nie posiada) skalibrować ręcznie, więc prędkość pojazdu możemy "dostroić" ręcznie, zaś co do spalania - niestety ZAWSZE będą pewne rozbieżności, niemniej możemy uzyskać w miarę dokładne wyniki. Mam nadzieję że w weekend zakończę ostatecznie montowanie komputerka więc z chęcią podrzucę parę zdjęć :) Pozdrawiam



to ja poprosze o zdjecia i jak to dokladnie podlaczyc i co kupic dokladnie :)

Artu - Czw Lut 12, 2009 22:18

http://www.nestor-electronic.pl/

Stronka, dział sklep, zakładka "komputer pokładowy(paliwa)". Sugeruję wybór "Full Wersja bez LCD". Dlaczego? - wg mnie najlepiej rozmiar i kolor wyświetlacza dobrać samemu, na allegro można je bezproblemowo dostać (2x16 znaków). W zakupionym u Nestora zestawie powinno się znajdować:

- płytka testowa
- procek Atmega8
- układ dopasowujący (zabezpieczenia mające na celu zabezpieczenie elektroniki auta)
- czujnik temperatury

Sugeruję od razu dokupić procek Atmega32, i zrobić upgrade do najnowszej wersji (standardowo wgrana 4,5 nieposiadająca autokalibracji - jedyne wyjście to wrzucenie procka Atmega8, zrobienie autokalibracji i wpisanie wartości na Atmedze32)

Oczywiście dostajesz również płytkę z instrukcją instalacji, niestety facet jest dys-wszystko w związku z czym cały manual jest tragicznie napisany (powtarzające się opisy, tragiczne schematy, itp) niemniej idzie się w tym odnaleźć. :)

Dodatkowo potrzebujesz

- lutownica
- cyna
- trochę kabelków
- koszulki termokurczliwe
- miernik
- klej
- duuuużo wolnego czasu

Fotki postaram się w weekend wrzucić. Powodzenia

krystianmen - Nie Lut 15, 2009 23:27

Zamierzam kupić właśnie ten gotowy komputer pokładowy, ale najpierw się wolę upewnić czy na pewno będzie pasował do mojego roverka 214Si??

A drugie pytanie dotyczy podpięcia kabli, gdzie w moim roverku znajduje się tz. "czujnik drogi"?? oraz w którym miejscu mam się wpiąć do kabli idących do wtryskiwaczy??

Może ktoś wrzuci jakieś fotki? :mrgreen:

Dzięki za pomoc!

SIMON - Pon Lut 16, 2009 12:40

Te informacje znajdziesz na forum
http://www.nestor-electronic.pl/forum/index.php

pozdrawiam i powodzenia

krystianmen - Pon Lut 23, 2009 18:48

SIMON Zakupiłem już cały układ, przygotowałem go już to montażu :mrgreen:

Ale mam pytanie do Ciebie, w którym miejscu wpoiłeś się w kable od wtryskiwaczy oraz czujnika drogi :?: Wszystko mam już zmontowane ale tylko tego mi brakuje :neutral:

Dziękuję za pomoc :!:

SIMON - Sro Lut 25, 2009 13:13

do wtrysku podłączyłem się przy wtryskiwaczu odizolowałem kawałek i przylutowałem kabel. (o ile dobrze pamiętam to ten czerwony przy wtryskiwaczu).
co do czujnika drogi to postąpiłem tak samo (kolor kabla do którego się podpinałem to żółty z ,,czerwonym" paskiem)
Pamiętaj o zastosowaniu dobrych ekranowanych kabli bo inaczej mogą pojawić się zakłucenia.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:22 ]
te zakłucenia to np ,,skacząca" prędkość przy zatrzymanym samochodzie co za tym idzie błędne wskazania np średnich

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:27 ]
znalazłeś czujnik drogi ?

