|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 99'] Czy na zdjeciu widac jakies nieprawidlowosci?
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 09:38 Temat postu: [214i 99'] Czy na zdjeciu widac jakies nieprawidlowosci? Witam, jak w temacie Czy na zalaczonym zdjeciu widac jakies nieprawidłowosci??
Objawy:
1. ABS zalacza sie przy wolnych predkosciach i delikatnym hamowaniu
2. Podczas wilgoci auto odpala a pozniej obrotyt spadaja i gaśnie
3. Czy mokro czy sucho czy silnik zimny czy ciepły obroty sa na ok 1100 czasem sie przywiesza na pol sekundy na 1.500 i wroca na 1100
Rzeczy które już zrobiłem:
Przede wszystkim wypialem moduł ABS bo nie dało sie jeździć.
Byłem w ASO Rovera w radzionkowie (teraz są seatem ale robia roverki) podpieli mnie do kompa wykazało zero błędów do tego przeczyścili przepustnicze i krokowca a obroty zostały na 1100 itak.
Wymieniłem świece, czekam na kable, filtr powietrza.
Pytanie:
Coś widać w silniku, że abs tak działa bądź może jakieś kable są narażone na działanie wody (wilgoci) ?
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2008 10:39 ]
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 09:39
ZDJĘCIA MOZNA POWIEKSZYC DO ROZDZIELCZOŚCI 3000
arczi83 - Pią Wrz 19, 2008 10:29
memphisto napisał/a: | ABS zalacza sie przy wolnych predkosciach i delikatnym hamowaniu |
sprawdź pierścienie ABS-u czy są całe, na obecność brudu itp. do tego czujniki
było już trochę postów na ten temat
memphisto napisał/a: | Podczas wilgoci auto odpala a pozniej obrotyt spadaja i gaśnie |
kable, cewka zapłonowa(przypadłość zalania wodą, zawilgocenie)
memphisto napisał/a: | Czy mokro czy sucho czy silnik zimny czy ciepły obroty sa na ok 1100 czasem sie przywiesza na pol sekundy na 1.500 i wroca na 1100 |
nie wiem jak jest w serii K, ale u mnie była przepustnica za bardzo wychylona, za pomocą śrubki regulacyjnej zmniejszyłem prześwit(też miałem obroty cały czas na 1100-1200), wystarczy na rozgrzanym silniku ją trochę popuścić i wyregulować przepustnice by silnik chodził równo i miał wymagane obroty
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 11:10
czyli wedlug zdjec nie ma zadnych nieprawidłowiści w postaci brakujacych bezpiecznikow, luk w kablach lub czegoś podobnego ?
piter34 - Pią Wrz 19, 2008 12:22
memphisto, masz jakieś dziwne klemy od akumulatora i nie widzę gdzie jest podłączony przewód masowy (zazwyczaj jest przykręcony do pasa przedniego przy lewej lampie). No i co to jest ta wielka wtyczka przy module ABS? Czy masz ABS odłączony?
Obok wtyczki jest czerwone coś. Tam normalnie jest czarna puszka.
Tutaj popatrz:
http://picasaweb.google.p...787880248283250
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 13:06
piter34 napisał/a: | memphisto, Obok wtyczki jest czerwone coś. Tam normalnie jest czarna puszka. |
nie rozumiem o co CI chodzi moze chodzi Ci o czerwona karteczke z oleju z napisem Texaco? ?
a co sie dzieje, jak nie mam masy
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2008 14:07 ]
ABS wypialem i ta duza wtyczka to z ABS'a bo glupial (o czym wyzej pisalem)
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2008 14:10 ]
a moim zdaniem masa (o ile od - idzie to zgodznie z twoim zdjeciem u mnie rowniez ida z - 2 kabelki 1 do lampy a 2 gdzies.
piter34 - Pią Wrz 19, 2008 13:50
memphisto napisał/a: | nie rozumiem o co CI chodzi moze chodzi Ci o czerwona karteczke z oleju z napisem Texaco? ? |
Przy kielichu i wtyczce ABS u Ciebie jest czerwone coś. U mnie to było pod plastikową żółtą obudową.
memphisto napisał/a: | a co sie dzieje, jak nie mam masy |
Nie masz prądu
arczi83 - Pią Wrz 19, 2008 14:02
piter34 napisał/a: | Przy kielichu i wtyczce ABS u Ciebie jest czerwone coś. U mnie to było pod plastikową żółtą obudową |
piter34, a to przypadkiem nie jest bezpiecznik od ABS-u
piter34 - Pią Wrz 19, 2008 14:15
arczi83 napisał/a: | piter34, a to przypadkiem nie jest bezpiecznik od ABS-u |
Przyznam szczerze, że nie wiem i nie chce mi się sprawdzać
Zukowaty - Pią Wrz 19, 2008 15:00
A plynu chlodniczego nie jest przypadkiem troche za malo??Proponuje dolewke
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 19:21
piter34 napisał/a: | arczi83 napisał/a: | piter34, a to przypadkiem nie jest bezpiecznik od ABS-u |
Przyznam szczerze, że nie wiem i nie chce mi się sprawdzać |
A wiec piter LENIU! to jest bezpiecznik 40A i jest pomaranczowy !
