Zobacz temat - [25 2000r 1.4 16V] Wyskakuje drugi bieg.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [25 2000r 1.4 16V] Wyskakuje drugi bieg.

Ukasz - Nie Wrz 07, 2008 18:58
Temat postu: [25 2000r 1.4 16V] Wyskakuje drugi bieg.
Witam serdecznie.
Znalazłem kilka wątków na taki temat ale żadnych konkretnych podpowiedzi.
Dwójka mi wypada i muszę trzymać dźwignię ręką.
Podpowiedzcie od czego zacząć swoje dochodzenie, bo nie mam pojęcia. :bezradny:
Czy to jest synchro?
Powiedzcie proszę od czego tak się dzieje i czy mogę z 20 km tak przejechać.
Dzięki za rady.

PHJOWI - Nie Wrz 07, 2008 19:05

tak niestety to prawdopodobnie synchro się sypneło
Ukasz - Wto Sty 06, 2009 21:43

Witam.
Skrzynia rozebrana. Okazało się, że przesuwka i coś z zębami.
Ktoś kojarzy czy jest możliwość załatwienia jakiś części, czy od razu skupić się na wymianie skrzyni? :???:

fearless - Sro Sty 07, 2009 14:08

Ja na Twoim miejscu nie pakowałbym się w części, raczej używanych nie dostaniesz, bo nikt nie sprzedaje skrzyni na części, więc będziesz musiał kupować nowe - a to wyjdzie drożej. Używana skrzynia w dobrym stanie to koszt około 500 Pln.
lineumaciel - Sro Sty 07, 2009 14:13

Ukasz napisał/a:
Witam.
Skrzynia rozebrana. Okazało się, że przesuwka i coś z zębami.
Ktoś kojarzy czy jest możliwość załatwienia jakiś części, czy od razu skupić się na wymianie skrzyni? :???:


Ciężko z częściami jest, na "szrotach proponują tylko całe skrzynie". Nie jestem pewien czy uda Ci się kupić sam synchronizator tym bardziej nowy.

Proponuje szukać używanej skrzyni.

Powodzenia

donmulanka - Sro Sty 07, 2009 14:36

no objawy sa takie jak u mnie.. a u mnie wlasnie polecial synchronizator.. ja bez 2 biegu jezdzilem cale wakacje okolo 10- tys km zrobilem moja mama takze smigala autem bez 2 pojechali sobei na wakacje na czechy kiedy ja musialem zostac w pracy no coz.. efekt.. trzeba bylo kupic nowa skrzynie.. na allegro udalo mi sie dopaść taka za 450Zł troche sie obawialem ze bedzie szrot ale do dzisiaj smiga bez zarzutu i nawet wsteczny wchodzi normalnie 2 efekt uboczny jazdy bez 2 to kompletnie z$%^&*( sprzęgło docisk i tarcza wsio nowe sachs troszke kosztowalo.. :) tak wiec jezdzic sie da ale potem koszta duze :)

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 14:39 ]
ps. co do wymiany samego synchronizatora u nas w Focie (tak isklep z czesciami) byly synchronizatory.. ale co sie okazalo po rozebraniu skrzyni ze tryby czy cos takiego tam jest pozrywane i regeneracja skrzyni wyjdzie mnie tyle co nowa skrzynia(uzywana) wiec nie polecam bawic sie w regeneracje bo szkoda kasy! allegro i wio pisz do mnie na prv mam nr do goscia ktory sprowadza czesci do roverkow ostatnio mial chyba skrzynie w wmiare przyzwoitej cenie:) o ile do r25 pasuja skrzynie z r200 1.4 16v

PTE - Sro Sty 07, 2009 14:48

Może uda Ci się podpasować bebechy od skrzyni MA produkcji PSA (Peugeot-Citroen). Wewnątrz są identyczne (albo prawie identyczne).
Ukasz - Sro Sty 07, 2009 16:59

Wielkie dzięki za pomocne komentarze.
Też stwierdziłem, że trzeba wymienić całą skrzynie.
Czekam właśnie na informację od człowieka.
Zobaczymy, może się coś tanio znajdzie.