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 14:03 ]
mniej więcej jest tutaj , może troche niżej.

znalazłem tylko taki schemat

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 20:43 ]
kolory kabli:
czujnik drogi biało pomarańczowy
wtryskzółto czerwony

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 20:48 ]
tu są piny komputera który jest w R 200
speed sensor C158-30 biało pomarańczowy
tu wybierasz jeden z poniższych
injectors 2 C158-13 żółto czerwony
injectors 3 C158-14 żółto biały
injectors 4 C158-35 czarno żółty

krystianmen - Nie Mar 01, 2009 00:03

Dzięki za pomoc!!

Do wtrysku podłączyłem się w kostce do biało-czerwonego i jest wszystko OK!!

Z czujnikiem drogi mam mały problem, gdyż podłączyłem się do kabla biało-pomarańczowego ale za licznikiem, i miałem bardzo dziwne wskazania czyli stałem i naliczało dalej impulsy :twisted: . Więc postanowiłem się wpiąć w kostkę przy impulsatorze. Ale podczas wyciągania kabli z wtyczki ułamał mi się uchwyt(ale do tego założyłem osobny temat, i problem mam nadzieje, że udało się rozwiązać). Narazie jeszcze mi licznik nie działa bo mam uszkodzony impulsator, ale myślę, że uda mi się wszystko podłączyć w poniedziałek.

Jak podłącze dam znać jak mi poszło oraz zrobię zdjęcia które na pewno ułatwią montowanie komputerków w naszych roverkach.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc SIMON :grin:

[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 21:06 ]

Impulsator już naprawiłem i podłączyłem komputer do samochodu ale na zwykłych kablach.

Impulsy wtrysku według mnie działają dobrze, czyli z przedziału od 3000 do 30 000 to im większe obroty tym więcej impulsów.

Ale mam problem z czujnikiem drogi, podłączyłem go pod maską do kostki. Sprawdziłem przejście pomiędzy kostką przy impulsatorze a licznikiem i wyszło, że to kable biało-pomarańczowy.
Ale podczas kalibracji mam zakłócenia chyba na kablu, czyli stoję w miejscu i mi nalicza impulsy, jak się nie byle nie powinno być żadnego wskazania.

Przechodzę proces kalibracji i się nawet nie zdziwiłem pokazuje źle prędkość czyli spalanie też. Stoję w miejscu ale i tak pokazuje ok 20 km/h jadę 90 km/h a pokazuje 50 itd.

Jakie zastosować kable bo rozumiem, że to może być przyczyna??
Przechodzę proces kalibracji i się nawet nie zdziwiłem pokazuje źle prędkość czyli spalanie też. Stoję w miejscu ale i tak pokazuje ok 20 km/h jadę 90 km/h a pokazuje 50 itd.

Jakie zastosować kable bo rozumiem, że to może być przyczyna??

SIMON - Wto Mar 03, 2009 09:50

kable muszą być ekranowane i oba końce ekranu połącz z masą. W 90 % pomoże , jak nie to wymiana w samochodzie kabli wykokiego napięcia na nowe.
krystianmen - Wto Mar 03, 2009 20:41

Mam drugi impulsator i gdy go podłącze to też nalicza mi impulsy a nawet nie jest do auta podpięty :twisted:

Zastosowałem ekranowane kable i uziemiłem na dwóch stronach i kiszka :cry: Chyba sobie daruje ten komputer pokładowy :evil: :evil: Więcej kasy i czasu zmarnuje niż to warte jest :roll:

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 21:24 ]
A jak sprawdzić czy kable mają przebicie, bo wymieniać kable po to żeby komputer dobrze zliczał impulsy do bezsensu... Jak by miały przebicie no nie wieże, że tylko ten komputer ma jakieś problemy z zakłóceniowy, licznik prędkości dobrze działa, ale jak podłącze komputer do impulsatora to szaleje.
A jak podłącze za licznikiem to mam takie same wskazania niż przy impulsatorze, to po co podłączać w tamtym miejscu?? Jak do licznika jest bliżej.