Co do chlodnicy no doleje :D a prad mam !
filo - Pią Wrz 19, 2008 19:34
memphisto napisał/a: | to jest bezpiecznik 40A i jest pomaranczowy ! |
A na obudowie do której jest wsadzony bezpiecznik nie jest czasem napisane 70 A ?
Bezpiecznik jest dobry czy spalony?
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 19:49
no wlasnie jest napisane 70A MAX xD
na forum mi ktos powiedzial ze moge dac jaki chce byle nie wiekszy niz 70 xD ahahhahahaha moze miec to wplyw na dobre dzialanie ABS'a?
Zukowaty - Pią Wrz 19, 2008 19:53
memphisto napisał/a: | na forum mi ktos powiedzial ze moge dac jaki chce byle nie wiekszy niz 70 xD ahahhahahaha moze miec to wplyw na dobre dzialanie ABS'a? |
Ja Ci to napisalem w jakims temacie.Jak jest MAX to maksymalnie 70A i jak mniejszy sie nie przepala to moze byc.Sprawdz go jak mowifilo czy rzeczywiscie nie przepala sie i w razie "w" wsadz wiekszy i zobacz czy tez sie odrazu nie przepali (ewentualnie zwarcie)
memphisto - Pią Wrz 19, 2008 22:57
ze mnie zaden magik ale mowiles ze mam zobaczyc czy ta blaszka nie jest peknieta no i moim zdaniem nie jest ma sens kupic 70A i wsadzic go tam, wpiac ABS z powrotem i zobaczyc efekty
i 2 pytanie jak wepne ABS a ten bezpiecznik wyjme to lampka sie zapali ? (zakladajac ze jest dobry)
Zukowaty - Sob Wrz 20, 2008 06:43
Cytat: | ze mnie zaden magik ale mowiles ze mam zobaczyc czy ta blaszka nie jest peknieta no i moim zdaniem nie jest ma sens kupic 70A i wsadzic go tam, wpiac ABS z powrotem i zobaczyc efekty |
Nie, jesli bezpiecznik jest dobry to nie ma sensu
memphisto napisał/a: | 2 pytanie jak wepne ABS a ten bezpiecznik wyjme to lampka sie zapali ? (zakladajac ze jest dobry) |
Tak, awaria systemu ABS
Tomi - Sob Wrz 20, 2008 08:35
Jeśli masz problem z odpalaniem sprawdziłbym:
- Czujnik temperatury (brązowy), choć jeśli byłby padnięty, po przekręceniu kluczyka załączałby się wiatrak.
- Przewód podciśnieniowy (cienki przewód pomiędzy kolektorem i komputerem), czy nie jest pęknięty, zapchany lub po prostu nie spadł.
- Raczej nie będzie to kopułka, palec przewody, ponieważ odpalałby z trudnością lub w ogóle (ale sprawdzić można).
- Pompa paliwa (może się kończyć), choć pod koniec żywota raczej ją "słychać".
memphisto - Sob Wrz 20, 2008 13:18
Tomi napisał/a: | Jeśli masz problem z odpalaniem sprawdziłbym:
- Przewód podciśnieniowy (cienki przewód pomiędzy kolektorem i komputerem), czy nie jest pęknięty, zapchany lub po prostu nie spadł.
|
A na moich zdjeciach widac ten przewod gdzie go szukac dokladnie? gdzie jest kolektor a gdzie komputer??
Tomi - Sob Wrz 20, 2008 13:50
To jest ten cienki przewód, który wychodzi z komputera (obok akumulatora) idzie w stronę lampy, potem wzdłuż pasa przedniego i skręca obok obudowy filtra powietrza. U Ciebie widzę, że jakiś taki chyba za długi i dziwnie powyginany. Jakby dopasowywany od innego auta. Powinien chyba wręcz przylegać do obudowy filtra lub wręcz do niego mocowany.
[ Dodano: Sob Wrz 20, 2008 14:53 ]
Dokładnie tak jak pisałem. Jest wyprofilowany pod kształt obudowy filtra powietrza i do niego przylega.
Widać to na fotce z linku poniżej
http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD
memphisto - Sob Wrz 20, 2008 16:05
i mozliwe ze przez to mi auto gasnie po odpaleniu w wilgotne dni
Zukowaty - Nie Wrz 21, 2008 14:23
memphisto, i jak? rozwiazales problem?To byl ten kabel??
memphisto - Nie Wrz 21, 2008 22:44
defacto z tym kablem nie moge nic zrobic bo on jest za duzy jutro jade do mechanika na 8 jestem umowiony poprosze go aby zerknal na to zobacze co wyjdzie
Zukowaty - Pon Wrz 22, 2008 10:06
memphisto napisał/a: | defacto z tym kablem nie moge nic zrobic bo on jest za duzy jutro jade do mechanika na 8 jestem umowiony poprosze go aby zerknal na to zobacze co wyjdzie |
I co wyszlo??
memphisto - Pon Wrz 22, 2008 18:36
to co kazdy..... podpiac pod kompa mowie ze podpialem - 0 bledow
aaa no to mozna go wymienic, powiedzial ze mi taki zamowi
|
|