lineumaciel - Sro Sty 07, 2009 22:10

Ukasz napisał/a:
Wielkie dzięki za pomocne komentarze.
Też stwierdziłem, że trzeba wymienić całą skrzynie.
Czekam właśnie na informację od człowieka.
Zobaczymy, może się coś tanio znajdzie.


dzwoń do chłopaków z Ciechanowa

Ukasz - Czw Sty 15, 2009 17:00

lineumaciel napisał/a:
dzwoń do chłopaków z Ciechanowa

Z chęcią, a masz jakiś namiar?
Szukam poważnych sprzedawców którzy zaproponują mi jakąś skrzynie z gwarancją rozruchową.
Macie jakiś polecanych?
Dzięki za informacje. :idea:

lineumaciel - Czw Sty 15, 2009 17:28

Ukasz napisał/a:
lineumaciel napisał/a:
dzwoń do chłopaków z Ciechanowa

Z chęcią, a masz jakiś namiar?
Szukam poważnych sprzedawców którzy zaproponują mi jakąś skrzynie z gwarancją rozruchową.
Macie jakiś polecanych?
Dzięki za informacje. :idea:


http://www.rover-czesci.pl/
kom. (0) 507-08-78-77

oprawca_1978 - Czw Sty 15, 2009 17:30

Niekoniecznie musiał od razu synchronizator strzelić. Jak bieg daje się wrzucić (nie zgrzyta, itd) - to oznacza, że synchro jeszcze jakoś działa.
Jak wyskakuje bieg i trzeba trzymać go łapą - to wg mnie - wina leży po stronie ZATRZASKU biegu nr 2, a nie synchronizatora.

Ukasz - Sro Sty 21, 2009 18:58

Witam.
oprawca_1978 napisał/a:
wina leży po stronie ZATRZASKU biegu nr 2, a nie synchronizatora

Tak jak piszesz, to nie synchronizator, ale tak czy inaczej skrzynie trzeba wymienić.

Nie wiem jak mam szukać tej skrzyni. Może ktoś podpowiedzieć?
Mój mechanik powiedział, że mam szukać po symbolu-SK35,
Od sprzedającego z kolei dostałem numery skrzyni 5C/37/WUS-2127507, a odczytując VIN jest informacja: Transmission Type - 5C39.
Czy też nie muszę się sugerować numerami i wystarczy, że po roczniku i pojemności będę szukał.
Wielkie dzięki za jakiekolwiek uwagi.

Brt - Sro Sty 21, 2009 19:52

Ukasz napisał/a:
Czy też nie muszę się sugerować numerami i wystarczy, że po roczniku i pojemności będę szukał.

nie musisz .. wystarczy rocznik i silnik :ok: pasowac będzie też od R45 1.4 tylko zapewne trzeba przełożyć łapę sprzęgła (w R45 jest hydraulika)

Ukasz - Czw Sty 22, 2009 16:35

Witam.
Dzięki za pomocne odpowiedzi.
Takie mam pytanie jeszcze.
Czy odczuję różnicę jeżeli kupię skrzynię z przełożeniem 3.7 jak dotąd była 3.9?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
Wie ktoś o ile będzie prędkościomierz inaczej pokazywał i czy da się korektę prędkościomierza zrobić?
Czy ja w ogóle potrzebnie się martwię :bezradny:
Dzięki

bialy114 - Czw Sty 22, 2009 17:54

Cześć.
Co do przełożeń - nie mam pojęcia...
Natomiast: jestem po wymianie skrzyni (w grudniu 2008)
Znalazłem na AlleDrogo sprzedawcę z Puszczykowa (chyba ten ).
Mechanik (klik) sam odebrał od sprzedawcy, zapłacił ze swoich, zamontował i rozliczyliśmy się przy odbiorze auta za wszystko razem.
Polecam p. Wojtka :wink:

Ukasz - Czw Sty 22, 2009 18:23

Dzięki za informacje, już rozmawiałem z tym sprzedawcą, tylko musi mi dać znać jaki model skrzyni ma na stanie.
Kurcze, dlaczego ja nie zauważyłem p.Wojtka, bym już miał auto sprawne.
Może mi ktoś podpowiedzieć czy mogę założyć skrzynie 5C37 bez większych problemów, czy lepiej 5C39 szukać? :roll:

bialy114 - Czw Sty 22, 2009 18:28

Ja szukałem tylko: 1,4 16V - reszta należała do p. Wojtka
sTERYD - Pią Sty 23, 2009 10:32

Ukasz napisał/a:
Może mi ktoś podpowiedzieć czy mogę założyć skrzynie 5C37 bez większych problemów, czy lepiej 5C39 szukać?

bez najmniejszych problemow założysz :cool:
co do przełozeń to w sumie powinien sie trochę żwawiej zbierać, ale różnica jest taka, że pewnie specjalnie nie odczujesz :cool:

Brt - Pią Sty 23, 2009 10:35

Cytat:
Czy odczuję różnicę jeżeli kupię skrzynię z przełożeniem 3.7 jak dotąd była 3.9?

Krótsze przełożenie spowoduje odrobinę lepsze osiągi, ale też wyższe obroty silnika przy takiej samej prędkości. Co do wskazań prędkościomierza to nie wiem ... jeśli impulsator i jego przekładnia ma takie same parametry, to nie bedzie różnicy.

Ukasz - Wto Sty 27, 2009 21:23

Witam,
dziś sprawozdanie z wymiany skrzyni.
Skrzynia podmieniona na 5C37. W ogóle nie odczuwalna różnica, ani w przyśpieszeniu, ani też we wskazaniach prędkościomierza co do obrotów silnika.
Skrzynia z R25 1.4 16V z 2002r (podobno po przebiegu 15000 mil :?: ).
Zmartwiłem się szczerze mówiąc poziomem płynu chłodniczego, gdyż było go na dnie, a kiedy auto oddawałem było nieco ponad min. Mechanik nie ruszał układu chłodzenia. Auto nie odpalane stało ze 3 tyg, a później tylko kilka razy na chwilę-może to od tego.

Dzięki wszystkim za pomoc w tej sprawie, liczę na pomoc w następnych (oby jak najmniej).
Pan Wojciech o którym wspominał BIAŁY, również czyta nasze forum i tutaj pomógł mi w tym problemie telefonicznie. Dziękuję.

namiko - Pią Lut 06, 2009 13:38

Mam pytanie o te przełożenia. Nie mam pojęcia co to jest i niespecjalnie chcę się zagłębiać w temat i dociekać o co chodzi, bo i tak nie pojmę :głupek2: , ale czy to ta różnica w przełożeniach może powodować, że po włożeniu skrzyni z auta o silniku 1,6 do auta z 1,4 obroty na jałowym biegu są tylko ciut poniżej 1000? Wskaźnik jest nieprecyzyjny, więc nie wiem ile wynosi to ciut, ale na oko to jest pod tą grubą kreską oznaczającą 1000.
Brt - Pią Lut 06, 2009 13:51

nie ... skrzynia nie ma wpływu na obroty silnika ;) różnica przełozenia objawi sie tym, że .... w przypadku skrzyni z krótszym przełożeniem, dla 3000obr silnika na 5 biegu będziesz miała predkosć przykładowo 100km/h a dla skrzyni z dłuższym przełozeniem przy takich samych obrotach silnika i 5 biegu będzie to prędkość np 110km/h :)
namiko - Pią Lut 06, 2009 13:57

Hm... Wiem, że pytanie w tym miejscu o obroty jest niespecjalnie właściwe, ale czy w takim razie te moje obroty są prawidłowe? Kreska od 1000 jest grubawa i wskaźnik wskazuje na dolną część tej kreski lub ciut poniżej. Tak jest właściwie? Na komputerze, tak powiedział mechanik, który sprawdzał mi samochód, te obroty są pomiędzy 850-900 cokolwiek to znaczy...
zouza - Pią Lut 06, 2009 13:59

Obroty 850-900 są prawidłowe.
namiko - Pią Lut 06, 2009 14:06

zouza, dzięki wielkie :papatki: :hura: :ok2: - inaczej nie mogę podziękować...