SIMON - Sro Mar 04, 2009 09:09

napewno żle podłączyłeś.
Artu - Sro Mar 04, 2009 09:22

Kolego z tego co kojarzę to podpinanie się bezpośrednio pod impulsator nic nie da - musisz się podłączyć w okolicy zegarów (z tego co kojarzę to kabelek z impulsatora przechodzi przez komputer i tam są impulsy zamieniane). podepnij się w kostkę wchodzącą do zegarów. Z tego co kojarzę jest to drugi kabelek (od lewej lub prawej - zależy jak złapiesz kostkę :mrgreen: ) o kolorze pomarańczowym. Domyślam się że masz tam dwie kostki, niemniej taki układ (2 od lewej, kolor pomarańczowy występuje tylko w jednej). Powodzenia
SeniorA - Sro Mar 04, 2009 09:39

Artu , sygnał VVS jest w kostce za zegarami. Kostka 16 pinowa.
P i n nr. 1 , przewód pomarańczowo - biały.

dotyczy R seria 200

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 10:06 ]
w R 416 od 98r. jest w pinie nr2 w kostce 22 pinowej ( przewód pomarańcz) , silnik 1.6 to nr2 w 8 pinowym.

SIMON - Sro Mar 04, 2009 12:35

i po co ja ciągnąłem te kable z komory silnika szkoda,że mi tego nikt nie podpowiedział.
Chociaż ja mam podpięte przy czujniku drogi i działa prawidłowo.

SeniorA - Sro Mar 04, 2009 14:56

SIMON napisał/a:
napewno żle podłączyłeś.
ten komputerek jest sterowany z + , czy z - wtryskiwacza?.
SIMON - Sro Mar 04, 2009 14:59

z wtrysku z kabla który przesyła impulsy do komputra samochodu oraz czujnika drogi również z kabla wysyłającego impulsy do komputra samochodu
krystianmen - Sro Mar 04, 2009 17:11

Artu napisał/a:
Kolego z tego co kojarzę to podpinanie się bezpośrednio pod impulsator nic nie da - musisz się podłączyć w okolicy zegarów (z tego co kojarzę to kabelek z impulsatora przechodzi przez komputer i tam są impulsy zamieniane). podepnij się w kostkę wchodzącą do zegarów. Z tego co kojarzę jest to drugi kabelek (od lewej lub prawej - zależy jak złapiesz kostkę :mrgreen: ) o kolorze pomarańczowym. Domyślam się że masz tam dwie kostki, niemniej taki układ (2 od lewej, kolor pomarańczowy występuje tylko w jednej). Powodzenia


Jak dzwoniłem do kolesia który to sprzedaje powiedział, że podpięcie się przy liczniku jest zazwyczaj prawidłowe, ale są przypadki kiedy np komputer sobie przelicza inaczej impulsy i wtedy wskazania na liczniku są ok, ale komputer pokładowy już nie ruszy bo liczy impulsy kwadratowe. Mogę się mylić :)

Sprawdziłem sobie po ścieżce która idzie do licznika prędkości i wyszło właśnie na biało-pomarańczowy. Później sprawdziłem, że od impulsatora idzie taki sam kolor. Ale obojętnie gdzie się podepnę to komputer pokazuje losowe liczby :evil:

Szkoda czasu i pieniędzy dla bajeru który pokazuje ile nam pali samochód, przecież zazwyczaj mój roverek spali tyle samo plus minus 1l. :grin:

SeniorA - Sro Mar 04, 2009 17:13

Cytat:
z wtrysku z kabla który przesyła impulsy do komputra samochodu oraz czujnika drogi również z kabla wysyłającego impulsy do komputra samochodu

To , to ja wiem ,ale czy Wy , którzy instalujecie komp. , wiecie jak układ jest sterowany z wtrysku , tzn. plusem czy masą . Czy ma być +12 V gdy wtryskiwacz jest zamknięty.
To powinno być w instrukcji montażu albo w opisie komputerka.

krystianmen - Sro Mar 04, 2009 17:30

SeniorA napisał/a:
Cytat:
z wtrysku z kabla który przesyła impulsy do komputra samochodu oraz czujnika drogi również z kabla wysyłającego impulsy do komputra samochodu

To , to ja wiem ,ale czy Wy , którzy instalujecie komp. , wiecie jak układ jest sterowany z wtrysku , tzn. plusem czy masą . Czy ma być +12 V gdy wtryskiwacz jest zamknięty.
To powinno być w instrukcji montażu albo w opisie komputerka.


Cytat:
Przewód „wtryski” nalezu podłączyć do jednego z wtryskiwaczy. Każdy wtryskiwac ma 2 przewody jeden to +12 a drugi to sterowanie i właśnie tam musimy się podłączyć, jełsi podlączymy odwrtonie nic się nie stanie jednak impulsy nie będą zliczane !
UWAGA!!!!! Rezystor 47 Kom należy podłaczyc jak najblizej wtryskiwacza !! ! Aby w przypadku niepoprawnego dalszego podłączenia lub uszkodzenia komputera lub przetarcia kabla nie doszło do uszkodzenia układu sterującego wtryskami!!!! Prosż o tym pamiętać !! !!!! oczywiście jak opornik będzie koło komputera pokładowego tez będzie dzialało ale w razie przetarcia kabla nastąpic może uszkodzenie układu sterującego wtryskiwaczem (i).

Przewód „czujnik drogi”- należy podłączyć do czujnika drogi. W samochodach sa stosowane rózne czujniki drogi, jednak wszystkie działaja tak samo generując impulsy proporcjonalne do przejechanego dystansu. Najlepiej jest posiadać schemat elektryczny pojazdu wtedy będzie prościej. Najczęściej czujniki mają 2 lub 3 przewody. Jełsi mają 2 przewody to jeden to zasilanie a drugi to impulsy. Jelsi ma 3 przewody to trzeci to masa. Oczywiście może być więcej przewodów w jakim innym samochodzie. Generalnie impulsy droogi idą do komputera sterującego wtryskiem. Najprościej jest w samochodach w którch jestlicznik bez linki. To znaczy jest całkowicie elektroniczny i nie ma napędu szybkościomierza za pomoca linki. Tak jest na przykład u mnie DAEWOO NUBIRA. Wtedy impulsy drigi dochodza do licznika i tam najczęściej sa czytelnie oznakowane. Oczywiście jełsi niepoprawnie podlączymi kabelek to impulsy droigi nie będą zlicxzane podczas jazdy. Jełsi nie chcemy szukać kabelka od impulsów drogi, a posiadamy licznik z linka możemy zastosować hallotron zblizony do licznika. Można go kupić za około 10 zł i podłączyć (na razie schematu nie udostępniam ale jak to przetestuje to udostepnie), można również kupić czujnik w firmie zajmującej się montarzem taksometrów. Oni również będą wiedzieli jak się ewentualnie podłączyc do czujnika drogi. W niektórych samochodach impulsy drogi znajduja się przy kostce ISO radia samochodowego. Jest tak na przykład w skodzie Fabii jest on na 1 styku kosti ISO radia samochodowego, a słuzy on w niektórych raziach do automatycznego podgłasniania radia jak przyspoiezamy. Jest on również przy kostce ISO w innych samochodach, niesety jest ich niewiele.


Skopiowania instrukcja, powinna wytłumaczyć co gdzie podpinamy :wink:

SeniorA - Sro Mar 04, 2009 17:57

Krystianmen , dziękuję , ja to wiem, ale pytałem czy wiecie , bo czytam że masz kłopoty z uruchomieniem i chciałem pomóc.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 18:04 ]
krystianmen napisał/a:
Szkoda czasu i pieniędzy dla bajeru który pokazuje ile nam pali samochód, przecież zazwyczaj mój roverek spali tyle samo plus minus 1l. :grin:
pokazuje chwilowe zużycie , a tu już można wpłynąć na to ile spali.
Markzo - Sro Mar 04, 2009 18:16

a ma ktoś fotki tego kompa w autku?
krystianmen - Sro Mar 04, 2009 19:59

SeniorA napisał/a:
Krystianmen , dziękuję , ja to wiem, ale pytałem czy wiecie , bo czytam że masz kłopoty z uruchomieniem i chciałem pomóc.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 18:04 ]
krystianmen napisał/a:
Szkoda czasu i pieniędzy dla bajeru który pokazuje ile nam pali samochód, przecież zazwyczaj mój roverek spali tyle samo plus minus 1l. :grin:
pokazuje chwilowe zużycie , a tu już można wpłynąć na to ile spali.


Ja mam tylko problem z podłączeniem czujnika drogi (impulsatora). Impulsy wtrysków działają według mnie dobrze. Na biegu jałowym 3500 impulsów a gdy przyśpieszam impulsy również rosną, jadąc 90k/m mam jakieś 9000.

Jak wspomniał SIMON, może być to wina zakłóceń. Ale to jest troszkę nie logiczne, moim zdaniem jak bym miał zakłócenia na jednym kablu to na drogim również.

Markzo Jutro może zrobię zdjęcia zmontowanych układów, może coś nie tak podłączam.

Jak już pisałem posiadam drugi sprawny impulsator i mam dalej dziwne wskazania, ale próbuję na "sucho" czyli impulsator podpinam pod zasilacz 12V.

Proszę o jakiś pomysł :wink:

SIMON - Sro Mar 04, 2009 20:20

tak wygląda u mnie

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0011.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0006.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0007.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0008.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0009.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0010.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0001.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0002.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0003.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0004.JPG

http://www.fotoszok.pl/al...60/PICT0005.JPG

fotki nie najlepsze ale jak znajde czas to zrobie nowe.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 20:22 ]
układ jest sterowany plusem +

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 20:35 ]
Krystianmen
1. jaki masz silnik ?
2. zamontuj całość w samochodzie, na sucho nie będzie działał, sprzedawca ostrzega przed montowaniem na suchu twierdzi że układ nie będzie działał.
3. Zakłócenia mogą być spowodowane kablami wysokiego napięcia (te od świec) jak masz stare to warto wymienić.

pozdrawiam

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 20:43 ]
p.s.
jak przeprowadzałem kalibracje swojego licznika to rzeczywiście na wyświetlaczu ukazywały się można by rzec ,,losowe liczby" jednak po zakończeniu kalibracji i uruchomieniu wskazania komputera są prawidłowe.

SeniorA - Sro Mar 04, 2009 20:58

krystianmen napisał/a:
Ja mam tylko problem z podłączeniem czujnika drogi (impulsatora).
no ale szybkosciomierz dziła dobrze.Szaleje po podłączeniu komputerka , a to może świadczyć o jego przypadkowym uszkodzeniu przy podłączaniu. Ja sprawdzam polaryzację przewodów wtrysku po ich wypięciu , a przewód sygnałowy zabezpieczam rezystorem , ale w instrukcji o tym 0 . Dlatego pytałem o wiedzę na ten temat.
Cytat:
Proszę o jakiś pomysł
Tak jak już radziłem ; punkt instalowania taksometrów.
Obym się mylił.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 21:03 ]
SIMON napisał/a:
Zakłócenia mogą być spowodowane kablami wysokiego napięcia
dlatego zalecają podpięcie się przy ECU i zegarach.
SIMON - Czw Mar 05, 2009 08:48

SeniorA
jaki komputer instalowałeś czy ten o którym jest wątek?

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 08:54 ]
to jest układ zabezpieczający kable sygnałowe, który kupuje się z komputerem

szoso - Czw Mar 05, 2009 08:55

http://nestor19.webd.pl/s...products_id=119
SeniorA - Czw Mar 05, 2009 11:39

SIMON napisał/a:
jaki komputer instalowałeś czy ten o którym jest wątek?
Nie.Wskażnik spalania LT-4S , ale zasada montażu ta sama.Jeśli jest ten układ zabezpieczający , to moje uwagi są bezzasadne.
krystianmen - Czw Mar 05, 2009 14:56

SeniorA napisał/a:
no ale szybkosciomierz dziła dobrze.Szaleje po podłączeniu komputerka , a to może świadczyć o jego przypadkowym uszkodzeniu przy podłączaniu. Ja sprawdzam polaryzację przewodów wtrysku po ich wypięciu , a przewód sygnałowy zabezpieczam rezystorem , ale w instrukcji o tym 0 . Dlatego pytałem o wiedzę na ten temat.


W instrukcji jest wspomniane o podłączaniu rezystora 47 Kom jak najbliżej wtrysku lub też VSS. Ale gdy stosujemy tzw. układ dopasowujący to nie trzeba nic dodawać tylko podłączyć i ma działać.

SeniorA napisał/a:
Tak jak już radziłem ; punkt instalowania taksometrów.
Obym się mylił.

Ale wtedy skasują tyle kasy, że będzie to bezsensu :cry:

SeniorA - Czw Mar 05, 2009 15:17

krystianmen napisał/a:
Ale wtedy skasują tyle kasy, że będzie to bezsensu
Teraz faktycznie nie ma potrzeby , bo impulsator i szybkościomierz działają.
krystianmen - Pią Mar 06, 2009 20:12

Dzisiaj znalazłem chwilkę czasu, i nastąpił mały przełom :twisted:

Rozwiązałem dwa problemy: restartujący się komputer, oraz bardzo dziwne wskazania drogi.

1. Podłączyłem kable od ziemi w inne miejsce czyli do karoserii samochodu(poprzednio miałem wsadzone we wtyce od zegara).
2. Skróciłem kabel łączący komputer a układ dopasowujący oraz wywaliłem rezystor pomiędzy pinem reset i ziemia .
3. Zastosowałem leprze kable oraz uziemiłem ekran.
4. Podłączyłem jak na samym początku, kabel od impulsatora za tył licznika do biało-pomarańczowego kabla.
5. Strzeliłem browarka :twisted:

I teraz podczas kalibracji jak stoję w miejscu nie zlicza impulsów (może nieraz zliczy doliczy o jakiś jeden impuls), jak jadę dodaję większe ilości.

Impulsy wtrysku zlicza tak samo jak przed tymi zmianami.

Ale problem prędkości jest dalej, tylko teraz pokazuje mi 0km/h, ale przez chwilkę pokazywało powiedzmy, że poprawną prędkość.

Może teraz jakieś pomysły?? :wink:

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 22:17 ]
SIMON napisał/a:
jak przeprowadzałem kalibracje swojego licznika to rzeczywiście na wyświetlaczu ukazywały się można by rzec ,,losowe liczby" jednak po zakończeniu kalibracji i uruchomieniu wskazania komputera są prawidłowe.

Kolego możesz opisać jakie wartości wyświetlają Ci się na ekranie podczas kalibracji, chodzi mi dokładnie o drogę.

Włączam silnik, później proces kalibracji. Przejeżdżam 10 km i impulsów drogi nalicza mi jakieś 130, później wyznacza mi VSS 40. (Moim zdaniem to troszkę mało, porównując z innymi użytkownikami). Po skończeniu kalibracji gdy ruszam i jadę moja prędkość dalej wskazuje 0km/h spalanie jakieś tam pokazuje.
Robię jeszcze raz kalibrację i wynika z tego, że wartości są bardzo porównywalne(VSS 41, wtrysk 1300)

SIMON - Pon Mar 09, 2009 07:54

To żeczywiście coś nie tak
u mnie jest:
VSS: 2539
IN: 1693

[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 07:58 ]
PS
Spróbój podpiąć się zaraz przy wtrysku i czujniku drogi, bo według mnie jesteś żle podpięty

krystianmen - Pon Mar 09, 2009 20:37

W sobotę od samego rana będę podłączać i kombinować.

Do wtrysku wpiąłem się do kostki obok wtryskiwaczy (trzy kable), a do czujki drogi podpiąłem się do kostki gdzie jest dużo kabelków też pod maską.

W sobotę spróbuję podpiąć się w inne miejsca i na pewno dam znać :smile:

SIMON - Pon Mar 09, 2009 21:14

przy wtrysku są trzy kable, może podpiołeś się pod niewłaściwy
co do czujnika drogi to ja mam u siebie podpięty pod wtyczkę która wchodzi do tego czujnika.

powodzenia

krystianmen - Wto Mar 10, 2009 13:33

Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda następująco.
Podpoiłem się jeszcze raz to kabli.

Zacznę od wtrysku, obok wtryskiwaczy jest kostka z której wychodzą 3 kable biało-fioletowy(gruby 12V) oraz 2 chude. Wpinam się właśnie w jeden z tych kabli chudych (sprawdzałem na dwóch i mam takie same wskazania gdy robię kalibrację).

Poprowadziłem kabel do czujki drogi na skrzyni biegów (przedtem miałem podłączony za licznikiem). I nic to nie dało, Po zrobieniu kalibracji (vss 40 w 1450, odcinek 2km) prędkość którą mi wyświetla to albo 0km/h lub gdy jadę to 92 km/h.

Sprawdzałem przejścia po kolei na każdym kablu, nawet sprawdzałem czy ekran jest dobrze zetknięty z masą.

Później sprawdziłem napięcie jakie mi wyświetla, było takie samo na moim kablu jak i na kablu idącym do licznika.

Po dobrym uziemieniu kabli nie mam problemów już z skaczącym licznikiem, działa tak jak działał zawsze.

Proszę o jakąś pomoc bo moje pomysły się kończą :evil:

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 13:39 ]
Dodać muszę, że wczoraj poszedłem do sklepu nie było mnie jakieś 10 min. Odpaliłem brykę i o dziwo prędkość jaką mi wyświetlało to 200 km/h ale gdy przyśpieszałem prędkość wzrastała, jechałem (90 km/h według licznika samochodowo ) prędkość była z 320 km/h. Może tak działało przez kilka kilometrów, później znowu 0 lub 90 itd.

[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 14:40 ]
Mój temat zamykam, po wymianie kabli wysokiego napięcia oraz zastosowanie różnych kabli problem złego naliczania VSS występował cały czas :twisted: Najprawdopodobniej mój impulsator działa na napięciu 5V, a układ jest przystosowany do 12V. Komputerek wywaliłem z samochodu i zapakowałem w pudełeczko, za dużo czasu i pieniędzy zmarnowałem :mrgreen:

Dziękuje za wszelką pomoc :roll:

dzozef - Czw Sie 05, 2010 09:13

Witam, czy ktoś z Was z powodzeniem zamontował ten komputerek
Kod:
http://allegro.pl/item1177306940_uniwersalny_komputer_pokladowy_paliwa_rewelka.html
w R200 2.0 SDI ?

Pozdrawiam

JJJJ - Pon Sty 10, 2011 20:36

Chciałbym ponowić pytanie czy ten komputer będzie działał w silnikach typu SDI (chodzi mi tutaj głównie o spalanie). Chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedź.
plemaster - Wto Sty 11, 2011 06:39

podpinam się pod przedmówcę....marzę o czymś co będzie mi pokazywać chwilowe spalanie i zasię :D
cooladrian - Pią Mar 04, 2011 21:59

ja to zamontowałem w swojej 420. Wszystko chodzi spoko. W Dieslem to wiem że był problem ale jakiś sposób wymyślili na to - czytaj na forum nestor.